collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Aan alle zelfstandigen...  (gelezen 1404 keer)

Offline Erinyes

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Bouwblog
Aan alle zelfstandigen...
« Gepost op: december 01, 2010, 23:31:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ok een carrièrewending zit er dus dik in voor mij...

Maar goed, even een vraag aan alle zelfstandigen: heb je nog tijd genoeg voor de hondjes?? Want ik krijg al schrik als ik de verhalen hoor van mijn concullega's, dat ik absoluut geen tijd meer zal hebben voor wandelingen en leuke uitjes met Saartje... :weetniet:
Of ligt dat er gewoon aan of je er tijd voor maakt of niet? Of ligt dat er vooral aan welke job jullie doen?

Graag ervaringen :mrgreen:

Offline DVY K9

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Aan alle zelfstandigen...
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2010, 23:41:24 »
Ik denk dat het er vanaf hangt in welke sector je zit. Maar als zelfstandige bepaal je een beetje zelf je werkuren.. dusja... probeer je wandelingen/trainingen ergens in te plannen.

Niet simpel ervaar ik zelf, maar het moet lukken ;)

succes!

Offline ex-truike

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2010, 23:44:42 »
ik ben van mening dat het ook als zelfstandige belangrijk is om tijd voor jezelf te nemen.
De honden vind jij belangrijk. Ik zou die dan ook gewoon blijven inplannen in je agenda.
Iemand die rustig en zonder stress aan't werk gaat zal ook als zelfstandige beter presteren dan als gewone arbeider of bediede of...

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2010, 23:58:11 »
Wat plan je juist te doen?
Zo ken ik zelfstandigen die nooit thuis zijn en zelfstandigen die van thuis werken (ik probeer dit zelf zoveel mogelijk)
Ik plan mijn eigen agenda, voormiddagen zijn sowieso voorbehouden aan 1 klant waar ik ter plaatse ga, namiddagen plan ik in met de andere klanten (van thuis uit of ter plaatse).
Als ik bijsta met mijn werk dan stop ik al wel eens op tijd of ik werk s'avonds verder. Soms heb ik ook wel is een week dat het niet lukt maar over het algemeen ben ik best tevreden met de tijd die ik overhoudt.
Nadeel is wel, als ik verlof neem dan blijft alles gewoon liggen  :?

Offline Tequila

• *
  • 3336 HV-Punten
    • FromSmilingLotus
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2010, 00:05:41 »
Ben zelfstandig, werk van huis uit, de honden hebben nog nooit te klagen gehad.  Vanaf september doe'k het in bijberoep en zullen de honden de voormiddag alleen moeten zitten maar aangezien ze meestal maar rond de middag echt actief worden en ik om 12u gedaan ga hebben zal dat ook wel meevallen

Een hond is een glimlach en een kwispelende staart. En de J-brothers zitten ertussen ;)

Offline ells

• hondenvriend pro
  • *
  • 1001 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: december 02, 2010, 00:15:06 »
Hangt van heel de situatie af.Welke sector,gezinssituatie,seizoen...
Ikzelf vind dat het dus tegenvalt,de tijd die er nog overschiet.Ik werk wel thuis maar maak lange dagen,heb ook nog kinderen en een man die in dezelfde situatie zit.In de zomer als het langer licht blijft is het ook heel anders dan nu,het is donker als ik begin te werken en donker als ik stop.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2010, 00:18:58 »
Ik heb als zelfstandige altijd mijn werk zodanig gedoseerd, dat ik tijd had voor mijn honden. Werkte ook van thuis uit, wat wel hielp. Kon tussendoor ook wel altijd even naar binnen gaan.

Dat knabbelt natuurlijk ook wel aan de inkomsten, maar zorgde er langs de andere kant ook voor, dat ik me niet kapot werkte.

Nu, ik kon dat wel enkel doen, door het hoge inkomen van mijn (nu ex)man.

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2010, 00:29:07 »
Tijd voor mijn honden probeer ik ook altijd op vaste momenten te houden.
Zo ga ik elke avond 2 of 3x wandelen (met 5 moet ik minimaal 2x gaan) en heb ik ook elke avond een uurtje om te trainen met de hondjes.
Daar moet je dus vaak wel tijd voor maken, want je kunt blijven doorwerken (ik toch, zal ook liggen aan de sector bijv.)
Maar tot nog toe steekt het mij regelmatig wat tegen. :oops:
Vooral de papierenrommel dat erbij komt kijken is niet mijn ding (zacht uitgedrukt :mrgreen:)
En er zijn uiteindelijk heel veel dingen bijgekomen waar ik in eerste instantie niet aan gedacht had dat dat ook nog nodig is en dat daar ook nog veel werk in gaat steken.
Dus ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat je eens opschrijft wat er allemaal bij komt kijken en wat je precies allemaal moet doen.
Ik heb zelf een winkel en zo moet ik bijv. ook regelmatig op mijn enige 'vrije' dag (maandag) mijn etalage gaan veranderen naargelang het seizoen, magazijn ordenen, bestelling gaan opnemen enz.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 02, 2010, 00:32:28 »
Winkel is idd veel 'moeilijker' volgens mij dan werken op afspraak. Je moet open zijn, dus in de buurt blijven.

Als ik geen afspraken had, of een hond kwam niet opdagen, dan kon ik er met de honden nog altijd op uit. Met een winkel kan dat niet.

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 02, 2010, 00:43:16 »
Winkel is idd veel 'moeilijker' volgens mij dan werken op afspraak. Je moet open zijn, dus in de buurt blijven.

Als ik geen afspraken had, of een hond kwam niet opdagen, dan kon ik er met de honden nog altijd op uit. Met een winkel kan dat niet.

Met een winkel heb je inderdaad je vaste openingsuren, je kan niet even een half uurtje later openen bijv. omdat je de hond nog was uitlaten. Of een uurtje eerder sluiten omdat je weg moet.
Ik ben van dinsdag t/m zaterdag van 10 tot 18 uur open en zondag van 13.30 tot 17 uur.
Dus van 9 tot 19 uur kan ik niets anders doen dan in de winkel blijven.
Ik weet ook niet hoe het is in andere omstandigheden, maar ik heb thuis ook altijd nog heel veel werk te doen. Kan mij inbeelden dat er zelfstandigen zijn die over het algemeen gewoon 'vrij' zijn als ze thuis komen. Ook op mijn vrije dag/avond is er altijd nog wel iets wat ik moet doen.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #10 Gepost op: december 02, 2010, 09:10:05 »
Maar dat gevoel heb ik nu zeker ook, ik kom thuis en dan moet ik nog 101 dingen doen... En het vervelende is dat ik nooit eens naar gemeentehuis of andere diensten kan gaan die enkel op kantooruren open zijn.
Ik zal zelf mijn uren kunnen kiezen, ik werk van thuis uit als ik dat wil, maar kan ook op kantoor zitten. Ik zal wel klanten gaan bezoeken, maar het meeste werk verricht ik wel achter mijn computer. Het zou dus eventueel wel makkelijk zijn om eens te zeggen: nu ga ik een uurtje wandelen en ik werk 's avonds wat langer door. Maar uiteindelijk heeft een zelfstandige nooit gedaan hé, al is het maar die vervelende boekhouding!

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: december 02, 2010, 10:04:29 »
Maar dat gevoel heb ik nu zeker ook, ik kom thuis en dan moet ik nog 101 dingen doen... En het vervelende is dat ik nooit eens naar gemeentehuis of andere diensten kan gaan die enkel op kantooruren open zijn.
Ik zal zelf mijn uren kunnen kiezen, ik werk van thuis uit als ik dat wil, maar kan ook op kantoor zitten. Ik zal wel klanten gaan bezoeken, maar het meeste werk verricht ik wel achter mijn computer. Het zou dus eventueel wel makkelijk zijn om eens te zeggen: nu ga ik een uurtje wandelen en ik werk 's avonds wat langer door. Maar uiteindelijk heeft een zelfstandige nooit gedaan hé, al is het maar die vervelende boekhouding!

Hoewel ik dus voor klanten de boekhouding doe, doe ik die niet voor mezelf  :shifty: (zal dat binnekort wel zelf gaan doen)
Ik heb wel een overzicht zodat ik 'mee' ben maar meer dan facturen betalen en in een mapje steken doe ik dus niet.
Ik breng om de zoveel weken gewoon mijn papieren binnen en factureer 1x per maand uit.

Bij ons op kantoor kunnen de klanten ook een praktische opleiding krijgen om zelf hun boekhouding te doen via onze servers.
(inboeken aan en verkoop, bank, btw en controle wordt gedaan door de boekhouder zelf)

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #12 Gepost op: december 02, 2010, 14:08:06 »
Afhankelijk van wat je doet.
Mijn vader was zelfstandige (nu op pensioen) en die werkte 6 dagen per 7 en 12u per dag, nam maar 2 weken per jaar verlof, dus ja...

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: december 02, 2010, 14:21:46 »
Zelfstandig in bijberoep hier, ik bepaal zelf mijn uren en afspraken. Ik zorg ook pas dat de eerste afspraak/levering gebeurt nadat ik met de honden gewandeld heb.

Offline city dog

• *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #14 Gepost op: december 03, 2010, 01:47:18 »
ik denk dat het vooral afhangt van jezelf

ik heb het heel moeilijk om "neen" te zeggen tegen mensen/klanten waardoor ik mijzelf veel te veel te kort doe kwestie ontspanning ....

al het papiergedoe slorpt ook enorm veel tijd op en als zelfstandige heb je effectief NOOIT gedaan. Het zit continu in je kop wat je nog allemaal moet doen, dat gedeelte vooral vind ik niet te onderschatten.

tijd maken voor mijn hond lukt mij vrij aardig, daar maak ik gewoon een punt van. Tijd maken voor mezelf even te relaxen veel te weinig, dan zal nog wel komen met de tijd dat inzicht....  :roll:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2010, 09:32:22 »
ik heb het heel moeilijk om "neen" te zeggen tegen mensen/klanten waardoor ik mijzelf veel te veel te kort doe kwestie ontspanning ....
Dat hangt voor mij heel hard van klant tot klant af.
Ik probeer steeds de mensen asap te helpen, soms lukt dat nu eenmaal niet.

Komt er nog eens bij dat je redelijke moeilijke klanten hebt ook, waarvoor je nooit goed kan doen.
"Klant is koning" wordt er geregeld gezegd, maar dat houdt voor mij ook ergens op  :happywink:

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #16 Gepost op: december 04, 2010, 00:36:42 »
is afhankelijk van hoe rijk je wilt worden  :happywink:
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Fellows

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: december 04, 2010, 00:45:37 »
is afhankelijk van hoe rijk je wilt worden  :happywink:

Ja? Zou dat helpen? Dan moet ik toch nog wat harder werken. :mrgreen:

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #18 Gepost op: december 04, 2010, 01:21:38 »
Als ik niet rijk zou willen worden, dan zou ik niet elke week meedoen aan Euromillions :mrgreen:
Maar bij mij geldt nog steeds ik werk om te leven, en niet omgekeerd. Ik wil van mijn beroep kunnen leven, maar hoef er niet per se bakken geld mee te verdienen... Nu ik besef wel dat de tijd die ik uitspaar met bv verplaatsing naar 't werk al kan gaan naar bv een wandeling of een huishoudelijke taak. Dus dat helpt allemaal.

Offline city dog

• *
  • 105 HV-Punten
    • Oren Gespitst!- opvoeding hond en gedragstherapie
« Reactie #19 Gepost op: december 04, 2010, 03:05:43 »
vroeger toen ik nog in loondienst werkte toen werkte ik ook om te leven....

sinds ik zelfstandig ben leef ik om te werken lijkt het wel  :doh:   ....feit is dat ik mijn job zo ongelooflijk graag doe, dat ik eigenlijk chronisch teveel werk ook....mja nog altijd beter als tegen je zin een job doen denk ik dan....

mijn goede voornemen is toch vanaf nieuwjaar ne halve dag vrij te nemen ofzo per week.... :lol:....alle begin is moeilijk hé

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal