collapse

Auteur Topic: Cadeau voor veulen  (gelezen 313 keer)

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
Cadeau voor veulen
« Gepost op: oktober 22, 2019, 10:20:37 »
Mijn zus heeft een veulen gekocht!
We organiseren met familie en vrienden een verassings veulenborrel voor haar. Mensen die mij dus in RL kennen  :shhh: :shhh: :shhh: :shhh:

Maar ik weet dus geen zak van paarden, en al zeker niet van veulens. Er zijn een paar mensen die voorstellen van een cadeau te kopen maar niemand weet eigenlijk wat je voor een veulen koopt. Gezien er hier op het forum precies wel paarden kenners zitten.... Enige ideeen?

Het veulen (Ella) staat nog bij haar moeder en blijft daar ook voorlopig, alhoewel ze wel wordt afgespeend (? is dat het woord?). Ik dacht dan aan eten of een bon voor ergens eten te kopen, aangezien dat is wat ze 't meeste zal nodig hebben. Mijn zus is eigenlijk ook nieuw bij het opvoeden van een paard dus misschien boeken? Of misschien zijn er trainers waar ik een les/lezing ofzo kan bij kopen waar ze kan naartoe gaan.

Andere? Ik dacht om een mooi touw te knopen met paracord, want mijn zus wil graag met Ella gaan wandelen als ze wat meer op haar gemak is, Ella is nog heel aanhankelijk aan de moeder.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
Re: Cadeau voor veulen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2019, 10:47:18 »
Mss een gepersonaliseerd halster  :weetniet:

https://www.equistitch.nl/product/halster-naam-tekst/

Of een bon  van een ruitershop al dan niet online

Offline petitparis

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2019, 12:04:42 »
wat heeft je zus al algemeen voor een paard?

Voor een veulen heb je in het begin alleen standaard verzorgingsmateriaa l nodig zoals: hoevekrabber, ros-, harde en zachte borstel, manen-/staart kam of borstel en een goed passend halser (wat mss wel 2 of 3 verschillende maten zijn tegen de tijd dat ze volgroeid zijn), een halstertouw en eventueel een iets langere leadrope.
Je hebt soms wel erg leuke setjes in allerlei kleuren... Het is maar wat je wil.
Dekens ed zou ik voor een veulen niet aan beginnen, ze groeien er ook enorm snel uit en moeten imo toch wel wat weerstand opbouwen.

En tja verder eventueel beloningen/snacks.

Offline Taygi

• warme hondenvriend
  • *
  • "Is this fish that I have, or chicken?"
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2019, 12:57:52 »
Ze heeft al heel wat spullen, een halster heb ik haar Ella al zien aandoen.
Het veulen is van een van haar verzorgpaarden en ze heeft daar eigenlijk ook alle borstels en dergelijke. Ik neem aan dat ze die verder mag gebruiken.  :denk:

Misschien is een bon toch het beste- zij weet wat ze nog nodig heeft en ze zal voor dat veulen nog lang eten enzo moeten kopen :P

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 22, 2019, 16:32:47 »
Een zak / mand met wortelen met een bon is mss nog plezanter om af te geven eventueel aangevuld met een zalje paardesnoepjes van bij de Zooplus    :weetniet:

Volg ons op instagram

Eurodogshow Kortrijk: 56e Internationale Rashondenshow
De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal