collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185619 keer)

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #80 Gepost op: maart 26, 2012, 11:39:22 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb er gewoon een super gevoel bij! Wat mij betreft mocht de overgang wel trager gaan en denk dat Krista er ook zo over denkt, maar de eigenaar van de stal waar hij nu staat, heeft de stalling nodig.. Ze hebben mij gevraagd dat als ik toch van plan ben hem over te nemen, dat ik dan ook meteen een andere plek ga zoeken..

Ik wacht nog even op Marein voor tips waar ik hem eventueel kan zetten en of zij de stallen van Oeselgem/Dentergem kent. Er zou daar ook een privé-trainer aanwezig zijn, want dat zal echt wel nodig zijn voor mij  :oops: Twas meer dan 3j geleden dat ik nog op een paard gereden had en tis niet zoals met nen velo rijden dat je dat niet verleerd hoor.. Ik kon zelfs niet meer sturen  :shock:

Offline Marein

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #81 Gepost op: maart 26, 2012, 12:46:23 »
Heb je een naam, Elke? Ik ken er geen in Oeselgem...

Anders moet je hier ook even informeren: http://www.pintoranch.be/paardenpension.html. Moest ik een paard moeten stallen, dan zou dit mijn eerste keus zijn. Maar ik weet niet hoeveel het stalgeld bedraagt.
Ik stuur je nog enkele adressen door, die ook een goeie reputatie hebben.

Ow en proficiat met de aankoop hé! Dat is idd snel gegaan!! Ik kan me voorstellen dat het voor Krista wel met veel spijt in het hart is  :huggg:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #82 Gepost op: maart 26, 2012, 12:59:27 »
Ah, ik had niet door dat het Krista haar paard is dat je gekocht hebt. Dat is wel fijn als je van een HV een paard kan kopen. Dat is toch iets helemaal anders dan van een vreemde. En voor Krista is het wellicht ook fijner om te weten waar hij terecht komt. Proficiat en veel plezier ermee!

Julie: je hebt gelijk wat het vergelijken met Poline betreft. Het is niet eerlijk tegenover hem, maar het gebeurt vaker dan ik besef. Poline dit, Poline dat... Maar ik vind het dan ook straf dat ik op Poline zo op mijn gemak zit, zelfs al gaat ze met mij gaan lopen.  :mrgreen: (en dat was zo van de allereerste keer dat ik erop zat, toen croste ze ook met mij de piste rond, maar ik wou er niet meer afkomen) Jammer dat ze geen 10 jaar jonger is.

In elk geval, binnen een paar weken zou onze piste er moeten liggen en dan kunnen Adel en ik op ons eigen terrein aan de slag. Ik ga het nog niet opgeven, want hij gaat hier zowiezo toch niet meer weg.

Ik heb deze week ook "gefurminate" en ze zien er hier ook al een stuk beter uit. Ik vind dat ze van die furminator zo mooi gaan blinken.  :wub:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Els

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 155 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: maart 26, 2012, 14:35:28 »
Er zou daar ook een privé-trainer aanwezig zijn, want dat zal echt wel nodig zijn voor mij  :oops: Twas meer dan 3j geleden dat ik nog op een paard gereden had en tis niet zoals met nen velo rijden dat je dat niet verleerd hoor.. Ik kon zelfs niet meer sturen  :shock:

Wat een geluk dat ik dat vorige week niet gelezen heb. Ik ben zaterdag na pakweg 20 jaar terug op een paard gekropen en dat is super meegevallen  :lol: 

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #84 Gepost op: maart 26, 2012, 14:36:31 »
Oh duh ik had niet door dat het Darco was...kwam me bekend voor maar de euro viel niet :muur:
Oh Krista,dat zal wel moeilijk voor je zijn.. :huggg: ken het gevoel helaas,maarrrr het zal ook een opluchting zijn als je ziet dat alles goed gaat en hij lekker veel aandacht krijgt!

De furminator heeft het hier half begeven,'t zei opeens "krak",hij is gekraakt tussendoor,maar't gaat nog. 't is ook niet niks,al dat shettenhaar :mrgreen:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #85 Gepost op: maart 26, 2012, 14:39:03 »
Ik was aan het typen toen HV opeens wegviel  :doh:. Sjance dat ik m'n bericht gekopieerd heb  :mrgreen:

Hoe gaat het nu met Bob Marein, zo heette toch de ezel met de tandproblemen he?

Wel, vorige week weer een stoot meegemaakt  :oops:. Bob eet nog steeds goed, maar komt eigenlijk te weinig bij. Z'n vacht ziet er niet uit, maar dat komt omdat hij de hele winter een winterdeken heeft omgehad en ik die pas sinds 2 weken afgehaald heb.

Vorige week dinsdag lag hij in de paddock op zijn zij. Ik riep hem: geen reactie. Ik ben al lichtjes te panikeren, want Tuur stond niet buiten (en Tuur is normaal altijd buiten!)
Ik naar de paddock, roep hem nog een paar keer: geen reactie. Als ik bij hem kom, zie ik dat hij nog ademt - ik dacht al dat hij gestorven was, maar gelukkig was dat niet het geval.  Ik probeer hem te laten opstaan, maar geen reactie. Na 10 minuten bel ik de dierenarts. Hij zou langskomen zodra hij kon, maar ik moest toch blijven proberen hem recht te krijgen.
Ondertussen Stefan al gebeld, hij was al in zijn auto gesprongen om te komen helpen hem recht te trekken. Halster aan gedaan, met veel moeite, want hij bleef gewoon liggen zonder z'n hoofd te heffen.

Hij lag echter erg rustig, dus ik had al zoiets: da's toch geen koliek???

Een 15 minuten later begint hij opeens te rollen, springt dan recht en crosst door de paddock  :doh:. Hij had niets, hij was gewoon aan het genieten van de eerste zon en was den ezel aan het uithangen.
Toen de DA arriveerde was er niets aan te zien  :oops:. Z'n darmen waren OK, mest OK, hart OK, alleen nog steeds te mager (maar volgens de DA wel al beter dan hij er enkele maanden geleden uit zag). Volgens de DA was hij waarschijnlijk idd gewoon met m'n voeten aan het spelen  :doh:. En aan het genieten van de zon  :fuu:.

Ik was toch efkes in paniek hoor! Ik dacht echt dat het gedaan was met hem... Dat deed toch maar raar, zenne!!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: maart 26, 2012, 15:01:24 »
Ik was aan het typen toen HV opeens wegviel  :doh:. Sjance dat ik m'n bericht gekopieerd heb  :mrgreen:

Wel, vorige week weer een stoot meegemaakt  :oops:. Bob eet nog steeds goed, maar komt eigenlijk te weinig bij. Z'n vacht ziet er niet uit, maar dat komt omdat hij de hele winter een winterdeken heeft omgehad en ik die pas sinds 2 weken afgehaald heb.

Vorige week dinsdag lag hij in de paddock op zijn zij. Ik riep hem: geen reactie. Ik ben al lichtjes te panikeren, want Tuur stond niet buiten (en Tuur is normaal altijd buiten!)
Ik naar de paddock, roep hem nog een paar keer: geen reactie. Als ik bij hem kom, zie ik dat hij nog ademt - ik dacht al dat hij gestorven was, maar gelukkig was dat niet het geval.  Ik probeer hem te laten opstaan, maar geen reactie. Na 10 minuten bel ik de dierenarts. Hij zou langskomen zodra hij kon, maar ik moest toch blijven proberen hem recht te krijgen.
Ondertussen Stefan al gebeld, hij was al in zijn auto gesprongen om te komen helpen hem recht te trekken. Halster aan gedaan, met veel moeite, want hij bleef gewoon liggen zonder z'n hoofd te heffen.

Hij lag echter erg rustig, dus ik had al zoiets: da's toch geen koliek???

Een 15 minuten later begint hij opeens te rollen, springt dan recht en crosst door de paddock  :doh:. Hij had niets, hij was gewoon aan het genieten van de eerste zon en was den ezel aan het uithangen.Toen de DA arriveerde was er niets aan te zien  :oops:. Z'n darmen waren OK, mest OK, hart OK, alleen nog steeds te mager (maar volgens de DA wel al beter dan hij er enkele maanden geleden uit zag). Volgens de DA was hij waarschijnlijk idd gewoon met m'n voeten aan het spelen  :doh:. En aan het genieten van de zon  :fuu:.

Ik was toch efkes in paniek hoor! Ik dacht echt dat het gedaan was met hem... Dat deed toch maar raar, zenne!!

Nu lig ik toch plat van het lachen hoor :mrgreen: :mrgreen:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: maart 26, 2012, 15:05:28 »
 :rolf: Marein
Dat zijn zo van die stoten die ik ook zou kunnen tegen komen. Maar tis wel verschieten natuurlijk. En groen lachen nadien.  :mrgreen:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #88 Gepost op: maart 26, 2012, 15:33:16 »
Ine  :mrgreen:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #89 Gepost op: maart 26, 2012, 15:38:19 »
Bernard Locquet heb ik doorgekregen als eigenaar.. Ik ga morgen eens kijken denk ik..

Ik heb nu ook gehoord dat er ergens tussen Tielt en Meulebeke een groot stuk weide met paardenstallen te huur is. Ik zie nog altijd liefst dat paarden vrij kunnen rondlopen op een weide, dus persoonlijk zie ik dat beter zitten, maar dan had ik hem dus wel liever wat dichter bij me gehad. Als hij in een manège staat, dan kan ik daar meteen lessen volgen, terwijl als hij op een weide zou staan, dat ik vrees dat het er dan nooit van komt om lessen te volgen.. Niemand een boerderijtje te koop met veeeel grond, weides, paardenstal en eventueel nog een loods van 800m2 voor materiaal van mijn vriend  :oops:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: maart 26, 2012, 15:45:35 »
en als je zelf een weide huurt,zul je wel een stuk mogen voorzien wat hij mag kapotlopen 's winters,of nog beter,een paddockje.
En dan mag je hier een vriendje komen kopen voor hem :mrgreen: (shetten)
Wat je zegt van die lessen,is wel waar..
Ik heb Darco trouwens ooit nog 14 dagen in mijn weide lopen gehad. :lol:

Vanwaar ben je overigens? Of waar wil je een plekje vinden voor je paard?

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #91 Gepost op: maart 26, 2012, 15:54:04 »
en als je zelf een weide huurt,zul je wel een stuk mogen voorzien wat hij mag kapotlopen 's winters,of nog beter,een paddockje.
En dan mag je hier een vriendje komen kopen voor hem :mrgreen: (shetten)
Wat je zegt van die lessen,is wel waar..
Ik heb Darco trouwens ooit nog 14 dagen in mijn weide lopen gehad. :lol:

Vanwaar ben je overigens? Of waar wil je een plekje vinden voor je paard?

Elke (DT) heeft van mij al een hele preek gekregen over paarden houden  :mrgreen:  :mrgreen:.

Bernard Locquet ken ik niet, maar de site ziet er wel goed uit. Ik vind het in ieder geval super dat ze een hele dag buiten op de weide mogen (in groep?)! Vind ik toch ook wel belangrijk: veel weidegang en liefst groepshuisvesting zodat ze wel contact hebben met soortgenoten.
Zeker eens langsgaan  :thumbs:

Weides met en zonder stal weet ik hier ook te huur staan, maar eigenlijk zou ik dan liever hebben dat mijn paard in een pension gestald staat zodat er toch elke dag iemand aanwezig is.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: maart 26, 2012, 15:58:59 »
huis bij het land vind ik toch ook wel belangrijk,dat er in zekere mate toezicht is op je paard.
Voor de rest,ik zwijg want jou kennende zal ze dan vast wel de nodige info gekregen hebben :shhh: :lol:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #93 Gepost op: maart 26, 2012, 16:10:01 »
In mijn ogen kan je nooooooit genoeg info krijgen, dus niet zwijgen hoor!  :wink:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #94 Gepost op: maart 26, 2012, 16:19:54 »
Elke (DT) heeft van mij al een hele preek gekregen over paarden houden  :mrgreen:  :mrgreen:.

Bernard Locquet ken ik niet, maar de site ziet er wel goed uit. Ik vind het in ieder geval super dat ze een hele dag buiten op de weide mogen (in groep?)! Vind ik toch ook wel belangrijk: veel weidegang en liefst groepshuisvesting zodat ze wel contact hebben met soortgenoten.
Zeker eens langsgaan  :thumbs:

Weides met en zonder stal weet ik hier ook te huur staan, maar eigenlijk zou ik dan liever hebben dat mijn paard in een pension gestald staat zodat er toch elke dag iemand aanwezig is.

Wel ja inderdaad liever iemand met toezicht. Wat het betreft in groep staan, de eigenaar van die stal is blijkbaar geen grote voorstander van ze in groepen samen te zetten, tenzij het bvb eigenaars zijn die elkaar kennen en die daar toestemming voor geven. Ze willen blijkbaar vermijden dat bvb een kind zijn pony moet halen tussen een groep andere paarden ofzo.. Nu ja, er zit er eentje thuis die direct zei, 1 paard das toch niet genoeg  :oops: dusja eerst gaat hij wat lessen volgen en dan zie of hij het gaat volhouden en evt een vriendje bij kopen dan. We zien wel, toekomstmuziek!

Ik denk inderdaad dat ik nooit genoeg info kan krijgen.. Paard aan huis lijkt een droom, maar ik denk praktisch gezien dat hij veel beter op stal staat bij een echte kenner die meteen in kan grijpen als er iets verkeerd is. Waar heb je trouwens een site gevonden van locquet? Ik heb de man in kwestie alleen aan de telefoon gehad..

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #95 Gepost op: maart 26, 2012, 16:21:56 »
Google  :doh:  ik zat op babylon search (lijkt op google maar werkt voor geen meter)

Offline nathe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: maart 26, 2012, 17:25:00 »

een vraagje, hoe "dik" moet/mag een 2 jarige staan? Fiora wordt 2 jaar op 20 mei en ik heb ze altijd gevoerd dat je juist haar ribben niet meer zag.
Nu reageren er wel enkelen dat ze wel wat dikker mag staan...

Wat vinden jullie?

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3400989538747.150144.1090052555&type=1&l=b02994b1f9

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: maart 26, 2012, 17:45:50 »
een vraagje, hoe "dik" moet/mag een 2 jarige staan? Fiora wordt 2 jaar op 20 mei en ik heb ze altijd gevoerd dat je juist haar ribben niet meer zag.
Nu reageren er wel enkelen dat ze wel wat dikker mag staan...

Wat vinden jullie?

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3400989538747.150144.1090052555&type=1&l=b02994b1f9

Zeker niet vetter, wat mij betreft!!

De kont is nog een heel klein beetje schraal, maar da's bespiering die nog moet komen later. 2 Jarigen gaan nog alle kanten uit eer er wat model in komt. Maar voor mij moet die dus zeker niet ronder staan op de buik en flanken!
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: maart 26, 2012, 22:17:17 »
Ik zou ze ook niet dikker zetten Nathe, ik vind ze er prima uitzien op de foto! Jonge paarden te dik zetten is absoluut niet goed (oude ook niet hoor... ) Ik zou heel blij zijn moest mijn 2-jaar er zo uitzien  :yes:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: maart 27, 2012, 10:45:06 »
waaaaww wat ziet Fiora er goed uit!!! Nee,perfect hoor!! :thumbs:

Mag ik je toevoegen aan FB? Dan kan ik ze beter volgen!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal