collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

“Zooplus”

Gereserveerd voor een partner die aanvullende diervoeders, verzorgingsproducten en medicijnen voor huisdieren verkoopt.

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 193727 keer)

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
Re: Paardentopic
« Reactie #3180 Gepost op: september 26, 2013, 13:59:59 »
wat jammer voor je NasL..kan het perfect begrijpen hoor,ik ben ook niks zonder mijn paardjes.
Hopelijk vind je dichterbij stalling,want dit lijkt me de enigste oplossing.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #3181 Gepost op: september 29, 2013, 10:10:43 »
Even stoefen :-).

Hier een paar rijfoto's met mijn Fara'tje! 't Was lang geleden dat ik mezelf nog te paard had gezien, en ik ben zeer tevreden :-). Mijn houdingslessen hebben vruchten afgeworpen!

Online Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3182 Gepost op: september 29, 2013, 10:13:18 »
nu ben ik jaloers! ik wil ook terug rijden :cry: nuja, morgen kunnen we eindelijk weer beginnen..

maar ziet er idd goed uit hoor! Enkel u tenen soms wat naar buiten maarja, als het dat maar is! :thumbs:

Offline Tammy 2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3183 Gepost op: september 29, 2013, 14:32:30 »
Pixie: je mag terecht fier zijn  :yes:

Hier so happy: donderdagnamiddag is de stal eindelijk toegekomen. Vrijdag samen met het ventje en schoonpapa het plan bestudeerd, ging nie simpel zijn volgens hun om deze in elkaar te steken.
Ze zijn er deze morgen om 8u mee begonnen, en zitten nu reeds al over de helft in de hoogte. Mag morgen al om hooi en schaafsel halen om hem nadat hij aan de binnenkant is behandeld zodat ze er niet aan bijten eindelijk te vullen  :dance: :dance: :dance:. Denk dat de helpende handen deze avond een dikke knuffel gaan krijgen van ons allemaal.

Strakjes gaan de kids de pony's rijden.

Ohja, heb nog een vraagje: zijn er hier die al dekens opleggen bij paarden/pony's die 's nachts buitenstaan?En zoja, een fleece of al wat dikker? Hebben wel een schuilhok, maar dit gebruiken ze niet  :zot:

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #3184 Gepost op: september 29, 2013, 14:54:44 »
Sowieso zou hij er deugd van hebben he.. Maar ik heb zo'n schrik dat er iets gebeurd, of dat ze hem verkeerd aanpakken .. Al is hij zo gemakkelijk ..
Ons buurmeisje kwam onlangs eens vragen of ze er op mocht rijden. Ze gaat blijkbaar heel vaak naar de stalling waar hij staat, maar ze mag van haar ouders geen paard hebben.. Ik heb haar nog nooit zien rijden en weet ook niet wat haar ervaring is.

Iemand van jullie die een ander laat rijden met een eigen paard? Hoe zit het met verzekering enzo ?
Want .. wat als Darco de ruiter er af gooit ? (heeft hij bij mij nooit gedaan hoor, maar ja wat als he .. ) Wat als de ruiter hierdoor zijn/haar been breekt?
wat als de ruiter een inschattingsfout maakt en Darco daardoor ten val komt en gekwetst is?  Pfff ik kan het allemaal zelf tegenkomen he, maar ik ben zo'n doemdenker op dat vlak. Ik zie het helemaal voor me dat er zoiets gebeurd he ..

Ik reageer laat maar ik ontwijk bewust paardentopics. Tot nu dus   :wink:
In mijn jeugd ben ik begonnen met twee verzorgpaarden, twee Friezen. Ze stonden op een heel mooie locatie, verdeeld in weide, paddock en een ferme stalling.
De eigenaar had géén tijd maar hij wou ze wel bereden hebben en hij had het eerst met mijn ouders overlegd.
Die waren akkoord en toen is er overleg geweest. Samen met de verzekeraar is alles geregeld door een uitgebreide familiale van onze kant uit.
Maar, een heel belangrijke, er werd een "contract" opgesteld. Dat contractje  verzekerde de eigenaar van een goede verzorging en het maakte mij bewust van de verantwoordelijkhei d! ( Stond ook in vermeld dat ik in het bezit was van de sleutels, code hangslot, wat ik (niet) MOEST doen en wat ik (niet)  MOCHT doen).

Nadien kreeg ik er nog een bij, die stond in een mooie manège waar je als eigenaar kon kiezen voor het totale pakket ( verzorging stallen, voederen) of je koos voor alleen de stalling.
In samenspraak met de eigenaar koos hij voor de laatste optie ( scheelde enorm in de centen) dus het uitmesten en het voederen ( kosten gedragen door eigenaar) waren voor mij. Nu, met een "eigen" paard waren de lessen véél goedkoper en we wonnen er allebei wat mee! De eigenaar had minder kosten en zijn ruin werd verzorgd en bereden en ik, ik had een "eigen" paard en kon meer lessen nemen ...

Dus ik had het héél druk ( school, paarden) maar ik had wis en waarachtig de tijd van mijn leven ( en leerde dus ook wat het is qua verantwoordelijkhei d).

ik denk dat iemand die heel serieus op zoek is naar een "verzorgpaard"  dan ook niet moeilijk gaat doen over verzekeringen en een basiscontractje.

Succes!

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3185 Gepost op: september 29, 2013, 18:55:15 »
PRACHTIGE FOTO's!  Wow!

Vandaag een toerke gemaakt van 21 km.  Wij zijn bezig met het in elkaar steken van een hondenwandeling in Turnhout en ik ben die vandaag van thuis uit nog eens afgewandeld te paard.  De wandeling zelf is 8 km, uitbreidbaar tot 12 (maar ik denk dat ik daar géén kandidaten voor ga hebben)... 
Prachtig weer, paardjes waren vandaag in goede doen...  wij en zij hebben genoten.

Ben er blij om, Max heeft de hele zomer "stil" gelegen nadat een groot stuk van zijn hoef was afgebroken (moest genezen natuurlijk) en vorige week is er een snijtand getrokken bij hem.  Hij deed het voortreffelijk én zelfs Winnie was goed vandaag.

Kortom... puur genieten!    :yes:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #3186 Gepost op: september 29, 2013, 19:10:01 »
ik zal het hier ook maar zetten aangezien er toch al achter mijn gat verhalen de ronde aan het doen zijn  :roll:

ik heb Basje en Fifi herplaatst.
ja, ik heb gefaald. neen, er was NIETS mis met Basje of met Fifi, maar het lag enkel en alleen bij mij! IK heb sinds mijn ongeluk teveel schrik gekregen van paarden, waardoor ik zelf meer en meer problemen kreeg met Fifi. nogmaals, het ligt NIET aan Basje of Fifi, maar ik ben degene die gefaald heb.
Basje en Fifi wonen nog steeds samen, bij een super vrouw die hen veel meer kan bieden en geven dan wat ik ooit nog had gekunnen.

dus als er nog iemand is die mij verwijten wil komen maken à la "haar beesten dumpen", die mag dat gerust eens recht in mijn gezicht komen doen ipv achter mijn gat! dit is een beslissing die wij ten eerste niet alleen hebben genomen, enkel in het welzijn van Basje en Fifi en waar maanden twijfelen, tranen en wakkerliggen aan vooraf zijn gegaan.

Online Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3187 Gepost op: september 29, 2013, 19:13:53 »
ik zal het hier ook maar zetten aangezien er toch al achter mijn gat verhalen de ronde aan het doen zijn  :roll:

ik heb Basje en Fifi herplaatst.
ja, ik heb gefaald. neen, er was NIETS mis met Basje of met Fifi, maar het lag enkel en alleen bij mij! IK heb sinds mijn ongeluk teveel schrik gekregen van paarden, waardoor ik zelf meer en meer problemen kreeg met Fifi. nogmaals, het ligt NIET aan Basje of Fifi, maar ik ben degene die gefaald heb.
Basje en Fifi wonen nog steeds samen, bij een super vrouw die hen veel meer kan bieden en geven dan wat ik ooit nog had gekunnen.

dus als er nog iemand is die mij verwijten wil komen maken à la "haar beesten dumpen", die mag dat gerust eens recht in mijn gezicht komen doen ipv achter mijn gat! dit is een beslissing die wij ten eerste niet alleen hebben genomen, enkel in het welzijn van Basje en Fifi en waar maanden twijfelen, tranen en wakkerliggen aan vooraf zijn gegaan.

nogmaals, ik vind het echt knap dat je dat durft toegeven en aan de pony's denkt! Ik weet dat jij nooit zomaar een dier zult wegdoen uit gemakszucht of wat dan ook! :huggg:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #3188 Gepost op: september 29, 2013, 19:24:53 »
mercikes  :huggg: (nu, Basje en Fifi zijn geen pony's maar minipaardjes  :oops:)
Fifi voelde gewoon mijn angst aan en reageerde daarop. een compleet normale reactie van haar die ik haar ook totaal niet kwalijk kan nemen. Basje reageerde op mijn angst juist door nog voorzichtiger, liever, geduldiger en beschermender te zijn naar mij toe. wat het vertrek van mijn kleine manneke nog eens te pijnlijker maakt  :cry:  maar het was geen doen meer. bij elke confrontatie werd het erger en erger  :cry:

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3189 Gepost op: september 29, 2013, 19:25:12 »
Voor mij ligt de betekenis van "falen" anders.  Jij dacht aan het welzijn van je paardjes, dus in de eerste plaats dacht je aan hen. 
Je hebt ervoor gezorgd dat ze een goede thuis hebben gevonden, dus dat is "slagen", iets heel anders dan "falen"!

Offline wennie

• *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #3190 Gepost op: september 29, 2013, 19:26:18 »
Voor mij ligt de betekenis van "falen" anders.  Jij dacht aan het welzijn van je paardjes, dus in de eerste plaats dacht je aan hen. 
Je hebt ervoor gezorgd dat ze een goede thuis hebben gevonden, dus dat is "slagen", iets heel anders dan "falen"!

x2

Online Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3191 Gepost op: september 29, 2013, 19:33:58 »
mercikes  :huggg: (nu, Basje en Fifi zijn geen pony's maar minipaardjes  :oops:)
Fifi voelde gewoon mijn angst aan en reageerde daarop. een compleet normale reactie van haar die ik haar ook totaal niet kwalijk kan nemen. Basje reageerde op mijn angst juist door nog voorzichtiger, liever, geduldiger en beschermender te zijn naar mij toe. wat het vertrek van mijn kleine manneke nog eens te pijnlijker maakt  :cry:  maar het was geen doen meer. bij elke confrontatie werd het erger en erger  :cry:

awelja, minipaardjes/pony's, 't is mij gelijk :mrgreen:
das voor niemand meer leuk he dan! Je hebt echt wel een goede beslissing gemaakt hoor! :huggg: verwijt uzelf maar niks! Ze zijn vast gelukkig bij hun nieuwe baasje en nieuwe vriendjes! Kun je ze nog gaan bezoeken? :)

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #3192 Gepost op: september 29, 2013, 20:00:24 »
we mogen hen zeker nog gaan bezoeken. dat was ook deels de afspraak. nu, ze wonen een 160km van hier, dus het is zeker niet zo dat we er wekelijks of elke maand gaan staan.
het enige wat nu "oplucht" is dat ze nu tenminste ver en veilig uit de handen van die paardenbeul zitten  :cry:

Online Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3193 Gepost op: september 29, 2013, 20:13:32 »
we mogen hen zeker nog gaan bezoeken. dat was ook deels de afspraak. nu, ze wonen een 160km van hier, dus het is zeker niet zo dat we er wekelijks of elke maand gaan staan.
het enige wat nu "oplucht" is dat ze nu tenminste ver en veilig uit de handen van die paardenbeul zitten  :cry:

das wel fijn, ookal kan je dan mss niet zo vaak gaan, als je al eens kan gaan kijken hoe het gaat. Dat stelt toch veel gerust! :yes:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3194 Gepost op: september 29, 2013, 20:34:03 »
, heb nog een vraagje: zijn er hier die al dekens opleggen bij paarden/pony's die 's nachts buitenstaan?En zoja, een fleece of al wat dikker? Hebben wel een schuilhok, maar dit gebruiken ze niet  :zot:

Ze krijgen hier niets, dat vind ik nog het beste van al.  Ze zijn jong en sterk en regelen hun vacht prima zelf  :wink:

moesten ze nu oud en versleten beginnen te geraken en niet meer op gewicht te houden zijn ofzo, zou ik ze wel 1 aandoen.

Online Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3195 Gepost op: september 29, 2013, 20:45:16 »
Ze krijgen hier niets, dat vind ik nog het beste van al.  Ze zijn jong en sterk en regelen hun vacht prima zelf  :wink:

moesten ze nu oud en versleten beginnen te geraken en niet meer op gewicht te houden zijn ofzo, zou ik ze wel 1 aandoen.

Tex krijgt in de winter wel een, want die heeft echt een dun vel en vacht, dus die heeft gewoon echt te koud dan. Maar nu heeft hij nog niks. Eigenlijk pas als het begint te vriezen..

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3196 Gepost op: september 29, 2013, 21:04:40 »

Ze stonden beiden een lange tijd op stal ( Ollie buiten een paar uurkes ruim 4 maand, Orthea toch ook al weer een goeie maand) op de manege, omdat er geen weides meer vrij waren.
't Is hier een trekgat achteraan, en waren nog niet droog van het rijden. Daarmee dak dacht van hun lichtste deken (100 grams) op te leggen. Ben gewoon een beetje overbezorgd :oops:

Volgende maand worden ze geschoren, en dan leg ik ze wel hun deken op.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3197 Gepost op: september 29, 2013, 21:18:08 »
Het hangt er ook van af of je wilt dat ze een wintervacht krijgen of niet. Adel en Poline krijgen geen dekens op, zodat ze een dikke wintervacht krijgen. Als het écht koud is, (-5° en kouder), dan leg ik bij Poline (21 jaar) wel een deken bij, omdat ze dan minder energie verliest met zich warm te houden. Adel heeft een speklaagje en krijgt een goeie dikke vacht, dus die heeft het zowiezo niet nodig. Adel en Poline staan allebei op rust.

Uris wordt 4 à 5 keer per week gereden. Het is beter dat zij geen dikke wintervacht krijgt, omdat ze dan veel zweten tijdens het werk en het véél langer duurt om op te drogen. Daarom krijgt zij nu 's nachts een staldeken op. Scheren doe ik niet.
Als ze nat zijn na het werk, kun je best een zweetdeken opleggen.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #3198 Gepost op: september 30, 2013, 01:25:12 »

:shock: dees had ik niet verwacht, konden ze niet terug naar de fokker? (Nog mr weinig contact, maar had verwacht dat ze terug nr "huis" gingen dan  :? ) Nu ze zijn nog samen dus zullen wel blij zijn en vermoed dat zij ook wel een goed gevoel heeft erover...
Wist niet dat het bij de mini's ook zo fel was, jammer...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #3199 Gepost op: september 30, 2013, 07:16:05 »
alles is in samenspraak gegaan met hun fokker. dat was jaren geleden de afspraak dat van zodra er iets was, zij als eerste het zou weten en zo is het ook gegaan. het is zij die hun nieuwe thuis gevonden heeft.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal