collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185616 keer)

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
Re: Paardentopic
« Reactie #3140 Gepost op: september 16, 2013, 13:25:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
het is je gegund Marieke! Veel plezier ermee!

DT je moet eens bellen naar je verzekeraar,die kan je daar een antwoord op geven. Ik stond destijds met Pretty bij een particulier op stal,gratis,op voorwaarde dat ik zijn merrie verzorgde. Ik heb haar ook een klein beetje ingereden. Hij heeft daarvoor een soort van verzekering afgesloten toen ofzo.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3141 Gepost op: september 16, 2013, 18:23:31 »
Veel plezier met je nieuwe paardjes, Marieke!

Hier daarnet weer een leuke rijles gehad. Eerst een half uurtje gereden, dan nog een half uurtje zitles zonder beugels. Deels aan de longe (zonder teugels en zonder beugels) en deels gewoon rijden zonder beugels. Ik vind dat heel plezierig.  :lol:
Ik ben blij dat het zolang mooi weer geweest is vandaag. Daarmee kon ik nog thuis rijden en konden de paardjes nog wat buiten.  :dance:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Marieke_Lewis

• warme hondenvriend
  • *
  • 454 HV-Punten
« Reactie #3142 Gepost op: september 16, 2013, 18:35:23 »
Heel erg bedankt Julie en Rebecca!

Ik kijk er echt ontzettend naar uit! Eigenlijk best wel een tragisch verhaal voor de beestjes. Hebben het altijd goed gehad bij hun baasjes, goed verzorgd, tot de man des huizes overleden is. Het doet de eigenares zoveel verdriet dat ze hen niet meer kan houden nu. Het zal je maar overkomen. :( We zijn het haar dus echt verschuldigd om haar paardjes een fijne thuis te bieden tot hun laatste dag!
« Laatst bewerkt op: september 16, 2013, 20:02:13 door Marieke_Lewis »
Dogs are great. Bad dogs, if you can really call them that, are perhaps the greatest of them all.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #3143 Gepost op: september 16, 2013, 18:40:43 »
ach triest idd. maar dank zij jullie hebben ze een goede thuis  :bow:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3144 Gepost op: september 16, 2013, 21:16:40 »
ja Marieke,maar het is niet zo simpel meer de dag van vandaag om een goeie thuis te vinden,en zeker niet waar ze kunnen samenblijven,top dus van jullie!

Rebecca zit ze gemakkelijk? Ik reed soms hele lessen zonder beugels met Pretty,en soms zelfs zonder zadel. Goeie zitoefening.
En ja hé,het weer viel best mee! Het is hier vandaag ook droog en zelfs zonnig gebleven,netjes tot ze weer op stal zaten tegen 17u! :dance:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3145 Gepost op: september 17, 2013, 08:57:51 »
Het valt nog mee, het is vooral een kwestie van oefenen, denk ik. Mijn lesgever was precies toch redelijk tevreden.  :fuu:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3146 Gepost op: september 17, 2013, 09:09:08 »
Weet je nog dat wij een pony van mijn schoonvader verkocht hadden? En dat we zo schrokken van hun accommodatie dat we de pony weer mee naar huis genomen hebben en uiteindelijk zelf overgekocht?
Die mensen hebben intussen 3 !! pony's aangeschaft. Die allemaal op dat stukje tuin rondlopen. Ik zag wel dat ze hun "stalling" aka hondenren ondertussen aangepast hebben naar min of meer aanvaardbare stallen maar toch zeg. Op misschien 300 vierkante meter,3 pony's.?? :zot:
En met 1 van hun veulens waren ze bezig aan het werken aan de lange lijnen,met longeerstukje en al op zijn rug. :zot:

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #3147 Gepost op: september 17, 2013, 13:17:18 »
Dat was te denken he, dat ze zich niet zouden bedenken door jou reactie... Zoveel dierenleed in de wereld, ik word er mottig van dat elke dag opnieuw te horen. Vandaar mijn motto: "verbeter de wereld, begin bij jezelf, en hoop dat anderen een voorbeeld aan je nemen". Helaas is dat laatste vaak dweilen met de kraan open.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #3148 Gepost op: september 17, 2013, 13:51:36 »
Weet je nog dat wij een pony van mijn schoonvader verkocht hadden? En dat we zo schrokken van hun accommodatie dat we de pony weer mee naar huis genomen hebben en uiteindelijk zelf overgekocht?
Die mensen hebben intussen 3 !! pony's aangeschaft. Die allemaal op dat stukje tuin rondlopen. Ik zag wel dat ze hun "stalling" aka hondenren ondertussen aangepast hebben naar min of meer aanvaardbare stallen maar toch zeg. Op misschien 300 vierkante meter,3 pony's.?? :zot:

In de winterseizoen (november tot eind april) staan mijn 4 paarden thuis in een zandpaddock van max. 400m2, dat ze er hun beweging hebben kan je goed zien in het filmpje

Dus, als de bodemstruktuur goed is, er mogelijkheid is om te schuilen en er hooi ŕ volonté gegeven wordt, kan je best kleine ponys op zo'n oppervlakte houden. Niet iedereen heeft hectaren land, een kleine paddock met schuilmogelijkheid is nog altijd beter dan een stal op een mančge (waar zoveel paarden gehouden worden)(in de overige maanden staan mijn paarden op de wei, wat natuurlijk veel beter is)

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3149 Gepost op: september 17, 2013, 14:10:35 »
tja,als dat de enige plaats is dat ik heb, ga ik echt geen paard houden hoor :weetniet: als winterverblijf voldoet dat idd goed genoeg, maar als permanent verblijf...

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3150 Gepost op: september 17, 2013, 14:20:30 »
Al onze paarden/pony's lopen 's winters ook in 1 paddock,wel groter dan diegene die jij hier toont.
Maar het gaat om een permanent verblijf,dus zomer en winter..neen,ik vind het daar absoluut niet geschikt. Bovendien gaat het om een tuin dus ook met bijhorende boompjes en plantjes en bloemetjes en tuindecoratie inclusief giftige planten.
Daar liet ik geen van onze pony's achter.. Ze zullen snel genoeg ondervinden deze winter wat het is als hun tuintje helemaal kapot gelopen is. (en neen ze hebben voor de rest geen tuin meer over,gewoon hup hun achtertuintje tussen de andere huizen in omheind en pony's erin.)

Offline Marieke_Lewis

• warme hondenvriend
  • *
  • 454 HV-Punten
« Reactie #3151 Gepost op: september 20, 2013, 19:01:57 »
Dit zijn ze dan: Billy & César, onze 2 nieuwe schatten.  :wub:

Dogs are great. Bad dogs, if you can really call them that, are perhaps the greatest of them all.

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3152 Gepost op: september 20, 2013, 19:17:19 »
 :clap:    :loved: :wub:

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #3153 Gepost op: september 21, 2013, 09:01:50 »
Straks gaan kennismaken met iemand.. Snel reactie gehad op advertentie. Nu maar hopen dat het klikt!  :pray:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #3154 Gepost op: september 21, 2013, 21:43:29 »
Deze ochtend vroeg zijn we met 3 vriendinnen voor 't eerst gaan rijden op Ijslanders. Om 8 uur 's ochtends moesten we er zijn (in NL, dat was dus vroeg vertrekken). In NL geldt nu nog de regel dat je voor 10 uur terug van 't strand moet zijn, daarom dat ze nu nog zo vroeg vertrekken. Het heeft me wel deugd gedaan, eens m'n zinnen kunnen verzetten en uitwaaien aan de zee. Dat had ik wel nodig voor 't moment. Bovendien, ik hou wel van de zee, maar ik heb een bloedhekel aan dat zand dat overal tussen kruipt. Nu konden we zelfs in 't water wandelen (of beter de paardjes) zonder een korrel zand te voelen. Wel wat zeewater, dat m'n voorganger tijdens de galop in m'n snoet spetste  :lol:. 'k Had er een beetje schrik voor, ik kijk al zo lang uit naar die Ijslandertjes. Stel dat het niet leuk was... Het voldeed zeker aan al m'n verwachtingen. De paardjes waren zo rustig, en die tölt is echt zalig. Niet alleen die tölt eigenlijk. Alle 3 de Ijslanders waar we op gereden hebben, die hadden allen een zachte galop en draf. Die waar ik op zat is in ieder geval een stuk zachter dan de meeste hafjes waar ik al op gereden heb (en dat zijn er toch wel al wat ondertussen). Ik had ze iets meer voorwaarts verwacht. Misschien is dat omdat dit 'manege-paardjes' waren- hoewel manege relatief is, ze staan samen in een kudde op de weide. Ik denk dat ik de komende jaren nog af en toe eens op een Ijslandertje ga rijden. Eens verschillende maneges die van die bosritten doen uitproberen. En een kennis van me heeft ook een Ijsje (haar paard staat in Friesland, niet direct bij de deur dus). Het ras is me nu zeker bevallen. 'k Ga al beginnen sparen om m'n eigen paardje aan te schaffen.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #3155 Gepost op: september 22, 2013, 18:19:37 »
De Ijslanders die de 5 gangen goed beheersen zijn idd erg duur,  zeker als je er eentje wil van een redelijke schofthoogte. Er zijn nog vele andere rassen die tölten, ik heb mijn draver ook leren tôlten, op die lange benen is het eens zo leuk. In Duitsland is er een vereniging van Töltende Traber, ik weet niet of die ook zo duur zijn als andere gangenpaarden (mijn draver heb ik voor een appel en een ei gekocht, was niet goed genoeg voor de koers en veel dravers hebben aanleg voor de tölt.

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #3156 Gepost op: september 22, 2013, 18:30:29 »
5 gangen hoeft niet voor mij, vier is al genoeg. En de schofthoogte is ook niet zo belangrijk, liever wat kleiner eigenlijk. Ik heb eigenlijk hoogtevrees op 'n paard. Die kleine grootte, ik vind die heel relax.  :oops: M'n voeten komen wel onder die buik, maar op druk van het been luisteren die ook. Dat is in de manege ook niet altijd zo, dat ik met m'n voeten tegen hun buik kom. 'k Vind het ook een groot voordeel dat die zo laat ingereden worden. De meeste Ijsjes zou je tot 30 jaar kunnen berijden? (volgens een kennis met Ijslanders)

M'n ideale Ijslander is eentje in wildkleur, met een zalig rustig karakter waarmee ik door de bossen kan crossen. Eentje dat gevoelig reageert, voorwaart en toch goed te controleren, en bomproof is. Ruin of merrie maakt me niet zoveel uit, als het karakter maar goed zit. O ja, en geen eczeem. Ik vind die grote bos manen zo mooi om te zien (en een schurend paard is het laatste wat ik wil). 'k Zal dus best in het vliegjes-seizoen voor een paardje kijken dus. (alhoewel, valt dit ook niet te zien in de andere seizoenen? Ik heb de indruk dat hafjes met jeuk ook in de winter een reflex geven bij het aanraken van de manen)

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #3157 Gepost op: september 22, 2013, 20:08:20 »
Als ze heel erge ZE hebben zie je het idd aan hun manenkam, die is hard en bobbelig. Ik vind die manen van die töltende Ijsjes ook zŕŕlig.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3158 Gepost op: september 22, 2013, 21:02:56 »
ik heb zo een wildkleur ijslandertje in shetlandformaat. :vuistje:
Haflingers zijn doorgaans niet te zacht in galop,dit zal inderdaad een groot verschil geweest zijn!!

Marieke dat zien er me 2 lieve en gezonde rakkers uit. :loved:

DT succes! Hoe is het geweest?

Offline insen

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 231 HV-Punten
    • Highstakes
« Reactie #3159 Gepost op: september 23, 2013, 13:00:51 »
Vraagje aan de paardenliefhebbers (ben er zelf ook eentje maar ben er ondertussen 15 jaar 'uit')
Hoeveel hooi heeft een oude D-pony (wordt niks mee gedaan, staat gewoon op de weide) die constant buiten staat, in de winter dagelijks nodig? 
Voorjaar, najaar en zomer eten ze enkel gras.

Op de weide waar wij schapendrijven staan 11 schapen en sinds vorig jaar ook dat paardje. Qua hooi was het tot nu toe gewoon een grote baal de stal inrijden, opensnijden en eten maar.
Met als gevolg dat er enorm veel hooi verloren ging en dat vermengd met mest, een kleine puinhoop veroorzaakt.

We zijn dus aan het denken hoe we dat op een betere, goedkopere en niet al te arbeidsintensieve manier kunnen oplossen maar dat zowel schapen als pony niks tekort komen.

« Laatst bewerkt op: september 23, 2013, 13:37:14 door insen »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal