collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Shiba Inu  (gelezen 1381 keer)

Offline poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3552 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Shiba Inu
« Gepost op: oktober 13, 2013, 16:22:31 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Naar aanleiding van het bericht van An Lemmens op FB en een heel aantal mensen die reageren "jamaar waar moet ik dan WEL een hond halen" heb ik voorgesteld dat iedereen mij mocht vragen om te helpen in hun zoektocht.

De eerste reactie is al direct niet de simpelste: een dame die op zoek is naar een Shiba Inu.

Ze staat open voor adoptie maar de honden die momenteel bij Shiba Rescue staan voldoen niet aan de voorwaarden. Daarom mijn vraag of iemand een herplaatser weet of een goede fokker.

Ze is op zoek naar een rode shiba van maximaal 3 jaar, liefst een teefje (maar dat is echt geen breekpunt als het klikt) die overweg kan met kinderen.

Mocht er iemand tips hebben zou dat heel erg welkom zijn.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
Re: Shiba Inu
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2013, 18:54:44 »
shiba rescue contacteren  :wink:

http://www.shibarescue.be/
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2013, 19:30:10 »
shiba rescue contacteren  :wink:

http://www.shibarescue.be/

Ik heb al gekeken (staat in startpost :mrgreen:) maar momenteel zijn het enkel honden die niet met kinderen kunnen en dat is echt geen optie voor haar.

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #3 Gepost op: oktober 13, 2013, 20:05:09 »
Maar die zijn wel kenners op het vlak dus weten mss nog andere adresjes?
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Offline Jango

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 186 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: oktober 13, 2013, 20:18:31 »
Gewoon een goede fokker contacteren en je voor het volgende nestje op de lijst laten zetten. Ik heb mijn 2 boxers gereserveerd nog voor dat de teef bevallen was. Doordat ik 2 keer er zo vroeg bij was, had ik 2x nestkeuze.
Voor mijn boxers had ik een Cockertje. Toen hij gestorven was in maart 2011 (17 jaar oud  :clap:), ben ik onmiddellijk op zoek gegaan naar een boxer bij een goede fokker. Uiteindelijk is dat Jango geworden die op 08 mei geboren is. Ik heb dus van midden maart tot juli geduld moeten uitoefenen. Als je ze één keer hebt ben je die maanden van wachten lang vergeten... en wat zijn nu een paar maanden in vergelijking met 10-12 jaar jou droomhond te hebben :denk: ...

Mensen moeten leren inzien dat een hond geen massaproduct is dat je gewoon in de winkel uit de rekken kan komen uitkiezen (tenzij dus een hondje van de broodfok, met alle risico's vandien)... Als je toch geen geduld heb dan moet je je keuze maken uit de asiels.
Als ook daar je keuze niet tussen zit, tja dan wil dat zeggen dat je toch zal moeten wachten, want jou keuze is dan gewoonweg op dit ogenblik niet aanwezig (in het "correcte hondencircuit" althans)...

Op www.pets.be zijn veel asiel- en opvangcentra gecentreerd en kan je ook gemakkelijk op ras zoeken...

Offline poeseline

• *
  • 3552 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2013, 20:27:12 »
Die goede fokker ben ik dus aan et zoeken  :wink:

Ik vind een herplaatser ook zeker een goede optie op voorwaarde dat er geen al te grote gedrags problemen zijn want ze heeft nog geen ervaring met een Shiba Inu en ik denk dat het karakter op zich dan wel uitdaging genoeg kan zijn.

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2013, 21:35:58 »
Voor fokkers kun je mss kijken via de club?

http://www.akitaclub.be/pages/shiba/eleveurs-fokkers.html

Je kunt de Shiba Rescue ook gerust contacteren voor je zoektocht naar een goede fokker hoor, denk ik  :cheeky:

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 13, 2013, 21:42:23 »
Deze verwachten rond half oktober pups, is wel in Nederland: http://www.vanwankytan.nl/pups/verwacht.htm

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal