collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

“Zooplus”

Gereserveerd voor een partner die aanvullende diervoeders, verzorgingsproducten en medicijnen voor huisdieren verkoopt.

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 193722 keer)

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
Re: Paardentopic
« Reactie #240 Gepost op: april 10, 2012, 11:44:07 »
ja Julie, al de 4de keer op rij dat ze lang erover gaat!

welk genre van naam zoek je?

Offline retrieverke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #241 Gepost op: april 10, 2012, 12:30:22 »
Mooi veulentje van je pony, echt hele mooie foto's ook! Gefeliciteerd nog! Veel succes met het kiezen van je naam! Grtjs. :thumbs: :thumbs:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #242 Gepost op: april 10, 2012, 12:33:25 »
Oh wat een schattig veulentje. Moet gelijk aan Uki denken.  :wub: :mrgreen:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #243 Gepost op: april 10, 2012, 12:44:13 »
@ Julie, wat een leuk vosje! Succes met het bedenken van een naam ervoor! Ik zou haar Ushi noemen!

@ Epona, ik wist niet dat ze zover over tijd konden gaan.. Voor wanneer was ze dan uitgerekend?
Foto van de mama in spe??

Darco wist gisteren precies wat van de wind. Het longeren ging voor geen meter .. Van een rustig drafje schoot hij continu in galop, na 10 keer terugkeren naar draf had hij het dan uiteindelijk wel door dat galop niet mijn bedoeling was.. Daarna even op de weide gezet, en daar wast direct ambiance .. Precies een podenco  :vuistje:

Maar alweer geen snoepjes voor hem  :hmpf: Hij zal toch moeten leren flink zijn ..

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #244 Gepost op: april 10, 2012, 12:49:01 »
kdenk dat Darco zijne conditie aan het terugkeren is.. :lol:

Kort en krachtige namen,zoals jullie voorstellen zijn goed! Bij de stamboekveulens begint de naam dit jaar met een F.
Dan denk ik aan Fleur,maar die hadden we reeds op stal. Ik heb de officiele naam pas nodig bij het chippen,dus ik heb wel nog even,misschien dat ze al een nieuwe eigenaar heeft intussen die zelf haar naam wilt kiezen. Maar vooralsnog moeten we toch zelf wel een roepnaam hebben hé!

Epona dan heeft ze een handje weg van Pretty,die begon er ook niet aan onder de 360 dagen :hmpf: wel vervelend!!!

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #245 Gepost op: april 10, 2012, 12:54:19 »
Dan moet je er een Fushi van maken he  :mrgreen:

Ze zeggen allemaal dat ik er te lief mee ben..  :oops: Ik vind nochtans dat ik vrij streng ben op hem. Nu ja hij kent mij wel al heel goed, als hij op de weide staat en hij ziet mij afkomen begint hij al te hinniken  :lol: Ook in de wasplaats is hij rustiger (hij staat daar tussen 2 muren met een ketting aan de halster, in het begin stond hij heel onrustig, vaak stampen op de grond en vooruit of achteruit proberen gaan..) Ik hoop dat het vanavond wat droger is, want ik wil hem op de weide !!

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #246 Gepost op: april 10, 2012, 13:09:09 »
Floor, Febe, Foxy?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #247 Gepost op: april 10, 2012, 13:12:45 »
Fiora, Féline, Fébe, Folieke, Flo

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #248 Gepost op: april 10, 2012, 13:15:39 »
Flush, Flikka, Farouche, Farah....

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #249 Gepost op: april 10, 2012, 17:47:16 »
Oooh, wat een schattig veulentje zeg  :wub: Superlief! Ik dacht aan Fenna...

Ik heb een aanbod gekregen om een 5-jarige Bentley merrie te proberen zaterdag en zondag... Vrij jong dier, karakter van de papa (oh-ow..) en soms nog wat bokkerig, maar ik kan maar eens proberen  :yes: Hopelijk klikt het tussen mij en paard en met de eigenaresse...

Ik zit in elk geval al te stuiteren  :greenroll:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #250 Gepost op: april 11, 2012, 08:18:53 »
Ik kreeg weer een 'F-invalleke'.  :lol:
Fiona vind ik ook wel mooi.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #251 Gepost op: april 11, 2012, 10:32:14 »
Oh leuk dat jullie meedenken voor namen!! Ik ga er namelijk nog nodig hebben :mrgreen:
Ik heb besloten dat ik dit kleine meisje FOLIE ga noemen! En hopelijk volgen er nog meisjes,want Fushi of Fiona of Flikka is niet eens zo heel verkeerd ook,voor een shetje!
Ze doet het super trouwens,ze mag nu voor't eerst even een poosje in de wei,'k ben er helaas niet bij om daar fotos van te nemen,ze geven onweersbuien uit en mn schoonmama zal ze over een uurtje of 2 weer op stal steken. Ze laat zich zo lekker kroelen en ze is heerlijk mensgericht,daar krijg je makkelijk een band mee! Wordt dan weer lastiger voor mij om ze te verkopen,maarja,ik geniet ervan zolang het kan! :oops:

Djeenie veel succes,is dat dan als bijrijdpaardje bedoeld?

DT belangrijk is werken aan jullie band,de rest komt wel als je consequent blijft met hem. 't is een ruin en die genieten van aandacht! Niet vergeten dat zo een verhuis toch wel iets vergt van een paard,ze moeten toch aan allerlei gewoontes wennen weer,Darco mocht meestal heerlijk genieten op de wei en nu moet hij weer aan de bak,das even wennen!

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #252 Gepost op: april 11, 2012, 10:52:13 »
DT belangrijk is werken aan jullie band,de rest komt wel als je consequent blijft met hem. 't is een ruin en die genieten van aandacht! Niet vergeten dat zo een verhuis toch wel iets vergt van een paard,ze moeten toch aan allerlei gewoontes wennen weer,Darco mocht meestal heerlijk genieten op de wei en nu moet hij weer aan de bak,das even wennen!

Sinds zaterdag zijn we ook gestart met het geleidelijk overzetten naar de weide.. Ik ben blij dat hij weer kan genieten. Hij staat wel naast een vrij hevig hengstje.. Ik had niet gedacht dat de verhuis zo'n impact zou hebben op hem, maar tis natuurlijk veel he, plots allemaal vreemde paarden, mensen, nieuwe plek.. De eerste dag leek hij het wel ok te vinden, maar ik heb toch gemerkt dat het echt aanpassen was voor hem. Nu is hij het al heel goed gewend daar en zie ik dat hij veel sneller gaat ontspannen..

Hij blijft toch echt  :wub:

Ondertussen kan de wederhelft het idee van een 2de paardje toch niet echt uit zijn hoofd zetten.. Morgen ga ik proberen hem rijles te laten volgen met Darco, als hij tijd heeft ..

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #253 Gepost op: april 11, 2012, 11:07:44 »
2 paarden,je vriend ziet het goed zitten zeg! :lol:
Ik zou jullie toch aanraden eerst es te zien hoe die eerste bevalt,en dan is er nog tijd genoeg voor een 2e,'t is toch handiger als hij eerst leert paardrijden. (of kan hij dat al?) :lol:

Darco heeft nu toch vriendjes daar op pension hé,moesten jullie hem toch willen zelf houden op een weitje of eender wat,dan is een 2e inderdaad een schitterend idee :thumbs:

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #254 Gepost op: april 11, 2012, 11:14:41 »

volgende week dinsdag komt Ellen Martens naar Rumba...

Hopelijk kan ze een goede behandeling starten en het probleem in haar bekken aanpakken.

:pray:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #255 Gepost op: april 11, 2012, 14:33:00 »
is dat nog altijd niet verbeterd?
Succes dan alvast!

Het birthalarm ging hier af,ik schrok me een hoedje,GSM met touchscreen is NIET handig als je heel snel wilt bellen naar je schoonmoeder :fuu:
Maar het was vals alarm :lol:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
    • DogFun
« Reactie #256 Gepost op: april 11, 2012, 15:13:41 »
2 paarden,je vriend ziet het goed zitten zeg! :lol:
Ik zou jullie toch aanraden eerst es te zien hoe die eerste bevalt,en dan is er nog tijd genoeg voor een 2e,'t is toch handiger als hij eerst leert paardrijden. (of kan hij dat al?) :lol:

Darco heeft nu toch vriendjes daar op pension hé,moesten jullie hem toch willen zelf houden op een weitje of eender wat,dan is een 2e inderdaad een schitterend idee :thumbs:

Ik probeer het wat tegen te houden, tot hiertoe heeft hij er al 2 keer op gezeten, hij kan niet rijden en ik kan zelf niet goed rijden .. En bovendien wil hij er eentje met (nog) meer pit in. Voor mij is Darco perfect qua temperament, maar hij heeft in zijn kop gestoken dat een fries niet snel kan lopen  :vuistje: Verzorging enzo komt toch op mijn schouders terecht en veel kans dat hij het na een week of 3 beu is.. Dus ik ga er mijn voorwaarden aan stellen. Als er een 2de paardje bij komt, dan wordt de verzorging 50/50 gedaan, iets wat volgens mij niet haalbaar is momenteel.. En mochten we hem ooit thuis kunnen zetten, dan mag er van mij zeker een 2e bij komen..

@ Nathe, succes met Rumba. Hopelijk snel beterschap..

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #257 Gepost op: april 11, 2012, 15:18:13 »
Als ik het zo lees zou ik het dan inderdaad zeker nog niet doen nu,een tweede paard bij,en toch zeker geen met meer pit in!
Op een pittig paard leren rijden zou ik niet doen...eigenlijk helemaal niet op een eigen paard. :oops:

Offline hondenmaatje

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #258 Gepost op: april 11, 2012, 21:59:20 »
Proficiat Julie,  :dance: Folieke vind ik een geweldig leuke naam.  :lol:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #259 Gepost op: april 11, 2012, 22:48:48 »
Als ik het zo lees zou ik het dan inderdaad zeker nog niet doen nu,een tweede paard bij,en toch zeker geen met meer pit in!
Op een pittig paard leren rijden zou ik niet doen...eigenlijk helemaal niet op een eigen paard. :oops:

:thumbs:
Je hebt meer dan gelijk Julie. Als echte beginner leer je best op een manege paard. Een goed geleerd paard wordt anders volledig ver*****.
 DT laat je niet doen! Darco is je aan het uittesten! Hij kent longeren al jaren heel goed! Doe je het wel op de juiste manier?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal