collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185659 keer)

Online Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #60 Gepost op: maart 23, 2012, 15:13:58 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Oh dat valt super mee .. Ik had verwacht dat het veel meer tijd zou in beslag nemen! De praktijk zal het allemaal wel een beetje uitwijzen..

Jammer trouwens van je hond-paard situatie.. Ik vrees ook dat als ik ooit een paard thuis staan heb, dat ik een probleem ga krijgen met de honden. Ik heb een keer heel onverwacht een ruiter te paard op het strand gekruist. Deze kwam zo snel af dat ik hem nooit gezien had en dus ook de tijd niet had om de honden vast te maken. Willow was vlakbijk en kon ik grijpen en aanlijnen. De andere 2 zijn er naartoe gevlogen, luid blaffend.. De ruiter is meteen het water in gelopen met zijn paard waarna mijn hond nog even geblaft hebben aan de waterkant tot ik ze kon aanlijnen.. Dus daaruit vloeit NOG een vraag, hoe doen jullie het met de hond en het paard? Laten die van nature elkaar met rust eenmaal ze elkaar kennen? Hoe heb je de hond afgeleerd het paard te drijven? Ik zie een potentieel heel gevaarlijke situatie, paard dat panikeert, stampt, weet ik veel, podenco vliegend in de lucht  :shock:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: maart 23, 2012, 15:19:39 »
Kan je daar duidelijk niet mee helpen, anders had ik zelf dat probleem niet :muur:

Offline Marein

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #62 Gepost op: maart 23, 2012, 17:14:07 »
Hier blijven de honden en ezels strikt gescheiden hoor! Ze kunnen ze wel zien, maar ze kunnen er echt niet bij. Ik heb een paar echte killers tussen m'n honden rondlopen, die er hun poot niet voor zouden omdraaien om een reuzenezel aan te vliegen... Alles wat niet-hond of niet-mens is, is niet-acceptabel voor die sjarels.

Qua stal uitmesten: de mest wordt zowat 3 keer per week weggeschept (15 minuutjes werk), en 1 keer per week wordt de stal grondig ververst = urine en mest wegscheppen en vers stro. Ik ben daar toch 2 uur mee bezig, maar het is een vrij grote stal, hé.
Elke 6 weken scheppen we de hele stal leeg en wordt de stal geschuurd. En volledig vers stro gegooid. Daar zijn we toch makkelijk 4 uur mee bezig.
Als het gaat om een standaard box (4 op 4 of 3,5 op 3,5 meter) zal dat allemaal wel veel sneller en vlotter verlopen.
Plus dat ik met de volle kruiwagens telkens 700 meter verder moet stappen naar de mesthoop, dus daar kruipt ook tijd in. Mijn honden lopen dan telkens met me mee - zo hebben ze ook wat beweging, terwijl ik bezig ben  :wink:

Hoeven uitkrabben en borstelen gebeurt hier ook 1 keer per week, tenzij er een hoefprobleem is - dat moet dagelijks verzorgd worden (momenteel 8 gezonde hoeven, gelukkig!).

Ik ben per dag zo'n 1,5 uur met de ezels bezig - verzorging + clickeren + de dochters oefeningen laten doen en rijden, op zondag (stal volledig uitmesten), wordt dat makkelijk 3 à 4 uur.

Ow, DT:  naar welke stal zou je haar brengen? Bij je vriend in de buurt (dus ook bij mij in de buurt)? Ik "ken" de meeste stallingen hier in de buurt van naam, sommige persoonlijk, dus ik ben benieuwd  :wink:
« Laatst bewerkt op: maart 23, 2012, 17:16:48 door Marein »

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: maart 23, 2012, 20:29:56 »
Hm, Lore, das niet fijn dat je hond naar je pony bijt... Ik zou toch aandringen op een goede afsluiting, je hond kan misschien over de draad springen, en met een hogere afsluiting niet? Is wel moeilijk om dan weer ruzie te maken met je papa...

Hier wordt Ferrari's stal elke dag uitgemest, de 4 drollen die ze per dag legt in de kruiwagen scheppen duurt 5 minuutjes, dan wordt er een beetje nieuw stro bijgestrooid en krijgt ze haar hooi, korrels en drinken (wordt steeds 's avonds gedaan). 1x per week wordt de hele stal leeggehaald, laten we ze uitdrogen en strooien we weer goed in. Ik ben zo'n 3x per week met haar bezig, en poets haar zo'n 2-3x per week, inclusief hoeven kuisen en staartspray inspuiten.

We hebben Ferrari deze week ontwormd, vond ze niet zo lekker :D Mijn fleecedeken is ook binnengekomen, ziet er lekker dik uit! Zal ze goed kunnen gebruiken als ze dit najaar voor de koets gereden wordt, ze zweet heel snel en dan heb ik graag een goed zweetdeken dat ze makkelijk in de stal aankan  :yes:

Offline Balte

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: maart 23, 2012, 20:33:19 »
Hoe gaat het nu met Bob Marein, zo heette toch de ezel met de tandproblemen he?
Eigen benen eerst

Offline Balte

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: maart 23, 2012, 20:37:15 »
Mijn paarden staan op houtpellets, ze kunnen vrij in en uit lopen en zeker als het mooi weer is, heb ik amper mest in de stallen. Als ze meer op stal staan omdat het bvb regen heb ik nog maar maximum 1 kruiwagen mest per dag van drie stallen. Ideaal gerief die houtpellets en heel weinig arbeidsintensief. Denk dat het op 5 minuten per dag gepiept is. Om de twee weken, haal ik één kruiwagen natte plekken uit de stal en doe er verse pellets bij.
Tot vorige winter had ik vlas en dan was de wekelijkse grote uitmestbeurt toch een groter karwei dan nu. Dan had ik gemiddeld per stal drie kruiwagens natte plekken en was ik gauw een ganse voormiddag bezit. Nu is de "grote kuis" van een stal op een kwartier gedaan.
Eigen benen eerst

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: maart 23, 2012, 20:45:59 »
Ooch super Balte, leuk dat het sneller gaat nu met de houtpellets om de stallen te ruimen he...aaach is altijd beetje zoeken he, hoer het beste is, weer iets dat beter is opgelost dan hehe! Veel succes noig met de paardjes!

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: maart 24, 2012, 07:34:50 »
Orthea is dus blijkbaar "paardig". We lieten ze los in de buitenpaddock samen met een andere pony (gelukkig een ruin), staat ze heel de tijd met haar achterste voor die zijn neus, staart aan de kant, en maar die stembanden gebruiken. Ze hinnikt eigenlijk wel mooi; was de eerste keer dat ik ze dat hoorde doen :oops:. Wanneer ik ze wou aan het halstertouw nemen, liep ze weg  :doh:(tot 3 keer toe), toen ik plots het idee kreeg om Nyne ze te laten "aanlijnen" wat lukte van de eerste keer. Nyne groeide 5 cm van trots en ik ben eigenlijk wel blij dat ze het samen zo kunnen vinden. Dressuurles ging super, alleen had ze wat moeite om haar in te tomen in galop, ze was deze week niet bereden geworden  :oops: dus het wordt dringend tijd dat ik al mijn moed samen raap en mij er ook opzwier.
Deze namiddag foto's nemen en dan zien jullie ze wel verschijnen.

@ Don Tibolo: duimpjes gaan hier de lucht in, en hou ons op de hoogte hé.

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: maart 24, 2012, 13:23:31 »

juist fiora en Naldo gewassen.

als ze nu ook is zo mooi zou kunnen bewegen dan was het een prachtpaard  :lol:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3400989538747.150144.1090052555&type=1&l=b02994b1f9

Online Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #69 Gepost op: maart 24, 2012, 18:08:49 »
 :wub:  Verliefd ...  :mrgreen:

Nu nog eens bespreken, maar tja .. what can I say.

Nog niet zeker waar ik hem ga zetten. Ik heb via een kennis contact gekregen met een plaats in Oeselgem (varestraat ofzo) waar ik volgende week eens langsga. Klonk in ieder geval veelbelovend ..

Offline hondenmaatje

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: maart 24, 2012, 18:41:36 »
:wub:  Verliefd ...  :mrgreen:

Nu nog eens bespreken, maar tja .. what can I say.

Nog niet zeker waar ik hem ga zetten. Ik heb via een kennis contact gekregen met een plaats in Oeselgem (varestraat ofzo) waar ik volgende week eens langsga. Klonk in ieder geval veelbelovend ..

Dat vraagt om een  :pic:

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: maart 24, 2012, 22:53:53 »
sorry als ik hier met de deur in huis val, maar jullie hebben bijna allemaal stallen veronderstel ik. Ik vroeg me af hoe jullie staan tegen het plaatsen van steriele, verwilderde zwerfkatten, die gratis weggegeven worden en waarbij op sommige plaatsen zelfs het voeren ervan op wens geregeld kan worden (bij plaatsing van minsten 5).

Is dat iest wat jullie zien zitten of niet en waarom wel/niet?

alvast enorm bedankt voor alle antwoorden. dat mag eventueel ook in PB! jullie doen mij echt een enorme dienst met een eerlijk antwoord.

Kattenbeestjes genoeg in huis ;-)
3 steriele katers, waarvan we er zelf 2 in huis gehaald hebben. Nummer 3 is hier als jong ding gearriveerd.
De buurt is jammergenoeg niet zo katminded, er is hier thans plaats en ruimte genoeg ...
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: maart 25, 2012, 00:44:00 »
Had leuke les vandaag bij Angelique, dressuur,n en ook balkjes gelopen eerste keer, 1 keer de balkjes geraakt, de rest was vlotjes! Mijn galop en draf ook super goed gegaan, en ook de hoeken uitgereden, rechthoek hehe ...leer bij...Blij dat Leentje er ook was, ging ook super met haar paardje, is een jonge van 5 jaar en moeten allebei nog leren van elkaar, maar ging ook goed ..

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: maart 25, 2012, 09:59:18 »
Binnen een uurtje les met Adel... toch een beetje spannend!
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: maart 25, 2012, 13:15:28 »
Ons Nyne heeft gisteren alweer goed gereden met Orthea. Eerst in de voormiddag haar efkes laten losrijden in de buitenpaddock, was zalig om die 2 te zien genieten van elkaar en van het zonnetje; dan in de namiddag een uurtje les gehad. Orthea vond het alleen nodig om haar in haar box in de st***t te draaien, dus hebben we de vuilste plekken nog mogen uitwassen, en terwijl we dat aan het doen waren bekeek ze ons zo van, allé, mag ik echt niet helemaal gewassen worden?? 't Is toch een specialeke zunne. Strakjes gaan we ze nog es gaan uitlaten, en mss nog es een uurke losrijden.

Offline Micheline

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: maart 25, 2012, 14:53:22 »
[Binnen een uurtje les met Adel... toch een beetje spannend

en, hoe is het geweest?

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: maart 25, 2012, 15:17:44 »
Ik heb een beetje een dubbel gevoel eigenlijk. Eerst een goed uur grondwerk, dat was leuk en leerrijk. Dan nog wat in het zadel. Enkel maar gestapt, maar dat was genoeg om te voelen dat het vertrouwen (langs beide kanten) nog ver zoek is.
We moeten eigenlijk helemaal van 0 herbeginnen. Eerst terug leiderschap op de grond bepalen en dan pas terug in het zadel.
Ik vind werken met Adel eigenlijk wel confronterend. (kan het niet zo goed uitleggen wat ik bedoel) Met Adel rijden is voor mij niet "plezant", het is werken, geen ontspanning.
Als ik met hem verder wil rijden, dan hebben we nog een hele lange weg te gaan.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: maart 25, 2012, 18:52:51 »
Ik ben gisteren avond naar de les geweest en met Papillon gereden, en de eerste keer ook cavaletti's gereden, in draf gewoon op de grond 3 achter elkaar, was wel leuk! Eerst gestapt, dan draf en figuren en cirkel , dan ook galop in de cirkel, en dan de cavaletti...was weer een leuke en leerrijke ervaring, maar een keer de balkjes geraakt de andere keren was ik er gewoon zonder te raken, , vond een leuke les.

Online Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #78 Gepost op: maart 26, 2012, 10:45:43 »
We hebben beslist ..  :wub:

Black beauty mag zondag verhuizen!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #79 Gepost op: maart 26, 2012, 11:30:29 »
Dat is snel gegaan DT!

Rebecca  :huggg: je mag hem niet vergelijken met Poline hé natuurlijk. Hoop dat het terug goed zal gaan.

Tammy2 ben nu wel es benieuws naar fotos hoor!

Ik heb gisteren alle 12 de shetjes gefurminatord en getoilleteerd,mijne rug... :fuu:
De furminator heeft het ook bijna begeven onder de pakken haar...er moet nog veel af maar 't zal hun toch deugd gedaan hebben.
Pretty is haar wintervachtje voor 95 procent al kwijt gelukkig.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal