collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paardentopic  (gelezen 185885 keer)

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Paardentopic
« Gepost op: maart 16, 2012, 06:04:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat schuren lijkt mij meest logische omdat ze ook klein schaafwondje heeft op vulva en op poep (zo stukje naast vulva) maar haar staart dan?! Daar is niets aan, vind het erg raar...

Ha, maar die doen ze helemaal opzij, he, als ze hengstig zijn en zouden schuren (zoals voor een dek).
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 10:17:56 door Marengo »

NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
Re: Re: Paardentopic
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2012, 12:03:52 »
Njah 't zal dat wel zijn geweest waarschijnlijk! Vind het zooo raar :weetniet:

Als het dat geweest is, kunnen we dat dan in de toekomst vermijden? En hoe?

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2012, 12:50:06 »
Schuren lijkt het meest logische inderdaad. Zoals bij de koeien eh,zo een borstel hangen waaraan ze zich (veilig) kunnen schuren :mrgreen:

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2012, 13:04:20 »
Serieus? :doh: :mrgreen:

Offline julie

• *
  • 1431 HV-Punten
  • Liefhebber van paarden,honden en het moederschap

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2012, 15:58:28 »
Iemand een paard kopen?  :fuu: Bijna 20, maar voelt zich maar 6 jaar.  :doh:

Deze namiddag Adel gelongeerd en omdat het zo'n mooi weer was, dacht ik "tis nu of nooit, ik ga wandelen met Poline". Een rondje van een half uurtje in stap is goed om te beginnen. Ik wou er niet teveel over nadenken en ben dus met mijn jeans en stalschoenen op Poline gestapt en vertrokken.
Ontspannen met een tamelijk los teugeltje. Na een paar minuten stap kwamen we in de buurt van "de route". Dat is een oude treinbedding, waar geen auto's kunnen rijden, een rustig wegeltje dus. Toen de route in zicht kwam, ging Poline efkes lopen in draf. Geen probleem, teugels wat korter gepakt en terug naar stap. We gaan in de route, waar Poline een prachtige piaffe neerzette  :mrgreen: en opeens overging in rengalop.  :yeek: Gans de route door  :yeek:, over een klein doodlopend straatje  :yeek:, naar het volgende stuk van de route  :yeek:, tot ik een tarweveld zag en mijn kans zag. Haar op het veld getrokken, op de volte en zo terug naar draf. Manneke, ik zat toch wel met de poepers zelle! Zo crossen zeg! En vlotjes over putten en zo springen. Twas er niet aan te zien dat ze 20 jaar wordt.  :bla: Ik had er niets aan te zeggen!
Ze is dan nog de rest van de wandeling ongedurig geweest, tot we bijna terug thuis waren, dan kon ik terug de teugels wat lossen.

Ik zal de volgende keer wat meer moed nodig hebben om te vertrekken. (en vooraf los rijden of longeren!)
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2012, 16:08:48 »
Go Poline  :mrgreen:
Dat zijn de lentekriebels :yes:

Offline Balte

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2012, 16:13:13 »
Ze is dus duidelijk goed hersteld van haar blessure  :lol:
Eigen benen eerst

Offline nathe

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2012, 16:18:16 »

(daarom ben ik geen wandelruiter  :mrgreen:)

zalig dit weer! Eindelijk verlost van die dekens en zalige vrolijkheid in de weides!

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2012, 16:19:37 »
Hihi :D Onze 16-jarige voelt zich ook nog zo fris als een veulen  :mrgreen:
@ Calana; Het is verbazend hoe paarden er soms in slagen wondjes te hebben op de meest rare plaatsen... De vulva zal wel behoorlijk snel genezen, maar dat zal je zus ook wel weten! In welk jaar zit ze?

Heb een zware week achter de rug, kat van mijn schoonbroertje, die ik ook vaak zag, is maandag op bizarre wijze van z'n schouders gevallen en begon te open bek ademen... Direct richting DA en omdat de kat zo acuut slecht was richting Merelbeke. Dinsdag foto en echo van z'n hartje, bleek HCM te zijn  :( Maar een beetje een atypische vorm... We gingen het proberen en kijken of hij beterde... Helaas dinsdag was z'n hart er zo slecht aan toe dat hij nooit meer ging genezen en hebben we hem moeten laten inslapen  :cryblue: :cryblue:

Ik mis dat klein manneke erg, nooit geen kopje meer dat vanonder het hek komt aangedraafd en zich tussen je benen strengelt, geen duiven meer achterna zitten om dan in de vijver te plonzen...  :cry:

Om het allemaal een beetje van me af te zetten ben ik weer op de pony gevlogen! Haar staart is helemaal ontward, deze was 1 grote dreadlock... (Vriendje heeft het niet zo voor staarten kammen  :doh: ), haar manen zijn een beetje bijgetrokken, haar hoefjes zijn deze middag gedaan en ze begint al te verharen als een gek, dus daar helpen we haar graag een handje mee!
Ze is deze week al eens aan de lange lijnen geweest en ze deed het prima! Ook zijn we gisteren gaan pony-crossen en was ze heel braaf! Ze moet weer conditie opbouwen want al haar spieren zijn weg na een 6-tal jaar stil te staan en haar dikke buik mag ze ook kwijt  :mrgreen:
Heb een paar foto's genomen om te kijken hoe ze tegen deze zomer al zal veranderd zijn (hopelijk  :mrgreen: )

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #10 Gepost op: maart 16, 2012, 16:21:44 »
zo'n leuke pony, en al lekker voorzien van appeltjes op d'r vacht  :thumbs:

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: maart 16, 2012, 16:22:45 »
Jep  :mrgreen: Ze heeft altijd appeltjes, zelfs met die berenvacht  :wink:

Offline Hanne

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 556 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: maart 16, 2012, 17:55:52 »
wat fijn dat ik op Ferrari eindelijk eens zie  :thumbs:
ziet er me een prachtig beestje uit  :thumbs:
Groetjes -Hanne en Bo-

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2012, 17:56:33 »
Hele mooie pony! Ze ziet er al prima uit, vind ik.

Ik ben vooral een pisteruiter, maar houd wel van korte wandelingen (max. 1 uur) in stap en draf. Galop doe ik liever niet ivm onverwachte dingen die je sneller tegen komt op wandeling. En ik heb ook een hekel aan groot verkeer (camions en tractors).
Maar Poline dacht duidelijk anders over die galop vandaag. Een gezapig galopje had ik ook niet erg gevonden hoor, maar dit was echt crossen! Nuja, weer een ervaring rijker. Ik vind dat ik het nog behoorlijk goed opgelost heb en ik ben blijven zitten en ik kan er ook al terug mee lachen ondertussen.  :mrgreen:
Ik vrees wel dat mijn armen morgen gigantisch stijf gaan zijn, want ik krijg nu al met moeite mijn bh terug toe.  :doh:
Keep calm & love your Icelandic Sheepdog.

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2012, 18:10:56 »
@ Djeenie, ze zit nog maar in haar derde jaar hoor. Ze had me dat toch niet gezegd, ik was al onder de indruk van haar taalgebruik tegen de dierenarts. Heb ondertussen foto's zal ze morgen uploaden voor de geïnteresseerden.
Wat een raar verhaal van die kat, erg ook!
Dat op mijn pony storten ken ik, is pure ontspanning om bij pony te zijn. En als ik er eens een dagje niet kan zijn, dan merk je dat aan mij, loop ik vervelend!

Oudjes galopperen ook graag hoor!

Ik wandel wel graag hoor, maar ben ook dé ultieme bangeschijt! Ik rij ook graag in de piste en neem graag eens mini-springetje (dat deze week veel hoger uitviel...) maar alles zoals ik het wil en op een leuke manier voor paard en ruiter. Paardrijden is mijn hobby, mijn pony is mijn beste vriend en samen doen we ontspannende dingen!

Offline Djeenie

• warme hondenvriend
  • *
  • 488 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: maart 16, 2012, 22:20:55 »
Ik heb de paarden ook echt nodig om me te kunnen ontspannen, ze brengen me echt tot rust... Door mijn studie was ik dit jaar genoodzaakt om het rijden op een laag pitje te zetten en mèn, ik werd echt ambetant...  :silenced: Nu ik weer een doel heb, met Ferrari, vloeit echt een deel van de spanning weer af, en ondanks dat ze een pittig dametje is, merk ik dat ze zoveel liever is geworden en dat ze meer naar mij toe trekt nu ik er vaak mee bezig ben! Vind het echt enorm fijn, zo heb ik ze het liefst! Ze keek niet op of om bij de hoefsmid vandaag, ze was echt voorbeeldig! De smid heeft haar in haar jongere jaren ook gekend en hij keek er ook van op  :mrgreen:

@ Hanne; Wacht tot je ze volgende week in het echt ziet  :mrgreen:

Ik ben ook een recreatieruiter, althans nu toch, want ergens kriebelt er wel een beetje ambitie in mij.. Maar die ga ik pas kunnen waarmaken als ik mijn eigen paard ga hebben.. Ik stel mezelf altijd doelen voor zodat ik daarnaar kan werken, niet ten koste van mijn paard, maar zodat we samen beter worden en dat ik voel dat we meer een team worden en dat we elkaar zoveel beter leren kennen... Aah, heerlijk vind ik dat!  :mrgreen: Maar tussen al dat getrain horen ook veel buitenritjes! Toen ik de haflinger nog intensief reed, ging ik 2-3x per week in de piste aan de slag en zondags standaard een lange wandeling met een heerlijk galopje! Zo bleef hij ook lekker fris in z'n hoofd, en ik ook  :thumbs:
Aah, ik mis die tijden...  :(

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: maart 17, 2012, 01:31:29 »
Was leuk ook vandaag bij de paardjes, naar Aalter met een vriendin en bij iemand gaan rijden, prive, en ook mooie en leuke foto's van hun volbloed hengsten veulen gemaakt,  ook van andere, eentje van mezelf hier met Topic, een springpaard maar al een oudere hoor! Heb hem een beetje ingereden!

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: maart 17, 2012, 13:31:45 »
Mooi paardje Retrieverke, lijkt op eentje die ik vroeger nog gereden heb... Rijden ziet er leuk uit!

Offline Calana

• hondenvriend pro
  • *
  • 1607 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: maart 17, 2012, 16:37:37 »
Voor de geïnteresseerden, foto's van de wonde! Niet voor gevoelige kijkertjes.

Gisteren voor de verzorging (blauw dat je ziet is van de verzorging van eergisteren, heb jammer genoeg geen foto's van eergisteren)
't is dus dat flapje linksonder (dat al weer omhoog begint te komen waar het ook hoort) en rechts een ronde schaafwonde (die al bijna helemaal dicht is)
http://i436.photobucket.com/albums/qq82/LoreVera/P1000578.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82/LoreVera/P1000576.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82/LoreVera/P1000575.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82/LoreVera/P1000574.jpg

Foto's gisteren na de verzorging
http://i436.photobucket.com/albums/qq82/LoreVera/P1000598.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82/LoreVera/P1000597.jpg

Ze liet zich gisteren trouwens erg goed verzorgen, Formera is een erg welopgevoede, respectvolle pony. Eergisteren had ik haar zowat betuttelt en ze begon uit te slaan tijdens verzorging dus ik liggen denken 's nachts en tot de conclusie gekomen dat ik beter wat harder kan zijn zodat ze zich braaf laat verzorgen. Dus gisteren bij de eerste poging tot uitslaan en luide "eeelah!" en daarna heeft ze braaf staan wachten tot we klaar waren.

Ga trouwens proberen om dagelijks foto's te blijven maken, vind dat voor mezelf gemakkelijk om vooruitgang bij te houden.

Offline retrieverke

• *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: maart 18, 2012, 02:11:55 »
Mooi paardje Retrieverke, lijkt op eentje die ik vroeger nog gereden heb... Rijden ziet er leuk uit!
Thx Calana...rij daar af en toe eens mee hoor...is een hele goede...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal