collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Kippen-topic  (gelezen 128548 keer)

Offline RustlingRose

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kippen-topic
« Reactie #560 Gepost op: juni 14, 2013, 08:15:04 »
Sinds vorig weekend hebben wij 2 kippen, Marcella & Francine. Het zijn franse faverolles.
De eerste 2 dagen heb ik de dames in hun kot moeten helpen, ze waren dat plankje niet gewoon. Nu gaan ze bij slapenstijd vanzelf in het kotje en gaat het deurtje toe.
Francine is de chef van de 2, Marcella is een beetje een dwazeke  :lol:

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #561 Gepost op: juni 14, 2013, 12:15:14 »
Weet er iemand iets lekkers en supervoedzaam dat je aan kippen kan geven? We hebben er eentje die wat lusteloos is, ik zou haar graag wat opkrikken. Ik geef haar geregeld wat sla bij, en vogelvitamines in het drinkwater.

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #562 Gepost op: juni 14, 2013, 12:39:35 »
insecten mix die ze aan geven aan voliere vogels

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #563 Gepost op: juni 14, 2013, 12:44:38 »
Dat geef ik zowiezo elke dag een beetje bij. Maar ik zoek iets waar ze echt zot van zijn, waar ze niet af kunnen blijven ;-). Met sla lukt dat, maar ik zoek wat afwisseling!

Offline Chocky

• *
« Reactie #564 Gepost op: juni 14, 2013, 12:49:08 »
hier fruit en brood.

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #565 Gepost op: juni 14, 2013, 13:05:50 »
Weet er iemand iets lekkers en supervoedzaam dat je aan kippen kan geven? We hebben er eentje die wat lusteloos is, ik zou haar graag wat opkrikken. Ik geef haar geregeld wat sla bij, en vogelvitamines in het drinkwater.

Hier hadden ze ons meelwormen aangeraden, hier waren ze in een wip en een knip opgegeten.

Zijn er hier toevallig mensen met een teveel aan jonge cochine krielen of iemand die een deftige (hobby)kweker kent? Wij zouden er graag nog twee bij willen, 't moeten geen perfecte kleuren zijn.

Offline doglover0147

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #566 Gepost op: juni 14, 2013, 13:26:43 »
wij hebben 4 gewone kippen, nu zouden we daar graag een paar nieuwe bijzetten (geen haan, enkel hennen)

kunnen we dat gewoon doen? of gaan ze dan vechten ofzo?

ik ken echt niks van kippen.. enkel dat de eitjes lekker zijn  :oops: :oops: :shifty: :shifty:

Offline nalake

• *
« Reactie #567 Gepost op: juni 14, 2013, 13:43:20 »
wij hebben 4 gewone kippen, nu zouden we daar graag een paar nieuwe bijzetten (geen haan, enkel hennen)

ik ken echt niks van kippen.. enkel dat de eitjes lekker zijn  :oops: :oops: :shifty: :shifty:

Wij hadden ook twee kippen, en hebben er daarna twee bijgezet.  De laatste twee werden constant aangevallen door de twee oudere en durfden niet eens onder hun hok uitkomen.  :?  Ze waren zowiezo angstig vermits ze uit zo'n massa-stallen kwamen.
Wij hadden dan de mogelijkheid om het weitje in twee te delen en ze voor een tijdje te scheiden.  Ze zagen elkaar nog door de draad en zo zijn ze dan aan elkaar gewoon geraakt.  Nu lopen ze gewoon alle 4 samen.

Mooie kipjes RustlingRose!   :thumbs:

Offline doglover0147

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #568 Gepost op: juni 14, 2013, 13:52:27 »
dus best eerst hun stuk in 2 delen en ze de eerste weken gescheiden houden ? deze kippen komen van een boerderij, die man is gestorven en de beestjes werden anders geslacht, dus hebben wij ons over een 5tal kipjes ontfermt, maar ik durfde ze nog niet samen te steken, dus zitten ze apart, zonder dat ze elkaar zien.. maar ze mogen elkaar dus wel gewoon zien?

Offline Chocky

• *
« Reactie #569 Gepost op: juni 14, 2013, 13:53:01 »

Introductie doen als ze op stok zitten en de andere er gewoon bijzetten zo doe ik het altijd.

Offline Obviously

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #570 Gepost op: juni 14, 2013, 14:11:27 »

Bij mijn mama thuis hebben wij ze er ook gewoon bijgezet vlak voor slapenstijd (de nieuwe zetten wij altijd zelf op stok en van daaruit gaan ze dan op verkenning maar nu bleven die nieuwe daar dus zitten om meteen te gaan slapen en de andere kwamen binnen en zagen dan "de nieuwkes") ... nooit geen gevecht gehad in het hok.

Nu ben ik gaan samenwonen met mijn vriend en hij wil graag ook hier kippetjes zetten, zullen er dan 3 worden en waarsschijnlijk gewone legkippen, maar dat is nog niet voor binnen de maand denk ik :)

Offline Kim84

• *
« Reactie #571 Gepost op: juni 14, 2013, 14:18:51 »
Wij zijn onlangs 2 kipjes gaan bijhalen en hebben ze er gewoon bijgezet.
Ze hebben hier voldoende plaats om elkaar te ontwijken.
Hebben ook direct eten gegeven zodat ze een andere bezigheid hadden, ging perfect.
Moesten wel 's avonds de nieuwe kippen mee in het nachthok zetten zodat ze wisten waar hun slaapplaats was, dag erna deden ze dit zelf al.
Hier zit er wel geen deurtje op het kot.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #572 Gepost op: juni 14, 2013, 15:48:10 »
Bij ons gaat dat meestal heel goed, het introduceren van nieuwe kippen. Zolang ze genoeg ruimte hebben en zolang je er niet ééntje alleen bij zet. Ik kan me wel voorstellen dat het met batterijkippen, die het niet gewend zijn om een territorium hebben, moeilijker gaat. Wij laten nieuwe kippen altijd eerst even in het hok acclimatiseren, na een uurtje gaat het hok open en mogen ze in de uitloop. Zo moeten we ze al niet meer leren waar de stok is ;-).

Fruit, da's een goed idee. Zal ik dadelijk eens in het hok gooien! Een zondag eens op de dierenmarkt gaan zoeken naar meelwormen. We zullen de dames eens verwennen!

Offline nalake

• *
« Reactie #573 Gepost op: juni 14, 2013, 17:12:32 »
Misschien dat het bij ons moeilijker ging omdat de twee nieuwe kippen legbatterijkipjes waren.  Ze hadden nooit gras of zonlicht gezien en waren heel angstig.

Pixie, ik geef mijn kippen af en toe ook zo'n blikje maïs (uit de aldi ofzo) en daar zijn ze ook verzot op.

Offline Pixie

• hondenvriend pro
  • *
    • Mauro & friends
« Reactie #574 Gepost op: juni 14, 2013, 21:02:07 »
Pixie, ik geef mijn kippen af en toe ook zo'n blikje maïs (uit de aldi ofzo) en daar zijn ze ook verzot op.

Goed idee!!!

Offline Anouk26

• *
  • Alle honden zijn belangrijk, ook straathonden.
« Reactie #575 Gepost op: juni 17, 2013, 07:43:04 »
gisteren nog een ei, vandaag ligt sukkelkip waarvan ik dacht dat het een haantje was, dood in de ren  :cry:

geen sporen van geweld, iemand een idee?

Offline elliot

• *
« Reactie #576 Gepost op: juni 17, 2013, 08:16:21 »
Introduceren van nieuwe kippen is hier al altijd goed meegevallen. Met de 4 jonge maransen van bij sissemie is het iets moeilijker, de andere kippen kunnen die niet zo goed uitstaan. Niet dat er zeer veel geweld valt, maar ze worden nog opgejaagd door de anderen.

Ik lees op het net dat maransen altijd moeilijker aanvaard worden  :weetniet:

Offline KW

• *
« Reactie #577 Gepost op: juni 17, 2013, 08:48:12 »
gisteren nog een ei, vandaag ligt sukkelkip waarvan ik dacht dat het een haantje was, dood in de ren  :cry:

oei das minder...

Offline RustlingRose

• *
« Reactie #578 Gepost op: juni 17, 2013, 10:42:43 »
Mooie kipjes RustlingRose!   :thumbs:
Dank je! Ze verbazen me elke dag, hebben absoluut geen angst voor hond en kat. En snel dat die kunnen zijn.
's Avonds gaan ze nu soms uit zichzelf in het hok, soms moet ik ze er zelf in zetten (en Marcella weet dat en gaat dan al lopen van mij!).

Offline herman

• hondenvriend pro
  • *
    • mijn werk
« Reactie #579 Gepost op: juni 18, 2013, 08:20:10 »

ze wilde niet meer eten?
kippen zien er taai uit, als je ziet dat ze ziek zijn is het meestal te laat. jong kippen die je bijhaalt moet je heel goed monitoren.
ik geef altijd aan jonge kippen druppels tegen coccidiose, dat is doodsoorzaak nr 1.
die kippen eten niet meer en zijn lusteloos, maar dit is het terminale stadium. de parasieten hebben op dat ogenblik heel de darm al kapotgemaakt.

Hondenvrienden.be

« Reactie #579 Gepost op: juni 18, 2013, 08:20:10 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal