collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59133 keer)

Offline mama

• hondenvriend pro
  • *
  • 250 HV-Punten
Re: het aquarium topic
« Reactie #200 Gepost op: maart 16, 2010, 09:39:46 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :doh:

:irma:

zonder woorden

Offline lore

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #201 Gepost op: maart 16, 2010, 09:47:09 »
nu snappen jullie hoop ik dat we geen keuze hadden om de vissen direct in de vijver te zetten..
deze aquarium, daar heb ik toch wel een aantal dagen werk aan om hem gewoon proper genoeg te krijgen om gewoon op te starten...

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Erik en Pascale

• *
  • 582 HV-Punten
« Reactie #202 Gepost op: maart 16, 2010, 19:12:37 »
Amai wat is dat :shock:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Offline woody11ke

• warme hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #203 Gepost op: maart 16, 2010, 21:07:32 »
Jeetje dat is echt horror  :shock:

Offline Ellie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #204 Gepost op: maart 16, 2010, 21:17:41 »
 :shock: Dat je daar nog wil aan beginnen  :eh:

Offline Ellie

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #205 Gepost op: maart 16, 2010, 22:59:01 »
Dit is mijn bakje voor mijn waterschildpad en visjes, het is 150 x 50 x 60

Ik zoek nog heel veel waterpest en nog guppy's, heb momenteel alleen nog maar niet zwangere vrouwtjes.

Offline fungus

• *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #206 Gepost op: maart 17, 2010, 07:53:28 »
Dit is mijn bakje voor mijn waterschildpad en visjes, het is 150 x 50 x 60

Ik zoek nog heel veel waterpest en nog guppy's, heb momenteel alleen nog maar niet zwangere vrouwtjes.
Ellie, mag ik je eens vragen hoe groot je waterschildpad nu is? En waarover filter je? Ik heb zelf 4 waterschildpadden en die laten geen spaander heel van planten. Ik verwacht ook dat ze gaan graven in het grind. In ieder geval is je bakmaat ideaal voor een schildpad.

Offline Nanne

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: maart 17, 2010, 10:30:18 »
Héél mooie bak Ellie!!
Ik heb alleen maar nepplanten bij mijn waterschildpadden en ook hout waar ze graag op klimmen

Je kan met geld een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.        Josh Billings

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #208 Gepost op: maart 17, 2010, 15:34:35 »
de achterwand is eruit geflikkert :dance:
de filter krijg ik er niet uit, dus mijne vriend gaat zich straks heel nuttig mogen maken   :mrgreen:hij gaat zelf de nieuwe achterwand maken :dance:

nu staat de aquarium buiten, ben er net met de tuinslang op gevlogen, en seffes mag hij in soda weken  :yes:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #209 Gepost op: maart 17, 2010, 15:36:55 »
de achterwand is eruit geflikkert :dance:
de filter krijg ik er niet uit, dus mijne vriend gaat zich straks heel nuttig mogen maken   :mrgreen:hij gaat zelf de nieuwe achterwand maken :dance:

nu staat de aquarium buiten, ben er net met de tuinslang op gevlogen, en seffes mag hij in soda weken  :yes:

:thumbs: Da gaat een mooie bak worden!

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #210 Gepost op: maart 17, 2010, 15:42:44 »
zo zag hij er uit zonder achterwand voordat ik er met de tuinslang ben opgevlogen

en hier zie je de groene schimmel beter die rond en achter de filter zit, en eigenlijk over de ganse aquarium  :muur:...

die krijg ik dus maar niet losgemaakt  :weetniet: straks eens proberen met de haardroger of de lijm zo wil lossen, want met messen kan je 1 kant losser prutsen, maar door de druk die je zet, zet je de andere kant weer vast. tenzij ik papier ofzo er tussen geprutst kan krijgen zodat de lijm al geen vat meer heeft  :denk:

ben ondertussen ook aan een nieuw projectje begonnen  :mrgreen: een mini aquariumke van 40cm staat nu te drogen  :mrgreen: nog een 3tal lagen erop en dan gaan we zien of hij niet te hevig is voor garnalenbakje, en anders hebben wij een hyper originele bloembak  :mrgreen: (2 wanden worden glittergroen :dance:)

Offline Ellie

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #211 Gepost op: maart 17, 2010, 19:32:11 »
Ellie, mag ik je eens vragen hoe groot je waterschildpad nu is? En waarover filter je? Ik heb zelf 4 waterschildpadden en die laten geen spaander heel van planten. Ik verwacht ook dat ze gaan graven in het grind. In ieder geval is je bakmaat ideaal voor een schildpad.
Foto's!  :mrgreen:

Mijn waterschildpad is nog geen 10cm, ik schat ongeveer 6 à 7 cm SL, ze is een dikke 1,5 jaar (vandaar dat hij/zij nu nog op een eiland zit zonder zand) Het geplakte eiland met zand heeft het niet uitgehouden  :silenced:  :oops:.

Ik heb een potfilter, Eheim 2013, eigenlijk nog wat te licht voor die bak, maar omdat de geelbuik nog zo klein is, kan ik nog wat "sparen" om er later nog een krachtige bij op te zetten.
Ik filter eerst over van die witte porseleinen buisjes, zo een grof zwart sponsje en dan de gewone witte filterwatten.

Graven mag ze hoor. Eigenlijk was dat zand niet bedoeld voor in het water, was eigenlijk van het eiland, daarom is het water wat troebel, want dat was natuurlijk niet erg goed gespoeld  :doh:. Voorlopig graaft ze alleen maar rechtsachter in de hoek, dat is de 'schuilhoek'.

Het zijn kunstplanten die er in staan hoor  :happywink: Ik heb me nu wel één bosje waterpest aangeschaft, om eens te kijken hoe dat gaat. Anders is het maar voer.

Offline Magentas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #212 Gepost op: maart 17, 2010, 20:01:14 »
Een beginnersvraagje hier:

De gastjes van mijn klas zijn gek van dieren. Ik zou dus echt graag een klasdiertje hebben, en de grote klassiekers zijn visjes / schildpadden.

Bestaat er zoiets als een visje dat redelijk stressbestendig is (kleuterklas = lawaai), "taai" is (dode vis = 22 huilende kleuters), en zich goed kan voelen in een relatief klein bakje (er zijn geen hopen plaats in een kleuterklas).
Wat heeft een vis eigenlijk allemaal nodig om een viswaardig leven te leiden? Ik neem aan dat het wel meer is dan een vis in een bakje water droppen en er een plastic plantje bij te zetten?
En om ethische redenen, bestaat er zoiets als vissenbroodfok?  :mrgreen:
Imens står solen over højen, han mindes den sommer hvor hun strålede
Forsvandt I haven grøn, og træernes sang hun fandt

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: maart 17, 2010, 20:05:22 »
Een wandelende tak..  :weetniet:
Die zie je niet zo makkelijk dood liggen moest het zo zijn  :mrgreen:
Wij hadden er vroeger eentje in de klas... ik heb hem nooit zien zitten  :|

Offline Magentas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: maart 17, 2010, 20:15:29 »
Een wandelende tak..  :weetniet:
Die zie je niet zo makkelijk dood liggen moest het zo zijn  :mrgreen:
Wij hadden er vroeger eentje in de klas... ik heb hem nooit zien zitten  :|

Hmm, misschien is dat een idee, ik zet daar gewoon een bak met wat plantjes en maak ze wijs dat er een wandelende tak in zit, maar dat ze héél goed moeten zoeken. En ik zal er niet veel onderhoude aan hebben  :mrgreen:

Maar zo'n wandelende tak is niet echt actief he, en dat kweekt als de konijnen. Nu ja, ik werk in Brussel, de ouders van ons publiek kweken ook als de konijnen...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: maart 17, 2010, 20:18:04 »
het probleem met vissen is tijdens de vakanties, je kan ze moeilijk weken alleen laten  :denk:
in een kleinere bak (60cm ofzo) kan je een paar guppy's in kwijt, maar ik denk niet dat die heel stressbestendig zijn  :weetniet:
plastieke plantjes zou ik niet doen in een aquarium, echte zijn veel mooier en de kinderen zien ze groeien (als ze veel geduld hebben he  :mrgreen:)

en anders appelslakken? of garnaaltjes?

Offline Magentas

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: maart 17, 2010, 20:19:53 »
het probleem met vissen is tijdens de vakanties, je kan ze moeilijk weken alleen laten  :denk:
in een kleinere bak (60cm ofzo) kan je een paar guppy's in kwijt, maar ik denk niet dat die heel stressbestendig zijn  :weetniet:
plastieke plantjes zou ik niet doen in een aquarium, echte zijn veel mooier en de kinderen zien ze groeien (als ze veel geduld hebben he  :mrgreen:)

Daarom een klein bakje, dat kan ik meenemen in de weekends. We hebben ook een conciërge die op school woont, maar wil haar daar niet echt mee opzadelen

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #217 Gepost op: maart 17, 2010, 20:21:00 »

Appelslakken kweken ook serieus door.... maar je ziet de trossen met eieren wel goed zitten (ze leggen die uit het water, tegen de rand van de aqua of aan de onderkant van het deksel)
Maar ze zijn wel heel leuk om naar te kijken en je hebt ze in verschillende kleuren ook dacht ik :yes:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #218 Gepost op: maart 17, 2010, 20:27:05 »
ja ik heb er al roze en gele gezien  :lol:

Magentas, dan zou ik voor vuurgarnaaltjes gaan  :happywink: die houden de bak proper, zijn mooi om te zien, in een aqua 20 kan je er al een paar kwijt en in die aquariums zit alles al bij  :happywink:

http://www.shoputaka.nl/c-453179/superfish/ een link met nog andere kleine aquariums met volledige filters enzo, dan heb je een idee  :happywink:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: maart 17, 2010, 21:28:49 »
Ik heb hier nog wat appelslakken op overschot (gele) als er liefhebbers zijn.  :weetniet:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal