collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59041 keer)

Offline woody11ke

• warme hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: het aquarium topic
« Reactie #220 Gepost op: maart 18, 2010, 07:59:31 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Nee thx.
Zit zelf met een overvloed aan slakken.
Geregeld haal ik de grootste er uit.

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #221 Gepost op: maart 18, 2010, 08:52:11 »
Foto's!  :mrgreen:

Mijn waterschildpad is nog geen 10cm, ik schat ongeveer 6 à 7 cm SL, ze is een dikke 1,5 jaar (vandaar dat hij/zij nu nog op een eiland zit zonder zand) Het geplakte eiland met zand heeft het niet uitgehouden  :silenced:  :oops:.

Ik heb een potfilter, Eheim 2013, eigenlijk nog wat te licht voor die bak, maar omdat de geelbuik nog zo klein is, kan ik nog wat "sparen" om er later nog een krachtige bij op te zetten.
Ik filter eerst over van die witte porseleinen buisjes, zo een grof zwart sponsje en dan de gewone witte filterwatten.

Graven mag ze hoor. Eigenlijk was dat zand niet bedoeld voor in het water, was eigenlijk van het eiland, daarom is het water wat troebel, want dat was natuurlijk niet erg goed gespoeld  :doh:. Voorlopig graaft ze alleen maar rechtsachter in de hoek, dat is de 'schuilhoek'.

Het zijn kunstplanten die er in staan hoor  :happywink: Ik heb me nu wel één bosje waterpest aangeschaft, om eens te kijken hoe dat gaat. Anders is het maar voer.
Klinkt super ;-). Laat haar/hem maar graven. Is het een mannetje of vrouwtje? Als gedacht aan een kameraadje? Moest de schildpad ooit teveel vuil maken in de bak, raad ik je aan om een interne filter te installeren ipv een extra potfilter.
Mijn aquariumman heeft dat fantastisch gefikst. Is goedkoper dan een extra potfilter. Als je wil maak ik dit weekend anders eens foto's, want ik kan het moeilijk met woorden uitleggen hoe dat systeem werkt.

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: maart 18, 2010, 08:55:58 »
Ik heb hier nog wat appelslakken op overschot (gele) als er liefhebbers zijn.  :weetniet:
Ik ben zeker geïnteresseerd!

Offline lore

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #223 Gepost op: maart 18, 2010, 09:06:52 »
Ik heb hier nog wat appelslakken op overschot (gele) als er liefhebbers zijn.  :weetniet:

nee mercikes, ben nog altijd niet van de slakken in mijne bak af  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline woody11ke

• warme hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
« Reactie #224 Gepost op: maart 18, 2010, 09:59:12 »
nee mercikes, ben nog altijd niet van de slakken in mijne bak af  :lol:
Als je dat goed bijhoud en telkens de slakken eruit haald als je ze ziet denk ik niet dat ge veel last gaat van hebben.
Iemand mag bij mij ook slakken komen halen.
De mijne zijn bruin.  :baeh:

Offline Nanne

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #225 Gepost op: maart 18, 2010, 10:28:26 »
Klinkt super ;-). Laat haar/hem maar graven. Is het een mannetje of vrouwtje? Als gedacht aan een kameraadje? Moest de schildpad ooit teveel vuil maken in de bak, raad ik je aan om een interne filter te installeren ipv een extra potfilter.
Mijn aquariumman heeft dat fantastisch gefikst. Is goedkoper dan een extra potfilter. Als je wil maak ik dit weekend anders eens foto's, want ik kan het moeilijk met woorden uitleggen hoe dat systeem werkt.

Het is niet aan te raden om er een kameraad bij te plaatsen als het een mannetje is, 2 mannen tesamen plaatsen is vragen om problemen.

Je kan met geld een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.        Josh Billings

Offline woody11ke

• warme hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
« Reactie #226 Gepost op: maart 18, 2010, 10:37:07 »
Het is niet aan te raden om er een kameraad bij te plaatsen als het een mannetje is, 2 mannen tesamen plaatsen is vragen om problemen.
Volledig mee eens  :yes:

Offline Ellie

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: maart 18, 2010, 13:44:12 »

Inderdaad, ik dacht dat schildpadden ook volledig alleen konden leven, buiten dan de paring.
Ik heb wel een vermoeden dat het een vrouwtje gaat zijn, maar dat weet ik pas zeker als 'm groot genoeg is.

Ik had er eerst twee, maar omdat de ene de andere beet, heb ik snel de brutaalste herplaatst en voor de 'underdog' gekozen.
Voor een geelbuik is de mijne echt heel zachtaardig. Echt een a-typische Trachemys, heel schrikkig, heeft zelfs bang van guppy's enz., dus eet ze (nog) niet op. Ik moet bijv. heel voorzichtig zijn om hem eens te kunnen betrappen op zonnen  :doh:

Fungus, is een binnenfilter goed voor schildpadden? Ik heb me laten wijsmaken dat je daar met buitenfilters moest mee werken...  :denk: Of heb je van die mangroves?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #228 Gepost op: maart 18, 2010, 13:54:06 »
Ik ben zeker geïnteresseerd!

Als je het ziet zitten om naar West Vlaanderen te komen , welkom. Ik woon tussen waregem en Kortrijk. pb me maar.

Offline Nanne

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #229 Gepost op: maart 18, 2010, 15:16:01 »
Inderdaad, ik dacht dat schildpadden ook volledig alleen konden leven, buiten dan de paring.
Ik heb wel een vermoeden dat het een vrouwtje gaat zijn, maar dat weet ik pas zeker als 'm groot genoeg is.

Ik had er eerst twee, maar omdat de ene de andere beet, heb ik snel de brutaalste herplaatst en voor de 'underdog' gekozen.
Voor een geelbuik is de mijne echt heel zachtaardig. Echt een a-typische Trachemys, heel schrikkig, heeft zelfs bang van guppy's enz., dus eet ze (nog) niet op. Ik moet bijv. heel voorzichtig zijn om hem eens te kunnen betrappen op zonnen  :doh:

Fungus, is een binnenfilter goed voor schildpadden? Ik heb me laten wijsmaken dat je daar met buitenfilters moest mee werken...  :denk: Of heb je van die mangroves?

Je hebt gelijk hoor, schildpadden leven liever alleen maar vrouwtjes kan je wat makkelijker samenhouden al is dat ook geen garantie. Ik plaats demijne ook alleen maar tesamen om te paren en dan weer elk in hun aquarium. Heb momenteel 6 eieren in mijn broedstoof.
Een binnenfilter voor waterschildpadden is echt niet voldoende en zeker niet voor een soort die zo groot word als de jouwe. Ik ben zeer tevreden van de JBL crystalprofi serie, niet zo duur, alles zit er al bij en zeer makkelijk in gebruik.
Als hij 10 cm is (schildlengte) kan je het geslacht al zien.

Je kan met geld een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.        Josh Billings

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #230 Gepost op: maart 18, 2010, 15:24:46 »
schilpadjes aquaruim is echt leuk, worden de visjes niet opgegeten? :mrgreen:

ahaaa, en die bak met groen.... of is het groen met bak.....

succes ermee!! :wink:

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #231 Gepost op: maart 18, 2010, 16:04:40 »
Volledig mee eens  :yes:
Wel, wij hebben 3 mannen en 1 vrouw. Eén roodwangman van 27 jaar, één roodwangman van een jaar of 5, éen geelbuikman van 11 jaar en een geeluikvrouw van 11 jaar. In de paarperiode kunnen ze wel eens stug doen tegen elkaar, maar als de grootte ongeveer gelijk is, is er geen probleem. Je moet uiteraard geen kleine bij een grote steken.
Ik heb de indruk dat het vechten onderling net minder is door de drie mannen. Die moeten elkaar voortdurend bezighouden en kunnen hun driften een beetje  verdelen over elkaar.

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #232 Gepost op: maart 18, 2010, 16:05:55 »

De binnenfilter die ik heb is speciaal voor schilpadden. Even fotootje maken.

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: maart 18, 2010, 16:23:31 »
Sorry voor de kwaliteit van de foto's, maar het waren maar snapshots:

Totaalbeeld: 

Landgedeelte: 

Filter onder het landgedeelte: 

Deze filter heeft een bredere ingang beneden om het grof vuil zeker mee af te filteren (leverresten, vis, korrels en vervellingen)

Offline Ellie

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #234 Gepost op: maart 18, 2010, 20:27:56 »
Als je het ziet zitten om naar West Vlaanderen te komen , welkom. Ik woon tussen waregem en Kortrijk. pb me maar.

Damn, dat is wat ver  :doh: Ik ben namelijk bezig terug een bak op te starten (in aanmaak) voor een goede partner voor een appelslak.rara, verrassing!

Offline Ellie

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: maart 18, 2010, 20:37:30 »
Je hebt gelijk hoor, schildpadden leven liever alleen maar vrouwtjes kan je wat makkelijker samenhouden al is dat ook geen garantie. Ik plaats demijne ook alleen maar tesamen om te paren en dan weer elk in hun aquarium. Heb momenteel 6 eieren in mijn broedstoof.
Een binnenfilter voor waterschildpadden is echt niet voldoende en zeker niet voor een soort die zo groot word als de jouwe. Ik ben zeer tevreden van de JBL crystalprofi serie, niet zo duur, alles zit er al bij en zeer makkelijk in gebruik.
Als hij 10 cm is (schildlengte) kan je het geslacht al zien.

Zo dacht ik het ook  :yes:
Hij/zij is nog geen 10cm, ze is nog geen 2 jaar, dus ik hoop dat dit wel de goede groeiwijze is.  :mrgreen:

Sorry voor de kwaliteit van de foto's, maar het waren maar snapshots:

Totaalbeeld: 

Landgedeelte: 

Filter onder het landgedeelte: 

Deze filter heeft een bredere ingang beneden om het grof vuil zeker mee af te filteren (leverresten, vis, korrels en vervellingen)

:shock: Awel, mijn bak had ook zo een binnenfilter. Ik heb bovenplaat er uit gezwierd. Dat is op mijn foto's uiterst links te zien, die hogere hoop zand, dat was dus de binnenfilter. Maar dan kon ik het water nog niet in de helft hoog zetten.

Die is ook mooi groot  :thumbs:

Moet je dan niet altijd het water verversen als je de filter wil schoonmaken?
Heeft het vrouwtje geen zand nodig om eitjes af te zetten?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #236 Gepost op: maart 18, 2010, 20:42:41 »
Damn, dat is wat ver  :doh: Ik ben namelijk bezig terug een bak op te starten (in aanmaak) voor een goede partner voor een appelslak.rara, verrassing!

Garnaaltjes?

Offline Ellie

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #237 Gepost op: maart 18, 2010, 20:49:49 »
Garnaaltjes?

Nee, een sluierstaart  :thumbs:  :echtspannend:
Volgens verschillende caresheets zouden dit goede partners zijn  :weetniet: (als de slak niet heel ienieminie meer is)

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #238 Gepost op: maart 18, 2010, 22:01:49 »
Zo dacht ik het ook  :yes:
Hij/zij is nog geen 10cm, ze is nog geen 2 jaar, dus ik hoop dat dit wel de goede groeiwijze is.  :mrgreen:

:shock: Awel, mijn bak had ook zo een binnenfilter. Ik heb bovenplaat er uit gezwierd. Dat is op mijn foto's uiterst links te zien, die hogere hoop zand, dat was dus de binnenfilter. Maar dan kon ik het water nog niet in de helft hoog zetten.

Die is ook mooi groot  :thumbs:

Moet je dan niet altijd het water verversen als je de filter wil schoonmaken?
Heeft het vrouwtje geen zand nodig om eitjes af te zetten?
Begin mei gaan alle schildpadden in de buitenvijver en legt het vrouwtje quasi direct haar eitjes. De aqua is dus het winteronderkomen. Het water kan inderdaad maar half de hoogte staan.

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #239 Gepost op: maart 18, 2010, 22:03:38 »
Nee, een sluierstaart  :thumbs:  :echtspannend:
Volgens verschillende caresheets zouden dit goede partners zijn  :weetniet: (als de slak niet heel ienieminie meer is)

kempvis?

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal