collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185620 keer)

Offline Buster

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardentopic
« Reactie #180 Gepost op: april 04, 2012, 08:03:45 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Marein : Als je het ziet zitten... Ik zal je een pb'tje sturen.  Donna is echt een extreme SME'er.  De osteopaat die haar in behandeling had zei letterlijk : "Hiervoor moet ik terug mijn boeken induiken, ik zit echt met mijn handen in het haar".
Bij Donna is het ook een totaalplaatje. Hormonaal is zij ook compleet in disbalans.
Ze heeft een zalig karakter, een ongelofelijke lieve pony, maar ze is koppig, heel koppig.  Het beste werkte tot hiertoe haar SME-deken. Maar gemiddeld  houdt ze het een maand aan en dan moet en zal het van haar lijf. Dan kom ik 's morgens in de weide en ligt het in flarden gescheurd in alle uithoeken van de weide.  Voor haar is dat te beklemmend op lange termijn. Ik begrijp dat hoor.  :|
Wat ik nu ga proberen is een natuurlijk voedingssupplement om haar zo de stoffen toe te dienen die ze zelf niet aanmaakt, waardoor ze zo explosief reageert op het speeksel van die muggen.  Wat ik hoop te bereiken, is het voor haar dragelijk te maken.  Een mens probeert vanalles... Maar op den duur wordt je radeloos.  Ik heb niks te verliezen. We hebben afgesproken gisteren, Donna en ik dat we er positief tegenaan gaan kijken en dat het voedingssupplement haar de nodige verlichting gaat brengen.
http://www.wshhhp.com/Hippo-EX-Cema/staart-en-maneneczeem.html
Normaal verdelen ze enkel via de DA of groothandels, maar ik heb het toch klaargekregen dat de verdeler die op een 15 km van mijn deur woont het klaarzet voor afhaling.  :thumbs:
Ik wil dit echt eens proberen. Baat het niet, schaadt het niet. Genezen doen ze nooit, dat is een illusie, maar als ik het al een beetje onder controle kan houden, ben ik al heel opgelucht.  :pray:

Offline Balte

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #181 Gepost op: april 04, 2012, 08:49:37 »
Waarvoor staat de afkorting SME?
Aan de inhoud te zien gaat het over ZE? Indien ja, ik heb daar in het verleden, puur uit interesse, eens een interessant boekje over gekocht dat de link bespreekt tussen voeding en zomereczeem. Het komt er daarbij vooral op aan om terug te keren naar de oorspronkelijke voeding van paarden en dus alle snelle suikers uit het eten te verbannen.
- geen granen meer
- geen weidegang op korte en fructaanhoudende grassoorten, voorkeur voor lange en stengelige grassen
- aangepast bemestingsprogramma van de weilanden
- constant ter beschikking stellen van wat zij als basisdieet ziet: pulp + zemelen + stengelig hooi

Jaja Marein het komt nu heel dichtbij  :wink:
Eigen benen eerst

Offline Balte

• *
  • 0 HV-Punten
Eigen benen eerst

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #183 Gepost op: april 04, 2012, 09:22:30 »
SME = staart- en maneneczeem.

Het is sowieso een immuniteitsprobleem, aangezien het gaat om een overgevoeligheidsre actie op de culicoïdes, dus het lichaam zelf reageert overgevoelig waardoor jeuk ontstaat (door het vrijkomen van histamine) - beetje te vergelijken met mensen die allergisch zijn aan muggenbeten.
Voeding kan zeker een positieve invloed hebben, maar vaak is het niet voldoende om het overactieve immuniteitssysteem terug te herstellen. Ik kan er nog veel meer over vertellen, maar 't zal voor deze namiddag zijn, want ik ga nu eerst de honden verzorgen  :wink:.

Buster: pb'tje ontvangen en gelezen! Is voor deze nm  :wink:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #184 Gepost op: april 04, 2012, 09:38:54 »
SME = staart- en maneneczeem.

Het is sowieso een immuniteitsprobleem, aangezien het gaat om een overgevoeligheidsre actie op de culicoïdes, dus het lichaam zelf reageert overgevoelig waardoor jeuk ontstaat (door het vrijkomen van histamine) - beetje te vergelijken met mensen die allergisch zijn aan muggenbeten.
Voeding kan zeker een positieve invloed hebben, maar vaak is het niet voldoende om het overactieve immuniteitssysteem terug te herstellen. Ik kan er nog veel meer over vertellen, maar 't zal voor deze namiddag zijn, want ik ga nu eerst de honden verzorgen  :wink:.

Buster: pb'tje ontvangen en gelezen! Is voor deze nm  :wink:

Thanks Ine !  :cheeky:

Idd het is zoals Ine zegt... voeding is niet DE oorzaak. Het is niet zo simplistisch  (niet negatief bedoeld hé Balte) als Balte het stelt. Was het dat maar, dan was het opgelost en liep er geen enkel paard zich nog suf te schuren tijdens de zomermaanden.  Donna heeft hier al heel wat stricte dieeten en zuiveringskuren achter de rug.  Als het zo simpel was, kuste ik hier gelijk de grond.  Maar helaas zoals Ine zegt, het is een vele complexer dan dat.  :|
En en het wordt erger en erger met de jaren. Ze is er vele erger aan toe dan pakweg 10 jaar geleden.  :shifty:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #185 Gepost op: april 04, 2012, 09:47:05 »
Thanks Ine !  :cheeky:

Idd het is zoals Ine zegt... voeding is niet DE oorzaak. Het is niet zo simplistisch  (niet negatief bedoeld hé Balte) als Balte het stelt. Was het dat maar, dan was het opgelost en liep er geen enkel paard zich nog suf te schuren tijdens de zomermaanden.  Donna heeft hier al heel wat stricte dieeten en zuiveringskuren achter de rug.  Als het zo simpel was, kuste ik hier gelijk de grond.  Maar helaas zoals Ine zegt, het is een vele complexer dan dat.  :|
En en het wordt erger en erger met de jaren. Ze is er vele erger aan toe dan pakweg 10 jaar geleden.  :shifty:

Buster, ik weet wat het is. Eerste hafje moeten verkopen omdat hij bijna stierf van ellende (zwaar, zwaar allergisch). De ezel heeft er ook redelijk wat last van. En Waldo ook iet of wat, maar ik kan het beperken door te zorgen dat hij niet kan schuren (hij heeft nog heel lange manen en een dikke lange staart, gelukkig). Dekens en kappen trekken ze binnen het half uur van elkaars lijf  :muur:

Maar... wat vorig jaar heel goed heeft geholpen hier: staartwortel en manenkam om de 2 dagen DIK inwrijven met een laag vaseline of handencrème of uierzalf. Als het maar vet is. Die culicoïdes kunnen daar gewoon niet tegen, ze blijven in het vet plakken!! Ik waste het ook wel geregeld uit, want er blijft dan ook stof in plakken en van dat mengseltje raakt de huid ook geïrriteerd. Maar echt, dat heeft hier een groot verschil gemaakt. Het is geen wonderremedie, alle problemen verdwijnen niet, maar alle beetjes helpen!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #186 Gepost op: april 04, 2012, 09:51:34 »
Mijn buurvrouw heeft ook een paard met ZE gehad en zij begon vroeg in het seizoen (eigenlijk voor het schuren begon) babyolie op de manenkam te wrijven. Hielp toch ook iet of wat.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #187 Gepost op: april 04, 2012, 09:53:14 »
Buster, ik weet wat het is. Eerste hafje moeten verkopen omdat hij bijna stierf van ellende (zwaar, zwaar allergisch). De ezel heeft er ook redelijk wat last van. En Waldo ook iet of wat, maar ik kan het beperken door te zorgen dat hij niet kan schuren (hij heeft nog heel lange manen en een dikke lange staart, gelukkig). Dekens en kappen trekken ze binnen het half uur van elkaars lijf  :muur:

Maar... wat vorig jaar heel goed heeft geholpen hier: staartwortel en manenkam om de 2 dagen DIK inwrijven met een laag vaseline of handencrème of uierzalf. Als het maar vet is. Die culicoïdes kunnen daar gewoon niet tegen, ze blijven in het vet plakken!! Ik waste het ook wel geregeld uit, want er blijft dan ook stof in plakken en van dat mengseltje raakt de huid ook geïrriteerd. Maar echt, dat heeft hier een groot verschil gemaakt. Het is geen wonderremedie, alle problemen verdwijnen niet, maar alle beetjes helpen!

Of inwrijven met olie.  Die jeuk is er dan nog wel hoor. Die mugjes steken namelijk overal. Maar als ze dan gaan schuren, richten ze minder schade aan de staartwortel en de manenkam aan omdat die vettig is. Het is een  hele goede beschermlaag.  :thumbs:
Vaseline, daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks voor de tip !  :thumbs: En idd, regelmatig uitwassen met isobetadinezeep.
Gisteren helegans ingemaseerd met baby-olie met aloë vera om de huid te kalmeren en te soigneren.
Leuk vindt ze al die brol allerminst.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #188 Gepost op: april 04, 2012, 09:58:06 »
ik kreeg een zelfgebrouwen goedje van de DA,dat smeerde ik 2x daags op de staart en manenkam,en dat beperkte het jeuken en schuren wel erg. Anders was het ook tot bloedens toe,ocharme.
Buster,ze heeft het ettelijke jaren gedaan,ik hield haar manen altijd kort. Eigenlijk is het écht gebeterd sinds ze de eerste keer drachtig geweest is. :denk: Het kan te maken hebben met hormonen hé. Dat én veranderd van wei,maar die is eigenlijk maar 6 km verder dan de wei waar ze vroeger stond.
Het kan dat het geen echte ZE geweest is,maar ik weet goed wat een ellende het was :huggg:

Calana zo is het maar net,ik heb ook genoeg gefoeterd en gezweet op een paard vroeger. Als ik ooit terug begin met rijden,dan moet het pure fun en ontspanning worden :hmpf:

welkom Guan!

Paardenkampen,ik heb er ook altijd erg van genoten als kind zijnde!

Marengo I know the feeling,ik ben ooit modje geweest en dan wordt je gauw de pispaal hé :huggg:

Toen ik thuiskwam gisteren liep Pretty in de bergen aarde,zo grappig,ze bevond zich in hogere sferen :mrgreen:
Lisa haar kont wordt puntiger en ze heeft iets meer uier,maar ze is er bijlange na nog niet.
Vera had vanmorgen voor het eerst ietsje uier en als ze doet zoals anders wilt dat zeggen binnen hier en 10 dagen een veulen. :pray:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #189 Gepost op: april 04, 2012, 09:59:25 »
oh trouwens geen van haar 3 nakomelingen heeft ooit jeuk gehad of geschuurd.
'k moet er wel bijzeggen dat we ze gekocht hebben als 2.5 jarige en dat ze behoorlijk ondervoed was en onderverzorgd.
Misschien heeft dat ook wel een grote rol gespeeld in die jeuk.

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #190 Gepost op: april 04, 2012, 10:06:21 »
ik kreeg een zelfgebrouwen goedje van de DA,dat smeerde ik 2x daags op de staart en manenkam,en dat beperkte het jeuken en schuren wel erg. Anders was het ook tot bloedens toe,ocharme.
Buster,ze heeft het ettelijke jaren gedaan,ik hield haar manen altijd kort. Eigenlijk is het écht gebeterd sinds ze de eerste keer drachtig geweest is. :denk: Het kan te maken hebben met hormonen hé. Dat én veranderd van wei,maar die is eigenlijk maar 6 km verder dan de wei waar ze vroeger stond.
Het kan dat het geen echte ZE geweest is,maar ik weet goed wat een ellende het was :huggg:

Dat goedje ken ik. Dat doorschijnend spul met die speciale geur?  Hoeveel flessen ik daar al op gemeerd heb...  :doh: Helpt niet....  Dus afgevoerd.  Idd SME is een combinatie van diverse dingen. De osteopaat die haar in behandeling had, heeft ook haar hormonenspiegel terug in balans gebracht. Donna is een paardje dat nooit hengstig wordt.  :weetniet: Dat is niet normaal. Eind deze maand wordt ze 20.  Met haar heb ik nooit zinnens geweest om verder te kweken (heeft nochtans goede papieren. En nu al zeker niet...  Dus drachtig worden is hier helemaal uitgesloten.

oh trouwens geen van haar 3 nakomelingen heeft ooit jeuk gehad of geschuurd.
'k moet er wel bijzeggen dat we ze gekocht hebben als 2.5 jarige en dat ze behoorlijk ondervoed was en onderverzorgd.
Misschien heeft dat ook wel een grote rol gespeeld in die jeuk.

Idd, dat laatste daar zeg je wat. Echte SME gaat nooit weg. Je kan hoogstens proberen om het een beetje onder controle te houden. Afhankelijk van de ernst van de aandoening. De eerste die zegt tegen mj dat zijn paard een echte SME'er is en compleet genezen is en zonder enige behandeling verder kan, die moet ik nog tegenkomen.
Soms worden andere aandoeningen als SME aanzien, maar zijn het niet.

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #191 Gepost op: april 04, 2012, 10:24:56 »
 :huggg: Voor alle paardjes met ZE .. Moet verschrikkelijk zijn.

Hier, elke dag een beetje meer  :wub: Ik had het echt niet beter kunnen treffen!

Zondag was hij een beetje tegendraads, tegentrekken toen ik hem naar de weide bracht, voor mij willen lopen, hoofd schudden bij het borstelen en zitten friemelen aan mijn trui ..
Gisteren heel even gelongeerd, mijn wederhelft heeft eens zijn rijkunsten bovengehaald  :greenroll: Twas de moeite!

Vanavond eens gaan wandelen.. 

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #192 Gepost op: april 04, 2012, 10:28:49 »
hihi en 't is best een fors paard om die van ideeën te doen veranderen hé :mrgreen: DT

Buster ik denk ook niet dat het echte ZE was,het is wel zo benoemd geweest door mn DA.. Inderdaad,dat doorzichtig goedje was het,het vreet ook door handschoenen en al :shock:
Misschien zat er al die jaren iets anders dwars bij mijn paard hé? Zij werd ook niet zo goed hengstig,dat betert nu met ouder worden :roll:
Ik ben allang blij dat ze helemaal genezen is nu en dat ik ze gewoon onbezorgd in de wei kan laten en niet moet tegen het weideseizoen moet opzien :huggg:
Toen we haar de eerste keer lieten dekken,was ik niet eens op de hoogte dat zoiets erfelijk kon zijn. Nugoed,daarna is het overgegaan en Epos is intussen 7,Horatio 4 en Kyoto 2 en geeneen heeft gelukkig die jeuk ook gehad. :pray:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: april 04, 2012, 10:55:20 »
hihi en 't is best een fors paard om die van ideeën te doen veranderen hé :mrgreen: DT

Buster ik denk ook niet dat het echte ZE was,het is wel zo benoemd geweest door mn DA.. Inderdaad,dat doorzichtig goedje was het,het vreet ook door handschoenen en al :shock:
Misschien zat er al die jaren iets anders dwars bij mijn paard hé? Zij werd ook niet zo goed hengstig,dat betert nu met ouder worden :roll:
Ik ben allang blij dat ze helemaal genezen is nu en dat ik ze gewoon onbezorgd in de wei kan laten en niet moet tegen het weideseizoen moet opzien :huggg:
Toen we haar de eerste keer lieten dekken,was ik niet eens op de hoogte dat zoiets erfelijk kon zijn. Nugoed,daarna is het overgegaan en Epos is intussen 7,Horatio 4 en Kyoto 2 en geeneen heeft gelukkig die jeuk ook gehad. :pray:

Dat goedje brandde echt. Mocht ook niet op open wondes.... Heb ooit zo eens een spat in mijn gezicht gehad. Niet om te lachen.  Ik vind dat een venijnig goedje.  Wat doet dat dan niet op de paardenhuid hé ?  :weetniet:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #194 Gepost op: april 04, 2012, 10:57:16 »

:mrgreen: Inderdaad.. Vond de opmerking van de wederhelft anders ook wel hilarisch.
Naast Darco staat een gigantische fries.. Veel hogere schoft en ook een lange nek!
Krijgt Darco de opmerking dat hij wel een ´klein´paardje is .. Tot hij een kwartier later er op moest, en het niet lukte  :vuistje:

Ik kon het toch niet laten van voor te stellen om als 2de paard een iets groter paard te kopen  :mrgreen:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #195 Gepost op: april 04, 2012, 10:58:52 »
Marengo I know the feeling,ik ben ooit modje geweest en dan wordt je gauw de pispaal hé :huggg:

En 't ergste is: in den beginne is het allemaal jouw fout :hmpf:

(graptje hè)

Ik vind het bij Rengo heel raar, die had vroeger helemaal geen last van zomereczeem en zijn weidegang en voeding was toen een heel stuk minder doordacht. Het is ook niet begonnen met de verhuis, want je zou nog kunnen zeggen dat het kwam door het drassig gebied waar we nu zitten en dus meer mugjes. Het is pas sinds een jaar of 5 dat hij er last van krijgt. Ik vraag me dus af of het bij hem wel echt zomereczeem is...

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: april 04, 2012, 11:01:37 »
:mrgreen: Inderdaad.. Vond de opmerking van de wederhelft anders ook wel hilarisch.
Naast Darco staat een gigantische fries.. Veel hogere schoft en ook een lange nek!
Krijgt Darco de opmerking dat hij wel een ´klein´paardje is .. Tot hij een kwartier later er op moest, en het niet lukte  :vuistje:

Ik kon het toch niet laten van voor te stellen om als 2de paard een iets groter paard te kopen  :mrgreen:

De mijne dacht altijd dat paardrijden simpel was en dat dat een sport voor luierikken was. Tot hij zelf leerde rijden.  Hij heeft spieren ontdekt waarvan hij niet eens wist dat ze bestonden.  Ik heb hem regelmatig horen kermen en zuchten toen hij in draf voorbij mij passeerde. :lol: Zondag is hij nog eens mee een buitenritje gaan maken. Alles deed zeer ocharme, zelfs zijn schouderspieren.  :mrgreen:
Hij zei me zondag toch : Blue is toch groot genoeg voor mij zenne.  :shifty:
Blue de Quarter is 1.55 hoog. Idd, hoog genoeg voor mij ook. Groter moeten ze voor mij niet zijn.  :mrgreen:

Offline Guan

• *
  • 68 HV-Punten
« Reactie #197 Gepost op: april 04, 2012, 11:04:39 »
hier ook eentje dat schuurt  :? nu wel nog maar 1 keer tot bloedens toe...
aan vorige DA eens gevraagd, die zij dat het geen ZE was... ik vragen: "en wat is het dan wel" hij: "een allergie aan iets"...  :roll:
nu aan mijn huidige DA heb ik het nog niet gevraagd eigenlijk omdat het de laatste tijd goed meevalt...

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #198 Gepost op: april 04, 2012, 11:10:15 »
Ik blijf het zeggen, de meeste DA's ook.... ZE los je niet op.
Er bestaan parasieten, mijten, schimmels die gelijkaardige symptomen geven maar weggaan na een afdoende behandeling. ZE daarentegen nooit.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #199 Gepost op: april 04, 2012, 11:14:04 »
Vandaar dus dat ik vermoed dat het bij Marengo geen zomereczeem is, ik heb hem bijna 14 jaar en daarvan schuurt hij er 5.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal