collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 201650 keer)

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • For Eternity You're an Angel
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #160 Gepost op: april 03, 2012, 13:55:58 »
Hopsakee, ik kan hier nog eens iets leuk posten!
Gisteren weer Ikaros gereden, hij heeft maanden alleen op de wei gestaan wegens mijn nekproblemen. Mijn zus had hem dit weekend gelongeerd en gisteren ook voor ik erop kroop. Al mijn moed bij elkaar gezocht en de bokken aan de longe proberen te vergeten, hop d'erop. Ik was vergeten wat een heerlijk beestje dat is, heel alert voor het been, heel licht vanvoor en hij zocht al meteen weer wat aanleuning. Morgen nog eens denk ik en dan weer een lesje boeken, zodat ik hem de komende maanden toch wel goed verder opleer!

Offline julie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
Re: Paardentopic
« Reactie #161 Gepost op: april 03, 2012, 13:58:28 »
Fijn dat jullie weer in de running zijn Marengo!

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #162 Gepost op: april 03, 2012, 13:58:46 »
Van OP mijn paard, daar ben ik niet zo goed in denk ik, zit nog te knoeien met gewoon deftig rijden, zij kan het wel hoor, maar ik :weetniet: Heb te weinig lichaamscontrole heb ik soms het gevoel :oops:

Voor de liefhebbers: ze kan ook springen (zij dan toch... ik zit er maar wat op :mrgreen:)

Dressuren

En is zalig om mee te gaan wandelen...

Zal er nu maar mee ophouden zeker? :oops:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: april 03, 2012, 14:06:43 »
Van OP mijn paard, daar ben ik niet zo goed in denk ik, zit nog te knoeien met gewoon deftig rijden, zij kan het wel hoor, maar ik :weetniet: Heb te weinig lichaamscontrole heb ik soms het gevoel :oops:

woon je toevallig in de streek tussen Waregem-Kortrijk? Anders kan ik je wel een handje komen helpen van op de grond. :fuu:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #164 Gepost op: april 03, 2012, 14:09:27 »
Dendermonde... :muur: Moest je ooit in de buurt zijn, altijd welkom!

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #165 Gepost op: april 03, 2012, 14:27:27 »
seg Calana je onderschat jezelf toch hoor! Je ziet aan de pony en de ruiter dat ze lol hebben en het oogt niet eens zo verkeerd,dus waarom zou je je schamen??

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #166 Gepost op: april 03, 2012, 15:44:36 »
Hier is het schuursseizoen weer begonnen. Deze week starten we op hoop van zegen nog eens met een neutralisatiekuur om de jeuk enigzins onder controle te houden opdat ze toch wat van haar weideseizoen kan genieten.  Miserie...

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #167 Gepost op: april 03, 2012, 15:51:13 »
wat een ellende toch hé,terwijl je net zo moeten uitkijken naar het weideseizoen!
Ik snap echt niet hoe dat bij Pretty vanzelf weer in orde gekomen is,ze schuurde alles af toen ze jong was,ik moest ze elke dag 2 x behandelen,en nu al een paar jaar niks meer,ik doe niks meer en ze schuurt niks meer..wat een zaligheid!

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: april 03, 2012, 15:57:27 »
wat een ellende toch hé,terwijl je net zo moeten uitkijken naar het weideseizoen!
Ik snap echt niet hoe dat bij Pretty vanzelf weer in orde gekomen is,ze schuurde alles af toen ze jong was,ik moest ze elke dag 2 x behandelen,en nu al een paar jaar niks meer,ik doe niks meer en ze schuurt niks meer..wat een zaligheid!

Zou het dan echt SME geweest zijn ?  :denk:
Want voor zover ik weet is er nog nooit één SME'er die ik ken spontaan genezen.
Yitta heeft ook heel even geschuurd toen ze een jaar of 8 was. Ook alles weg... Maar met een speciale lotion was dit opgelost. Dus denk niet dat het SME was.

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: april 03, 2012, 16:12:41 »
seg Calana je onderschat jezelf toch hoor! Je ziet aan de pony en de ruiter dat ze lol hebben en het oogt niet eens zo verkeerd,dus waarom zou je je schamen??

Natuurlijk hebben we lol :mrgreen:
Ik zie mijn jongere zus alle dagen vloeken en zuchten op haar wedstrijdpaarden, ze lopen niet goed, een weigering, mank, ... Dat wil ik niet, rijden is ontspanning voor mij, voor haar is het een hobby waar veel stress en drukte en gejaagdheid bij hoort :weetniet:

Ik heb alleen het gevoel dat ik weinig lichaamscontrole heb... Maar ik heb echt een fantastisch meewerkende pony en wil mezelf graag verbeteren maar niet ten koste van ons plezier!

bedankt voor het leuke complimentje trouwens :oops:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #170 Gepost op: april 03, 2012, 16:57:30 »
@Calana: m'n dochter was hiernet niet weg te branden van het scherm! Ze moést en zou die foto's van de paardjes zien (en ze vond ze heel mooi!). Ik heb haar niet gezegd dat jij 't Koninklijke bos kent, en ze wist me hiernet te vertellen dat ze jou ooit gezien heeft op 'n foto van de paardrijles. Kan dat? Sta jij ergens op de website? (want die foto's heeft ze wel al eens gezien, ooit) Ze staat hier heel koppig te wezen, ze is er blijkbaar rotsvast van overtuigd...

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #171 Gepost op: april 03, 2012, 17:04:15 »
Ik DENK niet dat ik op de website sta... Zou natuurlijk wel kunnen. Zal eens kijken!

Edit: Vlug even gekeken maar mezelf niet gezien. Zal zijn omdat mijn paardje ook een Haflinger is?!
Ga er binnenkort weer een keertje heen, met mijn zus deze keer, die maakt voor school een werk over hypotherapie...
« Laatst bewerkt op: april 03, 2012, 17:09:41 door Calana »

Offline Guan

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 68 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: april 03, 2012, 17:11:47 »
hey

ik kom hier ook eens piepen
heb namelijk zelf 2 paarden, willeke een haflinger die binnenkort 21jaar wordt, en Desire een belgische draver die binnenkort 5 jaar wordt.

zal proberen wat mee te volgen  :thumbs:

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: april 03, 2012, 17:30:06 »
Ik DENK niet dat ik op de website sta... Zou natuurlijk wel kunnen. Zal eens kijken!

Edit: Vlug even gekeken maar mezelf niet gezien. Zal zijn omdat mijn paardje ook een Haflinger is?!
Ga er binnenkort weer een keertje heen, met mijn zus deze keer, die maakt voor school een werk over hypotherapie...
Ze zei me daarnet dat het niet met een haflinger was, maar met een kleintje. Al was het volgens haar niet op de website, maar een prentje dat ze via google gevonden had. Je stond naast een kindje dat aan het rijden was? 'k Zie het in ieder geval nergens staan. Ach, ze zal wel mis zijn.

Wanneer ga je? Maude gaat volgende week op kamp. Wat heeft je zus nodig over hypotherapie? Ik heb hier ergens nog wel een aantal dingen liggen, ergens.

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #174 Gepost op: april 03, 2012, 17:46:17 »
Calana, wat een prachtige pony heb je!! Ze ziet er schitterend uit! En 193 foto's en daar zet je er maar 6 van hier? Schande  :mrgreen:.
Ik ben trouwens ook bezig met vrije dressuur, maar ik heb het gevoel dat ik vooral wat aan het aanmodderen ben  :mrgreen:. Clickeren met honden, OK, maar met ezels is het niet evident  :wink:.

Julie, wat jammer van het ponietje, dat ze toch niet naar jullie komt. Ik ken dat, die ontgoocheling. Je probeert alles te doen om hen goed te laten terechtkomen, en dan op het laatste moment gaat het toch niet door  :huggg:

Kristel, ik wist niet dat je nekklachten had? Hopelijk alles achter de rug nu! Fijn dat je genoten hebt van je Ikaros-ritje  :thumbs:

Buster, zomereczeem is een ellende hé. Volgens de vorige eigenaar had Bob er ook erg veel last van, en daarom werd hij elk jaar 2 keer volledig geschoren ( :doh:). Dat is nu iets wat je met een Poitou eigenlijk absoluut niet moet doen. Het verschil in vacht tussen Bob en Tuur is dan ook gigantisch. Bob z'n vacht klit volledig en we kunnen niet anders dan de meeste en ergste klitten (wolklitten, geen normale poitou-klitten) weg te knippen.
Sinds hij hier staat (nu een goed jaar ongeveer) heeft hij nog geen last gehad van de culicoïdes. Ik heb nu ook wel 'geleerd' dat de culicoïdes voornamelijk in het binnenland voorkomen, en minder aan de kust. Niet dat we echt aan de kust wonen, hier in 't midden van WVL, maar 't is toch al geen Ardennen.
Wat gebruik je precies om de SME onder controle te houden? En hoe reageren je paardjes erop? (En hoe lang helpt het?)
Als je wil: ik zou heel graag een paard (of enkele) behandelen tegen zomereczeem. Momenteel heb ik 2 Friesen bij me in behandeling en tot nu toe met succes. Stuur anders maar es een pb'tje, als je 't ziet zitten  :wink:

Lies: ponykamp voor Maude volgende week? Ze zal er van genieten! Hier gaan de meisjes allebei op paardenkamp in augustus (ik ben es benieuwd! Momenteel doet Reinhilde het erg goed op Tuur, ze kan zowat alle evenwichtsoefeninge n al, zelfs nog beter dan toen Maude en Niel hier waren).

En ik denk dat Balte deze week vertrekt naar China? Heel veel succes, Balte!! Geniet ervan, van jullie nieuwe leven na deze reis  :huggg:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #175 Gepost op: april 03, 2012, 18:08:15 »
Ik zal ook eens wat beter reageren! Ik heb niets te doen op het forum momenteel :whoea:

Prachtig beestje Calana! Knap die vrijheidsdressuur! Ik heb het met Marengo ook even gedaan, was mijn eerste ervaring met een clicker. Maar hij had er schrik van :lol: Hij kan ook het begin van Spaanse pas, buigen met 2 benen naar voor en met 1 been naar voor en het ander naar achter. Hij deed dat echt wel graag, ik zou er weer wat mee bezig moeten zijn.

Zomereczeem: Marengo heeft er elk jaar meer last van, ik zou de homeopathe weer moeten contacteren. Als je wilt mag je hem ook behandelen Marein, maar hij zit ook (en vooral) met zijn allergie en dempigheid en werd met lage K waarden behandeld, daar reageerde hij het allerbeste op. Het is iets mottig die zomereczeem...

Ik heb een hernia in de nek Marein, einde december zware uitstraling gehad naar arm (tintelingen in vingers tot gevoelloos, enorme pijn in de elleboog en krachtverlies... Volledig verbod gekregen tot einde februari, stilletjes aan opgenomen met Marengo en Nobel en nu dus Ikaros.

Offline Tammy 2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: april 03, 2012, 18:29:00 »
Marein; gaan de kindjes op ponykamp naar Torhout?

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #177 Gepost op: april 03, 2012, 19:08:53 »
Ze zei me daarnet dat het niet met een haflinger was, maar met een kleintje. Al was het volgens haar niet op de website, maar een prentje dat ze via google gevonden had. Je stond naast een kindje dat aan het rijden was? 'k Zie het in ieder geval nergens staan. Ach, ze zal wel mis zijn.

Wanneer ga je? Maude gaat volgende week op kamp. Wat heeft je zus nodig over hypotherapie? Ik heb hier ergens nog wel een aantal dingen liggen, ergens.

Geen idee wanneer we net gaan, maar zal niet overdag zijn of in het weekend... moet overdag eigenlijk werken :fuu:

Met kleintje zou nog meer kunnen dan met een grote, gaf inderdaad de shetlanderkampjes.. . Straks heeft ze gelijk die dochter van jou! Moest je de foto zien, stuur dan link maar!

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #178 Gepost op: april 03, 2012, 19:14:30 »
Calana, wat een prachtige pony heb je!! Ze ziet er schitterend uit! En 193 foto's en daar zet je er maar 6 van hier? Schande  :mrgreen:.
Ik ben trouwens ook bezig met vrije dressuur, maar ik heb het gevoel dat ik vooral wat aan het aanmodderen ben  :mrgreen:. Clickeren met honden, OK, maar met ezels is het niet evident  :wink:.

Kon hier toch moeilijk 193 foto's delen?! Ze zijn ook allemaal wel gelijkaardig, de jambette al eens wat hoger, flehmen op andere hoogte en groter of kleiner, ze kan nog niet zo extreem veel en normaal trainen we in de piste, dus dit was moeilijke. Ik vind het eigenlijk makkelijker met paard dan met hond :oops: Maar de hond is dan ook lichtjes "verkl*t" als ik dat mag zeggen, maar dat is een ander verhaal.

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #179 Gepost op: april 03, 2012, 19:17:16 »
Ik zal ook eens wat beter reageren! Ik heb niets te doen op het forum momenteel :whoea:

Prachtig beestje Calana! Knap die vrijheidsdressuur! Ik heb het met Marengo ook even gedaan, was mijn eerste ervaring met een clicker. Maar hij had er schrik van :lol: Hij kan ook het begin van Spaanse pas, buigen met 2 benen naar voor en met 1 been naar voor en het ander naar achter. Hij deed dat echt wel graag, ik zou er weer wat mee bezig moeten zijn.

Blijf maar bij ons, hier is het best gezellig, heb 't hele verhaal op forum niet echt gevolgd en wil me er echt niet mee moeien, vind het jammer dat het zo onrespectvol naar jullie toe verloopt... Jullie houden het hier tenslotte draaiende :thumbs:

Marengo kon best wel grote kunstjes dan? Daar heb ik me dus nog niet echt aan gewaagd, ik blijf nog wat bij de eenvoudigere en kleinere dingen...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal