collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59022 keer)

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn weblogje
Re: het aquarium topic
« Reactie #360 Gepost op: november 05, 2010, 20:42:36 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
mooie uitleg, en nu de foto's als bewijs :hmpf: :mrgreen:

klinkt erg leuk :yes: :thumbs:

Offline lore

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #361 Gepost op: november 05, 2010, 21:18:10 »
foto's van die varkens  :shock: hoe dikwijls heb ik dat al niet geprobeerd  :doh:

trouwens, bij ons huidig (en toekomstig) visbestand, zal wel nergens een kogelvisje (of 2) bij kunnen zeker  :pray:
kvind ze schitterend maar de enige aquarium die we nog 'vrij' hebben, is ene van 300 liter. das misschien een tikkeltje groot voor 1 kogelvisje  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #362 Gepost op: november 09, 2010, 12:40:56 »
Tot mijn grote verbazing werden de LED-tubes gisteren al geleverd :dance:

Natuurlijk kon ik mijn kinderzieltje niet meer bedwingen om die dingen te installeren :mrgreen:

Ziehier het resultaat:

Van 1x 18W TL Sylvania
naar

2x 15 LEDs

Niet vergeten op HD-kwaliteit te zetten ! :yes:

Ik ga wel nog 1 LED-tube moeten bijkopen om de achterkant beter te verlichten (plantengroei) want daar is het net te weinig :yes:

« Laatst bewerkt op: november 09, 2010, 17:16:05 door T-General »

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #363 Gepost op: november 09, 2010, 17:04:55 »
Vraagje voor de mensen met kienhout, mangrovehout etc...

Welke soort hebben jullie in de bak?
Waar gekocht?

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #364 Gepost op: november 09, 2010, 17:11:52 »
Amai die viskes zijn levendig!  :thumbs:

Ik had kienhout, gewoon gekocht in de dierenwinkel  :yes: (Tom & Co)
Vond dat ze daar in aquariaspeciaalzake n/onlinezaken wel veel geld voor vroegen (het is en blijft een stuk hout he  :roll:)

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #365 Gepost op: november 09, 2010, 17:14:00 »
Amai die viskes zijn levendig!  :thumbs:

Ik had kienhout, gewoon gekocht in de dierenwinkel  :yes: (Tom & Co)
Vond dat ze daar in aquariaspeciaalzake n/onlinezaken wel veel geld voor vroegen (het is en blijft een stuk hout he  :roll:)

Die leven op speed (in vlokken) :whoea:

Ok thanks...  was je content van de kwaliteit?
geen schimmelvlekken, afkleuring en/of bruinaflatend?

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #366 Gepost op: november 09, 2010, 17:19:51 »
Die leven op speed (in vlokken) :whoea:

Ok thanks...  was je content van de kwaliteit?
geen schimmelvlekken, afkleuring en/of bruinaflatend?

Ja ik was daar wel content van, het waren wel maar kleine stukjes.
Natuurlijk heb ik die eerst wel laten weken in kokend water tot het water niet meer verkleurde, maar dat hoef ik u niet uit te leggen eigenlijk he  :lol:

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #367 Gepost op: november 09, 2010, 17:21:06 »
Ja ik was daar wel content van, het waren wel maar kleine stukjes.
Natuurlijk heb ik die eerst wel laten weken in kokend water tot het water niet meer verkleurde, maar dat hoef ik u niet uit te leggen eigenlijk he  :lol:

Ok mercikes ! :thumbs:

Nee idd, kienhout afkoken is echt wel een must, maar soms blijft het kleur afgeven (als het te vroeg is geoogst).

Denk dat we vrijdag bij T&C eens gaan shoppen :mrgreen:

Offline Tianiz

• hondenvriend pro
  • *
  • 3534 HV-Punten
« Reactie #368 Gepost op: november 09, 2010, 18:16:35 »

veel liever had ik de corydoras hastatus gehad ipv de panda, maar geen zaak wilt hun aanschaffen omdat ze niet verkopen. (en ze zijn nog zooooo leuk in grote groepjes :yes:)

Mijn vader kweekt corydoras. Ik weet niet welke hij momenteel kweekt, ik dacht dat het wildvang was. Ik zal eens horen of hij toevallig geen hastatus heeft zitten. Hij schaft de soorten aan in de aquariumclub, je kan die dan zo op voorhand bestellen en zij horen dan rond bij hun leden voor jou.

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #369 Gepost op: november 10, 2010, 01:09:26 »
da zou supers zijn, thanks :huggg:

ziet er echt gaaf uit T-general!!!

hier gaf kienhout in begin erg af, nu niet tot nauwelijk, voor mijn water kan het niet zozeer kwaad :)

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #370 Gepost op: november 10, 2010, 13:09:26 »
In de toekomst zou ik heel graag en klein aquarium aanschaffen. Een 6 hoekige http://www.kapaza.nl/Dieren_en_toebehoren/Vissen/20322954/aktie_HEXAGON_aquarium_OP_OP.html
Deze dus.
Ik vraag me af of daar verwarming in zit... Hoeveel visjes daar in kunnen ....
Kun je eigenlijk wel een aquarium houden als je geen centrale verwarming hebt en dus geen constante temperatuur... Zit er een thermostaat in die kleine bakjes?

Ik droom al jaren van een aquarium en vind dit model zo leuk net omdat er geen 'achterkant' aan is... Maar ik ken er dus helemaal niks van.... Welke visjes zijn makkelijk om te houden ?
Mijn leven : 1 ventje, 5 kinderen, 4 katers, 7 kippen, 2 geiten, 1 schaap en Ella (onze Golden Dream)

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #371 Gepost op: november 10, 2010, 13:17:58 »
In de toekomst zou ik heel graag en klein aquarium aanschaffen. Een 6 hoekige http://www.kapaza.nl/Dieren_en_toebehoren/Vissen/20322954/aktie_HEXAGON_aquarium_OP_OP.html
Deze dus.
Kun je eigenlijk wel een aquarium houden als je geen centrale verwarming hebt en dus geen constante temperatuur... Zit er een thermostaat in die kleine bakjes?

Ik droom al jaren van een aquarium en vind dit model zo leuk net omdat er geen 'achterkant' aan is... Maar ik ken er dus helemaal niks van.... Welke visjes zijn makkelijk om te houden ?

In deze kleine bakjes zit geen verwarming dus tropische vissen vallen al zeker af
de temperatuur van dit bakje is dus afhankelijk van de plaats waar hij staat.

Meer dan een paar goudvissen ga je er niet in kunnen steken vrees ik :denk:

Als je graag een aquarium in huis wil
kan je toch ook best een iets groter formaat in huis halen

60*30*40 of iets in die aard

hoe groter de bak, hoe makkelijker het onderhoud ervan

Makkelijke visjes; guppy's, platy's, en een aantal kleine zalmsoorten

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #372 Gepost op: november 10, 2010, 13:58:21 »
Deze dus.

Een garnalenbakje is misschien ook wel leuk?
Die zijn ook klein en voorzien van verwarming, kan je enkele kleine tropische visjes bij zetten ook (kardinaaltjes ofzo)

Die heb je ook in allerlei vormen en maten  :wink:

Offline Sissemie

• hondenvriend pro
  • *
  • 25 HV-Punten
« Reactie #373 Gepost op: november 10, 2010, 15:22:42 »
Een garnalenbakje is misschien ook wel leuk?
Die zijn ook klein en voorzien van verwarming, kan je enkele kleine tropische visjes bij zetten ook (kardinaaltjes ofzo)

Die heb je ook in allerlei vormen en maten  :wink:

Tiens...
Ik hoorde net van een kennis dat er wel van die 6 hoekigen zijn met verwarming ...

En die garnalenbakjes.. Waar koop je die ?
Mijn leven : 1 ventje, 5 kinderen, 4 katers, 7 kippen, 2 geiten, 1 schaap en Ella (onze Golden Dream)

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #374 Gepost op: november 10, 2010, 15:25:24 »
Tiens...
Ik hoorde net van een kennis dat er wel van die 6 hoekigen zijn met verwarming ...

En die garnalenbakjes.. Waar koop je die ?

Er zullen er wel zijn maar dan misschien ander merk of groter type :wink:

Waar koop je die bakjes? Tom & Co, Zoomart, Horta en andere speciaalzaken....

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #375 Gepost op: november 10, 2010, 15:53:03 »
In deze kleine bakjes zit geen verwarming dus tropische vissen vallen al zeker af
de temperatuur van dit bakje is dus afhankelijk van de plaats waar hij staat.

Meer dan een paar goudvissen ga je er niet in kunnen steken vrees ik :denk:

Maar verwarming is er wel zo ingezet, en kost ook maar een paar euro.

Goudvissen passen er al zeker niet in, zelfs niet eentje....!!!
Kardinaaltjes ook niet, aangezien die in een school moeten gehouden worden en dit bakje daar veel te klein voor is.
Eigenlijk zijn dit erg slechte bakjes. Je hebt wel een mooi zicht rondom rond, maar dat levert natuurlijk ook weer extra stress op voor de vissen, aangezien ze steeds op hun hoede moeten zijn omdat het gevaar in zo'n bakje voor hen natuurlijk van alle kanten kan komen. Of je moet het bakje stampvol zetten met planten zodat de vissen toch nog schuilgelegenheid hebben.

Hoe groter een aquarium, hoe makkelijker en beter. Wil je er een paat vissen insteken en de toch wat ruimte geven, dan zit je al snel aan een aquarium van een metertje.
Kleine bakjes zijn wel leuk voor speciaalbakjes van te maken voor bv. garnalen, koppeltje dwerg-goerami's, kogelvisjes, zeepaardjes enzo. Maar de soorten die je daar goed in kunt houden, zijn meestal niet de eenvoudigste soorten om in leven te houden en stellen hoge eisen aan de waterkwaliteit, samenstelling,...
Veel van de kleine aquariums worden ook vooral gebruikt om te aquascapen, en zijn dus hoofdzakelijk bedoeld om planten in te houden.

Een mannetje kempvis is ook wel leuk om in een redelijk klein bakje te houden. Anders een koppel of trio guppen of  platy's. Veel meer keuze heb je qua makkelijk verkrijgbare vissen niet voor kleine bakjes.

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #376 Gepost op: november 10, 2010, 15:57:47 »
Maar verwarming is er wel zo ingezet, en kost ook maar een paar euro.

Goudvissen passen er al zeker niet in, zelfs niet eentje....!!!
Kardinaaltjes ook niet, aangezien die in een school moeten gehouden worden en dit bakje daar veel te klein voor is.
Eigenlijk zijn dit erg slechte bakjes. Je hebt wel een mooi zicht rondom rond, maar dat levert natuurlijk ook weer extra stress op voor de vissen, aangezien ze steeds op hun hoede moeten zijn omdat het gevaar in zo'n bakje voor hen natuurlijk van alle kanten kan komen. Of je moet het bakje stampvol zetten met planten zodat de vissen toch nog schuilgelegenheid hebben.

Hoe groter een aquarium, hoe makkelijker en beter. Wil je er een paat vissen insteken en de toch wat ruimte geven, dan zit je al snel aan een aquarium van een metertje.
Kleine bakjes zijn wel leuk voor speciaalbakjes van te maken voor bv. garnalen, koppeltje dwerg-goerami's, kogelvisjes, zeepaardjes enzo. Maar de soorten die je daar goed in kunt houden, zijn meestal niet de eenvoudigste soorten om in leven te houden en stellen hoge eisen aan de waterkwaliteit, samenstelling,...
Veel van de kleine aquariums worden ook vooral gebruikt om te aquascapen, en zijn dus hoofdzakelijk bedoeld om planten in te houden.

Een mannetje kempvis is ook wel leuk om in een redelijk klein bakje te houden. Anders een koppel of trio guppen of  platy's. Veel meer keuze heb je qua makkelijk verkrijgbare vissen niet voor kleine bakjes.

Tuurlijk maar in zon hexagon is zo'n verwarmingselement echt geen zicht (persoonlijke smaak)

Zo'm bakjes zijn wel goed als kleine kweekbak :yes:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #377 Gepost op: november 10, 2010, 16:09:37 »
In het midden zetten met wat stenen en/of plantjes er rond en je ziet er niets meer van. ;)

Als opfokbakjes zijn ze natuurlijk ook geschikt. Maar dan heb je nog steeds een groter aquarium nodig.

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #378 Gepost op: november 10, 2010, 16:12:07 »
In het midden zetten met wat stenen en/of plantjes er rond en je ziet er niets meer van. ;)

Als opfokbakjes zijn ze natuurlijk ook geschikt. Maar dan heb je nog steeds een groter aquarium nodig.

Maar dan verlies je wel een groot deel uitwerkingskracht en moet ie vaker aanschieten dan bvb in een filterbak of in een hoek bij de uitloop of aanvoer van het filter

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #379 Gepost op: november 10, 2010, 16:18:26 »
Jup, maar lijkt me niet zo'n probleem in zo'n klein bakje.
Er zijn natuurlijke betere manieren, maar die zijn dan al wel meteen een stuk duurder. Sump of externe filter met daarin het verwarmingselement bv. Maar is nogal zot om een klein tropisch aquarium daarmee te gaan uitrusten. Word bij nano-zoutwater wel veel gedaan. Sump van 200liter onder een aquarium van 30liter enzo. :mrgreen:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal