collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185651 keer)

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
Re: Paardentopic
« Reactie #3100 Gepost op: september 11, 2013, 13:21:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Voor diegenen die het nog niet beu zijn,nog eventjes fotos genomen van mijn minikudde gisteren.

Eerst oude dame Pretty,21.5 jaar.

En dan nog een paar van de mini's hier.

En zou Victor melk geven??? :weetniet:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3101 Gepost op: september 11, 2013, 13:25:23 »
haha, die flemen echt veel bij jou he  :lol:

erg leuke bende, pretty ziet er nog goed uit! 

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3102 Gepost op: september 11, 2013, 13:26:40 »
sjah,wat zal ik zeggen,het staat hier gewoon bol van de testosteron :fuu:

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 70 HV-Punten
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3103 Gepost op: september 11, 2013, 18:20:24 »
Lieve mensen....

Ik heb net geholpen met het terug in de weide jagen van de shetters....  en...

:doh: de shetters zijn op zoek naar een goede thuis....

Weten jullie iemand die een reuzethuis kan geven aan deze twee schatjes?  Een tweejaarse merrie en een driemaandse hengst?  Ze zijn in orde met hun chip.

Foto's staan een pagina eerder gepost...
« Laatst bewerkt op: september 11, 2013, 18:22:44 door Begfa »

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3104 Gepost op: september 11, 2013, 18:23:59 »
maar alee zeg, dat heeft lang geduurd...

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #3105 Gepost op: september 11, 2013, 22:13:11 »
Voor de mensen die hun paarden (deels) opstallen: wat voor stalstrooisel gebruiken jullie en hoe vaak mest je uit?
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #3106 Gepost op: september 11, 2013, 22:19:19 »
Voor de mensen die hun paarden (deels) opstallen: wat voor stalstrooisel gebruiken jullie en hoe vaak mest je uit?

Stro. Wij mesten dagelijks uit = alle drollen en natte plekken eruit en bijstrooien zodat ze weer een proper bed hebben  :wink:

We hebben alle stalstrooisels al eens overlopen, omdat we misschien wouden overschakelen, maar voorlopig blijven we bij stro, de paarden knabbelen er ook lekker aan, wij vinden het makkelijk in onderhoud (al maakt de pony elke dag een vieze troep van haar stal, maar dat zou ze in ander strooisel ook doen) en het is makkelijk om te laten ophalen door de boer.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #3107 Gepost op: september 12, 2013, 08:45:04 »
Ik gebruik vlas, maar ze wordt niet opgestald. Mesten doet ze over het algemeen in de paddock, behalve 's nachts (1 à 2 hoopjes per nacht) en als het regent. 's Winters bij aanhoudende regen wordt ze soms wel eens een keertje opgestald. 's Morgens worden die hoopjes eruit gehaald, dat is echt een werkje van niks. Afhankelijk van het weer, vervang ik het vlas om de 4 tot 6 weken. Voordeel van vlas is dat je mesthoop kleiner is en dat dit vergaat en dus goed gebruikt kan worden als grondbemester, vb in de moestuin van de buren ;-).

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3108 Gepost op: september 12, 2013, 09:55:56 »
Maar allez Begfa..
En kleine bedenking...2-jarige merrie en veulen? Is dat HAAR veulen?

Wij gebruiken ook stro,al jarenlang,zelfde reden als Djeenie. Ik mest wekelijks de hele boel bij en doordeweeks strooi ik even bij en van Pretty doe ik elke dag de drollen in een hoek (grote stal). We hebben geen mesthoop dus ik kan het maar 1 x per week op de remorque scheppen.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3109 Gepost op: september 12, 2013, 10:25:03 »
 :zeep: Te vroeg gejuichd  :doh:; Gisteren nog es Orthea en Ollie samen op de weide gezwierd; ging 10 min. goed. Dan was het plots poep aan poep en stampen maar, heb ze dan uiteen gehaald. Eens op stal deed Orthea nukkig, ik controleer haar; en ja hoor, kwetsure: 3 diepe schrammen en een kap op haar katrolbeen en een kap op haar kogel. Die 2 staan redelijk dik. Nu een geluk dat er juist een dierenarts op de manege was, moest gelukkig niet worden gehecht. Nu mag ze 3 dagen niet werken, enkel 15 min. op iedere hand stappen, dan spoelen en verzorgen. Als het deze avond niet beter is; laat ik toch hun eigen dierenartse komen hoor.

Volgens de da hebben we 2 opties:
1) Ze het es laten uitvechten, en ze zo laten bepalen wie de baas wordt of
2) ze gescheiden houden
Weet het efkes niet meer, en zal het es bespreken met onze da.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3110 Gepost op: september 12, 2013, 10:28:26 »
ai wat vervelend zeg......domme merrie's..
Hadden ze nog gras op de weide genoeg? Plaats genoeg? Want dan hoeven ze in feite écht niet in conflict te gaan.
Zou heel vervelend zijn als je ze thuis zou moeten scheiden ivm weidebeleid. En het is gewoon ook prettiger,samen natuurlijk.
Merries samen kunnen toch lastig zijn...Mijn Pretty was ook zo een kreng hoor...met ruinen erbij ging het altijd goed,en nu met de mini's erbij ook,maar ze blijft baas hoor,ten allen tijde..

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3111 Gepost op: september 12, 2013, 10:33:46 »
ai wat vervelend zeg......domme merrie's..
Hadden ze nog gras op de weide genoeg? Plaats genoeg? Want dan hoeven ze in feite écht niet in conflict te gaan.
Zou heel vervelend zijn als je ze thuis zou moeten scheiden ivm weidebeleid. En het is gewoon ook prettiger,samen natuurlijk.
Merries samen kunnen toch lastig zijn...Mijn Pretty was ook zo een kreng hoor...met ruinen erbij ging het altijd goed,en nu met de mini's erbij ook,maar ze blijft baas hoor,ten allen tijde..

Ze hadden nog gras genoeg, plaats, tja, naar mijn mening niet, maar de 2 urenweide was de enige weide waar ze op konden, en had echt niet verwacht dat dit zou geburen.
Hoop ook dat we ze thuis niet moeten scheiden, want zou idd ons weidebeleid in de war sturen.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3112 Gepost op: september 12, 2013, 10:39:53 »
Ze hebben wel plaats nodig als ze elkaar al niet zo lief vinden...Thuis kunnen ze elkaar wel genoeg uit de weg gaan denk ik?
Ik hoop dat het nog betert..
Bij de mini's is dat toch ook een stuk makkelijker allemaal hoor..die jagen elkaar ook wel eens weg,maar dat zijn eigenlijk altijd maar dreigementen,nooit harde actie.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3113 Gepost op: september 12, 2013, 10:45:02 »
Ze hebben wel plaats nodig als ze elkaar al niet zo lief vinden...Thuis kunnen ze elkaar wel genoeg uit de weg gaan denk ik?
Ik hoop dat het nog betert..
Bij de mini's is dat toch ook een stuk makkelijker allemaal hoor..die jagen elkaar ook wel eens weg,maar dat zijn eigenlijk altijd maar dreigementen,nooit harde actie.

Thuis hebben ze een ruime weide, waar ze elkaar wel uit de weg kunnen gaan, en desnoods zetten we ze afwisselend (voor de eerste dagen) op het klein en op het groot stuk, of de enen op de paddock en de andere op de weide, we zien wel hoe het evolueert.

Het ventje zijn reactie toen ik het vertelde:
't is nog nie genoeg dat Nyne en Ymke ruzie maken, 'k heb nu nog 2 vechtende vrouwen bij :vuistje:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3114 Gepost op: september 12, 2013, 10:45:24 »
ow, wat vervelend zeg, hopelijk komt het toch in orde.  Want alleen zetten vind ik toch ook niet echt een optie voor paarden, ook al kunnen ze elkaar wel zien . Enkel visueel contact is toch ook geen pretje voor een groepsdier  :oops:

inderdaad, domme merries  :doh:

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #3115 Gepost op: september 12, 2013, 10:54:21 »
ow, wat vervelend zeg, hopelijk komt het toch in orde.  Want alleen zetten vind ik toch ook niet echt een optie voor paarden, ook al kunnen ze elkaar wel zien . Enkel visueel contact is toch ook geen pretje voor een groepsdier  :oops:

inderdaad, domme merries  :doh:

Zouden het ook superjammer vinden als we ze niet samen kunnen zetten, mss moeten we wachten van het opnieuw te proberen tot ze vlgd week zondag naar huis komen.
Merries kunnen echt soms bitchen zijn, grrrr...

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #3116 Gepost op: september 12, 2013, 10:56:10 »
yep,eigenlijk ben je veel beter af met een merrie + ruin bijvoorbeeld.
Dat zou echt zonde zijn als ze niet samen kunnen inderdaad! Maar ik zou nog niet te vroeg panikeren. Het is dat ze zo rap geblesseerd raken hé,maar ze zouden maar moeten leren wennen aan elkaar. :shifty:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #3117 Gepost op: september 12, 2013, 11:07:16 »
idd, op een vreemd terrein na een beetje 'stress' van de verhuis, gaat het misschien (hopelijk) wel lukken.
Dan zijn ze hopelijk te druk bezig met de nieuwe omgeving te verkennen dan met het feit dat ze samen lopen

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
  • 361 HV-Punten
« Reactie #3118 Gepost op: september 12, 2013, 11:07:47 »
Eerst een tijdje op aangrenzende weides zetten, zodat ze bij elkaar kunnen staan (met een draad er tussen) maar ook afstand kunnen nemen. Dit een tijdje volhouden zodat ze aan elkaar gewend zijn. Dan samen zetten met voldoende eten (gras, hooi, ...) op verschillende plaatsen.

Veel samen uitrijden helpt vaak ook. Wij hebben al vaak wildvreemde paarden aan het einde van een dagtocht samen op de weide gezet voor een nacht, nooit problemen gehad.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
  • 188 HV-Punten
« Reactie #3119 Gepost op: september 12, 2013, 11:56:18 »
In de tijd dat mijn paarden nog opgestald werden, gebruikte ik graag Aubiose, veel gemakkelijker in onderhoud dan stro, je kan er een potstal van maken zonder dat het begint te stinken, gewoon elke dag mestbollen en natte plekken eruit en om de week halve pak bijstrooien (wel beginnen met een pak of 4/5 in de lege stal). Op die manier kan je gerust een maand of 2, 3 voort.

Het meisje dat mijn Habanero zou kopen heeft afgezegd, ondertussen zijn we 1 1/2 maand later, ik denk niet dat ik hem nog dit jaar te koop aanbied (tenzij supergoede thuis gegarandeerd)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal