collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Andermans hond(en) "berispen"  (gelezen 3994 keer)

Offline merel

• warme hondenvriend
  • *
  • 198 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Andermans hond(en) "berispen"
« Reactie #100 Gepost op: augustus 13, 2013, 14:32:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Andermans hond zou ik nu niet direct berispen, eerder de baasjes ervan wél.

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:19:15 »
Nog een goeie om te verhinderen dat mensen je hond strelen: "niet aaien, want ze doet onderdanigheidsplas jes... op je schoenen.... "  (en ja, Erynn doet dat dus effectief... Die krult zich tegen je benen en doet een onderdanigheidsplas je  :doh: )

Dat is eentje om te onthouden :thumbs:
Alleen maar hopen dat niemand zich dan geroepen voelt om te testen en er geen plasje komt :vuistje:

Offline Natas-bliss

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 568 HV-Punten
    • From Shepherds stars
« Reactie #102 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:39:41 »
bij lily heb je dan echt je schoenen nat haha

Offline Natas-bliss

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 568 HV-Punten
    • From Shepherds stars
« Reactie #103 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:42:45 »
Maar dan moet hij wel eerst iets misdoen natuurlijk :yes: Dus voorlopig geen correcties voordoen hier...

En tjah, ons Calaña is buitenshuis gewoon nogal eenhandig, wil weer naar baas, dat is alles, heeft verder niets met de lesgever te maken lijkt mij.

Mijn mening in dit verhaal is dat de hond bij de baas moet luisteren en niet bij de lesgever. Als hij iets wil voordoen moet hij maar zijn eigen hond pakken. Sommige honden kunnen er helemaal niet goed tegen als een vreemde hun corrigeerd

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: augustus 14, 2013, 10:12:55 »
Mijn mening in dit verhaal is dat de hond bij de baas moet luisteren en niet bij de lesgever. Als hij iets wil voordoen moet hij maar zijn eigen hond pakken. Sommige honden kunnen er helemaal niet goed tegen als een vreemde hun corrigeerd

Dat is wat ik ook bedoel met: de lesgever moet dan ons maar adviseren om op die of die manier bij te sturen/te corrigeren. Maar dat doen wij als baasje liever zelf.
Een hond heeft er ook niet veel aan om te weten dat iets bij lesgever A niet mag, hij moet leren dat dat bij baasje niet mag en dan moet je als baasje zelf optreden vind ik.
Plus dat inderdaad niet alle honden tegen correcties van andere mensen dan baasje kunnen.

Maar toch vind ik dat daar soms uitzonderingen tegen gemaakt mogen worden. Bij ons op de hondenschool loopt een uitvallende DH en dat baasje is zo meneertje nonchalant, denk niet dat hij al twintig is, dus ook nog wat puber. Die hond wordt regelmatig overgenomen door de lesgever, die moet die hond maar vasthouden en dat beest is doodsbraaf. Die hoeft niet te corrigeren, maar daarmee heeft baasje niets geleerd natuurlijk.
Al vind ik in dit geval de veiligheid van de andere hondjes op het veld vooraan en ben ik blij dat de hond wordt overgenomen.

Offline Talia

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 110 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: augustus 14, 2013, 10:17:18 »
misschien enkel met mijn stem, maar ik zou nooit andermans honden fysiek corrigeren! wat ik ook niet doe met mijn hond.

Offline Maddock

• hondenvriend pro
  • *
  • 1997 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • 7 op 7 een hondenleven
« Reactie #106 Gepost op: augustus 14, 2013, 10:26:41 »
tja... hangt af van de situatie he... ben op dat gebied wel vrij verdraagzaam, maar als ik zie dat een andere hond met slechte bedoelingen afkomt doe ik het wel...

kben het ondertussen al meer dan genoeg tegengekomen met dat Malthesertje die keer op keer op keer op keer los en onbewaakt, dus eigenaars zijn nooit in de buurt, over straat loopt waar ik en Maks steeds passeren tijdens onze dagelijkse fietstocht... ik heb al vanàlles gedaan, eigenaars aangesproken, niks helpt, die vertikken het om hun tuin deftig af te sluiten (met stoelen en banken, alsof een klein malthesertje zich er niet kan tussenwringen, ipv een degelijke draad) en dat beestje komt dus steeds Maks aanvallen he, letterlijk in staart bijten... en Maks verdedigt zich ja... dus ik berisp de hond nu al op voorhand als ik hem zie want 9.9 op de 10 is er toch nooit iemand bij, en stap af van fiets als ik hem gefixeerd zie afkomen en roep luid "scheer u weg hee kleinen" op een of andere manier blijft hij dan aan de kant staan maar blijft wel fixeren, hij wordt blijkbaar pas getriggerd wanneer Maks voorbij loopt en niet wanneer hij stapt, dus dat stukje stappen we voorbij... ik berisp hem omdat ik het storend vind en Maks ook, maar ik berisp hem vooral om te voorkomen dat Maks hem in 2 bijt want het heeft er al heel dichtbij geweest toen die in z'n staart kwam bijten...
maar doen ondertussen al meer een andere route dus hebben er minder last van.  :roll:

klotemensen, die zouden geen hond mogen hebben, zijn eigenaars van een of ander café in de buurt en zijn sowieso nooit thuis, tot daaraantoe, moesten ze er tenminste voor zorgen dat hun hond niet los en vrij over straat kan lopen he, maar neen, dat beest loopt zijn deel van straat te bewaken, tof als ge met uw -altijd aangelijnde- hond wilt passeren.  :doh:

en onlangs dan in het Zoniënwoud iets anders tegengekomen waar ik verdraagzamer was, vond het eigenlijk wel grappig, maar het had anders kunnen aflopen: loslopende hond had geurspoor van onze Maks gevolgd en kwam enthousiast spelen... eigenaars liepen ietsje verderop te roepen maar het diertje luisterde voor geen millimeter... Maks kennende als hij wild door vreemde honden benaderd word had ik al wat schrik... maar niks van... de twee likten elkaar al vollenbak af, bleek een teefje te zijn... en blijkbaar lag ze in Maks zijne smaak!

maar ze wou niet wijken dus heb ik het beestje naar mij gelokt (mijn vriendin hield Maks bij) door het teefje opgewekt en met snoepjes van Maks weg te lokken, en zo richting eigenaars die toen al bijna terplekke waren. ze verontschuldigden zich in het frans en zeiden dat het diertje nog veel te leren had, had kunnen zeggen dat ze het maar moeten aanlijnen, hetgeen eigenlijk wel moet... maar vond het een grappige situatie dus liet ik het maar zo... Maks stond van ver te jammeren en met neus in de lucht te huilen om bij zijn nieuw speelvriendinneke te mogen.  :vuistje:
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2013, 10:31:22 door Maddock »

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #107 Gepost op: augustus 14, 2013, 12:42:48 »
Ja ik durf andermans honden berispen en heb dat ook al gedaan.

Vooral dan als andere honden mijn honden komen lastigvallen. Ik laat het niet te ver drijven, ik grijp liever in.

Het is ook al is gebeurd dat ik mensen met een loslopende hond tegengekomen ben. Ik sla een andere weg in dan die eigenaars maar hun hond blijft ons volgen ondanks het roepen van de baasjes. Dan heb ik me ook al is omgedraaid en streng gezegt 'maak dat je weg bent'. Heeft geholpen want de hond ging terug naar zijn baasje.

Ik ga ook vaak op vakantie met verschillende vrienden en hun honden en dan houden we samen toezicht op de honden.

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: augustus 14, 2013, 15:32:24 »
Gisteren nog een hond fysiek berispt die niet van mij was, kreeg een pits van haar en met wegduwen kwam ze voor nog één te geven dan heeft ze héél duidelijk een correctie gekregen die goed aanvaard werd en dan hebben we nog een kwartiertje geapporteerd enz om positief af te sluiten..

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal