collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 212445 keer)

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Mauro & friends
Re: Paardentopic
« Reactie #3040 Gepost op: september 07, 2013, 09:47:36 »
Voor mij mag het ook gaan regenen, want ook hier groeit het gras niet meer. Mijn tuin heb ik al drie weken niet gemaaid, en nog ligt hij er netjes bij. Je kan dus al weten hoe de weide erbij ligt... Ik heb nog een lager gelegen weide waar het gras beter groeit, maar normaal gebruik ik die om af te wisselen. Dit seizoen heeft ze veel vaker op die laag gelegen weide gestaan, waardoor die dus ook redelijk kaal staat :-(. Als het nu eens écht zou willen regenen! Gisteren leek het alsof het lekker nat was, maar aan de regenton te zien, was er nauwelijks wat gevallen.

Maar toch zou het nog één namiddagje droog moeten blijven, want straks heb ik een fotoshoot met mijn lieve Fara-paard!

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3041 Gepost op: september 07, 2013, 11:27:54 »
Ik had net mijn bloemen en planten begoten toen de hemelssluizen open gingen, gelukkig was mijn man net klaar met de wei te bemesten met duivenmest en we hebben van de regen geprofiteerd om onze autos te wassen  :lol:
Begfa, je hebt toch een elektrische omheining? zet er maar alles op tegen die shetters. Ik heb hier in mijn haag ook schrikdraad gezet want die kolos van naast mij krijgt niet genoeg hooi en vreet stukken uit mijn haag.  :boos:

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #3042 Gepost op: september 07, 2013, 11:56:03 »
Inderdaad... ik werk met electriciteit... maar de shetters van hiernaast lopen met gemak onder de buik van mijn paardjes... dus even door de knietjes en ze lopen er zo onder...

Hemelsluizen zijn hier onvoldoende open geweest...  dju toch!

Heb zin om stiekem reclame van bekaert in de brievenbus te gaan steken...  ;)

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3043 Gepost op: september 07, 2013, 12:24:22 »
Als die kleintjes nog eens bij jou geraken, moffelt je ze gewoon weg, je mag ze naar hier brengen  :happywink:

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #3044 Gepost op: september 09, 2013, 09:33:16 »
Voor mij mag het ook gaan regenen, want ook hier groeit het gras niet meer. Mijn tuin heb ik al drie weken niet gemaaid, en nog ligt hij er netjes bij. Je kan dus al weten hoe de weide erbij ligt... Ik heb nog een lager gelegen weide waar het gras beter groeit, maar normaal gebruik ik die om af te wisselen. Dit seizoen heeft ze veel vaker op die laag gelegen weide gestaan, waardoor die dus ook redelijk kaal staat :-(. Als het nu eens écht zou willen regenen! Gisteren leek het alsof het lekker nat was, maar aan de regenton te zien, was er nauwelijks wat gevallen.

Maar toch zou het nog één namiddagje droog moeten blijven, want straks heb ik een fotoshoot met mijn lieve Fara-paard!

Ik denk dat je wens verhoord werd,of niet? :cheeky:

Dat is de schaduwkant aan al die dumpingprijzen voor paarden,de mensen kunnen ze kopen,maar vergeten dat er nog onderhoudskosten aan zijn ook. Zeker voor shetjes die je soms zelfs gratis naar je hoofd gesmeten krijgt. :doh:

Eindelijk is er regen gevallen,hopelijk doet het nog wat,maar ik vrees dat de groeite binnenkort zal over zijn..

Mijn schoonvader is begonnen aan overal nieuwe poorten te steken tussen de verschillende weides. Gisteren stond Pretty er al weer tegen te schuren :doh: We gaan echt overal elektriciteit op moeten steken..
Volgend jaar worden dan de omheiningen onder handen genomen. Hier breken er geen shetters uit,maar ze zijn toch ook niet helemaal je dat.
Bij mijn oma is het 2 meter hoge Bekaertdraad met elektriciteit (op kniehoogte) en dat is super voor die kleintjes :thumbs:
Hier thuis geen schuilstal,is ook een groot nadeel,maar we stallen ze wel elke avond op,zomer en winter.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #3045 Gepost op: september 09, 2013, 14:49:37 »
Jep, de namiddag is droog gebleven en het zonnetje is er zelfs nog even doorgekomen. Ik duim voor mooie foto's.

En ook 's nachts werden mijn gebeden verhoord: het heeft eindelijk eens deftig geregend. Jammer dat ik geen tijd gehad heb op mest uit te rijden. Ik hoop dat we nog een warme, maar natte nazomer krijgen, zodat ze nog een tijdje van groen gras kan genieten...

Offline Tammy 2

• *
« Reactie #3046 Gepost op: september 09, 2013, 15:37:52 »
Ben hier eindelijk ook nog es geraakt  :dance:

De omheining staat er sinds vrijdag, (alleen moet de schapendraad en electriciteit nog worden aangehangen) ventje heeft de weide nog es gebosmaaid, en met de grasmachine erover gereden, gewoon omdat er teveel onkruid staat (stonden 2 struikjes st-Jacobskruid), staan veel paardebloemen, hopelijks kan hij deze week sproeien, dan 2 weekjes wachten en dan kunnen de pony's eindelijk naar huis komen :dance: :dance:

Kids blijven genieten van hun ritjes met hun viervoeters, en ik verlang tot ze thuis staan, dan kan ik eindelijk nog es rijden met Orthea (in de les gaat niet meer wegens mijn spiertjes die het geen uur volhouden).

Gisteren de mama van Ollie gezien, stond er daar toch geen mini-shetje (zwangere merrie) te koop; heb gisteren de rest van de dag zaaging aan mijn oren gehad of ze die mochten kopen als weidemaatje :twistedevil: maar 2 is echt wel genoeg, en er is geen ruimte om de stallen uit te bouwen.

Offline julie

• *
« Reactie #3047 Gepost op: september 09, 2013, 16:01:27 »
sjah kun je het hen kwalijk nemen? Mini's zijn nu eenmaal super leuk en schattig en mooi en....... :hmpf: :mrgreen:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3048 Gepost op: september 09, 2013, 16:48:36 »
Vorige maandag belde een vriendin van mij of ik mee ging naar de kermis in Leuven, er was ook jaarmarkt, veemarkt met paarden en ponys. Ik heb bedankt en afgewezen, ik ken mezelf, ik ben in staat om met iets ongepland naar huis te komen, of met iets zieligs in mijn hoofd te blijven zitten  :lol:

Offline Tammy 2

• *
« Reactie #3049 Gepost op: september 09, 2013, 17:09:01 »
sjah kun je het hen kwalijk nemen? Mini's zijn nu eenmaal super leuk en schattig en mooi en....... :hmpf: :mrgreen:

Hihi, ja hé, maar er kan er voorlopig geen bij (misschien binnen een paar jaar). Volgende zomer komen er trouwens bij de buren staan in de aanpalende weide, de nieuwe buur zijn papa fokt er, en er komen hiernaast een paar merrietjes te staan. Dus kunnen ze daar mee knuffelen :hmpf:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3050 Gepost op: september 10, 2013, 09:39:43 »
Chance dat mijnen draad hier te hoog hangt voor een shetterke  :vuistje:

Hier heeft het gisteren ferm geregend, de paarden waren nat en hadden kou, die heb ik dus bezaaid met fleecedekens om op te drogen en stonden alweer lekker van hun hooi te knabbelen in hun stal... Nu is het hier droog, zal ze maar eens op de wei gaan zetten, heb net een regendeken besteld voor de pony want de koude in combi met regen en wind vinden ze op dit moment echt niet zo fijn... Hier geen roste weide, mooi groen en groeit nog flink  :yes: Hier zo'n 6000m2 voorlopig, die onderverdeeld is in 2 en waar ze met 2 (paard en pony) overdag opstaan, want de pony eet haar te vol wanneer ze er dag en nacht opstaan... Dus dan maar op deze manier  :wink:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3051 Gepost op: september 10, 2013, 09:42:21 »
Graasmasker?

Offline Yoicka

• *
« Reactie #3052 Gepost op: september 10, 2013, 09:46:45 »
ik hoop ook dat het gras nog eens goed gaat schieten!  :pray:

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #3053 Gepost op: september 10, 2013, 09:57:31 »
ik hoop ook dat het gras nog eens goed gaat schieten!  :pray:

Ik hoop mee! :pray:

Offline julie

• *
« Reactie #3054 Gepost op: september 10, 2013, 10:04:55 »
ze staan hier ook lekker op stal hooitjes te knabbelen.. De vergrote boxen komen al goed van pas.
ineens zo een weeromslag is toch niet heel fijn,en wij zitten hier nog met een nakomertje van een week of 6 oud natuurlijk.
Ik hoop dat het gras nu nog eens pijlsnel de hoogte in schiet (maar ik betwijfel het),zodat ook Pretty toch nog een eindje van het weideseizoen kan genieten,want te kort gras + nat = kapotlopen= de paddock op. :shifty:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3055 Gepost op: september 10, 2013, 10:52:42 »
Graasmasker?

Hebben we hier al sterk overwogen hoor, maar sommige paarden worden daar absoluut niet gelukkig van (en wat doe je als ze't half afprutst of ergens in blijft hangen... Plus dat mijn vriend (en het is zijn pony) er niet zo happig op is)... Is ook een kwestie van uitproberen natuurlijk, maar voor nu, met het najaar, gaan we dat niet doen, misschien volgend voorjaar, wanneer het gras weer gevet is en goed groeit...

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3056 Gepost op: september 10, 2013, 10:57:09 »
want te kort gras + nat = kapotlopen= de paddock op. :shifty:

Dat wil ik ook graag, mijn piste komt er hopelijk in't voorjaar en ik zal die dan ook moeten gebruiken als paddock.. Vorige winter hebben ze alles stukgelopen, dit jaar ga'k dat toch zoveel mogelijk proberen voorkomen... Misschien dat we een klein stuk afzetten dat ze als paddock kunnen gebruiken, dan maar bijvoederen  :yes:

Offline julie

• *
« Reactie #3057 Gepost op: september 10, 2013, 11:03:05 »
nuja,onze paddock is ook niet ideaal hoor,het wordt ook flink modderig soms. Eigenlijk vooral door Pretty haar stampers. :fuu:

Eigenlijk is het best nog lastig,al die kleintjes in match met 1 groot paard. In feite zou ik de weide niet eens moeten bemesten voor de shetters,maar Pretty heeft dan wél weer goed en veel gras nodig.
In de paddock leg ik véél eten 's winters,ook weer vooral voor Pretty maar die shetters proppen zich ondertussen ook vol natuurlijk.

Als Pretty er ooit niet meer is,zal het gedaan zijn met al die weelde. :twistedevil:
En ze scheiden doe ik ook niet,Pretty kan hun gezelschap wel appreciëren en ik wil niet dat ze alleen moet staan.

Pretty haar benen beginnen trouwens wel af te zien :cry: Ze heft haar achterbenen niet heel erg meer op,zeker 's morgens als ze uit stal komt,sleept ze ze bijna mee. Regelmatig heeft ze ook een opstoot van lymfangitis (einschuss). Ik denk dat dat ooit de reden zal zijn waarom we ze moeten laten inslapen,en helemaal niet haar hart dat al jaren kaduuk is.
En laat dat langzaam aftakelen nu net het moeilijkste zijn hé om in te beslissen.
Nuja,voorlopig is het nog niet in die aard dat we dat moeten doen,ze ziet er verder ook super uit,lekker gevuld en glanzend in haar vachtje.
(dat kan Poppemieke wel beamen denk ik)

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3058 Gepost op: september 10, 2013, 11:14:53 »
Das ook een nadeel van die paddocks, maar ik zou die van mij wat willen laten afhellen richting gracht, hopelijk scheelt dat wat... En dan goed slepen..

Ai, das altijd moeilijk als de oudere paarden zo wat kwaaltjes hebben die opspelen... Nu ze weer de stal ingaan 's nachts zal de pony het ook weer voelen aan haar luchtwegen, ondanks dat ze nat hooi krijgt... Ik kijk alweer uit naar het voorjaar  :mrgreen:

Offline julie

• *
« Reactie #3059 Gepost op: september 10, 2013, 11:16:35 »
Aan de ene kant hou ik van de winter,alles zit dan gezellig samen thuis,en als het dan echt slecht weer is,alles op stal met een berg hooi,bieten,en nog meer knabbeling...ik kan daar echt van genieten om ze te zien staan vreten,lekker in de warmte. :mrgreen:
Aan de andere kant,koud,regen,modder........bah ik mag er niet aan denken!!

Hondenvrienden.be

« Reactie #3059 Gepost op: september 10, 2013, 11:16:35 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal