collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Cavalier King Charles Spaniel  (gelezen 1222 keer)

Offline Little wolves

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 922 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
Cavalier King Charles Spaniel
« Gepost op: september 08, 2013, 22:41:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Pffffff help.. ik probeer mensen weg te houden van broodfok, maar het is oooh zo moeilijk  :cryblue: mensen snappen precies niet hoe dramatisch broodfok is. Maar ok deze week hebben ze dus beslist dat ze een cavalier willen, maar ok leg dan maar eens uit dat hartziektse héél vaak voorkomen bij dit ras. Tja dan komen ze af met " we gaan dan eerst zeggen aan de "fokker" dat we eerst naar de dierenarts gaan en cardio nemen en als die ok nemen we de pup/hond" :eh: :eh: of ik krijg te horen "maar ja ook al geet het een hartziekte, dan hebben we toch het hondje een paar jaar een leuke tijd gegeven"  :eh:

Maar ok, die mensen menen het niet slecht, maar ze snappen het niet  :weetniet: veel geld willen ze niet geven aan een hond en die discussie moet ik zeker niet aangaan  :roll:

Ik wil ze gewoon weghouden van broodfok
Weet er soms iemand een goede herplaats Cavalier zitten?Liefst niet te oud..

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
Re: Cavalier King Charles Spaniel
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2013, 07:54:36 »
Check.  Mijn DA is op zoek naar een nieuwe thuis voor een Cavalier van 5 jaar, een reuke.  Het zou een enorm lief en braaf beestje zijn.  Als je wil kun je haar contacteren.

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2013, 08:41:00 »

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2013, 16:00:18 »
Vinden ze te oud..
Pff heb ze al kunnen weerhouden om niet naar 1 bepaalde broodfokker te gaan, die had nu maar liefst 27nesten puppies liggen  :shock:
Dan hadden ze nog een ander hondje gevonden, cavalier van bijna 1 jaar oud.. antwoord apparaat is in maar liefst 4 talen  :mrgreen: en dat voorzogezegd een slager uit Zedelgem. Heb zijn handelsregister nummer opgezocht en het is ook een broodfokker. Dus heb vermoeden dat dat hondje ofwel teruggebracht is door mensen ofwel zit het hondje daar dus al bijna 1 jaar.

Had pups gevonden in het asiel van Ninove, maar jammer genoeg allemaal al besproken.
Nu had ik een pupje van 11weken gevonden, die weg moest omdat het niet overeenkwam met hond van 12 jaar..
Maar ik kan de mensen die opzoek zijn niet meer bereiken.. heb sterk vermoeden dat ze om dat cavaliertje van 1 jaar zijn, bij die broodfokker  :cryblue:
Had gisteren nog gezegd aan de telefoon, dat ze mij tijd moesten geven, ik kan op 1 dag ook geen hond toveren  :cryblue:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2013, 19:06:51 »
Je kan hun misschien beter eens doen kijken naar die aflevering van rashonden. Misschien begrijpen ze het dan en valt hun keuze op een jonge hond in het asiel.

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2013, 20:51:49 »
Gisteren hebben ze al de deksel op de neus gekregen :dance:
Ze hebben dan toch terug contact opgenomen met die fokker waar die cavalier van bijna 1jaar zat en ze vroegen waarom dat hondje herplaatst moest worden en omdat ik had gezegd dat hartziektes echt heel veel voorkomen, ik wist dat hun dierenarts bijscholing had gedaan van hartziektes met in de "hoofdrol" cavaliers en had gezegd dat ze moesten bellen naar hem als ze mij niet geloofde en dat hebben ze ook gedaan en nu hadden ze wat schrik gekregen en ze hadden gevraagd naar het hart..

Wat bleek nu.. ze hadden dus 4 cavaliers gekocht, 2 reuen en 2 teven om dus ook met dat ras te fokken.. maar bij 1 van de reutjes was dus al hartruis vastgesteld en die moest dus weg. En toen stonden ze weer met beiden voeten op de grond :mrgreen:
Maar ben wel blij dat die fokker toch wel eerlijk is geweest.

Mag dus nu op mijn gemak opzoek gaan naar een jonge herplaatser :dance:

Offline Kieran

• *
  • 1899 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2013, 22:50:39 »
Gelukkig maar dat je wat meer tijd krijgt maar hebben ze nog steeds geen schrik va het ras? Ik zeg niet dat het hier in België ook zo is maar ik zou toch twee keer nadenken als je die beelden hebt gezien van die arme beestjes.

Offline petiitrebel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
  • nobody'sperfect.
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2013, 23:03:12 »
Gelukkig maar dat je wat meer tijd krijgt maar hebben ze nog steeds geen schrik va het ras? Ik zeg niet dat het hier in België ook zo is maar ik zou toch twee keer nadenken als je die beelden hebt gezien van die arme beestjes.

Ieder doet wat die wilt uiteraard ,je kan de mensen nog zo waarschuwen en raad geven :weetniet: . De Cavalier is nu eenmaal een populair ras . Het zijn schatten van honden , ze hebben een heel erg fijn karakter. en ze zijn veelzijdig . Als je naar hun kopke kijk smelt je .Vandaar dat ze ook zo populair zijn.
Heb er zelf eentje onlangs moeten doen inslapen op 9 jarige leeftijd waarvan hij al 5j hartruis had .De levensduur van het ras was vroeger tusen de 12 tot 15j . Nu nog amper 8 tot 9.j of je moet geluk hebben . Ik raad persoonlijk de mensen het ras niet aan.Je kan enkel raad geven ,wat ze ermee doen is hun zaak , meer kan je niet doen .

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 11, 2013, 01:01:47 »
Ik raad persoonlijk de mensen het ras niet aan.Je kan enkel raad geven ,wat ze ermee doen is hun zaak , meer kan je niet doen .

Ja, dat is soms wel frustrerend....
Dan druk je hun op het hart, kijk uit, vraag testen,... En dan zien ze een schattig pupje en dan is dat allemaal niet zo nodig.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal