collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kippen-topic  (gelezen 111443 keer)

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kippen-topic
« Reactie #620 Gepost op: juni 22, 2013, 11:21:48 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik zorg altijd dat de haan kleiner is dan de kippen, zo heeft de haan het lastiger en zijn de kippen meer gerust, met het haantje van elliot die staat altijd hevig is dit soms ne berg die hij moet beklimmen en doet ie het minder tegen dat hij kip tien ziet is ie al veel meer uitgerast, zodat niet alle kippen alledagen de volle lading krijgen.

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
  • 660 HV-Punten
« Reactie #621 Gepost op: juli 02, 2013, 08:25:47 »
een van onze kippetjes is verdwenen.... en nu zit het andere kippetje zo eenzaam... Ik ben dus op zoek naar een "engels kippetje", beetje in de buurt van west-vlaanderen, rand met oost-vlaanderen.
Als iemand weet heeft van kippetjes die wegmoeten...

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
  • 2570 HV-Punten
    • Mauro & friends
« Reactie #622 Gepost op: juli 02, 2013, 08:39:13 »
Ons 'kniezende' kippetje is er helemaal bovenop geraakt, dankzij universeelvoer voor vogels, elke dag verse sla, af en toe een boterhammetje en de beruchte meelwormen. Ben zo blij dat ze erdoor is!  :yes:

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #623 Gepost op: juli 02, 2013, 08:42:13 »
Ons 'kniezende' kippetje is er helemaal bovenop geraakt, dankzij universeelvoer voor vogels, elke dag verse sla, af en toe een boterhammetje en de beruchte meelwormen. Ben zo blij dat ze erdoor is!  :yes:
:thumbs:

Offline magicalterriers

• warme hondenvriend
  • *
  • 144 HV-Punten
« Reactie #624 Gepost op: juli 02, 2013, 08:53:00 »
Een 2 tal weken geleden 3 kipjes gekocht... vandaag alle kipjes verdwenen  :twistedevil:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #625 Gepost op: juli 03, 2013, 06:56:44 »
Oei. Gaan vliegen? ;)
Ik hoop deze maand mijn kipjes te gaan halen. Is het zo druk met alles. Kijk er zeker naar uit. 

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #626 Gepost op: juli 03, 2013, 07:22:13 »
Oei. Gaan vliegen? ;)
Ik hoop deze maand mijn kipjes te gaan halen. Is het zo druk met alles. Kijk er zeker naar uit.
En wat voor ras is het geworden ?

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #627 Gepost op: juli 03, 2013, 07:22:43 »
Een 2 tal weken geleden 3 kipjes gekocht... vandaag alle kipjes verdwenen  :twistedevil:
vos of gewoon gestolen door mensen ?

Offline magicalterriers

• warme hondenvriend
  • *
  • 144 HV-Punten
« Reactie #628 Gepost op: juli 03, 2013, 11:29:34 »
vos of gewoon gestolen door mensen ?
Vlak voor de winter is er een echte razzia geweest door een vos: bijna alle kippen kwijt en 3 van m'n ganzen  :twistedevil:
Nu dus nieuwe poging en 3 kipjes bijgekocht. 2 ervan zijn verdwenen (1tje is terug ik denk dat die zich verstopt had van schrik). Alleen wat pluimen gevonden. Ik denk nu dus in de richting van een marter ofzo...
Zucht.... het nadeel van op de boerenbuiten te wonen zeker.
Ik zoek ook nog een nieuw vriendinnetje voor mijn mannetjes gans want die is mega zielig helemaal alleen. Als er iemand 1tje weet zitten....

Offline Chocky

• *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #629 Gepost op: juli 03, 2013, 12:24:49 »
Vlak voor de winter is er een echte razzia geweest door een vos: bijna alle kippen kwijt en 3 van m'n ganzen  :twistedevil:
Nu dus nieuwe poging en 3 kipjes bijgekocht. 2 ervan zijn verdwenen (1tje is terug ik denk dat die zich verstopt had van schrik). Alleen wat pluimen gevonden. Ik denk nu dus in de richting van een marter ofzo...
Zucht.... het nadeel van op de boerenbuiten te wonen zeker.
Ik zoek ook nog een nieuw vriendinnetje voor mijn mannetjes gans want die is mega zielig helemaal alleen. Als er iemand 1tje weet zitten....
Bij ons ook altijd een vossenplaag, van pure misserie alles overspannen met visnetten en twas geen klein stuk  :? en iedere keer opsluiten snachts en als we weg moeten of op reis tja dan is de buurvrouw kippensit van dienst, anders hier ook geen kippen.

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #630 Gepost op: juli 03, 2013, 14:37:42 »
En wat voor ras is het geworden ?

Engelse krieltjes via vrienden. Ik ga wel nog enkele Chabo' s erbij plaatsen =)
Heb zelf vossen dus moet daar geen schrik voor hebben lol!
Enkel marters zal even afwachten worden Of ze het veel zitten.

Offline krista

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #631 Gepost op: juli 03, 2013, 15:51:46 »
Hier hadden ze ons meelwormen aangeraden, hier waren ze in een wip en een knip opgegeten.

Zijn er hier toevallig mensen met een teveel aan jonge cochine krielen of iemand die een deftige (hobby)kweker kent? Wij zouden er graag nog twee bij willen, 't moeten geen perfecte kleuren zijn.

Ik heb nog een haantje op overschot. Is wel in W.-Vl.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #632 Gepost op: juli 03, 2013, 19:20:44 »
Ik heb nog een haantje op overschot. Is wel in W.-Vl.
Mmm... liever geen haantje vanwege eventuele geluidsoverlast en de buren  :wink: maar toch bedankt!

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #633 Gepost op: juli 19, 2013, 19:22:50 »
Wij zitten nu al een 2-tal weken met een broedse kip. Ze legt niet meer en zit bijna de hele dag op het nest. Kan je hier iets aan doen? Ik zet ze wel regelmatig buiten, zodat ze toch zeker gaat drinken en eten, maar ik maak me een beetje zorgen bij deze temperaturen. Hoewel ze er nog wel goed uitziet, dat wel. Onze andere kip legt ook niet meer, hoe zou dat dan komen? Kan een kip nu in de rui zijn?
De 2 kippen zijn nu ongeveer een jaar oud denk ik. Iemand raad?
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #634 Gepost op: juli 19, 2013, 20:00:03 »
Heb je een haan en zijn de eieren dan bevrucht? Indien nee: kip eraf halen, eieren weggooien, kip een paar dagen afzonderen in een kale ruimte zonder nestmateriaal (evt een bench).

De mijne leggen ook wat minder de laatste tijd, het zal te warm zijn. De rui, dat is nu nog niet.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #635 Gepost op: juli 19, 2013, 20:39:34 »
Heb je een haan en zijn de eieren dan bevrucht? Indien nee: kip eraf halen, eieren weggooien, kip een paar dagen afzonderen in een kale ruimte zonder nestmateriaal (evt een bench).

De mijne leggen ook wat minder de laatste tijd, het zal te warm zijn. De rui, dat is nu nog niet.
Geen haan en er liggen ook geen eieren in het nest. Ik kan misschien wel eens proberen het hok overdag af te sluiten, dat ze er niet in kan?
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #636 Gepost op: juli 26, 2013, 21:20:10 »
Geen haan en er liggen ook geen eieren in het nest. Ik kan misschien wel eens proberen het hok overdag af te sluiten, dat ze er niet in kan?

Idd.

Ik zie dat dit al even geleden is, hoe is het nu?

Gisteren had ik raar genoeg een kip met een hitteslag. Raar, want: hun ren ligt in de schaduw van het bos, het voelde gisteren niet zo warm als andere dagen, ze hadden vers fris drinken én ze hebben een pootbadje gekregen. Ze was gedesoriënteerd, kon enkel nog waggelend stappen en hield niet op haar poten.

Ik heb haar even ik koel water gedompeld, vers gras te eten gegeven, afgezonderd van de anderen in een bench in de stallen en een uur later nog eens vochtig gemaakt met de tuinslang. Vanochtend was ze beter, vanavond helemaal opgeknapt, zodat ze terug kon naar haar vriendinnetjes.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #637 Gepost op: juli 27, 2013, 07:56:04 »
Idd.

Ik zie dat dit al even geleden is, hoe is het nu?

Gisteren had ik raar genoeg een kip met een hitteslag. Raar, want: hun ren ligt in de schaduw van het bos, het voelde gisteren niet zo warm als andere dagen, ze hadden vers fris drinken én ze hebben een pootbadje gekregen. Ze was gedesoriënteerd, kon enkel nog waggelend stappen en hield niet op haar poten.

Ik heb haar even ik koel water gedompeld, vers gras te eten gegeven, afgezonderd van de anderen in een bench in de stallen en een uur later nog eens vochtig gemaakt met de tuinslang. Vanochtend was ze beter, vanavond helemaal opgeknapt, zodat ze terug kon naar haar vriendinnetjes.
Ze is nog altijd broeds. We zijn de voorbije dagen bezig geweest met hun ren te verbouwen en dus hebben ze in een aparte ren gezeten waar ze niet in hun binnenhok konden. Ik had gehoopt dat het dan wel zou beteren, maar eens ze terug in hun binnenhok konden, ging ze er direct terug op zitten.  :roll: Onze andere kip heeft gisteren wel terug gelegd, dus dat is ook al iets  :lol:

Amai zeg, een hitteslag, gelukkig heb je het op tijd gezien  :thumbs:

Offline Sannie

• hondenvriend pro
  • *
  • 709 HV-Punten
« Reactie #638 Gepost op: juli 29, 2013, 12:56:50 »
pfff,ik geraak er maar niet uit welke kippen hier gaan komen  :doh:
ik zie zoveel rassen graag,maar kan gewoon de knoop niet doorhakken

mijn favorieten :
barnevelder kriel
australorp kriel
brahma kriel
chabo
cochin kriel
hollandse kriel
nederlandse sabelpootkriel
serama en de sebright spreken mij ook enorm aan

mijn man heeft maar probleem,hij wil liefst geen kippen die gans de tuin verwoesten,en dus liefst niet teveel scharrelen  :roll:
ik blijf hier maar googelen en doen en opzoeken,maar ieder ras heeft zo zijn voor en nadelen...de ene kip legt bitterweinig eieren,de andere is zeer frequent broeds,dan heb je bv de chabo's die blijkbaar gevoelig zijn om longontsteking enzo te krijgen,de andere kunnen niet tegen de koude...
pffff,moeilijk moeilijk...

Offline Ilsey

• *
  • 1905 HV-Punten
  • Boogie Wonderland!
« Reactie #639 Gepost op: juli 29, 2013, 13:27:48 »
pfff,ik geraak er maar niet uit welke kippen hier gaan komen  :doh:
ik zie zoveel rassen graag,maar kan gewoon de knoop niet doorhakken

mijn favorieten :
barnevelder kriel
australorp kriel
brahma kriel
chabo
cochin kriel
hollandse kriel
nederlandse sabelpootkriel
serama en de sebright spreken mij ook enorm aan

mijn man heeft maar probleem,hij wil liefst geen kippen die gans de tuin verwoesten,en dus liefst niet teveel scharrelen  :roll:
ik blijf hier maar googelen en doen en opzoeken,maar ieder ras heeft zo zijn voor en nadelen...de ene kip legt bitterweinig eieren,de andere is zeer frequent broeds,dan heb je bv de chabo's die blijkbaar gevoelig zijn om longontsteking enzo te krijgen,de andere kunnen niet tegen de koude...
pffff,moeilijk moeilijk...

Bestaan er zoveel soorten kippen?  :yeek:
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal