collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Kippen-topic  (gelezen 120330 keer)

Offline Ziva_B

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2339 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kippen-topic
« Reactie #100 Gepost op: juni 05, 2012, 22:14:06 »
Zondag zijn ons twee nieuwe aanwinsten uit de schaal gekomen bij mijn vader -->Ietsie pietsie Cochinnekes   :dance:
Ben al iedere dag op kuikenbezoek geweest, dat ze maar vlug wat groter zijn zodat ze hier de hoop kunnen komen vergroten.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
  • 502 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: juni 05, 2012, 22:39:57 »
Zondag zijn ons twee nieuwe aanwinsten uit de schaal gekomen bij mijn vader -->Ietsie pietsie Cochinnekes   :dance:
Ben al iedere dag op kuikenbezoek geweest, dat ze maar vlug wat groter zijn zodat ze hier de hoop kunnen komen vergroten.

Proficiat  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: juni 05, 2012, 23:49:08 »

De dooiers van de Zijdehoen eitjes zijn ook heel mooi donker oranje , leuk effect bij een cake of wafels  :mrgreen:

Kleur van de eierdooier is meer afhankelijk van de voeding !

Wat het leggen van eieren betreft. Er zijn vleesrassen en rassen die meer eieren leggen. Mijn Maranskes beginnen na ongeveer 6 maand te leggen. En dit is een ras dat zowel voor eieren als vlees gekweekt wordt.

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #103 Gepost op: juni 06, 2012, 06:09:46 »
wat kan je doen als de kippen hun eigen eieren opeten?
hoe leer je ze dat af?
Ooit een kip gehad, ei leegblazen en gevuld met Tabasco, ze heeft het nooit meer gedaan, misschien helpt dit ook bij jou.

Offline Rambo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 461 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #104 Gepost op: juni 06, 2012, 16:44:37 »
Ooit een kip gehad, ei leegblazen en gevuld met Tabasco, ze heeft het nooit meer gedaan, misschien helpt dit ook bij jou.
goed idee ik zal de tip doorgeven. het zijn de kippen van een vriend.

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: juni 06, 2012, 16:57:45 »
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en misschien stond het antwoord er ergens tussen, dus sorry vooraf als ik in herhaling val...

Hoe doen jullie dat met een houten kippenhok? Ik heb ieder jaar last van luizen en bloedluizen in de kiertjes van het hok. Het hok wordt nochtans behandeld, ook de kippen krijgen een poederbeurt. Vorig jaar was ik het zo beu dat ik het kot weg gedaan heb en een plastiek hondenhok heb gezet. Sindsdien geen ongedierte meer in het hok en op de kippen. Véél goedkoper dan toen ik al die dure producten moest kopen. Gewoon de tuinslang en uitspuiten... En mijn kippen zijn heel blij..

2de punt: mijn kippen willen nooit op stok gaan. Niet in het houten hok, niet in het nieuwe plastieken hok... ik heb de stokken dan maar weggedaan zodat ze meer ruimte hebben. Ze hebben precies geen last van "geen stok"... Hoe komt dat eigenlijk?

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
  • 502 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: juni 06, 2012, 22:24:47 »
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en misschien stond het antwoord er ergens tussen, dus sorry vooraf als ik in herhaling val...

Hoe doen jullie dat met een houten kippenhok? Ik heb ieder jaar last van luizen en bloedluizen in de kiertjes van het hok. Het hok wordt nochtans behandeld, ook de kippen krijgen een poederbeurt. Vorig jaar was ik het zo beu dat ik het kot weg gedaan heb en een plastiek hondenhok heb gezet. Sindsdien geen ongedierte meer in het hok en op de kippen. Véél goedkoper dan toen ik al die dure producten moest kopen. Gewoon de tuinslang en uitspuiten... En mijn kippen zijn heel blij..

2de punt: mijn kippen willen nooit op stok gaan. Niet in het houten hok, niet in het nieuwe plastieken hok... ik heb de stokken dan maar weggedaan zodat ze meer ruimte hebben. Ze hebben precies geen last van "geen stok"... Hoe komt dat eigenlijk?

Hier zitten ze ook niet "op stok" de Orpington krieltjes eerst wel maar nu slapen ze gezellig dicht bij elkaar samen met de zijdehoentjes  :cheeky:

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: juni 07, 2012, 23:18:55 »
En zoiets krijg je dus niet duidelijk gemaakt aan mensen die zelf geen kippen hebben he: http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1450536/Verschil-tussen-legbatterijkip-en-scharrelkip-niet-groot.dhtml

Offline nalake

• *
  • 596 HV-Punten
« Reactie #108 Gepost op: juni 08, 2012, 12:22:22 »
En zoiets krijg je dus niet duidelijk gemaakt aan mensen die zelf geen kippen hebben he: http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/1450536/Verschil-tussen-legbatterijkip-en-scharrelkip-niet-groot.dhtml

Idd.
Vorig jaar haalde ik twee kippen uit legbatterij, onlangs heb ik twee 'scharrelkippen' bijgehaald.  De laatste twee waren er zelfs veel erger aan toe dan de twee legbatterijkippen. 

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: juni 08, 2012, 12:49:10 »
 :roll: Ik dacht dat het verschil toch wel iets groter was.

Ben blij met men eigen kippeneitjes. Dat zijn vrije uitloop bio eitjes.

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: juni 08, 2012, 20:48:27 »
:roll: Ik dacht dat het verschil toch wel iets groter was.

Ben blij met men eigen kippeneitjes. Dat zijn vrije uitloop bio eitjes.

Het verschil is iets van een 200 vierkante cm.....

Onze eigen kipjes (van iedereen hier trouwens), zullen wel een pakske aangenamer zitten.....http://publicaties.vlaanderen.be/docfolder/15006/Huisvsting_van_leghennen_2009.pdf

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: juni 08, 2012, 20:58:53 »
Wij zijn op zoek naar nieuwe kippen, maar we vinden er precies geen.  :weetniet: Ik wil niet naar een broodfokker gaan, maar ik vind precies geen kleine kwekers of particulieren hier in de regio. Het ras maakt niet zoveel uit, maar het moeten wel stevige kippen zijn (geen krieltjes of vliegers).

Offline lunatic

• *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: juni 08, 2012, 21:48:41 »
Wij zijn op zoek naar nieuwe kippen, maar we vinden er precies geen.  :weetniet: Ik wil niet naar een broodfokker gaan, maar ik vind precies geen kleine kwekers of particulieren hier in de regio. Het ras maakt niet zoveel uit, maar het moeten wel stevige kippen zijn (geen krieltjes of vliegers).

Van welke regio ben je?

Offline Rambo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 461 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #113 Gepost op: juni 08, 2012, 21:58:00 »
je zou eens moeten gaan kijken op 2dehands.be bij gratis en dan dieren selecteren daar staan gratis kippen tussen.

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: juni 08, 2012, 22:22:01 »
Regio Oost-Vlaanderen, Aalst / Dendermonde. We zitten er niet mee in om te betalen hoor. We zoeken dus enkele jonge hennen van een zwaar legras.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: juni 08, 2012, 22:25:04 »
Wij hebben af en toe zijdehoenders. En we zijn geen broodfokkers, en ook geen ei-broodfokkers  :wink:

Offline Rebecca

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: juni 08, 2012, 22:35:57 »
Maar zijdehoentjes zijn kleine kipjes he? We hebben nu al cochins, dus ik weet niet of dat wel goed komt met kleine kipjes erbij.

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: juni 09, 2012, 00:09:23 »
Zijdehoenders (de gewone die je het meest tegenkomt en dus niet de krielen) zijn even groot als een cochin hoor. De eitjes zijn ook even groot. Alleen zullen zijdehoenders niet vliegen zoals een cochin omdat ze geen gesloten vleugel hebben.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #118 Gepost op: juni 09, 2012, 01:11:51 »
1 van ons kipjes werd afgelopen week uit haar lijden verlost..
Ze had blijkbaar een wonde en die was geïnfecteerd door wormen :(

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: juni 09, 2012, 09:13:26 »
Ze zien er door het haar iets groter uit dan een gewone legip

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal