collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185658 keer)

Offline Epona

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1348 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
Re: Paardentopic
« Reactie #220 Gepost op: april 05, 2012, 12:01:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
stoer  :mrgreen:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #221 Gepost op: april 05, 2012, 12:41:55 »
Oh die zijn ook mooi zeg. Je ziet dat precies aan hun uitstraling dat het hengstjes zijn.

Als je ze 's nachts binnen steekt, krijgen ze dan nog iets van eten, Julie?

Ik ben hier al een hele tijd Adel zijn voer aan het afbouwen  (geleidelijk aan), maar het maakt precies geen verschil. Ze staan nu op een stuk wei, waar zo goed als geen gras meer opstaat (tenzij hetgeen dat bijgroeit). Op de weide krijgen ze stro bij om te eten. Normaal kregen ze 'savonds op stal nog hooi, maar sinds de laatste dagen krijgt Adel enkel nog stro en een 5-tal wortelen. (hij heeft deze week zichzelf al bediend aan gras en ze hebben ook nog een dag op de gazon kunnen grazen) Poline krijgt wel nog wat hooi, omdat zij sneller vermagert (maar ook bij haar zijn de ribben nog niet te zien of te voelen  :wink: ).

Ik geef stro om te eten, omdat ze daar toch hun bezigheid mee hebben (tegen verveling) en omdat ze daar normaalgezien niet dik van worden. Maar Adel valt dus ook niet af (of toch zeker niet zichtbaar). Ik kan hem moeilijk helemaal niets geven, want dan breekt hij het kot af. (en het is ook niet de bedoeling om hem uit te hongeren, maar hij is echt wel te dik)
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: april 05, 2012, 13:45:04 »
Het is trouwens Adel zijn 16e verjaardag vandaag. Maar denk niet dat hij een taart gaat krijgen.  :mrgreen: Hij heeft wel een bezoekje gehad van de paardentandarts en die zei dat ik zelfs helemaal niets moet bijgeven, naast het korte gras op de weide.  :weetniet:

Poline is 's avonds wel erg humeurig als ze overdag niets bijkrijgen. (dan galoppeert ze met platliggende oren naar haar stal) Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook een slecht humeur heb als ik honger heb.  :silenced:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #223 Gepost op: april 05, 2012, 14:06:10 »
Hiep hiep Adel!!!

Ja hengstjes hebben toch wel extra uitstraling h,ze zijn echt heel stoer!

Rebecca afhankelijk van hoeveel gras er nog op de weide staat,voer ik 's avonds nog bij. Sowiezo krijgen ze altijd een beetje brokjes bij het binnenkomen (lage energie en voedingswaarde) en een beetje vers stro. Zoals je zegt,omdat ze stro kunnen knabbelen als bezighouding maar niet echt veel eruithalen.
Als er weinig gras is,een beetje droog hooi bij,soms wat oud brood.
Nuja,ze staan hier meestal ook te dik :oops:
Ik denk dat het een hele poos kan duren eer je echt het resultaat "ziet" hoor bij Adel!
Pretty krijgt sowiezo elke avond stro/korrels n hooi bij,ook 's zomers. Ik wil een oud paard liever te vol dan te mager.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #224 Gepost op: april 05, 2012, 14:26:58 »
Poline krijgt ook wat meer dan Adel en ze krijgen allebei geregeld een handjevol korrels (balance, dus vooral vitamines). Maar te mager is hier echt bij geen van beide van toepassing. Ik krijg van de meeste mensen de opmerking dat ze allebei te dik zijn. En als ik terug wil gaan rijden, is het voor hen toch ook belangrijk van niet teveel overgewicht te hebben.

Ik hoop dat onze piste nu snel afgeraakt, dan kan ik Adel ook beter aan het werk zetten en dat zal zijn "lijn"  :mrgreen: ten goede komen.

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #225 Gepost op: april 05, 2012, 14:42:05 »
van mij mag Pretty te dik staan,maar het is waar,die moet niet meer werken h. En ik vind ze nu trouwens prima op gewicht de winter doorgekomen! Dat wordt deze zomer dus ook te dik :fuu:
Ook voor Poline's blessure is te dik staan niet goed h,dus ik geef je wel gelijk!

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #226 Gepost op: april 05, 2012, 16:11:36 »
Straks start ik met Donna's nieuwe kuur. Ben eens benieuwd.  Eerst haar staartwortel en manenkam eens goed uitwassen met isobetadinezeep en wat lauw water, daarna de speciale gel erop.
En dan niet te vergeten deze avond haar voedingsupplementen onder een beetje eiwitarm voer mixen. Ik heb al gelezen dat het poedertje echt stinkt.  :doh: Maar eten zal ze het wel doen. Die magnesiumchelaat van vorig jaar smaakte ook niet bepaald lekker. (Ja ik proef hier alles voor  :mrgreen:). Dat was echt zo bitter als wat. Ze vrat het met het grootste gemak op, dus ik voorzie geen problemen.  :thumbs:

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: april 06, 2012, 08:32:25 »
Gisterenavond voor de eerste keer het 'brouwsel' gemaakt. Ik moet zeggen, dat poedertje heeft idd een kleffe geur. Ik heb mijn handen gewassen en je ruikt het nog.  :lol:
Donna keek ook maar eens heel bedenkelijk toen ik het haar voorschotelde, maar flinke meid dat ze is, heeft ze netjes haar bak leeggegeten.
Gisteren ook alles uitgewassen met isobetadinezeep en haar ingemasseerd met die speciale huihelende en jeukstillende balsem. Die ruikt wel goed vind ik. Gans de stal geurde ernaar.  Iets eucalyptusachtig... Een lotion die niet vettig is, maar enorm goed aanhecht aan de huid.
Ik ben eens benieuwd en hoop echt op het beste.  :pray:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #228 Gepost op: april 06, 2012, 10:11:50 »
ik duim met je mee Buster :pray: :thumbs:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #229 Gepost op: april 06, 2012, 18:26:32 »
Ik ben benieuwd of het gaat werken Buster!

Vandaag opnieuw Ikaros gereden, ook gegalopeerd, braaf paardje :wub:

Rengo heeft vandaag weer zijn homeo gekregen, hopelijk werkt het nog steeds :pray:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #230 Gepost op: april 06, 2012, 23:25:48 »
fingers crossed voor Donna  :thumbs:

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #231 Gepost op: april 08, 2012, 17:55:20 »
Ik ben een tijdje niet meer op dit forum geweest en merk nu dat het niet meer mogelijk is om iets niet-hondgerelateerd te koop aan te bieden? Daarom plaats ik het maar hier, je weet nooit of het iemand interesseert: :weetniet:
Meer info via pb

Regio Ninove-Aalst-Halle:
Lederen longeersingel van het merk Lammert Haanstra te koop (zonder staartriem):
http://www.lammert-haanstra.nl/

Twee jaar oud, in zeer goede staat.

nieuwprijs: 129,95 euro

Vraagprijs: 100 euro

Ook bijhorend rood dekje te koop (nieuw 20 euro, vp 15 euro), gele bijzettouwtjes (nieuw 10 euro, vp 5 euro).
De hele set is verkrijgbaar voor 110 euro (nieuw 159,95).

Ook verkoop van boek "Longeren met Lammert Haanstra" (incl bijhorende dvd) voor 20 euro ipv 29,95 en de dvd "Longeren met Lammert Haanstra" voor 20 euro ipv 32,5.

Goederen worden niet verzonden!!!

« Laatst bewerkt op: april 09, 2012, 09:14:11 door Nathalie, Reden: Foto\'s toegevoegd »

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #232 Gepost op: april 09, 2012, 07:34:39 »
 :dance: :dance: :dance: om 5 u geboren: een vos merrieveulen voor Vera!! :dance: :dance:

Volledig naar "Veriaanse" normen begon ze vrijdag voor het eerst wat uier te krijgen,zaterdag was die verdubbeld en gisteren was die vol,spenen ook.
Heb dan maar het alarm aangedaan en ben na wat twijfelen toch blijven slapen,en ja hoor!!!
Die rosse probeert het altijd stiekem,om 4 kwamen mn schoonouders nog checken voor een schaap dat op knappen staat,en Vera had goed gegeten,stond relaxed..
Ze heeft nog eens goed rondgekeken of echt wel iedereen weg was nu,en huppaaa.... Birthalarm niet meegerekend :fuu:
Vlotte bevalling,vlot veulentje,alleen Vera heeft naween en nageboorte was nog niet af. Ik ben nu even thuis om Jarne uit zn bed te halen en ik ga dan weer heen! Ideaal op mijn dagje extra verlof,alleen jammer van het rotweer,voorlopig nog niet buiten..
Fotos volgen morgen dan wel!

Offline Guan

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 68 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: april 09, 2012, 08:50:31 »
oh leuk  :dance:
laat die foto's maar snel komen  :mrgreen:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #234 Gepost op: april 09, 2012, 08:51:23 »
Proficiat Julie!  :clap: En hebben jullie al een naam voor het veulentje?

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: april 09, 2012, 10:42:34 »
Proficiat Julie!  :clap: :clap: Ik kijk al uit naar de foto's!

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #236 Gepost op: april 09, 2012, 22:55:12 »
Maude is vandaag haar eerste dag op ponykamp geweest. Het eerste wat ze me zei toen ik haar ging halen, was dat ze nog wat langer wou blijven. Het tweede was: 'mama, ik heb stront mogen opkuisen  :dance::zot:. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ze was wel erg moe, want na de douche had ze even een moeilijk momentje (euh... uurtje). O ja, tegen de avond was ze niet meer zo enthousiast omdat ze paardenpralines had 'mogen' kuisen. Maar ze vond het wel nog steeds fijn dat ze vanalles mocht doen. Ze kijkt er al naar uit, om morgen op het stuntdeken (of zoiets) te staan! En ze hoopt dat ze eens op een Haflinger mag zitten, want die grote paarden da's echt 'wow' voor haar. En mama geniet mee...

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #237 Gepost op: april 10, 2012, 09:13:59 »
Proficiat Julie!
Wij zijn hier ook aan 't aftellen, sinds midden maart reeds, 't wordt weer een ezelsdracht  :roll: :lol:

Offline nathe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #238 Gepost op: april 10, 2012, 09:32:16 »
Even wat reclame maken  :wink:

V haar pensionstalling is nu ook verdeler van Strovan stropellets en houtkrullen.

Een zak Strovan van 20kg kost 8 euro en een pak houtkrulllen (770l) 6,5 euro. Bij de houtkrullen heb je keuze tussen fijne of groffe krullen!
http://trainingspirit.be/bij-spirit/stal-de-zwarte-leeuw/verdeler-stalbedekking/

Aangezien hier ook veel mensen met shets/minipaardjes zitten:

http://trainingspirit.be/bij-spirit/minis-spirit-show-2012/

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #239 Gepost op: april 10, 2012, 11:27:24 »
ai Epona droeg zij nu altijd zo lang? Vera verleden jaar 335 dagen,dit jaar 330 dagen! Goed h!

Ik heb nog geen naam,laat jullie inspiratie maar werken! :mrgreen: Ik ben daar zo slecht in...

Stropertje leuk hoor,als ze graag stront opruimt,is't een echte :mrgreen:

Hier is ze dan:

pasgeboren: ze stond al recht voor dat de mama nog maar dacht aan rechtstaan

daarnet:

Jammer van het rotte weer..ze staan nu in Pretty's stal,daar kan ze wat rondcrossen! Hopelijk wordt het gauw droger maar het lijkt niet..

Ondertussen heeft Lisa het geboorte-alarm aan want nu is zij aan de beurt! Ze is helemaal in zichzelf gekeerd de laatste dagen,uier is nog niet vol maar het is een eerste veulen en ik neem geen risico's!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal