collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Kippen-topic  (gelezen 111444 keer)

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn weblogje
Re: Kippen-topic
« Reactie #680 Gepost op: augustus 24, 2013, 12:05:45 »

Offline elliot

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #681 Gepost op: augustus 24, 2013, 15:46:57 »
Nu heeft onze kat weer een kleine krielkip gepakt. De tweede kon ik haar laten lossen en die heb ik na veel zoeken met Iggy kunnen opsporen. Mijn 3 jonge maransen zijn het bos ingevlucht. Iggy en ik vinden ze niet meer terug. Of die ooit nog terugkomen... Dat zal wel niet.

Kippen houden is mij dus echt niet gegund, he  :cry:
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #682 Gepost op: augustus 24, 2013, 18:05:40 »
Nu heeft onze kat weer een kleine krielkip gepakt. De tweede kon ik haar laten lossen en die heb ik na veel zoeken met Iggy kunnen opsporen. Mijn 3 jonge maransen zijn het bos ingevlucht. Iggy en ik vinden ze niet meer terug. Of die ooit nog terugkomen... Dat zal wel niet.

Kippen houden is mij dus echt niet gegund, he  :cry:

go vind het zo sneu voor je Britt :huggg:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #683 Gepost op: augustus 24, 2013, 19:01:52 »
go vind het zo sneu voor je Britt :huggg:

Ze zijn weer terug! Het tweede krielkipje maakt het niet zo goed (niet zichtbaar gewond, maar zwaar gestresst en daar sterven ze ook vaak van), hopelijk haalt ze het  :pray:
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2013, 19:04:11 door elliot »

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #684 Gepost op: augustus 24, 2013, 19:02:47 »
Ze zijn weer terug! Het tweede krielkipje maakt het niet zo goed (niet zichtbaar gewonde, maar zwaar getsresst en daar sterven ze ook vaak van), hopelijk haalt ze het  :pray:

oh ik hoop het ook :pray:

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #685 Gepost op: augustus 25, 2013, 04:35:11 »
Kan nooit kwaad om BB rescue in hun drinken te geven ofzo....;-)

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #686 Gepost op: augustus 25, 2013, 08:26:17 »
Kan nooit kwaad om BB rescue in hun drinken te geven ofzo....;-)

Wt een goed idee! Doe ik direct!  :bow:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #687 Gepost op: augustus 25, 2013, 08:43:14 »
Toch nog een stukje goed nieuws: de 3de jonge krielkip, die ik dood waande, is opgedoken. Ongedeerd  :dance:

Die die ik van de kat afpakte zit dik en trilt. Maar ik heb haar wat BB rescue in het bekje gedruppeld en dan nog rescue in het drinkwater van iedereen gedaan. Vandaag blijven ze binnen. Net als de hele volgende week trouwens, want ik ben weg voor het werk en moet ze achterlaten onder de zorgen van de familie. Dan heb ik niet graag dat ze buiten gaan, want zij zullen nooit weten of iedereen netjes binnen is om het hok toe te doen.

Bizar, hoe gehecht je kan raken aan een collectie kippen...  :wink:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #688 Gepost op: augustus 25, 2013, 08:44:52 »
Super nieuws! :thumbs:
Hier hebben we klokvaste kippen, rond 20u gaan ze op stok zitten in hun hok. Eieren heb ik niet meer gevonden buiten dat eerste de 2de dag. Ik heb heel hun ren al afgezocht, maar nergens eieren te zien.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #689 Gepost op: augustus 25, 2013, 08:51:19 »
Super Britt :thumbs:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #690 Gepost op: augustus 25, 2013, 09:09:23 »
Super nieuws! :thumbs:
Hier hebben we klokvaste kippen, rond 20u gaan ze op stok zitten in hun hok. Eieren heb ik niet meer gevonden buiten dat eerste de 2de dag. Ik heb heel hun ren al afgezocht, maar nergens eieren te zien.

Heb je een legnestje gemaakt met wat hooi of stro?

Nu, nieuwe kippen moeten altijd wat in het ritme raken, dat duurt even voor ze terug gewoon aan de leg gaan. En mss zijn het ook geen 'echte' leghornen, he. Dan leggen ze niet persé elke dag.

Als je echt absoluut eitjes wil, kan je graan met legkorrel geven, maar dat doe ik hier niet. Ik heb altijd eitjes teveel, zelfs al leggen ze niet allemaal dagelijks het is dus voor niets nodig ze te forceren.

Na hun wormenbehandeling, ABkuur en nu vitaminenkuur doen de mijne het zeer goed. Gezond en heel veel eieren. Jammer genoeg moeten die nog een week de vuilbak in, maar ik ben al lang blij dat ze het terug goed stellen!

Bolle

• Gast
« Reactie #691 Gepost op: augustus 25, 2013, 09:12:25 »
Super Elliot dat het 3de terug is :)

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #692 Gepost op: augustus 25, 2013, 09:15:31 »
Heb je een legnestje gemaakt met wat hooi of stro?

Nu, nieuwe kippen moeten altijd wat in het ritme raken, dat duurt even voor ze terug gewoon aan de leg gaan. En mss zijn het ook geen 'echte' leghornen, he. Dan leggen ze niet persé elke dag.

Als je echt absoluut eitjes wil, kan je graan met legkorrel geven, maar dat doe ik hier niet. Ik heb altijd eitjes teveel, zelfs al leggen ze niet allemaal dagelijks het is dus voor niets nodig ze te forceren.

Na hun wormenbehandeling, ABkuur en nu vitaminenkuur doen de mijne het zeer goed. Gezond en heel veel eieren. Jammer genoeg moeten die nog een week de vuilbak in, maar ik ben al lang blij dat ze het terug goed stellen!
Jep, had nestje gemaakt, mss dat ik er nog wat hardgekookte eitjes bijleg (zo heb ik de vorige aan het leggen gekregen). Maar 't is zoals je zegt, ze moeten hun ritme nog vinden, ze zijn hier nog geen week (en dag 1 en 2 waren stressvol genoeg, ben al blij dat die ene nog leeft, dacht echt dat ze van de stress het loodje ging leggen). En ja als ze niet leggen, dan is het ook goed :)

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #693 Gepost op: augustus 27, 2013, 09:49:52 »
hier is 2e kippie er eindelijk bij, een jonge dame van vier maand. van de eerste seconde zijn ze beste vrienden.
Thelma ziet Louise als haar kind en omgekeerd. ze slapen echt tegen elkaar.
Ze zijn superhappy met elkaar :dance:

Hier Thelma met een lustige gluurder

de twee samen. Louise is echt nog een ukkie met piepkuikengeluidjes

mooie Thelma

En de twee samen met naturlijk thelma op kop  :mrgreen:

Offline RustlingRose

• *
  • 385 HV-Punten
« Reactie #694 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:17:11 »
Och zo'n schoon kippekes!  :thumbs:

Wij hebben ons duo "Lesley & Cindy" genoemd. 't zijn echt 2 kiekens  :vuistje:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #695 Gepost op: augustus 30, 2013, 19:29:23 »
wat kun je doen tegen een broedse kip?
er is hier al een paar weken eentje voortdurend aan het broeden (geen haan aanwezig).

we zetten die nu overdag uit het hok en doen het poortje dicht, de kippen lopen toch grotendeels los in de tuin overdag, maar het heeft dus totaal geen effect.
De andere kippen gaan overigens wel steevast hun eieren leggen in het nest waar die broedse kip dus voortdurend op zit  :roll:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #696 Gepost op: augustus 30, 2013, 19:39:24 »
wat kun je doen tegen een broedse kip?
er is hier al een paar weken eentje voortdurend aan het broeden (geen haan aanwezig).

we zetten die nu overdag uit het hok en doen het poortje dicht, de kippen lopen toch grotendeels los in de tuin overdag, maar het heeft dus totaal geen effect.
De andere kippen gaan overigens wel steevast hun eieren leggen in het nest waar die broedse kip dus voortdurend op zit  :roll:
Herkenbaar  :lol: De onze zit al van juli op het nest en legt natuurlijk niks. Onze andere kip gaat ook leggen op het nest waar zij zit. Kan dus geen raad geven, ik hoop dat het overgaat als de herfst begint  :weetniet:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #697 Gepost op: augustus 30, 2013, 20:35:00 »
het dateert ook al van juli ergens ja  :lol:
(ergens is het wel ontzettend grappig, want die maakt zo een grappig geluid als je die nadert om haar van het nest weg te pakken  :vuistje: :vuistje: )
Ze eet en drinkt blijkbaar wel nog genoeg en voor het zekers zorgen we toch dat er genoeg voer in haar nabijheid ligt    :shifty:  Leggen doet ze ook niet meer, maar das het minste.  Het moet alleen zo triestig zijn voor haar, die doet zo haar best om eitjes uit te broeden  :mrgreen:

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #698 Gepost op: augustus 30, 2013, 20:40:00 »
De meest radicale methode: de kip in een bodem water in een emmer zetten. Dat zou ik zelf niet doen  :wink:

Als je de eieren wegneemt en ze verhindert te broeden, zodat ze overdag eet en drinkt, dan gaat haar gezondheid er niet te erg onder lijden en stopt het wel eens. (Ik zit ook terug met een broeds hennetje en jaag haar gewoon dagelijks van het nest.)

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #699 Gepost op: augustus 30, 2013, 20:44:07 »
oei nee, radicaal hoeft het zeker niet te gebeuren.  Maar voor de kip zelf kan het dus geen kwaad?  Ze eet en drinkt zeker en dagelijks moet ze er verplicht even vanaf.  De eieren worden inderdaad dagelijks weggenomen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal