collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185598 keer)

Offline Yoicka

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1023 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardentopic
« Reactie #3060 Gepost op: september 10, 2013, 11:39:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
bij ons staan ze ook op stal nu.. de weides gaan toch maar kapot en de paarden staan aan de draad te koekeloeren.. Nu lekker op stal met een berg hooi :mrgreen:
Ook eventjes gereden, piste lag wel al redelijk modderig, maar nog te doen. Niet te lang gereden sowieso, was ander zadel (zijne nog niet terug van aanpassen...) en zat daar echt niet makkelijk op, zo hard en ik voelde dat ik rugpijn zou krijgen moest ik er lang mee rijden. Hij heeft wel nog redelijk zijn best gedaan in feite, naar omstandigheden :)
Net afgezadeld en begon te regenen, ideale timing! :mrgreen:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #3061 Gepost op: september 10, 2013, 12:11:12 »
Oef, net op tijd droog gebleven dus Yoicka!  :thumbs:

Hier was het net weer pijpenstelen aan het regenen en ik zag ze alle 2 richting draad stappen op de moment dat ik ze wou binnenhalen, ze staan nu onder een fleecedekentje stro te vreten op stal (want ja, dat is toch veel lekkerder dan hooi?  :zot: ) en gelukkig maar, want het begon nog te hagelen ook  :doh: Het ziet er hier ondertussen uit alsof het al 2 weken non-stop regent  :?

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3062 Gepost op: september 10, 2013, 12:14:02 »
Vorige week vroeg ik aan de buurvrouw "Wat ga je doen als het regenseizoen begint?"

eh... wat???

Ik...  "tja... als het blijft regenen..."

Zij: "Oh...  ze hebben me gezegd dat shetters taaie rakkers zijn...  dat ze dat niet echt hoeven..."

Er zijn geen bomen, geen afdak, geen windscherm...   

Mijn paardjes hebben dat wel en soms gebruiken ze het...  ook taaie rakkers... Fjorden...  Ik verwen ze te hard denk ik...

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3063 Gepost op: september 10, 2013, 12:16:14 »
ja, er is veel ineens gevallen ook eh :cry:

Begfa, Tex had vroeger ook geen schuilstal, wel bomen langs de kanten van de weides maarja.. ben blij dat hij verhuist is nu, dat hij op stal kan als het te slecht weer is! Dus ik zou mss toch u buurvrouw proberen uitleggen dat een schuilstalletje wel heel welkom kan zijn, ook voor shetters? zelfs in de zomer, tegen de vliegen en dazen..

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #3064 Gepost op: september 10, 2013, 12:21:10 »
Oei Begfa, helemaal niks is wel heel weinig... Beetje beschutting zou toch mogen  :yes: Die van mij hebben een vaste stal, maar kunnen daar niet in als ze op de wei staan (staat apart), maar hier komt ook asap een schuilstal op het stuk waar nu geen schuilstal staat, vooral als we overdag niet thuis zijn, wil ik dat ze kunnen schuilen tegen regen/hitte/vliegen wanneer ze dat zelf willen..

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3065 Gepost op: september 10, 2013, 12:25:06 »
oei, helemaal niets is toch wel triestig hoor...
hier staan ze 24/24 buiten het jaar rond, maar ze kunnen indien ze willen toch wel binnen gaan staan.  Vooral in de winter als het echt dagen blijft regenen en ferm waaien, staan ze toch wel liever onder het afdak  :?

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #3066 Gepost op: september 10, 2013, 13:02:39 »
beschutting vind ik toch ook een must hoor...helemaal niks op tegen dat paarden 24/7 buiten kunnen,integendeel. Pretty heb ik ook zo 2 winters gehouden,ze ging nooit op stal,maar ze had wel altijd de mogelijkheid.
Zelfs voor shetters,ocharme als die nooit eens kunnen schuilen voor de regen of de wind..arme sukkeltjes :cry:

Als ik een kleintje verkoop,moet ik toch wel zeker zijn dat ze een stal ter beschikking hebben hoor,dat vind ik toch echt een must vooraleer ik er één verkoop.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3067 Gepost op: september 10, 2013, 13:11:50 »
Hier ook blij met de schuilstal in de weide hoor (was een gewone toe stal, waar het ventje een schuilstal van heeft gemaakt :dance:).
Op de manege waar ze nu staan, hebben ze ook niets om in of onder te schuilen op de weide, en met zo'n weer vind ik dat toch een must; daarmee dat ze op stal staan.
Hopelijks komt hun stal (twee boxen naast elkaar) deze week toe, en kunnen we ze dit weekend nog placeren.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3068 Gepost op: september 10, 2013, 13:55:43 »
Mijn veulentjes vliegen uit :cry:
De 2 merrieveulens zijn vertrokken naar hun nieuwe plekje inmiddels en nu volgen hoogstwaarschijnlij k de 2 hengstveulens ook dit weekend..zo snel ineens!
't Doet me vooral raar omdat Speedy (ons nakomertje-van schoonouders) nu alleen achterblijft,en die hing enorm aan de andere veulens.
Met die merries spelen is niet zo leuk..'k zal maar 1 van onze hengsten erbij zetten zeker. :doh:
Vooral de hengstjes waren wel mijn grootste vriendjes. Ze gaan beiden bij een groter exemplaar pony terechtkomen,hopelijk vinden ze daar ook gauw hun weg! De merrieveulens hebben beiden een speelkameraadje(s) van dezelfde hoogte,das toch het ideaal,dan zijn ze zo niet aan hun lot overgelaten in het begin.
Maar misschien wordt ik gewoon te veeleisend  :shifty:,een vriendje is een must als ik een veulentje verkoop,een andere mini is super maar dat kan natuurlijk niet altijd.

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #3069 Gepost op: september 10, 2013, 14:08:48 »
Ik denk dat ze aan grotere pony's/paarden ook echt prima vriendjes kunnen hebben hoor Julie, zelfs meer dan dat je op het eerste zicht zou denken! Al is iemand van je eigen formaat ambeteren misschien wel iets veiliger  :mrgreen: Sterkte met het uitzwaaien  :huggg:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3070 Gepost op: september 10, 2013, 14:34:54 »
Ik hoop dat je gelijk hebt Djeenie.
Nu,Milky heeft wel soortgenootjes in het begin,dat scheelt wel. Ze zou 2 shetlanderruintjes erbijzetten in het begin,plus haar groot paard.
Uiteindelijk is het dan de bedoeling dat Milky volgende zomer mét haar groot paard naar de eigen weide verhuist.

Dropje komt meteen bij zijn vriendje,dat zou een kleine maat haflinger pony zijn,das ook nog net te doen hé.

Ik word er gewoon elk jaar slechter en slechter in geloof ik :roll: :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3071 Gepost op: september 10, 2013, 14:36:52 »
ik koop er later gewoon 2 van u  :dance: :dance:
2 vosjes plssssssss  :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3072 Gepost op: september 10, 2013, 14:38:53 »
succes, Julie! :huggg: zal idd nooit makkelijk zijn. Maar ik denk dat ook grote paarden idd perfect maatjes kunnen zijn voor shetjes! :happywink: 't zijn toch vooral de karakters die moeten overeenkomen uiteindelijk!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3073 Gepost op: september 10, 2013, 14:41:15 »
ik koop er later gewoon 2 van u  :dance: :dance:
2 vosjes plssssssss  :mrgreen:

jij bent echt een rosse-fan hé,dat zijn de hevigste :vuistje:

dank je! 'k zal toch blij zijn als het achter de rug is en elk zijn weg een beetje gevonden heeft. De 2 merrieveulens doen het goed in elk geval! 't Doet me dan enorm goed nu en dan eens iets van hen te horen,ook als er problemen zouden zijn.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3074 Gepost op: september 10, 2013, 14:42:21 »
Julie: dikke  :huggg: en  :bow: voor hoe je omgaat met dat klein grut, er zijn er veel die nog massa's kunnen leren van jou. Eén ding staat vast: als er ooit een shetje komt, weet ik zonder twijfel dat het van bij jou komt. En voor mij mag het een palomino bontje zijn :mrgreen:

ga vanavond mijn grote grutten nog es een half uurke op de weide gaan zwieren. Zondag voor het eerst gedaan, en ze bekeken elkaar niet :doh: kids verstonden het niet, tijdens de les was het roepen naar elkaar, snuffelen en aandacht van elkaar proberen trekken, en nu ze es echt dicht konden komen, wilden ze niet, haja, het zijn en blijven merries hé, en hopen dat het zo goed blijft gaan.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3075 Gepost op: september 10, 2013, 14:44:25 »

dank je! 'k zal toch blij zijn als het achter de rug is en elk zijn weg een beetje gevonden heeft. De 2 merrieveulens doen het goed in elk geval! 't Doet me dan enorm goed nu en dan eens iets van hen te horen,ook als er problemen zouden zijn.

"er is geen vos, of er zit een steek aan los!" :mrgreen:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3076 Gepost op: september 10, 2013, 14:46:20 »
die zullen het super doen hoor samen in de weide bij jullie thuis straks,die worden onafscheidelijk!
En dank je voor het compliment!  Eh als ik Dotje ooit verkoop,roep ik u,goed? :mrgreen: Dan kan hij jouw merries ambeteren :fuu:

Ik ben wel blij met de nieuwe baasjes van dit jaar hoor,ik bof maar,anders zou het plezier er gauw af zijn en stop ik met fokken,denk ik!
Ik ijver voor dezelfde rechten van dat klein grut tegenover grote paarden :hmpf:

We hebben hier 2 merries,de oudste van de kudde,die zijn echt dikke maatjes. Moeten ook op stal naast elkaar,en liefst altijd samen in de wei.
Ik geef er maar aan toe,het is zo schattig. De ene is ros en klein en dik,de andere grijs en groot en slank. :mrgreen:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3077 Gepost op: september 10, 2013, 14:47:15 »

:vuistje:

En echt,dat klopt toch wel heel dikwijls hoor! Maxima,ons vos veulen,die had echt energie en karakter voor 2  :mrgreen:
Maar ik doel er vooral op omdat Maart haar honden (en trouwens ook 1 van mij) ook rosse zijn. :lol:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3078 Gepost op: september 10, 2013, 14:53:45 »

:lol: :lol:

bij grote paarden vind ik het dan weer niet zo speciaal/mooi  :denk:  Niet dat het bij mij zou uitmaken qua keuze van wel/niet aankoop hoor.
Maar bij shetjes heb ik toch echt wel een boontje voor de vossen.  Hoewel die bonte hengst van jouw ook wel een pracht exemplaar is!!! Maar dat komt grotendeels natuurlijk wel door het feit dat hij echt wel hengst toont denk ik  :lol:

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3079 Gepost op: september 10, 2013, 14:56:33 »
En dank je voor het compliment!  Eh als ik Dotje ooit verkoop,roep ik u,goed? :mrgreen: Dan kan hij jouw merries ambeteren :fuu:

It's a deal, en die 2 merries zouden da wss niet erg vinden.

Ik heb het normaal niet voor vosjes, maar er is eer eentje die mijn hart heeft gestolen, nl één van mijn groompaarden, een prachtige vosse merrie, die staat jammergenoeg te koop; maar mijne portemonee kan het niet hebben om ze erbij te nemen. Als die verkocht gaat zijn, zal ik toch stiekem een traantje laten hoor.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal