collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185788 keer)

Offline Balte

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardentopic
« Reactie #200 Gepost op: april 04, 2012, 12:49:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Euh voor alle duidelijkheid ik maak geen stelling over de link ZE en voeding, dus kan het al zeker niet simplistisch stellen  :wink:, ik zeg enkel dat ik daar ooit eens uit interesse een boekje over gekocht heb, over de link tussen voeding en ZE. Was een puur informatieve mededeling en dus geen stelling of ordeel.
Ik heb dat toen gekocht omdat ik heel erg met zo natuurlijk mogelijk voeden bezig ben omdat ik bij mijn paarden (voor andere problemen zoals bvb IR) bijzonder goede resultaten daarmee heb geboekt. Vandaar dus puur uit interesse dat boekje gekocht, niet omwille van het mogelijke effect op ZE maar omwille van de stukken over natuurlijk voeding  :wink:

Dat ze aan de kust minder schuren heeft gewoon te maken met het feit dat die mugjes niet van wind houden en in de kuststreken is er gemiddeld genomen meer wind.
Eigen benen eerst

Offline nathe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: april 04, 2012, 12:59:46 »

fiora begon enkele weken geleden ook haar manen af te schuren

Gelukkig waren het "maar" luizen.

ik denk dat er vaak ook gewoon gezegd wordt dat het ZE is door dierenartsen zonder een goed onderzoek, het kan idd ook een allergie voor iets zijn.
Net zoals nu alles kissing spines is, er zijn altijd "rages"

Offline Buster

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: april 04, 2012, 13:26:28 »
fiora begon enkele weken geleden ook haar manen af te schuren

Gelukkig waren het "maar" luizen.

ik denk dat er vaak ook gewoon gezegd wordt dat het ZE is door dierenartsen zonder een goed onderzoek, het kan idd ook een allergie voor iets zijn.
Net zoals nu alles kissing spines is, er zijn altijd "rages"

Volledig mee eens !  :thumbs:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #203 Gepost op: april 04, 2012, 13:33:35 »
het is natuurlijk het makkelijkst om te zeggen dat het ZE is..
Buster ik heb inderdaad ook eens een spat in mijn gezicht gehad :?,ik vroeg me ook altijd af wat dat dan deed bij een paardenhuid..maar 't hielp wel om ze niet tot bloedens toe te laten schuren. Nu heb ik het goedje al enkele jaren niet meer nodig gelukkig!

Marengo  :hmpf: 't is WH zijn fout,had hij het boeltje toen niet overgenomen was er nu geen HV meer :mrgreen:

DT  :mrgreen: Darco is niet klein :hmpf:

Voor mij later eigenlijk ook geen reus meer,ik ga later rijden voor pure ontspanning en ik heb eigenlijk echt zin om dan een grote stevige pony uit te zoeken :mrgreen:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: april 04, 2012, 13:38:39 »
Voor mij later eigenlijk ook geen reus meer,ik ga later rijden voor pure ontspanning en ik heb eigenlijk echt zin om dan een grote stevige pony uit te zoeken :mrgreen:

Een Merens lijkt me ook leuk.  of nen al te niet groot uitgevallen QH h.  :mrgreen:
Fjord of Haf vind ik ook leuk.  Nen Ijslander vind ik ook geweldig, maar te klein dan weer.  :doh:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: april 04, 2012, 13:46:56 »
ja een QH mag het evengoed zijn hoor. Ik ben wel 1m79 h,dus spijtig genoeg kan ik het niet in de al te kleine gaan zoeken dan,die ijslanders zijn super h,en een welsh(cob) vind ik ook super! Lang leve de pony'kes :lol:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: april 04, 2012, 14:02:28 »
Een merens vind ik ook leuk, net als een welsh cob, of een haflinger he Julie  :mrgreen::fuu:

Hier staat er toch eerst nog een dressuurpaardje op de verlanglijst. En liefst een merrie, omdat ik ooit toch graag eens zelf een veulen zou fokken (voor mezelf, niet voor de verkoop).
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: april 04, 2012, 14:32:51 »

Zondag was hij een beetje tegendraads, tegentrekken toen ik hem naar de weide bracht, voor mij willen lopen, hoofd schudden bij het borstelen en zitten friemelen aan mijn trui ..
Gisteren heel even gelongeerd, mijn wederhelft heeft eens zijn rijkunsten bovengehaald  :greenroll: Twas de moeite!

Vanavond eens gaan wandelen..

Zondag was hij jarig...
En hij heeft je blijkbaar getest.
Niet aan toegeven en hem telkens op zijn plaats zetten!

Gaat er iemand mee wandelen?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: april 04, 2012, 14:40:10 »
het is natuurlijk het makkelijkst om te zeggen dat het ZE is..
Buster ik heb inderdaad ook eens een spat in mijn gezicht gehad :?,ik vroeg me ook altijd af wat dat dan deed bij een paardenhuid..maar 't hielp wel om ze niet tot bloedens toe te laten schuren. Nu heb ik het goedje al enkele jaren niet meer nodig gelukkig!

DT  :mrgreen: Darco is niet klein :hmpf:

TKC toevallig? Dat verbrand de opperhuid, wat niet meer zo interessant is voor steekmugjes. Mijn Fries had er zoveel last van dat ik op den duur dacht om hem te laten inslapen.  :oops: Maar toen was het weer winter en ging  het weer wel. Hij had er zelfs last van in zijn behang boven de voeten.

Julie: Darco "denkt" dat hij groot is... Typisch voor friesen...zie je mij, hoor je mij gedrag.  :lol:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: april 04, 2012, 14:42:51 »
Ja Krista,Epos heeft het geweten toen :mrgreen:

Ik weet niet wat het was,het was een zelfgebrouwen iets,das al wat ik weet :weetniet:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #210 Gepost op: april 04, 2012, 14:45:45 »
Zondag was hij jarig...
En hij heeft je blijkbaar getest.
Niet aan toegeven en hem telkens op zijn plaats zetten!

Gaat er iemand mee wandelen?

Ik had nochtans extra snoepjes mee om zijn verjaardag te vieren, maar hij heeft ze niet gekregen  :hmpf: Hij moet maar flink zijn  :mrgreen:
Ik ben tot hiertoe al elke dag geweest en de eerste dagen was hij heel onwennig. De wasplaats kent hij niet, hij vond het niet leuk om vastgebonden te zijn, maar ondertussen ken hij het systeem al heel goed en is hij ook in de wasplaats heel rustig..

Darco is perfect van grootte, daar heeft niemand iets te zeggen en al zker mijne wederhelft niet  :hmpf:
Trouwens, toen mijn zus (+ 100 kg) hoorde dat ik een paard had, stond ze er op om eens kennis te maken en te komen rijden  :oops: Ik zie dat nu eens echt niet zitten, ocharme da beestje zeg!

Offtopic, Krista, hoe is het met uwe nieuwe babbelaar?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: april 04, 2012, 14:51:30 »
Offtopic, Krista, hoe is het met uwe nieuwe babbelaar?

Heel erg goed! Hij aanziet mij als zijn partner... wil me voederen...
En tettert de panen van het dak.
En antwoord op vragen.oa wat doet de eend *kwek kwek kwek kwek*

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: april 04, 2012, 15:19:45 »
heb je een nieuwe papegaai Krista?

Heb nog wat fotootjes van onze paddock paradise :mrgreen:
Mijn uitzicht als ik zelf bovenop die bergen aarde klim: (kan prima door alle weggetjes die ze erdoor getrokken hebben hihi)

Kikkie komt even klimmen en hallo zeggen:

Lisa'tje die 14 april uitgerekend is:

En ja hoor,ook zij beklimt nog de bergen :shock:

Vera die op ontploffen staat (16 april)

En nog een klimmertje:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: april 04, 2012, 15:27:24 »
Binnenkort 'veulenparadise' bij jullie. Ik moet mijn mening herzien, vanaf nu noem ik ze geen shitlanders meer, maar klimlanders. 
Ik heb hier in de paddock ook een heuvel. Blue staat daar ook altijd bovenop te gluren bij de buren.  :mrgreen:
Wel schattig h.  :wub:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: april 04, 2012, 15:38:59 »
ze zijn zo lief!! Ik vind ze geweldig,naja anders had ik er ook niet zoveel :vuistje:

De heuvels zijn maar tijdelijk,we hebben die aarde nog nodig,maar tot de tijd dat ze in de wei mogen (schat binnen 2 weken) hebben ze toch maar mooi iets te doen :mrgreen:
De bieten zijn op en ik vind het maar saai zo,enkel hooi en wat oud brood om buiten te smijten,ze konden toch zo heerlijk knabbelen op die bietjes! Maargoed,binnenkort het sappige gras! :dance:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: april 04, 2012, 15:49:42 »
Ziet er fantastisch uit bij jullie Julie! Ik verheug me al op babyfoto's binnenkort!

Haha Don Tibolo: geen snoepjes als je stout bent :hmpf: Veel plezier op wandeling trouwens, wees wel voorzichtig eh?!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: april 04, 2012, 15:57:57 »
die komen er dan wel van in de wei,daar vinden ze het natuurlijk nog veel fantastischer!
Maar ze hebben wel een luxe-verblijfje hier mag ik zeggen,'k vind het heerlijk!

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: april 04, 2012, 16:51:49 »
Hier heeft Adel zichzelf al bediend van het verse gras.  :roll: Ik was aan het kuisen in het kattenpension en kreeg opeens een raar voorgevoel. Trek daar een velux open om mijn kop buiten te steken en ja hoor, ik zag hem al van ver staan smikkelen. Hij stond op het achterste stuk, waar het gras nog aan het groeien is. Op zich geen ramp, maar hij staat op dieet en ik krijg er zo al geen gram af.  :doh:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #218 Gepost op: april 05, 2012, 10:01:20 »
Hier zijn ze al behoorlijk gevuld de winter doorgekomen,en met het verse gras zal dat nog gevulder zijn. :muur:
Maar zolang Pretty hier nog rondloopt heb ik liefst een weide met zoveel mogelijk gras op,zodat ze zich goed rond kan vreten..En sjah de shetlanders lopen nu eenmaal bij haar dus hebben die dan ook de weelde. :lol:
Ik steek die snachts wel binnen zodat hun maagje toch een beetje kan rusten :mrgreen:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: april 05, 2012, 11:08:50 »
Mijn hengsten kloegen dat zij hier nooit meer mogen verschijnen,dus 'k heb ook maar eens een fotootje getrokken van op "den berg" :mrgreen:

Wie zoekt die vind!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal