collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185886 keer)

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #20 Gepost op: maart 18, 2012, 10:53:31 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hey Calana, nu ik uw naam zie in de links gaat er bij mij een belletje rinkelen  :mrgreen: Ik zie uw zus vaak voorbij lopen op school  :wink: Hoe is het nog met u? Doet mij terugdenken aan de kampen in Belsele...  :mrgreen:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: maart 18, 2012, 15:21:22 »
Dat waren nog eens kampen eh?! :mrgreen:Heb daar echt hele leuke tijd gehad... En zal die ene pony nooit vergeten, die hinnikte als ik de gang binnen kwam, maar voor de rest wou hij op de brevettendag wel niet meer springen :hmpf:

Nu weet jij dus wie ik ben, maar jij kan nog zowat iedereen zijn, beperkt tot diegene die dierengeneeskunde studeren dan :fuu:

Met mij gaat alles goed hoor (ben sinds maandag vier wijsheidstanden armer maar dat heeft me gelukkig niet dommer gemaakt, oef!). Heb sinds november weer een eigen pony en ons zus verklaart mij zot dat ik de pony zo bemoeder :oops: Och ja, 't is ook beetje zo :mrgreen:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: maart 18, 2012, 15:52:28 »
Ik ben Janne  :wink: Heb toen met Muddy mijn brevetten gereden denk ik... Wie was die pony die niet meer wou springen?  :mrgreen:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: maart 18, 2012, 16:16:48 »
Aah Janne! Hadden thuis zelfs ooit foto (toen nog op papier van jou en Muddy) :mrgreen:

Met de b-brevetten. Een Haflinger die in die andere stallen stond, Hagar ofzo :fuu: En toen ben ik dus zelfs niet binnen gegaan om te springen omdat hij niets meer sprong! Maar dat was wel hele schattige pony, met zijn hinnikjes!

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: maart 18, 2012, 18:08:23 »
Hahaha, echt?  :mrgreen: Ooh Hagar, ja, die was leuk!!  :mrgreen:

Net Ferrari weer eens aan de lange lijnen gehad en ze ging al een stuk beter! Ze blijft rechter op de lange zijden en halt lukt ook al wat beter... Daarna ging ik haar nog even longeren zodat ze nog wat kon draven en daar kwam een "oud" probleem de kop op steken... Als ze van draf naar stap moet, gaat ze zich draaien zodat ze met haar hoofd tegenover u staat, en omdat ze niet snapt dat ze dan gewoon moet doorstappen, durft ze daarbij ook eens steigeren... Ze snapt er dus niks van.. Dus back to basic en haar leren vooruit gaan op mijn stem, en leren dat ze bij 'halt' gewoon ter plaatse moet stilstaan... Zal wel lukken, maar zal weer even tijd in beslag nemen.. Achja..
We hebben haar ook eens gemeten en ze is maar 141cm  :cry: Had graag gehad dat ze toch wat groter was..

Offline nathe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: maart 19, 2012, 08:59:32 »

mmm nadat ze zaterdag zot heeft gedaan in de weide, stond ze zondag op 3 benen  :muur:

Haar "moeilijke" voet om te geven was de laatste tijd rechts achteraan (ze wisselt regelmatig). Nu de laatste dagen reageerde ze heel fel wanneer ik haar linker achtervoet aan het uitkrabben was. Dat ging goed tot ik een bepaald plekje raakte (denk ik) en ik kreeg daarna een gerichte stamp.

Gisteren stond ze links achter de hele tijd in rust, stappen ging wel maar in draf was ze echt kreupel. Haar been was ook ietsje dikker aan de kogel en wat warm. We zijn onmiddellijk beginnen koelen, savonds nog eens.

Nu bedenk ik mij dat ze beginnende rotstraal had aan die hoef. Misschien een hoefzweer? Of een verdraaiing in de wei?

:weetniet:

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #26 Gepost op: maart 19, 2012, 10:30:29 »
nathe hoe is dat toch mogelijk met dat paard?? Wat een pech :muur:

Leuke pony is die Ferrari zeg! :thumbs:

Calana amai dat is nog een serieuze wonde,als dat van schuren zou zijn,arm beest,hopelijk herstelt het snel :thumbs:

Retrieverke je hebt er duidelijk van genoten,van je ritje :thumbs:

Sterkte met het gestorven katje..kan me nog levendig herinneren hoe het voelde..

Rebecca  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: die oudste zijn de ergste,die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en lappen de regeltjes dan maar aan hun laars. Fijn dat ze zich blijkbaar toch zo goed voelt!

Pretty staat ook behoorlijk met de wind in haar gat :shock: smorgens bokken en springen,de shetters kunnen zich niet rap genoeg uit de voeten maken :zot:
Ze hebben allen de lente in hun bol!!

De weides zijn allemaal bemest,nog een weekje of 3 groeien (en dat kan het in zo een weer!) en dan begint het weideseizoen!! :dance: :dance:

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: maart 19, 2012, 10:40:04 »

blijkbaar was ze zaterdag heel vrolijk toen ze van de wei gehaald werd dus ik vermoed dat het toch niet van haar zot gedoe is...

Het ging trouwens heel goed de laatste tijd. Ze was maandag echt super onder zadel! Heel werkwillig en geen problemen. De rest van de week heeft ze dan mogen genieten van de weide overdag. Gisteren werd ze normaal terug gereden maar in de wasplaats werd al duidelijk dat dat er niet inzat.

Hopen maar op een hoefzweer  :pray:

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: maart 19, 2012, 11:11:36 »

Staleigenares belde me juist.
Ze kon haar hoef bijna niet belasten. Maar haar hoef en been waren heet en ze zag echt de ader "kloppen" in het been. Het zal dan toch een hoefzweer zijn. Namiddag komt de dierenarts...

*oef*

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: maart 19, 2012, 13:12:08 »
inderdaad wijst het dan wel op een hoefzweer,hopen dat het maar dat is!
En dan mag ze jouw portemonnee wel es gerustlaten :mrgreen:

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: maart 19, 2012, 13:15:41 »
inderdaad  :lol:

hoewel ik er niet zuinig op geweest ben, heb meer dierenartsen/osteopaat/chiropractor laten komen voor mijn eigen gemoedsrust dan omdat ze het dringend nodig had. Uiteindelijk is ze er wel beter op geworden maar heb weinig aan het toeval overgelaten...

Hopelijk vind de dierenarts de hoefzweer snel, anders zal er een hoefsmid moeten komen.

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: maart 19, 2012, 23:42:41 »
Denk ook een hoefzweer, kan heel pijnlijk zijn hoor! Hoop dat ze snel beter w<ordt, zal wel goed komen daarna met behandeling, waarschijnlijk, met een behandeling, kan snel beter worden hoor, succes hoor!

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: maart 19, 2012, 23:46:02 »
Aaa, ga morgen weer eens priveles doen bij Angelique, en dan 's avonds nog eens naar de manege, andere...om wat te oefenen...hoop dat het goed lukt morgen.

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #33 Gepost op: maart 20, 2012, 09:40:06 »
Balte, wat ik me nu al een tijdje afvraag, maar ik weet dat het hier niet het juiste topic is: hoe is het met jullie zoontje? Ik dacht dat jullie in februari naar China vertrokken om hem op te halen?

Nathe: hopelijk idd gewoon een hoefzweer! Laat je daarvoor de DA komen? Toen Bob met hoefzweren zat (in 3 van de vier voeten, zeg  :silenced: - helemaal niet verzorgd), kwam de hoefsmid wekelijks langs tot het genezen was. Hij had ook rotstraal en wittelijnsziekte, overigens.

Misschien kan je, als de zweer open ligt, er ook vloeibare honing in spuiten. Honing heelt heel goed, voorkomt een bijkomende infectie en werkt antibacterieel. Het is kleverig spul, dat wel, maar het helpt echt! Ik spoot eerst honing in de hoef, en dan een compres met honingzalf (L-Mesitran) in de hoef duwen. Viel er vanzelf uit, en tegen dan plakte het zand er al niet meer in.
Elke dag de hoeven uitgekuisd en honing in gespoten. Z'n hoeven zijn helemaal hersteld, zelfs de schimmel is weg.

Hier zijn we nog altijd op zoek naar een vriendinnetje voor Bob & Tuur. We hebben verschillende Poitou's gevonden, maar helaas staan ze allemaal in de regio Poitou-Charentes en die afstand rijden zien we niet direct zitten...
We zijn gaan kijken naar een Poitou-kruising (merrie) hier in Belgi, maar dat bleek een broodfokker te zijn  :?. En hoewel de ezel ons enorm aanstaat, willen we uit principe de ezel niet kopen en zo indirect ook nog broodfok steunen (plus de vraagprijs was te hoog...). Alle andere poitou's die hier te koop staan, zijn hengsten en dat gaan we niet doen.
Stefan heeft nu z'n oog laten vallen op een Tinkermerrie van een jaar... Maar zo'n jong springding, ik weet niet of dat wel ideaal is bij m'n knarretje Bob?  Zou natuurlijk wel leuk zijn om haar zelf op te leiden en ik zou dan ook weer zelf les kunnen nemen.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #34 Gepost op: maart 20, 2012, 09:43:50 »
Voor onze merrie vroeger heb ik ook de dierenarts moeten laten komen, de smid kon niet aan de zweer (die had ik idd wel eerst laten afkomen) e, die zweer was opengebroken langs de kroonrand, lelijke wonde hoor! Maar ik panikeer nogal rap  :shifty:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #35 Gepost op: maart 20, 2012, 10:11:08 »
Marein, ik denk dat dat "springding" nogal zal meevallen bij Tinkers, neen?
Ik vind het wel passen bij jullie :)

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: maart 20, 2012, 10:54:26 »
Lijkt me ook wel leuk voor bij jullie hoor,een tinkertje! Maar misschien kun je dan uitkijken naar een al volwassen tinker? Dan zie je al meteen of dat springerige eruit is,en 't zit sowiezo niet echt in het ras h. Een jaarlingetje is natuurlijk mogelijk wat levendiger dan een volwassen exemplaar :mrgreen:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: maart 20, 2012, 11:13:24 »
Marein, mijn oom is zijn ezels ook in Frankrijk gaan halen. En dag opgereden en de volgende dag terug afgekomen, geloof ik. Ik denk wel dat hij de reistijd met een trailer misschien wat onderschat had. Hij is dan natuurlijk ook op voorhand eens geweest om de ezels te gaan bekijken en kopen. Zijn ezels staan wel in Frankrijk, net over de Belgische grens, dus dat scheelde dan ook in papierwerk om in te voeren.
Tinkertjes zijn ook leuk natuurlijk. En het voordeel is wel dat je dan echt kunt gaan rijden. Maar het is wel weer iets helemaal anders dan een ezel, vind ik.

Ik ben sinds vorige week Adel aan het longeren (3x per week) en ik moet zeggen dat hij zijn best doet en braaf is. Niet veel onnozelheden, niet teveel spoken,... hij werkt goed mee. Galop aan de longe (en onder het zadel) is best moeilijk voor hem, maar gisteren heb ik meegelopen (ik op een kleine volte en hij op een grote) en hij deed dat super! (nu gedaan met stoefen  :shhh:, anders loopt het volgende keer zeker mis  :mrgreen:).
Zondag hebben we samen een lesje, ik ben benieuwd.
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #38 Gepost op: maart 20, 2012, 12:20:08 »
 :pray: Een postje om mee te volgen .. Ik kan weer dromen van een eigen paardje..

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: maart 20, 2012, 12:27:18 »
Oh Ine, een Tink, dat zou super zijn! En ook voor de kindjes. Of eentje zoals Marble? (ik vergeet dat ras altijd... verdorie, wat was dat nu weeral?)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal