collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

“Zooplus”

Gereserveerd voor een partner die aanvullende diervoeders, verzorgingsproducten en medicijnen voor huisdieren verkoopt.

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 191892 keer)

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
Re: Paardentopic
« Reactie #3220 Gepost op: oktober 02, 2013, 09:38:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
zijn vacht lijkt inderdaad wat krullerig op die foto,kan ook zijn doordat hij al wat bezweet was misschien?
Zo,die lijken inderdaad wel wat op elkaar zeg!!

Appaloosa's hebben inderdaad een fijn vachtje hé.

Sjah mijn mini's hebben maar zelden te weinig wintervacht natuurlijk. :mrgreen:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3221 Gepost op: oktober 02, 2013, 13:07:32 »
zijn vacht lijkt inderdaad wat krullerig op die foto,kan ook zijn doordat hij al wat bezweet was misschien?
Zo,die lijken inderdaad wel wat op elkaar zeg!!

Appaloosa's hebben inderdaad een fijn vachtje hé.

Sjah mijn mini's hebben maar zelden te weinig wintervacht natuurlijk. :mrgreen:

tiens :denk: :mrgreen:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #3222 Gepost op: oktober 02, 2013, 13:49:02 »
Hm... ik ben over iets aan 't twijfelen. (op voorwaarde dat ik mezelf op 't einde van het jaar paardenosteopaat kan noemen) Ik ben al aan 't nadenken over wat ik volgend jaar wil doen/studeren. Aangezien ik toch m'n eigen paardje (Ijslander) wil na een tijdje, zat ik te denken om ev. hippotherapie te studeren. Kwestie van m'n beroep en m'n passie te combineren. Er zijn wel enkele dingen waar ik over twijfel. Ten eerste ben ik niet geboren in de paarden. Zo van die heethoofden moeten ze niet verwachten dat ik tijdens een buitenrit makkelijk kan rustig houden. Een koudbloed is wat anders natuurlijk, dat doe ik nu ook al met m'n dochter. Ten tweede moet ik nog op zoek naar een degelijke opleiding. Ik zoek eentje die grondig is, diep gaat. Maar waar er niet te veel dingen in zitten die ik al ken (het heeft bvb voor mij geen nut als ze te veel basis zaken uitleggen over de medische kant, dat ken ik al). En ik dacht gezien te hebben dat er vaak een ruiterbrevet nodig is? Dat heb ik helemaal niet (en ook geen paard om het mee te behalen).
Is er hier iemand die al zo'n cursus gevolgd heeft? En waar? Bij ons op de manege wordt er al aan hippotherapie gedaan, ze zijn aangesloten bij recreas (eigenlijk het vierde punt wat me wat doet twijfelen). Misschien moet ik daar eens een klapke gaan doen en eens kijken of er bvb kan worden samengewerkt.  :denk:

Mijn man wordt trouwens kwaad als ik hierover begin. Ik denk dat hij vindt dat ik het al druk genoeg ga hebben dit jaar, om al met m'n gedachten bij volgend jaar te zitten.  :fuu: 't Is wel een feit dat ik heel veel werk heb dit jaar, geen sociaal leven, en meer tijd achter m'n bureau en computer zal doorbrengen dan in de echte wereld. Maar deze meid heeft een uitdaging (of drie) nodig.  :mrgreen:

Offline Sloeber_Onyx

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 820 HV-Punten
  • My dogs, my proud
« Reactie #3223 Gepost op: oktober 02, 2013, 17:42:46 »
Hm... ik ben over iets aan 't twijfelen. (op voorwaarde dat ik mezelf op 't einde van het jaar paardenosteopaat kan noemen) Ik ben al aan 't nadenken over wat ik volgend jaar wil doen/studeren. Aangezien ik toch m'n eigen paardje (Ijslander) wil na een tijdje, zat ik te denken om ev. hippotherapie te studeren. Kwestie van m'n beroep en m'n passie te combineren. Er zijn wel enkele dingen waar ik over twijfel. Ten eerste ben ik niet geboren in de paarden. Zo van die heethoofden moeten ze niet verwachten dat ik tijdens een buitenrit makkelijk kan rustig houden. Een koudbloed is wat anders natuurlijk, dat doe ik nu ook al met m'n dochter. Ten tweede moet ik nog op zoek naar een degelijke opleiding. Ik zoek eentje die grondig is, diep gaat. Maar waar er niet te veel dingen in zitten die ik al ken (het heeft bvb voor mij geen nut als ze te veel basis zaken uitleggen over de medische kant, dat ken ik al). En ik dacht gezien te hebben dat er vaak een ruiterbrevet nodig is? Dat heb ik helemaal niet (en ook geen paard om het mee te behalen).
Is er hier iemand die al zo'n cursus gevolgd heeft? En waar? Bij ons op de manege wordt er al aan hippotherapie gedaan, ze zijn aangesloten bij recreas (eigenlijk het vierde punt wat me wat doet twijfelen). Misschien moet ik daar eens een klapke gaan doen en eens kijken of er bvb kan worden samengewerkt.  :denk:

Mijn man wordt trouwens kwaad als ik hierover begin. Ik denk dat hij vindt dat ik het al druk genoeg ga hebben dit jaar, om al met m'n gedachten bij volgend jaar te zitten.  :fuu: 't Is wel een feit dat ik heel veel werk heb dit jaar, geen sociaal leven, en meer tijd achter m'n bureau en computer zal doorbrengen dan in de echte wereld. Maar deze meid heeft een uitdaging (of drie) nodig.  :mrgreen:

Hihi, die uitdaging vind ik ook heel interessant! Ik denk er ook echt serieus over na om zoiets te gaan bijstuderen als ik mijn diploma heb!

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #3224 Gepost op: oktober 04, 2013, 17:47:48 »
@Thellozorra; Sommige paarden zijn inderdaad beter met een deken aan overdag. Hier een pony die dik wordt van lucht en vacht aanmaakt tijdens de winter als een grizzlybeer, en mijn merrie, die ik nooit ofte nooit dik zal krijgen, is slank gebouwd, maar moet ik in de winter extra volproppen opdat ze toch haar gewicht wat zou aanhouden. Zij heeft ook een deken op. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige paarden net dat beetje ondersteunend is om wat meer energie in hun eigen lijf te kunnen pompen dan energie die verloren gaat om zich warm te houden. Zeker voor paarden die moeilijk op gewicht te houden zijn, ik moet echt kijken en meten bij mijn merrie, want die kan na 1 week al vermagerd zijn, zij stopt ook met eten wanneer ze genoeg heeft en loopt ook de hele dag rond op de wei.

Op de foto te zien heeft die van jou geen problemen met mager zijn, dus lijkt me dat hij wel z'n energie in zijn eigen lichaamswarmte kan steken...

Online Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #3225 Gepost op: oktober 06, 2013, 14:03:49 »
Ik kreeg gisteren bericht van de huidige eigenares van mijn oude merrie dat ze haar niet meer kan houden (wegens omstandigheden).  Zelf kan ik haar niet terugnemen, er is de voorbije 2 jaar veel gebeurd (scheiding, net huis gekocht, ...).  Ik heb haar laten weten dat ik ook eens ga rondhoren voor een nieuwe thuis voor haar.  Als er hier iemand op zoek is naar een gezelschapspaard is zij degene die je moet hebben.  Een super lieve en aanhankelijke merrie, doet geen vlieg kwaad.  Ze kan overweg met andere paarden.  Rijden kan je er niet meer mee, maar op de weide rondwandelen met een kleintje op de rug gaat nog heel goed.

Mochten jullie dus iemand kennen die op zoek is naar een gezelschapspaardje, laat maar weten.  De merrie ligt mij nauw aan het hart.  Ik heb haar 17 jaar gehad, heb 4 veulens uit haar gehad en kreeg haar in den tijd voor mijn 16e verjaardag van mijn ouders (ze was toen 2).  Ik ken haar als sinds haar 4 maand ... Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad, alle hulp is welkom.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3226 Gepost op: oktober 06, 2013, 19:23:54 »
Ik kreeg gisteren bericht van de huidige eigenares van mijn oude merrie dat ze haar niet meer kan houden (wegens omstandigheden).  Zelf kan ik haar niet terugnemen, er is de voorbije 2 jaar veel gebeurd (scheiding, net huis gekocht, ...).  Ik heb haar laten weten dat ik ook eens ga rondhoren voor een nieuwe thuis voor haar.  Als er hier iemand op zoek is naar een gezelschapspaard is zij degene die je moet hebben.  Een super lieve en aanhankelijke merrie, doet geen vlieg kwaad.  Ze kan overweg met andere paarden.  Rijden kan je er niet meer mee, maar op de weide rondwandelen met een kleintje op de rug gaat nog heel goed.

Mochten jullie dus iemand kennen die op zoek is naar een gezelschapspaardje, laat maar weten.  De merrie ligt mij nauw aan het hart.  Ik heb haar 17 jaar gehad, heb 4 veulens uit haar gehad en kreeg haar in den tijd voor mijn 16e verjaardag van mijn ouders (ze was toen 2).  Ik ken haar als sinds haar 4 maand ... Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad, alle hulp is welkom.

:huggg: ik kan niet helpen, maar ik kan wél duimen dat ze een goede thuis vindt! :pray:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3227 Gepost op: oktober 07, 2013, 10:26:09 »
Wat erg Beau..het zal niet makkelijk worden voor zo een oude merrie,ik hoop dat ze nog goed terechtkomt. :huggg:
Ik moet wel eerlijk zijn,ik heb hier zo een merrie staan,ze is 21.5 jaar oud en ik heb ze ook sinds ze 2 jaar was,gekregen van mijn overleden mama..Moest ik wegens omstandigheden nu niet meer kunnen zorgen voor haar,dan liet ik ze inslapen..ik verkas geen zo een oude merrie meer,zeker omdat ook zij niet meer bereden mag worden en ik ook niet zou willen dat ze het toch nog proberen. :oops:
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2013, 10:27:44 door julie »

Online Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #3228 Gepost op: oktober 07, 2013, 10:34:33 »
Ik begrijp je ergens wel hoor.  Mocht ik de plaats en het geld hebben zou ik haar onmiddellijk terugnemen.  Ik ken haar al sinds haar 4 maand, heb haar gekregen toen ze 2 was en heb haar héél lang gehad.  Ik ben er eigenlijk nog niet over dat ik haar weggedaan heb.  Spijtig genoeg kan ik haar echt niet terugnemen ... (de tranen springen mij gewoon in de ogen).

Op papier mocht ze niet meer gereden worden wegens een oude peesblessure.  Blijkbaar zijn ze er nog mee op wandel geweest (wel in stap hoop ik) ... Ik heb haar ook al voorgesteld aan een collega van mij.  Hij heeft een boerderijke gekocht en heeft wel wat grond.  Hij is momenteel op zoek naar een paar geitjes en andere beestjes.  Ik weet dat zijn vriendin zot is van paarden ... Hij zij niet onmiddellijk ja, maar ook geen nee.  Hij ging het eens voorleggen aan zijn madam, wie weet  :pray:.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3229 Gepost op: oktober 07, 2013, 10:37:35 »
ik snap het wel hoor dat dat moeilijk is voor je  :huggg: En je bent er ook geen baas meer over natuurlijk..
Een groot paard kost veel geld in onderhoud,is erg arbeidsintensief,en al helemaal als je dan ook nog niet kunt rijden ermee..
Ik ben heel blij dat ik Pretty al zolang haar droompensioen kan geven,op haar dooie gemakje tussen de mini's. Maar er kan altijd iets gebeuren waardoor dit ineens niet meer mogelijk is..en ik wil dat dit haar laatste plekje is,zodus..

Online Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #3230 Gepost op: oktober 07, 2013, 10:40:34 »
Sorry dat ik het vraag ... maar je hebt per ongeluk toch geen plaatsje vrij voor een extra oude dame van de P-jaargang?  Eventueel als laatste stalplaats  :oops:.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3231 Gepost op: oktober 07, 2013, 11:00:28 »
Nee,sorry,ik heb me helemaal toegelegd op de mini's en wil er eigenlijk geen grote paarden meer bij.. Tot ik ooit zelf weer meer tijd heb,om dan weer eventuéél een rijpaard aan te schaffen.

Het is duur,zeker ook een oud paard wat toch vaak wat meer medische kosten met zich kan meebrengen,en de stal uitmesten scheelt ook veel bij mijn mini'tjes. :oops:

Sorry  :huggg:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3232 Gepost op: oktober 07, 2013, 12:14:47 »
pff, wat vervelend zeg, hopelijk komt er gauw iemand opdagen voor haar  :cry:

Online Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #3233 Gepost op: oktober 07, 2013, 12:34:25 »
@ julie: ni mee inzitten, ik kon het maar vragen hé.

Tis inderdaad een ambetante situatie.  Misschien dat ik wel op zoek ga naar een plekje waar ze 24/7 buiten kan, dat iemand haar verzorgt, maar dat ik terug insta voor de kosten ... Als er iemand ergens nog een plaatsje heeft of weet in Oost-Vlaanderen (of de rand van Vlaams Brabant) - regio Dendermonde - zou dat super zijn.

Offline acilon

• hondenvriend pro
  • *
  • 88 HV-Punten
« Reactie #3234 Gepost op: oktober 18, 2013, 10:27:29 »
Zijn er hier mensen die een paard hebben met cushing?

Vandaag de diagnose gekregen van mijn oude pony :cry:

Gelukkig ben ik er vroeg bij, hij heeft nog niet veel symptomen...maar toch is het een klap dat hij écht oud wordt...(hij is al 30 dus een hele mooie leeftijd, maar nog niet klaar om hem af te geven...)

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3235 Gepost op: oktober 18, 2013, 10:32:03 »
Op de manège van mijn "bijrijdster" is een paard met cushing.  Dat paard krijgt nu medicijn (40 euro per maand) en is er héél goed mee.  Is een nieuw medicijn, het paard doet mee met een "test" van (ik dacht) Merelbeke.

Als je wil vraag ik mijn bijrijdster om meer info? 

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #3236 Gepost op: oktober 18, 2013, 10:38:51 »
Ik begrijp je ergens wel hoor.  Mocht ik de plaats en het geld hebben zou ik haar onmiddellijk terugnemen.  Ik ken haar al sinds haar 4 maand, heb haar gekregen toen ze 2 was en heb haar héél lang gehad.  Ik ben er eigenlijk nog niet over dat ik haar weggedaan heb.  Spijtig genoeg kan ik haar echt niet terugnemen ... (de tranen springen mij gewoon in de ogen).

Op papier mocht ze niet meer gereden worden wegens een oude peesblessure.  Blijkbaar zijn ze er nog mee op wandel geweest (wel in stap hoop ik) ... Ik heb haar ook al voorgesteld aan een collega van mij.  Hij heeft een boerderijke gekocht en heeft wel wat grond.  Hij is momenteel op zoek naar een paar geitjes en andere beestjes.  Ik weet dat zijn vriendin zot is van paarden ... Hij zij niet onmiddellijk ja, maar ook geen nee.  Hij ging het eens voorleggen aan zijn madam, wie weet  :pray:.

De collega die mijn paard en ezel heeft gekocht, heeft enorm veel grond en neemt nog steeds ezeltjes en ponietjes bij. Maar het is in de Vogezen, dus een lang en zwaar transport. Er zijn ook geen binnenstallen, wat voor een ouder paard in het klimaat ginder mss ook niet doenbaar is.

Als je binnen een tijd nog geen oplossing hebt en je overweegt het, dan vraag ik het wel.

Maar ik hoop voor jou en het paard dat jullie een fijnere oplossing dichter bij huis vinden!

Online Beau_12

• *
  • 1394 HV-Punten
« Reactie #3237 Gepost op: oktober 18, 2013, 10:48:45 »
Primavera staat momenteel redelijk ver in de Ardennen (Grupont als ik mij ni vergis) ... de Vogezen vallen qua afstand dan nog wel redelijk goe mee denk ik.  Prima is het gewoon om winter en zomer buiten te staan.  Het enigste wat ze nodig heeft is een schuilhok.   Ze mag trouwens niet meer opgesloten worden (artrose).  Als ik echt geen oplossing dichterbij vind zou dit echt wel super zijn voor haar  :yes:.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3238 Gepost op: oktober 18, 2013, 13:54:44 »
Zijn er hier mensen die een paard hebben met cushing?

Vandaag de diagnose gekregen van mijn oude pony :cry:

Gelukkig ben ik er vroeg bij, hij heeft nog niet veel symptomen...maar toch is het een klap dat hij écht oud wordt...(hij is al 30 dus een hele mooie leeftijd, maar nog niet klaar om hem af te geven...)

Dookia eens contacteren

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #3239 Gepost op: oktober 18, 2013, 19:16:25 »
Primavera staat momenteel redelijk ver in de Ardennen (Grupont als ik mij ni vergis) ... de Vogezen vallen qua afstand dan nog wel redelijk goe mee denk ik.  Prima is het gewoon om winter en zomer buiten te staan.  Het enigste wat ze nodig heeft is een schuilhok.   Ze mag trouwens niet meer opgesloten worden (artrose).  Als ik echt geen oplossing dichterbij vind zou dit echt wel super zijn voor haar  :yes:.
Stuur maar een pb als de nood hoog wordt, dan. Dan vraag ik het.

De dieren hebben het er ge-wel-dig, zo te horen en te zien aan de foto's op fb. Ben er ook al gaan kijken voor mijn 2 aan hen verkocht werden en de wei is ook prima. Er zijn nu zeer degelijke schuilhokken ook. En 2 tienermeisjes die lėven voor de paarden en ezeltjes.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal