collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185618 keer)

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #100 Gepost op: maart 27, 2012, 12:01:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb er een dubbel gevoel bij.  :?
Ik vind het erg om hem "kwijt" te zijn. Want eigenlijk zie ik hem doodgraag.

Maar aan de andere kant, wat heeft hij aan mij?
Knuffelen en borstelen, en eens losgooien in de piste.  :weetniet:
Hij werkt heel erg graag en zijn weide maatje is gestorven.

Ben zaterdag samen met DT hem gaan poetsen en rijden.
Heb er een kleine 20 minuten opgezeten, rustig aan.
En moet het nu nog bekopen. pijn pijn pijn.   :(

Maar ik mag nog langsgaan en rijden wanneer ik zin heb.
Aan aandacht zal het hem niet ontbreken en ben blij dat DT er eerst priveles mee neemt.
Kunnen ze meteen samen een goeie start nemen.  :thumbs:

Morgen avond wordt Darco al verhuisd.
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2012, 12:03:32 door krista, Reden: taalfout »

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #101 Gepost op: maart 27, 2012, 12:47:18 »
 :wink: Aan aandacht en beweging zal het hem volgens mij niet ontbreken. Ik denk dat de plek waar ik hem ga zetten ook een hele mooie en rustige locatie is. Ik was er deze ochtend en alle paardjes zagen er blij en rustig uit! Op termijn wil ik hem wel aan huis hebben, maar momenteel is dat nog niet haalbaar..   :huggg: Krista, ik weet hoe moeilijk het is, en tkomt nu allemaal ook op elkaar en tgaat zo snel. Als het aan mij lag kon hij gerust nog een paar weken blijven staan waar hij staat, maar ge weet, hem eens gaan knuffelen, bezoeken en een kort ritje doen, dat mag altijd he!

Ik ben daarnet hem nog even gaan verwennen en hij herkende mij hoor  :mrgreen: ofwel rook hij de paardensnoepjes die ik bij had.. Ik zal proberen om hem niet te veel te verwennen, maar als hij flink is, mag hij toch af en toe een snoepje!

Ik heb trouwens deze ochtend nog bericht gehad van mijn lesgeefster van vroeger, die woont blijkbaar tegenwoordig in Dentergem (ze geeft les in manège Kerstenburg) en ik ga proberen haar te overtuigen om ook privé lessen aan mij te geven!  :dance: 

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #102 Gepost op: maart 27, 2012, 12:48:47 »
Dat is heel snel Krista,maar misschien wel beter hoor.
Het plekje doet er alles aan,en je zult zien dat het een gerustigheid brengt. Ik zie Epos ook doodgraag en ik kwelde alleen mezelf ermee om hem te verkopen,maar zeker niet het paard.
Als je kunt gaan zien nu en dan,alleen al die wetenschap dat het kan en mag,dat doet veel. Ik ga eens in de zoveel weken gaan kijken en ik kan er weggaan zonder tranen,omdat ik zie dat hij alles heeft wat hij moet hebben. Als er iets is,zijn ze de eerste die me bellen. Zo een plekje is goud waard!
Heel veel sterkte,ik weet hoe het voelt. :huggg:

Hebben ze nu al een stal gevonden?

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #103 Gepost op: maart 27, 2012, 13:09:38 »

Aan aandacht zal het hem niet ontbreken en ben blij dat DT er eerst priveles mee neemt.

:huggg:
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #104 Gepost op: maart 27, 2012, 13:18:01 »
Ah, ik had niet door dat het Krista haar paard is dat je gekocht hebt. Dat is wel fijn als je van een HV een paard kan kopen. Dat is toch iets helemaal anders dan van een vreemde. En voor Krista is het wellicht ook fijner om te weten waar hij terecht komt. Proficiat en veel plezier ermee!

door de scheiding hier heeft een haar gescheeld of ik moest Viper wegdoen, ik had al een adoptie voor zien bij een HV'tje!
Liever kosteloos naar een HV'tje en er een gerust hart aan overhouden, dan verkopen aan een wildvreemde :yes:
Gelukkig kwam er plots een mooie regeling uit de bus...

Krista  :huggg: :huggg: :huggg: Hopelijk troost mijn post je ook een beetje, ik had dus ook bijna Viper weggedaan, terwijl ik hem doodgraag zie  :huggg: :huggg: :huggg:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: maart 27, 2012, 22:17:45 »
Krista  :huggg: :huggg: :huggg: Hopelijk troost mijn post je ook een beetje, ik had dus ook bijna Viper weggedaan, terwijl ik hem doodgraag zie  :huggg: :huggg: :huggg:

Het is moeilijk, he. Ik "zou" die 2 van mij ook "moeten" wegdoen, maar ik doe er nu al 2 jaar over. Ik wacht ook op de gouden stal. Het zou kunnen dat ze die gevonden hebben (bed & breakfast in de Elzas, ik ga er rond Pasen eens kijken), maar daar kunnen ze ook pas binnen een jaar heen. En nog twijfel ik, ik wil 100% zeker zijn dat ze goed staan.

Ik zal ze enorm missen, net als 1 van mijn geiten die ik 2 jaar terug al weggaf (met de andere had ik zo niks, met de witte wél).
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: maart 27, 2012, 22:25:34 »
het was een gouden stal hoor, maar dat ik hem zelf kon houden vond ik nog net ietsje intressanter, gelukkig kon ik op alle begrip rekenen  :bow:

Offline retrieverke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: maart 28, 2012, 00:02:27 »

Veel sterkte en weet zeker dat je de juiszte keuze hebt gemaakt, je ziet je maatje natuurlijk doodgraag, en daarom heb je dat nu voor hem gedaan, omdat je van hem houd en hem weer wil laten rijden , idd, is hard voor je, en je wil je maatje niet opgeven, dat is waar, maar uiteindelijk is het waarschijnlijk het beste voor hem, en jij bezorgd hem alleen een goed en waardig bestaan, zodat hij nog veel kan werken en rijden, dat hij wil, zo ben jij ook voor hem gelukkig he ....je weet vast dat hij het goed zal hebben, en dat maakt het draaglijker dan, fijne meid ben je!

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: maart 29, 2012, 08:55:31 »
Op de manege is vrijdag het eerste veulentje geboren. Ik heb het gisteren pas gezien en ik vind het prachtig. Speciaal van kleur en een ferme brok. De mama is echt een superlief paard, waar ik al een boontje voor had toen ze nog maar 2 was. Haar veulens zijn ook altijd heel vriendelijk van karakter. (die Lollipop waar ik het een paar weken geleden over had is van dezelfde merrie).
Het is het allereerste veulen van hun eigen dekhengst Itackie (v. Kashmir).
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Buster

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: maart 29, 2012, 09:00:10 »
Kristatje  :huggg: :huggg:

Gisterenavond nog een zalig ritje gemaakt met mijn superhorse. Bluepidoo. Hij was weer super nieuwsgierig naar alles....  :roll: :mrgreen:
We reden lang weilanden waar paarden stonden te grazen. Mijnheer bleef staan en keek eens achterom met een air van : 'hey waar blijft mijn wei ???'.  :mrgreen:
Zalige knol. We hebben mekaar echt teruggevonden. Als ik 's avonds van mijn werk thuiskom, staat hij me weer iedere keer in hetzelfde hoekje op te wachten. Als ik hem zo zie ... helemaal in love.  :wub:

Offline Don Tibolo

• hondenvriend pro
  • *
  • 1208 HV-Punten
  • There's no love like animal-love
    • DogFun
« Reactie #110 Gepost op: maart 29, 2012, 09:31:31 »
De verhuis is goed verlopen. Hij staat op stal naast 3 friesen en hij voelt zich al helemaal thuis.. Deze morgen heb ik hem even op de weide gelaten, puur genieten :zot: springen, galopperen en gek doen in de weide .. Puur genieten!  Ik heb hem even laten uitwaaien en bij mij geroepen, hij kwam direct afgelopen om zijn snoepje in ontvangst te nemen.. Wat een schatje! Ik denk dat hij zich al helemaal thuis voelt op zijn nieuwe plek.. Vanaf dit weekend beginnen ze met op de weide te zetten regelmatig! Ik kijk er al naar uit!   :dance:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: maart 29, 2012, 10:52:40 »
wij hebben het meestal moeilijker met een verhuis dan het paard hé. Als ze buiten kunnen,eten hebben en een vriendje hebben,dan zijn ze vaak al helemaal in de wolken. En nog wat menselijke aandacht erbij is voor sommigen helemaal top. :mrgreen:

Rebecca dat is raar,is dat veulen nu roan of is het al zover verschimmeld? Welke kleur hebben de papa en de mama? Ben altijd nieuwsgierig naar kleurtjes hé :mrgreen:

Buster fijn dat je weer een beetje hebt kunnen genieten! :thumbs:

Misschien komt er een oud merrietje van ons weer naar huis. Ik heb ze 4 jaar geleden verkocht,altijd spijtig gevonden,wel contact gehouden met de nieuwe eigenaren.
Nu mailde de eigenaresse me gisteren dat ze met enorm veel spijt voor omstandigheden weg moet,en of ik haar kon helpen een goed plekje te vinden...
Als ze akkoord gaat met ons voorstel,dan komt ze terug bij ons wonen. :dance: (nooit verwacht maar Gino kwam er zelf mee af zodra ik het vertelde!)
Er "hangt" nog een zoon aan van 2 jaar oud maar daar zijn we nog niet over uit,daar zoek ik dan nog een goed plekje voor,'t is wel een ontzettende knapperd!! Oja,'t gaat uiteraard weer over shetlanders!
Nu maar duimen dat ze akkoord is met 't geen we voorstelden :pray:

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: maart 29, 2012, 11:40:49 »

amai juist de volle broer van Rumba zien staan  op sporthorses...
Is een jaar ouder en daar vragen ze €11 500 euro voor... Als ze da volgend jaar voor Bumba geven dan vliegt ze toch denk ik  :zot:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #113 Gepost op: maart 29, 2012, 12:06:00 »
Julie, raar he, die kleur. De mama is een schimmel en de papa is een vos. Het veulentje heeft ook een echt een aalstreep.

Hieronder zie je een foto met de mama (net na de bevalling) en een foto van de papa.

Offline Tammy 2

• *
  • 127 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: maart 29, 2012, 12:28:27 »
Misschien komt er een oud merrietje van ons weer naar huis. Ik heb ze 4 jaar geleden verkocht,altijd spijtig gevonden,wel contact gehouden met de nieuwe eigenaren.
Nu mailde de eigenaresse me gisteren dat ze met enorm veel spijt voor omstandigheden weg moet,en of ik haar kon helpen een goed plekje te vinden...
Als ze akkoord gaat met ons voorstel,dan komt ze terug bij ons wonen. :dance: (nooit verwacht maar Gino kwam er zelf mee af zodra ik het vertelde!)
Er "hangt" nog een zoon aan van 2 jaar oud maar daar zijn we nog niet over uit,daar zoek ik dan nog een goed plekje voor,'t is wel een ontzettende knapperd!! Oja,'t gaat uiteraard weer over shetlanders!
Nu maar duimen dat ze akkoord is met 't geen we voorstelden :pray:

Duimpjes gaan hier in de lucht  :thumbs: enne, probeer er de foto's van dit weekend deze avond nog op te posten.

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: maart 29, 2012, 12:53:10 »
Leuke verhalen hier over paardjes in de wei , nieuwe weides enz...ik zelof heb geen paard van mezelf nog, maar ga wel veel gaan rijden, gisteren een paar mensen blij gemaakt met foto's te maken, dit is er eentje van..grtjs.

Met James

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: maart 29, 2012, 12:56:24 »
Is een jaar ouder en daar vragen ze €11 500 euro voor... Als ze da volgend jaar voor Bumba geven dan vliegt ze toch denk ik  :zot:

Zou ik wel willen zoiets...hele mooie wel,

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: maart 29, 2012, 13:15:41 »
Ik zou er niet zoveel geld voor geven. Hij lijkt wel erg op Rumba hé?
Maar wat gaat die op en neer met haar handen :oops:

Leuke foto retrieverke!

Tammy doen hoor die fotos!

Rebecca overduidelijk een schimmeltje wel,maar ik heb er nog maar weinig gezien die al zo wit waren toen ze geboren werden. :lol: Het lijkt wel op een roan zo! De mama is ook geen standaard schimmel precies hé?

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: maart 29, 2012, 13:26:17 »

vragen en krijgen ligt dikwijls ver uit elkaar he  :lol:

Buster  :thumbs: :thumbs:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: maart 29, 2012, 13:28:28 »
De mama is in het echt witter dan op de foto, maar hier was ze nog bezweet van de bevalling. De eigenaar denkt dat het veulentje rap wit gaat zijn.

Dit is een vierjarige merrie uit dezelfde moeder:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal