collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185884 keer)

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
Re: Paardentopic
« Reactie #3120 Gepost op: september 12, 2013, 17:11:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Maar allez Begfa..
En kleine bedenking...2-jarige merrie en veulen? Is dat HAAR veulen?

Neen... het driemaand oude hengstenveulen werd samen verkocht met de 2-jarige merrie...

Een vriend van me wil de twee hebben als het helemaal gratis is.  Hij heeft plaats genoeg én zijn weides zijn goed afgemaakt voor shetlanders...

Vermoedelijk zullen ze niet gratis wegmogen denk ik... tenzij ze straks weer uitbreken....

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline Rebecca

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3121 Gepost op: september 12, 2013, 20:59:58 »
Met Adel en Poline heb ik een tijdje stro-korrels gebruikt. Ik vond dat systeem op zich wel goed, maar niet ideaal voor vuile paarden. De belangrijkste reden waarom ik ermee gestopt ben, is dat mijn paarden er teveel van aten en daarvoor vind ik het te duur.

Nu staan ze alle drie op stro, maar ze maken er toch elke dag een boeltje van. De ene helft van hun stro eten ze op en de andere helft lopen ze helemaal nat. Ik haal zoveel mogelijk de stronten en natte plakken eruit, maar voor het moment moet ik dan elke dag 3/4 (of meer) eruit halen en opnieuw instrooien. Echt profijtig is dat ook niet, zowel voor het stro als voor de mesthoop. Ik heb graag dat ze lekker droog staan en toch iet of wat een bedje hebben om op te liggen. Misschien moet ik nog eens proberen om elke dag bij te strooien en 1x per week uit te mesten.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #3122 Gepost op: september 12, 2013, 21:21:00 »
Zijn er hier mensen die boeken betreffende vrijheidsdressuur kunnen aanraden? Heb me daar vroeger (toen de dieren nog spraken) aan gewaagd met één van mijn eerste paardjes, maar dat was toen op basis van een reeks artikelen in Your Horse.

Wij stallen de paarden op stro en mesten dagelijks (vuil en natte plekken verwijderen). Werkt goed voor sommigen en anderen maken er een potje van.  :weetniet:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #3123 Gepost op: september 13, 2013, 09:46:59 »
Ik heb nog een boekje liggen van erover maar ik vind het niet wat.(dat boekje)
Verder heb ik zelf nog niks gelezen daarover. 'k zal dan de mijne in training komen zetten bij u :fuu:

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3124 Gepost op: september 13, 2013, 12:48:59 »
Zijn er hier mensen die boeken betreffende vrijheidsdressuur kunnen aanraden? Heb me daar vroeger (toen de dieren nog spraken) aan gewaagd met één van mijn eerste paardjes, maar dat was toen op basis van een reeks artikelen in Your Horse.

Wij stallen de paarden op stro en mesten dagelijks (vuil en natte plekken verwijderen). Werkt goed voor sommigen en anderen maken er een potje van.  :weetniet:

vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten c

Offline Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #3125 Gepost op: september 13, 2013, 12:49:45 »

vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten. Van Miriam Nieuwe Weme. Echt een aanrader! :yes: duidelijk tekst, met duidelijke (stappen)foto's! :thumbs:

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
« Reactie #3126 Gepost op: september 13, 2013, 18:53:42 »
En de pony's van de buurvrouw zijn weg.  Duidelijk weggehaald, poortje (een houten deurtje om te vermijden dat kinderen op de trap kunnen in huis) is open....

Geen idee waar naartoe...  Hopelijk gaat het hen wel....

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3127 Gepost op: september 14, 2013, 14:41:13 »
dat is vlug..van de ene plek naar de andere gesleurd..Arme shetjes..hopelijk gaat het hen beter af op hun nieuwe plek.

Offline Poppemieke

• hondenvriend pro
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #3128 Gepost op: september 14, 2013, 20:45:27 »
Ik heb nog een boekje liggen van erover maar ik vind het niet wat.(dat boekje)
Verder heb ik zelf nog niks gelezen daarover. 'k zal dan de mijne in training komen zetten bij u :fuu:

Mss eerst afwachten hoe ik het ervan af breng met de mijne voor je de jouwe aan mijn training blootstelt?  :mrgreen:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3129 Gepost op: september 14, 2013, 21:18:08 »
och als ge al die grote paarden de baas kunt,zult ge die kleine hormoonbommetjes ook wel de baas kunnen. 'k Heb er vertrouwen in. :mrgreen:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #3130 Gepost op: september 15, 2013, 10:23:18 »
En de pony's van de buurvrouw zijn weg.  Duidelijk weggehaald, poortje (een houten deurtje om te vermijden dat kinderen op de trap kunnen in huis) is open....

Geen idee waar naartoe...  Hopelijk gaat het hen wel....

Da's snel gegaan.

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
« Reactie #3131 Gepost op: september 15, 2013, 12:56:21 »
Reactie van een andere buurman...

"straks zijn ze opgesloten in de garage"....

Had er zelf ook een goede thuis voor gevonden....  maar niet snel genoeg dus....  :weetniet:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #3132 Gepost op: september 15, 2013, 14:14:08 »
Zijn ze weg of zijn ze niet weg??

Offline Begfa

• *
  • 70 HV-Punten
« Reactie #3133 Gepost op: september 15, 2013, 16:20:42 »
Ik hoop van wel... ik denk het wel...
buren zijn al enkele dagen niet thuis. 

Als ik ze zie, spreek ik ze wel aan!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3134 Gepost op: september 16, 2013, 11:05:02 »
Mijn laatste veulentjes zijn intussen ook weg.. :cry:
Wat is het stil op mijn wei!
Gelukkig kreeg ik van alle nieuwe eigenaars al geregeld updates en nu ook van Dropje en Milky kreeg ik al leuk nieuws/foto's.
Ik ben echt blij,als ik de stalling/weide zie van mijn vroegere kleintjes,gezelschap erbij...ja,het werd goed geregeld allemaal.
Die fotos doen me echt deugd en dan weet ik toch weer waarvoor ik het doe. :yes:

En ik vind het een positieve evolutie dat steeds meer mensen die kleintjes toch ook van wat luxe voorzien. Want ja,ze zijn hard en ze kunnen best tegen wat weersomstandigheden,maar ik heb er hier geenéén die neen zegt tegen een warm stalletje hoor als het pokkeweer is! En een bak hooi en wat brokjes..

3 van de 4 veulentjes die ik verkocht heb komen ook 's avonds gewoon op stal,zoals hier. En de volwassen merrietjes die ik verkocht heb dit jaar ook trouwens. 1 veulentje loopt 24/7 buiten maar wel met een schuilstal en paddock voor de avond én elke dag uitgebalanceerd voer.(wat dus ook prima is trouwens hé!)

Misschien vinden velen dit overdreven maar dan moet je maar eens even kijken wat je soms allemaal op kapaza aangeboden ziet..die zouden er ook veel beter uitzien met wat extra zorgen!

Zo,dat moest er gewoon even uit.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #3135 Gepost op: september 16, 2013, 11:17:47 »
vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten. Van Miriam Nieuwe Weme. Echt een aanrader! :yes: duidelijk tekst, met duidelijke (stappen)foto's! :thumbs:

Die heb ik ook, inderdaad mooi en duidelijk boek, maar ik ben er nog niet ver mee geraakt... Ik zou daar eens werk van moeten maken! Maar wat ik me afvraag... zijn er ook manieren om je paard dit te leren zonder al die linten rond de benen?

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #3136 Gepost op: september 16, 2013, 11:20:53 »
Ik heb er altijd weigerachtig tegenover gestaan, maar ik ga dus toch iemand zoeken om Darco te berijden. Ik heb weer 4 maandjes gereden, ventje heeft er nog niks over gezegd, maar ik krijg binnenkort toch weer een verbod om er op te rijden wegens zwangerschap .. Ik kan het hem niet aandoen om weer eens 6 maand stil te staan met uitzondering van wat longeren..

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3137 Gepost op: september 16, 2013, 11:25:15 »
Alhoewel de winter wel weer begint straks..tegen dat beebje 2 er is,is het weer zomer en kun je misschien weer zelf aan de slag met hem?
Maar als je iemand geschikt vind,kun je het altijd eens proberen,waarom niet hé?

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #3138 Gepost op: september 16, 2013, 11:30:07 »
Alhoewel de winter wel weer begint straks..tegen dat beebje 2 er is,is het weer zomer en kun je misschien weer zelf aan de slag met hem?
Maar als je iemand geschikt vind,kun je het altijd eens proberen,waarom niet hé?

Sowieso zou hij er deugd van hebben he.. Maar ik heb zo'n schrik dat er iets gebeurd, of dat ze hem verkeerd aanpakken .. Al is hij zo gemakkelijk ..
Ons buurmeisje kwam onlangs eens vragen of ze er op mocht rijden. Ze gaat blijkbaar heel vaak naar de stalling waar hij staat, maar ze mag van haar ouders geen paard hebben.. Ik heb haar nog nooit zien rijden en weet ook niet wat haar ervaring is.

Iemand van jullie die een ander laat rijden met een eigen paard? Hoe zit het met verzekering enzo ?
Want .. wat als Darco de ruiter er af gooit ? (heeft hij bij mij nooit gedaan hoor, maar ja wat als he .. ) Wat als de ruiter hierdoor zijn/haar been breekt?
wat als de ruiter een inschattingsfout maakt en Darco daardoor ten val komt en gekwetst is?  Pfff ik kan het allemaal zelf tegenkomen he, maar ik ben zo'n doemdenker op dat vlak. Ik zie het helemaal voor me dat er zoiets gebeurd he ..

Offline Marieke_Lewis

• warme hondenvriend
  • *
  • 454 HV-Punten
« Reactie #3139 Gepost op: september 16, 2013, 11:56:08 »
Vanaf woensdagmorgen geven wij 2 fjordjes een nieuwe thuis op onze wei, 2 ruintjes. Hebben hun hele leven bij een koppel gestaan, maar de dame is pas weduwe geworden en kan daar niet meer blijven wonen. Kijk er ontzettend naar uit! De leegte is enorm nu ons haflingertje gestorven is, ik hoop dat deze 2 terug wat leven in de brouwerij brengen buiten. :)
Dogs are great. Bad dogs, if you can really call them that, are perhaps the greatest of them all.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal