collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185866 keer)

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardentopic
« Reactie #3080 Gepost op: september 10, 2013, 14:57:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit

bij grote paarden vind ik het dan weer niet zo speciaal/mooi  :denk: 

Dan hebde gij mijn merrie nog nie gezien  :hmpf:

En dat van die steek los... Tja, da klopt...  :doh:

Offline Yoicka

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3081 Gepost op: september 10, 2013, 15:00:46 »
:vuistje:

En echt,dat klopt toch wel heel dikwijls hoor! Maxima,ons vos veulen,die had echt energie en karakter voor 2  :mrgreen:
Maar ik doel er vooral op omdat Maart haar honden (en trouwens ook 1 van mij) ook rosse zijn. :lol:

awelja, steek(of steken) los dus! :mrgreen: :vuistje:

geef mij maar een appie ofiets speciaals! :mrgreen:

Ik heb het normaal niet voor vosjes, maar er is eer eentje die mijn hart heeft gestolen, nl één van mijn groompaarden, een prachtige vosse merrie, die staat jammergenoeg te koop; maar mijne portemonee kan het niet hebben om ze erbij te nemen. Als die verkocht gaat zijn, zal ik toch stiekem een traantje laten hoor.

ja, das normaal he.. als ze u hartje pieken.. ik heb dat vaak gehad, en uiteindelijk leert ge dat wel, als ge op voorhand weet dat ze niet blijven. Maar dan bv bij Artuur zijn papa wist ik dat ook en toch heeft die mijn hart gestolen en ik mis 'm echt nogsteeds, vooral omdat ik niet weet waar hij zit :cry: en ik bang ben dat hij ondertussen mss al saucisse geworden is.... maar ik hou het in mijn gedachten dat hij gewoon op een goeie thuis staat.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #3082 Gepost op: september 10, 2013, 15:01:39 »
ik heb 2 bonte hengstjes hé. Maar ik denk dat je Victor bedoelt. Die is tenslotte ook "ros"bont. :vuistje:
Hij heeft echt veel uitstraling hé. Hij is al serieus wat kilootjes kwijt sinds hij thuis is,heeft een beetje last van zn hormoontjes,hij staat nu helemaal in shape :fuu:
Hij is eigenlijk meer rood dan oranje en dat vind ik ook prachtig! Dat vale vos vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Mijn 2 lieve vriendjes die zaterdag gaan verhuizen,jut en juul..

En Victor

Tammy hier gaat ge nog spijt van krijgen :fuu: Die slaagt er nog in uw merries te dekken,zoveel testosteron heeft hij! :fuu:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3083 Gepost op: september 10, 2013, 15:02:29 »
"er is geen vos, of er zit een steek aan los!" :mrgreen:

:yes:

Bij de katten zien we dat ook goed hoor  :fuu:. Ik heb dit weekend nog tegen mijn man gezegd "er mogen geen dikke roste katers meer op pension komen  :twistedevil:", maar discrimeren omwille van kleur mag niet zeker?  :vuistje:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Tammy 2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3084 Gepost op: september 10, 2013, 15:03:01 »
Da's een foto van haar tijdens het wintercriterieum op de manege.

Snap wat je bedoeld hoor Yoicka, en hoop dat ze niet te ver verhuisd, dat ik contact met de nieuwe baasjes kan blijven hebben.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3085 Gepost op: september 10, 2013, 15:04:06 »
knap paard! :yes:

ja, ik ben ook wel blij dat ik van Artuur nog wat hoor. Uiteindelijk heb ik die als veulen ook gekend en mij er mee bezig gehouden, man, dat was ook een klein krapuul ze :D Maar die doet mij zooo hard aan Ruby denken, qua karakter én uiterlijk :wub:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3086 Gepost op: september 10, 2013, 15:09:00 »
is het nu geen krapuul meer dan? :fuu: :lol:
Altijd leuk hé om er nog wat van te horen! Ik trek mij daar enorm aan op!

En ach,een mooie rosse is niet lelijk en wat karakter...zie het als een uitdaging. :mrgreen:
Maar ik vind het wel grappig te horen dat het bij katten dus ook zo is!! :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3087 Gepost op: september 10, 2013, 15:13:05 »
Altijd leuk hé om er nog wat van te horen! Ik trek mij daar enorm aan op!

En ach,een mooie rosse is niet lelijk en wat karakter...zie het als een uitdaging. :mrgreen:
Maar ik vind het wel grappig te horen dat het bij katten dus ook zo is!! :mrgreen:

nu is't een groot krapuul ipv een klein :lol:
ach, ik zie hem nog in mijn armen/tegen de muur springen omdat meneer geen voetje wou geven :hmpf: had hij pech dat hij nog kleintjes was en ik niet onder de indruk was :lol:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #3088 Gepost op: september 10, 2013, 15:14:36 »
Roste katten, daar ga ik altijd een zwak voor blijven hebben... Ik wou eigenlijk hier ook ne rosten, maar da zijn zo'n karakters he, en zo op zichzelf (diegene die ik ken...) dat ik voor een stippelkattin gegaan ben, en wat ne schootligger is me dat zeg, heel anders dan mijn ouders hun kat (die de voorbije 8 jaar ook mijn allerbeste vriendje was), die je enkel maar mag aaien wanneer meneer er zelf goesting in heeft...  :doh:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3089 Gepost op: september 10, 2013, 16:00:00 »

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #3090 Gepost op: september 10, 2013, 16:12:58 »
euh?? Waar komt die ineens vandaan?

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/prachtige-kwpn-merrie-voor-fok---recreatie-77090025.htm
Is dit wie ik denk dat het is? Als dat zo is, ze weet wel bij wie ze moet aankloppen voor foto's om haar paard te verkopen. Wil er haar eens iemand zeggen dat je ook zonder verkoop foto's van jezelf op je paard kan laten nemen?

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3091 Gepost op: september 10, 2013, 16:31:09 »
Is er iemand die de tel nog heeft bijgehouden?  :roll: Waar blijft ze het geld toch vandaag halen?
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3092 Gepost op: september 10, 2013, 17:58:34 »
Help... help help bovenstaande advertentie....  Krijg je gewoon op staande voet grijs/wit haar van...

Ik heb 2 extra paardjes lopen in de weide...  Mijn paardjes negeren ze nu straal... paardjes zijn in mijn stal komen schuilen.  Mijn paarden hebben ze terug naar een ander deel van de weide gejaagd...
Eigenaresse is komen vertellen dat haar "gaas" geleverd is ergens in NL en dat "morgen" het probleem opgelost gaat zijn...

Het komt goed!  :bow: :dance:

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3093 Gepost op: september 10, 2013, 19:03:31 »
ik heb 2 bonte hengstjes hé. Maar ik denk dat je Victor bedoelt. Die is tenslotte ook "ros"bont. :vuistje:
Hij heeft echt veel uitstraling hé. Hij is al serieus wat kilootjes kwijt sinds hij thuis is,heeft een beetje last van zn hormoontjes,hij staat nu helemaal in shape :fuu:
Hij is eigenlijk meer rood dan oranje en dat vind ik ook prachtig! Dat vale vos vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Mijn 2 lieve vriendjes die zaterdag gaan verhuizen,jut en juul..

En Victor

Tammy hier gaat ge nog spijt van krijgen :fuu: Die slaagt er nog in uw merries te dekken,zoveel testosteron heeft hij! :fuu:

Is inderdaad victor die ik bedoel, als ie ze wil dekken, zal ie op een serieuse trap moeten staan, Orthea is 1m38 en Ollie nu al 1m46. Zie het al zo voor mij  :rolf: :rolf:

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
« Reactie #3094 Gepost op: september 10, 2013, 19:38:57 »
Als jullie dan toch opscheppen...  Hier mijn indringerkes.  Ze lopen met gemak onder de buik van Winnie (Fjord) om een idee te hebben van hun formaat.  Volgens de eigenaars echte Shetlanders.

De modder is bij mijn stallen, tot gisteren poederdroog, sinds vannacht weer nat.  Ben op zoek naar "varkensroosters" om dat probleem op te lossen.

Mijn indringerkes vragen enkel een droog hoekje denk ik en wat aandacht...  spijtig dat ze nog niet "in de hand zijn".

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3095 Gepost op: september 10, 2013, 21:10:45 »
Is inderdaad victor die ik bedoel, als ie ze wil dekken, zal ie op een serieuse trap moeten staan, Orthea is 1m38 en Ollie nu al 1m46. Zie het al zo voor mij  :rolf: :rolf:

daar zou ik zo zeker nog niet van zijn, waar een wil is... :happywink:
ik heb een pony gereden van vooraan 1m30, haar papa was een shet (wel geen mini natuurlijk) en moeder paard van +1m50 :zot: :mrgreen:

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
« Reactie #3096 Gepost op: september 11, 2013, 07:11:49 »
En bij mijn tante heeft ooit een shet een draversmerrie gedekt.  Merrie werkte volledig mee en ging lager staan...  Moet zo gebeurd zijn.  Is een prachtig veulen van gekomen  :vuistje:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3097 Gepost op: september 11, 2013, 08:15:25 »

awel, ik ga het niet te groot typen, maar op dit moment is hij echt wel braaf  :shock:
geen kattenkwaad meer, is wat gestopt met achter de katten te jagen (Ferro, de dh pup vond hij wel ineens ontzettend interessant, maar goed, die was nieuw ook natuurlijk  :mrgreen: ) en hij is niet meer zo opdringerig naar mensen toe  :dance:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3098 Gepost op: september 11, 2013, 08:19:22 »
euh?? Waar komt die ineens vandaan?

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/prachtige-kwpn-merrie-voor-fok---recreatie-77090025.htm

die heeft ze blijkbaar 2 maanden  :silenced: :silenced:  was voor de slacht.  Ze haalt er wel schone winst uit he...
toevallig was het weer een heeeeeeeeeeel angstig paardje, maar zij, de wilde weldoenster, heeft dat natuurlijk hopla weer in orde gemaakt  :thumbs:  :silenced:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3099 Gepost op: september 11, 2013, 09:17:16 »
 :cry: Dat is nu toch intriest hé...eerst wat pluimen willen opstrijken en even later hup,weg ermee..
Dat ze dan gewoon toegeeft dat ze paarden koopt met de bedoeling ze met winst weer te verkopen..

Aah flinke Artuur!!! Dat hij maar zo voortdoet! Misschien wordt hij volwassen. :mrgreen:

Begfa zijn nog best leuke shetjes. De mama is bruin-dun,ze heeft wel een beste buik hangen nog!
Nog eventjes geduld dus vooralleer ze op hun kant blijven. Ocharme en ze hebben niks van beschutting?

Inderdaad niet onderschatten,die kleine shethengsten en grotere merries! Veel hangt af van de hengst en de merrie zelf,maar er zijn zeker nog dergelijke kruisingen gebeurd. :vuistje:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal