collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: malthezer pup begin 2014  (gelezen 1379 keer)

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
malthezer pup begin 2014
« Gepost op: augustus 02, 2013, 18:26:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,

Wie kent er iemand die een nestje Malthezers plant begin 2014?
Stamboom hoeft niet.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: malthezer pup begin 2014
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2013, 18:39:15 »
Wow, dat zijn fijne vooruitzichten  :thumbs:

Even ter informatie:

Stamboom op zich is idd niet belangrijk, maar weet dan wel dat je nog minder garanties hebt op een gezonde hond als je gaat voor een hondje zonder die boom.  Ik weet niet hoe het zit bij de malthezer, en waarop zij getest worden.
Zelf vond ik die stamboom ook eens niet nodig, het was een fantastisch hondje, maar vanaf zijn 7j had ik maandelijks zo ongeveer voor 50 kosten aan medicatie voor een erfelijk hartprobleem.  En de schat is 15 geworden......  Ik durf niet uittellen hoeveel stambomen ik daarmee betaald heb in al die jaren  :doh:   Dit waren kosten die vermeden hadden kunnen worden als de ouderdieren getest waren geweest.......  Ik ga sedertdien dus altijd voor die "boom"  :happywink:

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2013, 09:34:18 »
Wow, dat zijn fijne vooruitzichten  :thumbs:

Even ter informatie:

Stamboom op zich is idd niet belangrijk, maar weet dan wel dat je nog minder garanties hebt op een gezonde hond als je gaat voor een hondje zonder die boom.  Ik weet niet hoe het zit bij de malthezer, en waarop zij getest worden.
Zelf vond ik die stamboom ook eens niet nodig, het was een fantastisch hondje, maar vanaf zijn 7j had ik maandelijks zo ongeveer voor 50 kosten aan medicatie voor een erfelijk hartprobleem.  En de schat is 15 geworden......  Ik durf niet uittellen hoeveel stambomen ik daarmee betaald heb in al die jaren  :doh:   Dit waren kosten die vermeden hadden kunnen worden als de ouderdieren getest waren geweest.......  Ik ga sedertdien dus altijd voor die "boom"  :happywink:

Als een stamboomhond betere gezondheidsgarantie s zou geven dan een kennel, dan zou ik zeker een stamboomhond adviseren. Helaas is er geen garantie.
Als je met een stamboomhond (of niet) gezondheidsprobleme n hebt, dan kun je dit ook nergens melden. Je kunt dus ook nooit weten aan welke ziektes neefjes of grootouders lijden.

Offline nance

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2013, 11:57:51 »
Als een stamboomhond betere gezondheidsgarantie s zou geven dan een kennel, dan zou ik zeker een stamboomhond adviseren. Helaas is er geen garantie.
Als je met een stamboomhond (of niet) gezondheidsprobleme n hebt, dan kun je dit ook nergens melden. Je kunt dus ook nooit weten aan welke ziektes neefjes of grootouders lijden.

Het gaat hier om levende wezens, dan is gezondheid nooit een garantie, maar ik denk dat je toch sneller gezondheidsprobleme n mag verwachten vanuit een kennel (want dat is voor mij gewoon BF) dan van een erkende fokker. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gedragsproblemen.

Offline witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2013, 12:05:26 »

Toch beter dan een hond zonder stamboom, daar weet je niet eens wie de neefjes of grootouders zijn, met stamboom wel en kun je dan vlot zien welke erfelijke ziektes ze hebben (toch degen die verplicht getest moeten worden)

Offline Vito

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2013, 14:01:53 »
Deze zin of statement begrijp ik niet.
Wat bedoel je met stamboomhond versus hond uit kennel ?

gewoon nog even dit : 100 % garantie op niets van gezondheidsprobleme n heb je nooit, maar pups waarvan de ouderdieren en grootouder dieren ( stamboom is een familieboom he ) geven toch wel veel meer garantie op het vrij zijn van rastypische aandoeningen.

Wat niet wil zeggen dat particuliere aangeboden nestjes of gewoonweg kruisingen, het ook niet goed kunnen doen, maar in dit geval weet je idd, niets.....

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2013, 14:03:24 »

Erfelijke kwalen zouden dan tenminste uitgesloten moeten zijn, en de kansen op gedragsproblemen zijn veel kleiner.  Uiteraard moet je ook de fokker goed uitzoeken, maar voor een wezentje dat hopelijk 15j deel zal uitmaken van je leven is dat wel het minste dat je moet doen  :cheeky:

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2013, 06:58:50 »
IK heb nooit gezegd dat ik een hond uit een kennel neem, dus daar vergelijk ik niet mee.

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2013, 17:16:42 »

Offline klaproos

• warme hondenvriend
  • *
  • 95 HV-Punten

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:44:50 »
Liep daar voor de zoveelste keer is uit de hand! Discussie stamboomhond <-> ongewenste hond particulier nest.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:49:41 »
Liep daar voor de zoveelste keer is uit de hand! Discussie stamboomhond <-> ongewenste hond particulier nest.

ging absoluut niet over stamboom vs. particulier!

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2013, 10:08:53 »

Dat wordt dacht ik thans voor steeds meer rassen mogelijk in online databases?  :denk:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Peter en Barbara

• warme hondenvriend
  • *
  • 182 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2013, 19:48:02 »
Stamboom mag, maar hoeft niet.

Als er eerdere nestjes zijn, mag je het laten weten.

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2013, 20:17:21 »
ging absoluut niet over stamboom vs. particulier!

Er was iets sketchy ad manier van kweken zeker? ik heb het jammer genoeg niet meer kunnen volgen, topic was al gesloten...
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 07, 2013, 20:50:55 »
sketchy? Nu ja, ik ben daar ook niet meer geweest, dus geen idee.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 07, 2013, 21:02:51 »
Elke kweker was slecht want elke hond zat in kennels. Elke stamboomfokker was slecht. En als mensen paren testen ze ook niet.
Soit, en nog veel beledigingen hier en daar over wat voor een slechte website dit was

Offline Pingo

• *
  • 1689 HV-Punten
  • Too Weird To Live, Too Rare To Die
« Reactie #17 Gepost op: augustus 07, 2013, 23:56:20 »
Elke kweker was slecht want elke hond zat in kennels. Elke stamboomfokker was slecht. En als mensen paren testen ze ook niet.
Soit, en nog veel beledigingen hier en daar over wat voor een slechte website dit was

Huh van wie dan? Sorry ik ben helemaal niet mee
I'm Sorry I'm Just Your Equal

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 08, 2013, 09:57:49 »
TS van dat topic dat gesloten is

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #19 Gepost op: augustus 08, 2013, 19:03:37 »

Maar, zij waren niet slecht, ze hebben gewoon de natuur laten doen!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal