collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185864 keer)

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardentopic
« Reactie #3160 Gepost op: september 23, 2013, 13:04:37 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vraagje aan de paardenliefhebbers (ben er zelf ook eentje maar ben er ondertussen 15 jaar 'uit')
Hoeveel hooi heeft een oude D-pony (wordt niks mee gedaan, staat gewoon op de weide) die constant buiten staat, dagelijks nodig ?
Om z'n darmstelsel goed te laten functioneren, is het beter dat een paard of pony max. 6 uur per dag zonder eten staat. Liefst continu. Gras is ook eten natuurlijk, dus eigenlijk kan hij constant eten.

Offline insen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #3161 Gepost op: september 23, 2013, 13:35:34 »
Om z'n darmstelsel goed te laten functioneren, is het beter dat een paard of pony max. 6 uur per dag zonder eten staat. Liefst continu. Gras is ook eten natuurlijk, dus eigenlijk kan hij constant eten.
Oeps, vergeten erbij te melden dat ze enkel in de winter hooi krijgen, de rest van het jaar moeten ze het enkel met gras stellen.
Zal het ff aanpassen.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3162 Gepost op: september 23, 2013, 14:08:40 »
Joehoeoeoeoeoeoe, de pony's zijn eindelijk thuis!!! Heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, maar ze zijn er geraakt.
Gisteren een half uurtje voor het afgesproken uur, kreeg ik sms van de persoon die ze zou naar huis brengen, dat het niet kon doorgaan. Natuurlijk 2  :cryblue: kids, en een gestresseerde mama. Dan maar op zoek gegaan naar vervanging en die uiteindelijk gevonden. Één probleem, camionette was superoud, dus mochten ze er niet samen op, dan maar 2 keer gereden (aan max 70km/u, veel bekijks gehad, en veel gelachen onderweg). Maar de pony's zijn superbraaf geweest, kijk er al naar uit om binnen 2 weken met mijn eigen camionette rond te toeren :dance: :dance:.
Ollie en Orthea staan nu nog efkes appart, maar kunnen volgens de da binnen een 2 weken samen worden gezet, in ieder geval kroelen en besnuffelen ze elkaar al over de draad.
Zijn toch trienekes zulle, toen ik deze voormiddag de weide ging mesten keken ze zo van: allé vrouwke wa doe jij nu, en volgden mij overal.  :wub: :wub:
Deze avond als 't ventje thuis is, ze es wisselen van weide, en Ymke es laten rijden met Orthea, want da wou ze gisteren rond 21u nog doen, maar was al donker, en nu heb ik een "stok achter de deur" om ze snel haar huiswerk te laten maken.

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #3163 Gepost op: september 23, 2013, 14:16:03 »
aah dat is fijn Tammy! En als ze nu al kroelen over de draad,komt dat normaalgezien wel goed. :bow:
Heerlijk,de paardjes aan huis!

Insen continu kunnen eten is inderdaad het ideale scenario bij paarden. Maar ze verbrodden dan inderdaad vaak een heel deel in de mest/grond. Het ideale heb ik ook nog niet gevonden. Ik geef ze 's winters buiten een grote kuip eten (waar ze dan idd ook vaak een deel van verbrodden) en dan in stal 's avonds wederom een hoop.

Je hebt van die ijzeren hooiruifconstructie s met afdak om buiten te rijden-met wieltjes- maar dat kost stukken van mensen. Zou er wel graag eentje willen!

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3164 Gepost op: september 23, 2013, 14:35:34 »
aah dat is fijn Tammy! En als ze nu al kroelen over de draad,komt dat normaalgezien wel goed. :bow:
Heerlijk,de paardjes aan huis!

Insen continu kunnen eten is inderdaad het ideale scenario bij paarden. Maar ze verbrodden dan inderdaad vaak een heel deel in de mest/grond. Het ideale heb ik ook nog niet gevonden. Ik geef ze 's winters buiten een grote kuip eten (waar ze dan idd ook vaak een deel van verbrodden) en dan in stal 's avonds wederom een hoop.

Je hebt van die ijzeren hooiruifconstructie s met afdak om buiten te rijden-met wieltjes- maar dat kost stukken van mensen. Zou er wel graag eentje willen!

Ja hé, deze morgen het eerste wat we deden was met 4 uit de velux hangen om te zien wat ze deden. Als je zin hebt om es te passeren, kom gerust es op de koffie  :wink:
Wij hebben hier 2 hooiruiven: eentje gekregen van een collega van Windy, was eigenlijk een voor schapen, maar was te groot.
De andere is zo een waar je van spreekt; schoonpapa heeft dat in elkaar geknutseld, moet alleen nog een afdakje boven en wieltjes onder, deze gaan we in de weide zetten,
en de andere staat al in de schuilstal.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3165 Gepost op: september 23, 2013, 15:23:26 »
Das ideaal Tammy!
En die koffie hou ik graag van je tegoed! :yes:

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #3166 Gepost op: september 24, 2013, 17:52:14 »
Joehoeoeoeoeoeoe, de pony's zijn eindelijk thuis!!! Heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, maar ze zijn er geraakt.
Gisteren een half uurtje voor het afgesproken uur, kreeg ik sms van de persoon die ze zou naar huis brengen, dat het niet kon doorgaan. Natuurlijk 2  :cryblue: kids, en een gestresseerde mama. Dan maar op zoek gegaan naar vervanging en die uiteindelijk gevonden. Één probleem, camionette was superoud, dus mochten ze er niet samen op, dan maar 2 keer gereden (aan max 70km/u, veel bekijks gehad, en veel gelachen onderweg). Maar de pony's zijn superbraaf geweest, kijk er al naar uit om binnen 2 weken met mijn eigen camionette rond te toeren :dance: :dance:.
Ollie en Orthea staan nu nog efkes appart, maar kunnen volgens de da binnen een 2 weken samen worden gezet, in ieder geval kroelen en besnuffelen ze elkaar al over de draad.
Zijn toch trienekes zulle, toen ik deze voormiddag de weide ging mesten keken ze zo van: allé vrouwke wa doe jij nu, en volgden mij overal.  :wub: :wub:
Deze avond als 't ventje thuis is, ze es wisselen van weide, en Ymke es laten rijden met Orthea, want da wou ze gisteren rond 21u nog doen, maar was al donker, en nu heb ik een "stok achter de deur" om ze snel haar huiswerk te laten maken.

ben hier ook eens  :mrgreen:
Heb het je al gezegd: je conclusies uit trekken, 't is niet de eerste keer dat ze jou en de kids in de steek laat  :wink:

Super dat het zo goed gaat tussen Orthea en Ollie Bollie....

Kga toch eens (van ver :mrgreen:) moeten komen kijken  :fuu:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3167 Gepost op: september 24, 2013, 18:15:38 »
best is idd continue eten (hooi of gras) ter beschikking hebben. Anders is het meest ideale toch zeker 3 keer per dag.

Julie, mijn vriendin heeft zelf beetje hooiruif gemaakt (enfin, slowfeeder eigenlijk). Gewoon een grote stevige plastic (ofzoiets :P ) bak met langs de zijkanten gaten in zodat het waterweg kan en een op maatgemaakt ijzeren net (zo van die groene) erin.
eens kijken of ik foto vind.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1095042_10201515249620458_1720444564_n.jpg niet zo heel duidelijk, maar dus zo'n bak.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3168 Gepost op: september 25, 2013, 09:35:55 »
Dat die bak hoger is,is waarschijnlijk wel beter voor het verbrodden. Maar voor het ideaal moet er nog een afdakje over voor de regen. (allez voor ons hé)

Het ambetante is hier dat ik er zoveel nodig heb 's winters. Pretty gaat op de paddock dan,samen met alle merries (stuk of 7 :oops:)
En sommige van die merries zijn nogal bitcherig als het op eten aankomt dus ik heb voor Pretty 1 bak nodig en laat ons zeggen voor alle merries samen zeker ook 3 bakken. :doh:
Nu heb ik zo van die blauwe brede kuipen,watertonnen die we in 2 gedaan hebben.

Op dit moment staan ze gelukkig nog in de wei maar ik geef ook al hooi bij op de wei. Het gras is wel nog aan het groeien geslagen maar ik denk dat er nu meer water in zit dan voedingswaarde. :weetniet: Ik zie dat zelfs de shetties meteen van het hooi gaan eten in plaats van te grazen,dus dat wil al veel zeggen.

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #3169 Gepost op: september 25, 2013, 13:44:38 »
Hier is het niks geworden, ze heeft de dag zelf een uurtje op voorhand afgebeld omdat ze dichterbij een paard kon rijden ..

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3170 Gepost op: september 25, 2013, 13:52:06 »
jammer DT...ik vrees dat het best moeilijk is om een goeie verzorgster te vinden. In Nederland lijkt dit beter ingeburgerd te zijn.

Hier is ooit ook iemand langsgekomen waarvan we bijna niet anders konden of hem wat laten met de pony's bezig zijn. Goed gezegd dat hij er niet mee kon rijden. Duurde een maandje ofzo en toen zagen we die niet meer.

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3171 Gepost op: september 25, 2013, 17:25:53 »
oei, das idd wel lastig dan! :mrgreen:

jammer, DT! Is idd niet altijd zo makkelijk denk ik, ook om zelf een paardje te vinden om te verzorgen/rijden ishet niet altijd makkelijk. Het moet klikken met paard én eigenaar enzo.. Ik heb veel geluk nu met Tex, wij maken samen beslissingen, delen de zorg etc,.. :)

Offline Balou

• *
  • 1961 HV-Punten
« Reactie #3172 Gepost op: september 26, 2013, 12:25:24 »
Don Tibolo
Vooral niet opgeven! Er zijn mensen genoeg die paarden willen verzorgen! na ongeveer half jaar zoeken heb ik nu voor de pony een meisje die elke dag komt!
Kwestie van geduld! :)

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3173 Gepost op: september 26, 2013, 12:29:01 »
pff, gisteren dus osteo geweest, paar plekjes in zijn rug die vastzaten, enfin ruggenwervel dat zo wa omhoog steken. Dat zit weer los. Ook zijn zadel bekeken, en dat past dus echt langs geen kanten meer. Zadelpasser had het verbreed, maar das dus enkel erger geworden. Ligt veel te nauw op zn schoft.. :cry: is dus ook niet aanpasbaar. Nu willen ze ons een thermaflexpad verkopen, dat is een pad met lucht die de druk beter zou verdelen en zou opvangen. Maar ik kan dat dus gewoon écht niet geloven dat dat beter gaat zijn, onder een zadel dat te nauw ligt op de schoft :weetniet: wat denken jullie?
het ding kost ook 300euro :shock: nuja, ze komen het eens testen, we zullen dan wel zien.. maar ik heb er weinig vertrouwen in..

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3174 Gepost op: september 26, 2013, 12:53:08 »
Een zadel dat niet past, past niet en een pad gaat dat niet verbeteren, zeker niet als het zadel nu al te nauw ligt. Een pad gaat niet helpen bij een zadel dat echt niet goed ligt, hoogstens als het net een beetje te breed is of zo. En ik zou er al zeker geen 300 euro aan uitgeven, dan kun je beter uitkijken naar een ander (tweedehands) zadel.

Ik kan je echt Veerle Demeyere aanraden. Zij zegt het zoals het is, maar ze is absoluut geen verkoper. Ik heb voor mijn vorig paard een zadel gekocht bij haar. Ze had 3 verschillende modellen/prijsklasses mee. Het goedkoopste en het duurste lagen het beste, maar ze heeft geen moment geprobeerd om het duurste op te dringen. Ik heb toen het goedkoopste gekocht en gelukkig maar, want een jaar later stond mijn paard mank. Het goedkope zadel heeft een verwisselbare boom en dit voorjaar heeft ze dat zadel aangepast voor mijn nieuw paard. (met het dure zadel was dat niet mogelijk geweest)
Omdat ik nu een jonger paard heb, overwoog ik om een duurder zadel te kopen. Veerle is langsgekomen om het huidige zadel te controleren en heeft enkele dure zadels (genre 1900 à 2000 euro) meegebracht om te passen. Ik heb die gepast, maar ze zei zelf dat ze in mijn plaats niet zou veranderen, omdat het goedkope zadel goed ligt op mijn paard en dat ik er goed opzit. Een beetje commerçant zou toch proberen een duurder zadel te verkopen. Ze probeert ook te werken met het materiaal dat je hebt, vb. een pad, een dikker zadeldek, singels,...
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3175 Gepost op: september 26, 2013, 12:56:16 »
klinkt wel goed Rebecca!

Ik kan me ook echt niet inbeelden hoe een zadel dat voor te nauw is,beter zou kunnen liggen met een pad eronder. :denk:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3176 Gepost op: september 26, 2013, 13:12:02 »
Een zadel dat niet past, past niet en een pad gaat dat niet verbeteren, zeker niet als het zadel nu al te nauw ligt. Een pad gaat niet helpen bij een zadel dat echt niet goed ligt, hoogstens als het net een beetje te breed is of zo. En ik zou er al zeker geen 300 euro aan uitgeven, dan kun je beter uitkijken naar een ander (tweedehands) zadel.

Ik kan je echt Veerle Demeyere aanraden. Zij zegt het zoals het is, maar ze is absoluut geen verkoper. Ik heb voor mijn vorig paard een zadel gekocht bij haar. Ze had 3 verschillende modellen/prijsklasses mee. Het goedkoopste en het duurste lagen het beste, maar ze heeft geen moment geprobeerd om het duurste op te dringen. Ik heb toen het goedkoopste gekocht en gelukkig maar, want een jaar later stond mijn paard mank. Het goedkope zadel heeft een verwisselbare boom en dit voorjaar heeft ze dat zadel aangepast voor mijn nieuw paard. (met het dure zadel was dat niet mogelijk geweest)
Omdat ik nu een jonger paard heb, overwoog ik om een duurder zadel te kopen. Veerle is langsgekomen om het huidige zadel te controleren en heeft enkele dure zadels (genre 1900 à 2000 euro) meegebracht om te passen. Ik heb die gepast, maar ze zei zelf dat ze in mijn plaats niet zou veranderen, omdat het goedkope zadel goed ligt op mijn paard en dat ik er goed opzit. Een beetje commerçant zou toch proberen een duurder zadel te verkopen. Ze probeert ook te werken met het materiaal dat je hebt, vb. een pad, een dikker zadeldek, singels,...

:bow: ik denk er dus nét hetzelfde over... maar 't is mijn paard niet en mijn geld niet, das dan weer een nadeel natuurlijk..

ik wou idd Veerle laten komen, maar zij kon niet zo snel komen (en t was nogal dringend) dus andere gebeld, die konden snel komen, zeiden ze.. wat dus uiteindelijk niet het geval was! :doh:
nuja, het is nu zo..

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #3177 Gepost op: september 26, 2013, 13:26:44 »
Zo denk ik er ook over, met het weinige verstand dat ik er over heb.  :wink: Vorig jaar heb ik een zadelmaker (een erg goeie trouwens) horen spreken. En hij zei net hetzelfde wat jij zegt Rebecca. Die wou zelfs geen zadels met verwisselbare boom verkopen. 'k Moet wel zeggen dat hij wel voor de perfectie ging, zijn klanten zaten dan ook bij de topruiters. Maar topruiter, toppaard of niet. Elk paard heeft recht op een passend zadel (het moet daarom geen zadel zijn dat evenveel kost als je paard).

Offline NasL

• hondenvriend pro
  • *
  • 1923 HV-Punten
    • House of Deus
« Reactie #3178 Gepost op: september 26, 2013, 13:32:17 »
Pff.. mag ik even iets delen met jullie? Misschien kan iemand van jullie me helpen? Ik begin echt wanhopig te worden hier... :( Weet echt niet wat ik moet doen :(

Ik ben verhuisd een tijd geleden en ben echt heel blij met mijn verhuis, maar helaas zijn mijn 2 paarden niet mee kunnen verhuizen en daar word ik zo ongelukkig van  :cry: Het klinkt stom he, maar mijn paarden zijn echt een soort therapie voor mij, ik heb dat nodig op een slechte dag om mijn batterijtjes op te laden, al is het maar door ze snel even te borstelen... Maar nu ... :(  Ze staan nu 70km van mijn nieuwe woonst en ik raak er -met beetje geluk- maximum 1 keer in de week omdat ik het zo druk heb door studie en werk.. Ik ben thuis rond een uur of 19, dan eten maken + afwassen en het is al 20 uur. Om dan nog 2 uur onderweg te zijn (heen en terug) naar mijn paarden en daar dan nog wat werken is gewoon niet haalbaar meer.. Plus ik heb voor mijn studie savonds ook heel wat werk te doen.. :(

Ik ben al maanden hopeloos op zoek achter een weide, maar het lukt me gewoon niet :( Ik zoek iets regio Wilrijk, Aartselaar, Schelle, ... Mag gaan tot Mechelen! (gewoon iets in Antwerpen, op de verbinding tussen Brussel-Wilrijk)

Iemand die van die regio is en die me kan helpen met de zoektocht? Weet iemand iets in de buurt?

Ik vind dat zoo spijtig dat ik mijn paarden niet dicht bij mij heb, ik mis ze echt. Mijn vriend (ook paardenman, alleen heeft hij geen eigen paard, dus die doet dat graag) die passeert er aantal keer per week omdat hij daar in de buurt werkt maar dat maakt het voor mij alleen nog erger (alle ben blij dat hij dat doet he, daar niet van! Ben blij dat ze nog aan het werk gezet worden door hem) want nu heeft hij gewoon 2 paarden volledig voor zichzelf terwijl ik, ik heb gewoon mijn 4 muren in het stad waar ik dag in dag uit in mag zitten wanneer ik thuiskom van het werk of van de unief (en ik ben een plattelandsmens...). Ik ben blij met de verhuis en woon hier graag, ben ook blij met mijn studie, dus terug verhuizen geen optie en geen haar op mijn hoofd dat het overweegt.. Maar ik mis mijn paarden zo hard.. zeker op moeilijkere dagen... Vroeger passeerde ik dagelijks bij mijn paarden (al was het maar om even snel te borstelen of even worteltje geven ofzo, maar ik zag ze wel dagelijks) en nu... 1x week ... dat is zooooo weinig ... Plus het is ook echt zonde van "het geld" om het zo te zeggen.. Ik betaal voor dingen waar ik niets aan heb (maar neen ze verkopen is zeker geen optie, dan ga ik er echt compleet onderdoor :'( ). Als hij dan thuiskomt en begint te vertellen over hoe het bij de paardjes was, dan staan de tranen mij echt bijna in de ogen.. Ik weet het, klinkt stom, maar zoals ik zei, ik heb die grote beesten verdomd hard nodig om een moeilijk dagje door te komen ...

Is er iemand die me kan helpen? Ik zou je echt eeuwig dankbaar zijn.
Sorry voor dit negatief berichtje, ik wil het even kwijt.

Offline Balou

• *
  • 1961 HV-Punten
« Reactie #3179 Gepost op: september 26, 2013, 13:48:51 »
Hey! Is kontich een optie?
Ik weet niet of er nog plaats is, maar ik denk zeker 1 plekje!
En mogelijk kan er nog een 2e worden geregeld, maar dat weet ik niet zeker!

Ik snap het perfect, ik zou het leven zonder paarden ook niet echt aankunnen denk ik!
Kontich ligt tussen brussel en mechelen. De stalling/weide ligt naast de autosnelweg, vlakbij de afrit van kontich!

Stuur maar PB als je meer info wil!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal