collapse

Auteur Topic: Akita Inu reu 3 jaar gecastreerd  (gelezen 326 keer)

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Akita Inu reu 3 jaar gecastreerd
« Gepost op: maart 21, 2020, 17:37:03 »
Herplaatsing
Ras:
Akita Inu
Reu of teef?:
Reu
Leeftijd:
3
Gesteriliseerd of gecastreerd?:
Ja
Afkomst:
fokker
Reden herplaatsing:
gezondheidstoestand eigenaar
Er wordt een nieuwe warme thuis gezocht voor Kito, een Akita van bijna 3 jaar van de moeder van mijn buurman die zelf niet zo bekend is met internet, vandaar dat ik hem hier plaats. Door omstandigheden verblijft hij momenteel bij de buurman, maar daar zijn huisdieren in het huurappartement niet toegestaan.
Kito is geen typische Akita van karakter. Hij is heel gehoorzaam, kent de basiscommando's en is niet dominant. Verdere vragen kunnen altijd gesteld worden natuurlijk. Het is een energieke jonge hond die graag beweegt en houdt van wandelen. Zeer loyaal naar zijn baasje toe, maar lief voor iedereen.
Onlangs werden nog bloedtesten gedaan en hij is gezond, maar er zou wel sprake zijn van een lichte vorm van epilepsie.

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Akita Inu reu 3 jaar gecastreerd
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2020, 17:48:42 »
Zo jammer. Is de fokker al op de hoogte? Je kan ook Shiba rescue contacteren, die helpen ook bij het herplaatsen van Akita's

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 21, 2020, 18:16:21 »
Je kan ook Shiba rescue contacteren, die helpen ook bij het herplaatsen van Akita's
Bedankt voor de tip. Ga ik doen. Ja, het is jammer, vooral omdat mijn buurman hem zo graag zou willen houden maar het niet mag van de huisbaas.

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maart 22, 2020, 17:10:11 »
Huurders mogen voortaan altijd huisdieren houden, tenzij huurwoning niet geschikt is. ... In de meeste huurcontracten staat dat huurders geen huisdieren mogen houden, tenzij na schriftelijke toestemming van de verhuurder. Maar dat is nu veranderd, in samenspraak met de belangenvereniging van verhuurders

met  andere woorden, als de woning geschrikt is en hond geen overlast veroorzaakt mag het nu wel

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2020, 19:19:39 »
Huurders mogen voortaan altijd huisdieren houden, tenzij huurwoning niet geschikt is. ... In de meeste huurcontracten staat dat huurders geen huisdieren mogen houden, tenzij na schriftelijke toestemming van de verhuurder. Maar dat is nu veranderd, in samenspraak met de belangenvereniging van verhuurders

met  andere woorden, als de woning geschrikt is en hond geen overlast veroorzaakt mag het nu wel
Goh, ik moei me niet met hun situatie. Had alleen voorgesteld om te helpen bij het zoeken naar een nieuwe thuis en dat wil ik doen.

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2020, 17:08:36 »
Blijkbaar is er een nieuwe thuis gevonden ...

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal