collapse

Auteur Topic: Kippen-topic  (gelezen 189952 keer)

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kippen-topic
« Reactie #2120 Gepost op: november 18, 2019, 18:26:26 »
Zo grappig!  :mrgreen:
Mijn kippies zijn maar bangerikken, die kijken vanop 2m afstand naar de lens.

Offline Sedde

• *
« Reactie #2121 Gepost op: november 19, 2019, 12:09:34 »
Wat ik hier wel tof vind, is hoe mijn konijnen en kippen een vrolijk kwartet geworden zijn. Ik had een beetje schrik dat de konijnen niet zo blij zouden zijn met de komst van de kippen (en omgekeerd ook wel wat). Ze zijn nogal territoriaal en andere dieren zijn soms een moeilijk punt. Ik heb ooit een Vlaamse reus opgevangen en dat was vreselijk.
Maar van dag 1 ging het zo goed met de kippen. Mijn konijnen vind je bijna altijd samen ergens terug in de tuin en mijn kippenduo zit er nu gewoon vrolijk bij. Momenteel heb ik zicht op 2 konijnen en 2 kippen die op 1 m² samen liggen te zonnen in het zand (en die tuin is ongeveer 5 are, dus het is geen toeval dat ze elkaar opzoeken).

Kleine gelukjes :wub: :wub:.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2019, 13:32:12 door Sedde »

Offline Perdita

• *
« Reactie #2122 Gepost op: november 19, 2019, 12:13:54 »
Wat een prachtige kippen, RR! Die photobomben graag precies  :mrgreen:?

En ook wel fijn dat ze zo weinig broeds worden, Cruella is hier weeral aan gezinsuitbreiding aan het denken (half november  :zot:).

Verder maken ze het hier allemaal wel goed. Bij Hilda vermoed ik het begin van een buikvliesontsteking maar de medicatie slaat aan precies.
Ze beginnen nu wat minder te leggen, maar toch nog 3 eieren geraapt vandaag.
« Laatst bewerkt op: november 19, 2019, 16:30:47 door Perdita »

Offline maart

• *
« Reactie #2123 Gepost op: november 19, 2019, 14:55:33 »
hier zijn ze ook in winterstop aan het gaan. Af en toe nog eens een eitje, maar ik heb toch al weer een doos moeten kopen ook  :lol:
treskor had gisteren weer eentje beet, hoeveel pluimen hij al uit die beesten getrokken heeft  :silenced: en steeds opnieuw gaan ze gelijk 2 simpele kiekens aan de draad staan als hij afkomt he  :zot:

Offline nalake

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #2124 Gepost op: november 19, 2019, 14:59:40 »
Wat een leuke foto’s zie ik hier passeren, zalig!
Hier was het jammer genoeg geen optie om ons konijn bij de kippen te laten. Louise, de sussex, pikt op Nijn en Nijn op haar beurt bijt in de kippen hun achterwerk.  :roll: Dat durf ik niet riskeren.
Na mijn twee recente sterfgevallen wil ik ook nog een paar kipjes bijnemen, maar ik weet nog niet welke het zullen worden. Misschien terug legbatterijkipjes, zal voor na de winter zijn.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #2125 Gepost op: december 01, 2019, 18:51:55 »
Hoe gaat het met de kipjes hier?
Wij hebben momenteel 1 ei per dag van 8 kippen. Niet veel verschil met in de zomer  :rolf: want ons Peppie is nog steeds broeds  :shifty:...

Nu ja... 8 kippen nog zoiets  :whoea:
Ik was in de tuin bezig en ik miste er 2, de 2 die er laatst zijn bijgekomen de kruisingen tussen legkip en Zijdehoender. Die waren al gaan 'slapen'. Was ook wel bijna donker.
Maar ineens hoorde ik uit het hok een 'kukeluuuu' of toch een verdienstelijke poging  :rolf:
We hebben dus 1 haan en 7 kippen.
De dame vanwaar we ze hebben zei nog als het een haan is breng maar terug en kies een kip.
Maar tja hij is r nu dus hij mag hier blijven met z'n harem

Offline kathytjeuh_newfy

• *
« Reactie #2126 Gepost op: december 01, 2019, 18:52:57 »
Hier is meneer de Haan

Offline Perdita

• *
« Reactie #2127 Gepost op: december 01, 2019, 19:14:42 »
Oh wat een tof haantje! Fijn dat hij mag blijven!

Offline maart

• *
« Reactie #2128 Gepost op: december 01, 2019, 19:16:51 »
Hier hebben ze afgelopen 2 weken nog een oprisping van leggen gehad maar ze hadden het ineens door dat het kerst is en nog geen Pasen dus ze hebben het weer stilgelegd  :vuistje:

Offline Perdita

• *
« Reactie #2129 Gepost op: december 01, 2019, 19:25:25 »
Hier ongeveer 2 eieren per dag van 7 kippen. Hilda is "op pensioen", Thelma zwaar in de rui, Cruella net broeds-af, en lichte rui.
Louise legt nog om de dag ongeveer haar bruine eitje, en Brienne, Lyanna en Arya wisselen af denk ik. Soms 2 witte eieren per dag, soms 1.
Op het moment maken die laatste 4 er een sport van om langs mij door te glippen naar de moestuin, om daar naar wormen te scharrelen. Ik heb vorige week de aardperen uitgegraven (vlak naast hun wei, en dat zijn ze niet vergeten!)

En Nimue helpt natuurlijk  :lol:.

Offline antje

• *
« Reactie #2130 Gepost op: december 01, 2019, 20:07:43 »
Ik raapte al weken geen eieren meer, gisteren eentje en vandaag terug eentje, normaal heb ik in de winter en lente de meeste eieren. Mijn kippen zijn al even gestoord als hun eigenares  :vuistje:
Ik heb wel gemerkt dat het hele hok ondergraven is, er is ook een kalkei verdwenen, dus ik vermoed dat het ratten zijn. Nu daar nog vanaf zien te komen zonder gif...

Offline nalake

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #2131 Gepost op: december 01, 2019, 20:58:02 »
Heb vandaag twee kipjes overgenomen van iemand hier in de buurt, hij had 30-40 kipjes zitten en ze moesten weg wegens verhuis.
Het zijn hele kleine kipjes, krieltjes denk ik, of kruisingen?, niet groter dan een tortelduif. Maar ze zijn nog niet volwassen dus ik hoop wel dat het geen twee haantjes zijn...  :denk: Ze kunnen ook heel goed vliegen, bij de eigenaar sliepen ze in een hele hoge boom.  :doh: Dus eerst de vleugels knippen voor ik ze laat kennismaken met Marie en Louise. Ben in het verleden al twee kippen verloren door de honden en dat wil ik echt niet meer opnieuw meemaken.
Ik probeer morgen een foto te maken.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #2132 Gepost op: december 02, 2019, 11:58:42 »
Hier al een tijd geen eieren meer. Ze leggen sowieso al niet veel (ligt aan het ras), en vanaf het kouder wordt, stopt de leg meteen. De jonge kippen hebben trouwens nog geen ei gelegd, dat zal pas voor het voorjaar zijn.

In bijlage Fifi, de ouderdomsdeken die vorige keer niet op de foto wou  :roll:  Ik wou dit weekend hun hok kuisen, maar madam zat al op stok en weigerde plaats te maken  :vuistje: Ik heb ze uiteindelijk onder luid protest wel van haar stok moeten halen.

Offline nalake

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #2133 Gepost op: december 02, 2019, 12:48:02 »
Hier zijn Bommel en Bijou. Geen idee welk ras het is, hoe oud ze zijn en of het hanen/hennen zijn? Als iemand een idee heeft....
Zou ik de vleugels laten knippen bij de DA? Of zelf proberen?
Ik kan echt geen risico’s nemen met de honden.

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #2134 Gepost op: december 02, 2019, 13:12:32 »
Welk ras weet ik niet, maar het zijn overduidelijk krielen.
Je kan voor het ras hier eens tussen zoeken: https://www.kippenpagina.nl/kippenrassen/

Offline Charlotte

• *
    • Vrienden der Blinden
« Reactie #2135 Gepost op: december 02, 2019, 18:48:46 »
Al die leuke, lieve kipjes

Hier slechter nieuws.
Denk dat er een vos gepasseerd is.
1 kipje verdwenen het andere heb ik dood in de tuin terug gevonden (half begraven).

Ik denk dat ik tot na de winter ga wachten voor nieuwe.
Wel raar zo zonder hen

Offline Sedde

• *
« Reactie #2136 Gepost op: december 02, 2019, 19:38:42 »
Hier al een tijd geen eieren meer. Ze leggen sowieso al niet veel (ligt aan het ras), en vanaf het kouder wordt, stopt de leg meteen. De jonge kippen hebben trouwens nog geen ei gelegd, dat zal pas voor het voorjaar zijn.

In bijlage Fifi, de ouderdomsdeken die vorige keer niet op de foto wou  :roll:  Ik wou dit weekend hun hok kuisen, maar madam zat al op stok en weigerde plaats te maken  :vuistje: Ik heb ze uiteindelijk onder luid protest wel van haar stok moeten halen.

Heeft ze last van kalkpoten?

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #2137 Gepost op: december 03, 2019, 11:55:09 »
Heeft ze last van kalkpoten?
Jammer genoeg wel, ik behandel ze regelmatig, maar het komt steeds terug.  :?

Offline Sedde

• *
« Reactie #2138 Gepost op: december 03, 2019, 14:49:31 »
Jammer genoeg wel, ik behandel ze regelmatig, maar het komt steeds terug.  :?

Krijg je het soms volledig weg? Behandel je tot de poten terug ok zijn? Ik ken op zich vrij weinig van kippen, maar aangezien de kalkpoten veroorzaakt worden door een een mijt, moet je op één of andere manier toch iets preventief kunnen doen lijkt me. Al is dat bij kippen wsl vaak moeilijk omdat je de eieren eet en elk insecticide daar wsl wel in komt.

Offline Perdita

• *
« Reactie #2139 Gepost op: december 03, 2019, 15:22:26 »
Insmeren met iets vettigs is het beste. Ik neem vaseline, maar sla-olie kan ook. Mijn laatste herplaatsers hadden het allemaal, daarom moesten ze weg.
Ik smeer een paar dagen na elkaar een dikke laag vaseline op de poten, en na een dag of drie krijgen ze een lauw-warm potenbad, in dreft of dettol. Dan zie je zo de korsten afkomen. Je kan de poten ook inzwachtelen, maar dat is meer omslachtig.

Je kan ze ook behandelen met ivermectine, maar ook dan smeer je best iets vettigs op de poten, want met enkel ivermectine gaan de korsten niet weg.
Wat ook goed zou moeten helpen, is ivomec oorzalf. Dan combineer je de ivermectine met iets vettigs.
Maar met ivermectine mag je een tijdlang de eieren niet eten, ik weet niet juist hoe lang.

Maar ik doe dat dus niet, ik gebruik enkel vaseline. Een week lang elke dag smeren, en dan nog een week of 2 om de 2 dagen ofzo (zodat zeker alle mijten gestikt zijn).

Ik heb die herplaatsers half augustus behandeld, en voorlopig is het toch nog niet terug.

Ik heb daar nog foto's van, eens kijken.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal