collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 63901 keer)

Offline Karo

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: het aquarium topic
« Reactie #500 Gepost op: mei 14, 2011, 09:51:52 »
Wat scheelde er dan met uw zand Lore?

Offline lore

• *
« Reactie #501 Gepost op: mei 14, 2011, 10:50:44 »
bij het minste wat mijn vissen nog maar naar dat zand keken, had ik overal zand, dat bleef dus voor geen meter liggen  :weetniet: het was nochtans aquariumzand maar ik vrees dat het gewoon te fijn was voor mijn mannen  :weetniet:
mijn planten zaten constant vol waardoor ze constant kapot gingen natuurlijk, mijne filter zat constant vol met zand...

Offline Karo

• *
« Reactie #502 Gepost op: mei 14, 2011, 10:59:31 »
bij het minste wat mijn vissen nog maar naar dat zand keken, had ik overal zand, dat bleef dus voor geen meter liggen  :weetniet: het was nochtans aquariumzand maar ik vrees dat het gewoon te fijn was voor mijn mannen  :weetniet:
mijn planten zaten constant vol waardoor ze constant kapot gingen natuurlijk, mijne filter zat constant vol met zand...

Ja das idd ambetant  :?
Had in de mijne ook zand liggen en enkel voedingsbodem waar er plantjes stonden en ik was daar eigenlijk wel heel content van.

Offline lore

• *
« Reactie #503 Gepost op: mei 15, 2011, 23:22:30 »
ik heb nu in onze nieuwe een voedingsbodem en simpele zwarte grind gelegd. nu kunnen we ne keer vergelijken wat nu het beste is se, want er zijn nogal voor en tegenstanders van de voedingsbodem ze  :lol:

Offline lore

• *
« Reactie #504 Gepost op: juni 04, 2011, 01:10:49 »
et voila, ons klein bakske is ingedraaid  :dance:

vandaag weer iets in huis gehaald  :doh: een vriendin moest door verbouwingen van hare aquarium af en vroeg of wij die niet wilden hebben, mét vissen..
ja ok, cavakes, ene erbij maakt nu ook niet meer uit  :lol: maar miljaar wat een combinaties  :doh: :muur:  :zot:
we hebben deze vissen voorlopig in de bruine rio 240 gezet, onze kempvis eventjes in het klein bakske gezet, en morgen horen in de viswinkel of ze er niet een paar willen overnemen, van welke soort ze allemaal zijn en ze proberen te verkopen of te ruilen :oops: lelijke vissen, daar kan ik nog mee leven, maar combinaties die vragen om problemen, mja dan gun ik ze liever een andere thuis waar ze wel in een aangepaste aquarium met aangepaste vissen kunnen zitten  :oops:
ale ja, kan moeilijk blijven aquariums zetten om de juiste combinaties te maken he  :oops:
4 koppels van verschillende soorten chicliden in 1 aquariumke, daar nog een hoopke goeramie's bij, barbelen, nog wat kleine vissen, guppyvrouwen, 1 glasmeerval, een paar katvissoorten,  en dan nog een deel vissen waar ik de naam niet van weet...
de 2 volwassen botia lohachata's hebben we in onze andere rio 240 gezet, bij onze botia lohachata's.

dus mensen die nog vissen zoeken, geef een gil en ik zal proberen foto's te maken  :thumbs:

ik snap dat dus echt niet he, deze combinatie is haar dus aangeraden door ne winkel die zich durft expert noemen in aquariumvissen  :silenced: nu, ben daar 1 keer geweest, hij wou mij in een 80 cm bakske, maanvissen verpatsen en toen wist ik dus al genoeg  :lol:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn weblogje
« Reactie #505 Gepost op: juni 04, 2011, 12:34:44 »
als er een colisa chuna tussenzit, vrouwtje, mag je wat laten weten.

heb hier twee mannetjes :muur:

dan geef ik 1 mannetje aan u mee :mrgreen:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #506 Gepost op: juni 04, 2011, 12:37:58 »
de 2 volwassen botia lohachata's hebben we in onze andere rio 240 gezet, bij onze botia lohachata's.

Gevaarlijk zonder eerst een quarantaine-periode. Zijn al heel veel mensen die zo hun hele visbestand zijn kwijtgespeeld.

Lijkt me eigenlijk ook niet eens zo'n absurde combinatie van vissen. Guppy's hebben bv wel weinig te zoeken daartussen, maar die stellen zo weinig eisen dat dat wel goed zal gaan. Ligt natuurlijk ook aan de afmetingen van het aquarium waar ze in zaten.

Toevallig geen foto van het aquarium zoals je het kreeg? Of zoals het bij je vriendin stond dan?

Offline kiangara

• *
« Reactie #507 Gepost op: juni 04, 2011, 12:42:55 »
iemand ervaring met een reverse osmosis apparaat. Heb me dat onlangs gekocht, maar heb meer waste water dan pure water...  :denk:

de handleiding is ni super duidelijk...

Offline lore

• *
« Reactie #508 Gepost op: juni 04, 2011, 12:45:01 »
Shinju, ik vrees van niet, uw manneke moet ik niet perse, maar garnaaltjes mogen nog altijd  :mrgreen:
 :lol:
ik ga vandaag proberen om foto's te maken van die mannen, en dan kan je nog zien welke vis je eventueel wil hebben he  :mrgreen:

tom, geloof me vrij, als je ze nu zelfs in mijn rio 240 ziet zwemmen, is dit een compleet absurde combinatie hoor :yes: 
en hier komt geen vis in mijne aquarium zonder dat die eerst volledig gecontroleerd wordt en er producten in mijn bak gedaan wordt ze. tis niet de eerste keer dat ik een vis in mijne aquarium zet ze  :lol:
dit alles zat dus in een rio 180... met 3 planten...
ze zitten nu dus in mijn rio 240, die compleet vol staat met vallisneria en 3 stukken kienhout, en zelfs hier vinden die mannen te weinig beschutting...

ik heb de rio's te koop gezet op 2de hands, en kga seffes een panoramisch aquariumke ophalen van 60 cm. nu hopen dat die 2 rio's en die vissen rap verkocht geraken...

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
    • mijn weblogje
« Reactie #509 Gepost op: juni 04, 2011, 12:58:24 »
ik heb maar een heeeel klein bakje, dus weet niet of ik er wat anders bij ga zetten.

garnalen mag je idd altijd op komen halen, zit al even zonder licht in de bak dus geen idee hoeveel er nu zijn :muur:
er is een foute levering geweest van kapotte lichten en nu komen er maar geen nieuwe aan van welke in nodig heb :doh:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
    • Powder Puff
« Reactie #510 Gepost op: juni 04, 2011, 13:00:21 »
Producten helpen maar tegen bepaalde ziektes. Normaal is een minimum quarantaineperiode van een maand toch wel aan te raden. Kan vaak goed gaan met enkel die producten, maar op een keer ga je toch eens prijs hebben. Maar iedereen doet daar natuurlijk mee wat ie zelf wil.

@kiangara: dat is heel normaal hoor. Je gaat véél meer afvalwater dan 'puur' water hebben.

Offline lore

• *
« Reactie #511 Gepost op: juni 04, 2011, 13:06:50 »
shinju, ik heb hier die rio 180 te koop staan, staan wel een deel krassen op van haar klein mannen, maar moest je interesse hebben? er zit nog een lichtbak bij zelfs  :wink: dan krijgt ge ineens wat vissen mee als ge wilt  :mrgreen:
de rio 240 staat ook te koop moest ge willen  :wink:
wanneer mag ik er komen halen? of regelen we dat via fb of pb?

Offline T-General

• *
.
« Reactie #512 Gepost op: juni 04, 2011, 16:40:59 »
Aangezien de kleinste niet meer naar zijn aquarium omkijkt en de vissen die er nu in zitten speciaal voor hem waren, wil ik een andere soort zetten.
Ik zou graag dwergcichliden zetten maar dan moet ik de inrichting helemaal veranderen en daar heb ik niet zoveel zin in.

Ik zou de kardinaaltjes corydoras en danios laten zitten maar de overvloed guppys eruit.  In de plaats zou ik ofwel een harem blauwe spat zetten of een school sumatranen....

Dilemma dilemma

Offline lore

• *
« Reactie #513 Gepost op: juni 04, 2011, 17:35:40 »
tg, chicliden hebben we hier nu zitten die weg moeten he. als ge wilt, dan maak ik er wel eens ne foto van?

Offline T-General

• *
« Reactie #514 Gepost op: juni 04, 2011, 18:05:35 »
tg, chicliden hebben we hier nu zitten die weg moeten he. als ge wilt, dan maak ik er wel eens ne foto van?

Wil wel eens weten de welke het zijn...  :yes:

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #515 Gepost op: juni 06, 2011, 11:28:05 »
Ik zit hier ook met een dilemma. Mijn grote bak staat te koop, die is helemaal nieuw, maar niemand wil er tot hier toe een deftige prijs voor betalen (40 euro noem ik geen deftig bod  :doh:).
Dus ben ik aan het overwegen om hem in mijn atelier te zetten voor de klauwkikkers. Die zitten momenteel in een 80 cm bak en die zouden wel wat meer ruimte kunnen gebruiken  :denk: De bak hoeft voor hun ook niet tot aan de rand gevuld te zijn. Ik twijfel wat omdat ik niet weet of mijn kasten daarvoor geschikt zijn. Alhoewel, er hebben 3 aquariums op gestaan, dus een half gevulde 200 l bak zou ook nog wel moeten lukken denk ik. Ik heb trouwens de hele boel verstevigd.

Offline kiangara

• *
« Reactie #516 Gepost op: juni 06, 2011, 11:31:40 »
@kiangara: dat is heel normaal hoor. Je gaat véél meer afvalwater dan 'puur' water hebben.

het verschil is wel enorm... Als ik met dat mini pisse straaltje een deel van mijn water moet verversen ben ik 2 dagen bezig  :denk:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
    • Powder Puff
« Reactie #517 Gepost op: juni 06, 2011, 11:38:48 »
Meesten hebben dat praktisch continue aanstaan en vangen het 'goede' water op in een reservoir.
Hoe duurder en beter het apparaat, hoe hoger de opbrengst. Denk dat de beste een opbrengst van ongeveer 30% hebben. Dus iets minder dan een derde van het gebruikte water word dan omgezet naar osmose water.
Bij de goedkoopste schommelt dat meestal tussen de 5 en 10%, dus betaal je al snel meer aan verspild water dan dat je hebt bespaard door een goedkoper model te nemen.

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
    • mijn weblogje
« Reactie #518 Gepost op: juni 06, 2011, 12:10:53 »
shinju, ik heb hier die rio 180 te koop staan, staan wel een deel krassen op van haar klein mannen, maar moest je interesse hebben? er zit nog een lichtbak bij zelfs  :wink: dan krijgt ge ineens wat vissen mee als ge wilt  :mrgreen:
de rio 240 staat ook te koop moest ge willen  :wink:
wanneer mag ik er komen halen? of regelen we dat via fb of pb?

de dag dat ik verhuis, komt er een andere (grotere) bak.
da kan nog effie duren dus ge moet hem ni opzij houden  :lol:

Offline lore

• *
« Reactie #519 Gepost op: juli 10, 2011, 19:02:54 »
en net nu ik die vissen wou te koop zetten, zie ik dat de gele chicliden jongskes hebben gekregen.
iemand die ze wil? ze zijn ongeveer 1cm groot nu maar ik heb begot geen idee van de geslachten

Hondenvrienden.be

« Reactie #519 Gepost op: juli 10, 2011, 19:02:54 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal