collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kippen-topic  (gelezen 111571 keer)

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kippen-topic
« Reactie #640 Gepost op: juli 29, 2013, 14:15:07 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Met mijn grijze kip is toch meer aan de hand dan een hitteslag. Ze was erdoor, maar gisteren zag ik weer slijm aan haar bek. Ik heb ze er een paar maand gelden al eens doorgetrokken met een 10-dagen antibioticakuur tegen het snot en nu zit ze er weer mee.

Ben me aan het afvragen of ik haar niet beter dood doe. Ze is weer heel ziek en hoewel ik er haar mss wel door krijg, leuk is dat niet. In isolatie zetten, AB geven, wat ze haat...
Nog even afwachten en als ze niet snel betert (ze ligt al 2 dagen op haar hooi neer), dan maak ik er een einde aan.

Ik moet ook opletten dat de andere kippen niet besmet raken, he  :weetniet:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #641 Gepost op: juli 29, 2013, 14:18:08 »
Sannie, cochins zijn wel leuke krielen. Ze leggen redelijk goed en regelmatig en met broedsheid heb ik nooit last gehad. Ze zeggen wel eens dat die niet tegen vuil en modder kunnen door hun pootbevedering, maar hier werd dat gewoon vuil en nat, zonder gevolgen. Het zijn ook vrij tamme en aanhankelijke kipjes. Mijn vriendin heeft er 2 van mij gekregen en dat zijn echte huiskipjes.
 (Persoonlijk zie ik niet zo graag cochins, maar ze zijn wel leuk)

Offline Ziva_B

• *
  • 2339 HV-Punten
« Reactie #642 Gepost op: juli 29, 2013, 17:54:26 »
Bij mijn pa is het eerste cochin kuiken van dit jaar geboren. Dat blijft dus steeds schattig, hoe veel kuikentjes er ook al gepasseerd zijn de afgelopen jaren.

Sannie, een cochin zou niet al te veel scharrelen, maar bij ons zijn de cochins ergere scharrelaars dan onze wyandotte en ons legbatterijkip. Die maken echt putten die kleine dingskes.

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #643 Gepost op: juli 29, 2013, 22:02:20 »
Bestaan er zoveel soorten kippen?  :yeek:

Nog véél meer  :mrgreen: Ik heb voor school eens alle Belgische rassen moeten kennen  :shock:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #644 Gepost op: juli 30, 2013, 19:50:38 »
Sannie, cochins zijn wel leuke krielen. Ze leggen redelijk goed en regelmatig en met broedsheid heb ik nooit last gehad. Ze zeggen wel eens dat die niet tegen vuil en modder kunnen door hun pootbevedering, maar hier werd dat gewoon vuil en nat, zonder gevolgen. Het zijn ook vrij tamme en aanhankelijke kipjes. Mijn vriendin heeft er 2 van mij gekregen en dat zijn echte huiskipjes.
 (Persoonlijk zie ik niet zo graag cochins, maar ze zijn wel leuk)

Hier dus ook cochine krielen, geweldige kiekskes met hun koddig dik kontje  :mrgreen:
Modder aan hun poten vinden ze geen probleem, sneeuw hebben ze liever niet dus dan keer ik het daar een beetje weg. Scharrellen doen ze maar heel oppervlakkig, met uitzondering van hun twee zand putten om zich te wassen
Die van ons vliegen graag op dus knippen we één vleugel en met broeds zijn hebben we elk jaar prijs  :? Normaal hadden we om de twee dagen een eitje per kip maar van 't jaar helaas niet, nu is dat per week.

Offline KW

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #645 Gepost op: augustus 03, 2013, 20:41:34 »
ik ben maar meteen naar de dierenarts gereden (had spreekuur tot 7u); hij dacht idd dat het "het snot" was. De kip heeft nu een antibioticaspuit gekregen die twee weken zou werken; hopelijk komt ze er bovenop...  :pray:

Onze kip is ondertussen (bijna) genezen van het snot, denken we. Ze heeft wel af en toe een vuile neus (die we dan maar proper maken), maar ze niest al niet meer en legt opnieuw eitjes. Haar veren zijn ook terug gegroeid doordat we haar een jasje hadden aangedaan ter bescherming (iets wat de dierenarts trouwens een goed idee vond!)...

Nu mogen ze ook af en toe een wandelingetje in de tuin maken onder toezicht...
(enkele weken geleden)

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #646 Gepost op: augustus 04, 2013, 07:31:49 »
Lekker ding :)

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #647 Gepost op: augustus 07, 2013, 20:07:56 »
Die bonte vind ik superleuk!

Hier weer pech. We zijn net terug van vakantie en buurman heeft mijn jong haantje dood gevonden, met zijn kop vastgeklemd onder de afsluiting.
Zonet laat ik de jonge hennetjes uit hun bench los in de stal, 4 stuks, een paar uur later is er ėén onvindbaar. Een compleet afgesloten stal, dus he!  :weetniet:

Er zijn nog een paar spleten onder het dak, waar een klein roofdier wel onder kan. Of ratten weer, he. Ik begin dat ZO BEU te raken  :boos: :twistedevil:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #648 Gepost op: augustus 08, 2013, 09:49:41 »
Die bonte vind ik superleuk!

Hier weer pech. We zijn net terug van vakantie en buurman heeft mijn jong haantje dood gevonden, met zijn kop vastgeklemd onder de afsluiting.
Zonet laat ik de jonge hennetjes uit hun bench los in de stal, 4 stuks, een paar uur later is er ėén onvindbaar. Een compleet afgesloten stal, dus he!  :weetniet:

Er zijn nog een paar spleten onder het dak, waar een klein roofdier wel onder kan. Of ratten weer, he. Ik begin dat ZO BEU te raken  :boos: :twistedevil:

zo sneu Britt :huggg:

Offline KW

• *
  • 901 HV-Punten
« Reactie #649 Gepost op: augustus 08, 2013, 09:55:25 »
 :huggg: Durven ratten een kip aanvallen?

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #650 Gepost op: augustus 08, 2013, 11:08:03 »
Ja, erg, he.

KW, het zijn wel krielkippen en deze waren nog maar halfwas. Kleiner dan een duif, dus.

Ik ben vandaag grote werken aan hun stal begonnen. Bij het opzijschuiven van de slaaphokken heb ik idd mijn kip van gisteren gevonden. Half opgevreten. De ratten hebben een gat gegraven onder de beton, de beton en muurbekleding weggevreten (dikke betonplexplaat) en zo kwamen ze in de stal uit. Er lagen ook allemaal eierschalen, dit verklaart mijn gebrek aan eitjes de laatste tijd  :doh:

Nu is het dus totale oorlog. Op aanraden van een expert-rattenvanger vul ik nu alle spleten op met bouwschuim, waarin zakjes zeer sterk rattenvergif zitten. Als ze aan het schuim knagen, krijgen ze het vergif binnen. Straks haal ik ook een vangkooi. De buurman ving er de voorbije maanden al 30 in zijn kooi!

Nu stop ik niet voor ik ze heb. Eerst 14 kuikens, nu mijn jonge kippen... Dat moet gedaan zijn!

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #651 Gepost op: augustus 08, 2013, 11:46:37 »
Hier heeft een marter zich geamuseerd toen we op verlof waren   :cry: RIP Marcella & Francine.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #652 Gepost op: augustus 08, 2013, 13:18:19 »
O nee!  :huggg:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #653 Gepost op: augustus 08, 2013, 13:29:57 »
Hier heeft een marter zich geamuseerd toen we op verlof waren   :cry: RIP Marcella & Francine.

:huggg:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #654 Gepost op: augustus 08, 2013, 13:31:48 »
O nee!  :huggg:
't zat er aan te komen :?, die kiekens wilden heel vaak niet in hun kot slapen (liever op 't dak van hun kot) en ik had tegen de buurvrouw gezegd dat ze het zo mocht laten als ze niet in hun kot wilden.
We twijfelden eerst tussen een vos en marter, maar de pootafdrukken in 't bloed vertelden ons dat het een marter was.

De opvolgers zal ik de eerste dagen niet uit hun kot laten (hoeveel uren/dagen is ideaal?) en die zal ik elke avond in hun kot zetten en deurtje op slot.

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #655 Gepost op: augustus 08, 2013, 13:51:16 »
tja heeft niets met uren te maken, de mijne slapen in de winter in hun kot en in de zomer moet ik ze er altijd inzetten, als het in hun kopje zit krijg het er maar uit. Dak gewoon ontoegankelijk maken om erop te slapen....

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #656 Gepost op: augustus 19, 2013, 18:59:14 »
We hebben nu 2 nieuwe kippen, maar 't zijn geen faverollen meer en duidelijk niet zo chill. De vorige kippen reageerde totaal niet op de hond. Dus de hond droop snel af, maar deze kippen zijn 1.erg vocaal en 2.erg angstig. Vanaf ze de hond zien beginnen ze heen en weer te rennen en te krijsen. Met gevolg dat de hond eens zo wild doet.
Ik heb schrik dat de kippen van de stress het loodje zullen leggen  :?

Tips? Ik houd nu de hond binnen, maar dat is niet de bedoeling op termijn. In 't slechtste geval neemt mijn schoonvader ze terug en nemen we een ander paar, maar ja daar willen we het ook niet mee voor hebben. (de kippen komen van mijn schoonpa, hij heeft verschillende soorten zitten)

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #657 Gepost op: augustus 20, 2013, 10:48:15 »
Ons kippetje dat ik er een paar maand geleden zo goed doorgekregen had met allerlei lekkers, is vorige week ineens op twee dagen tijd enorm achteruit gegaan en gestorven :-(. Nu blijft Witteke helemaal alleen achter. Ik zou graag enkele asielkippen of legbatterijkippen een mooi tweede leven geven. Heeft iemand een adres daarvoor?

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #658 Gepost op: augustus 20, 2013, 10:52:48 »
Ons kippetje dat ik er een paar maand geleden zo goed doorgekregen had met allerlei lekkers, is vorige week ineens op twee dagen tijd enorm achteruit gegaan en gestorven :-(. Nu blijft Witteke helemaal alleen achter. Ik zou graag enkele asielkippen of legbatterijkippen een mooi tweede leven geven. Heeft iemand een adres daarvoor?
ai  :?  :huggg:

Onze stresskippen zijn al wat aan het ontstressen. Ze hebben toch een ei gelegd, dus misschien hebben ze toch niet te veel stress?

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #659 Gepost op: augustus 20, 2013, 12:30:14 »
Nu stop ik niet voor ik ze heb. Eerst 14 kuikens, nu mijn jonge kippen... Dat moet gedaan zijn!

wij zijn vorig jaar zo ook 10 kippen kwijtgeraakt ,
ik ga voor de nieuwe kippen nu een afgesloten kippenren met gaas maken waar ze savonds inkunnen  :)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal