collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59121 keer)

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: het aquarium topic
« Reactie #480 Gepost op: april 21, 2011, 11:02:11 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
ik heb bij een groothandel gewerkt en soms vallen die vissen in een uur tijd de helft dood omdat ze ziek zijn/slecht bij aankomst.
je kan niet bij de bak blijven zitten, je moet al het ander werk ook rond krijgen en de andere vissen verzorgen zodat die niet ziek worden. die bakken zijn niet gelinkt aan elkaar dus de een ziekte kan niet naar de andere bak overgaan als de verzorgers "steriel" werken.

maar deze job..... ik kan je verhalen vertellen hoor :roll:
werk bij de post was er niets mee vergeleken :hmpf:
ik zie al spontaan horror verhalen voor mijn ogen afspelen als je begint over ' ik kan je verhalen vertellen hoor' brrr

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #481 Gepost op: april 21, 2011, 11:13:36 »
Qua winkels/groothandels vind ik http://www.poisson-or.com/lang-nl/ wel nog goed.
Mensen hebben erg veel verstand van zake en ze kunnen aan alles wel aangeraken als je iets specifieks zoekt.

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #482 Gepost op: april 21, 2011, 11:14:39 »
ik zie al spontaan horror verhalen voor mijn ogen afspelen als je begint over ' ik kan je verhalen vertellen hoor' brrr

tsja, vissen die uren in zakken zitten, overgevlogen uit continenten. de zakken komen niet allemaal goed aan en nadien sterven er nog een groot gros...

het werk zelf deed ik graag (buiten de sterfte dan), maar we waren serieus onderbemand, en het werk is een stuk zwaarder dan je zeggen zou. en de baas en zen familie... laten we erbij laten da het dikke profiteurs zijn die blij mogen zijn da de rest van hun arbeiders hun klep ni open durven trekken!

heb via diavoorstelling gezien hoe de Betta mannekes in land van oorsprong opgefokt worden en dan naar hier komen.
die beesten hebben een triest leve ze :(
groeien op in een kleine fles 1 per 1, maar wel da ze langs alle kanten een concurrent zien.
da zijn daar velden met flessen echt ni te schatte!

waterverversing en eten gaat via de "tuinslang" gewoon even erover gaan en tis weer in orde....

dan zie je die manne bovenop die flessen lopen en de flessen nazien op dode. is er een dood, hale ze het fleske ertussenuit.

dat allemaal voor de wens van mensen om zo een vis te hebben.
kvind het voor die vissen even erg als de kleur ingespoten gevallen. :muur:

als hier een Betta komt ga ik die niet in de Aquashop hale, maar bij een persoon hier in belgie opgekweekt. :hmpf:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #483 Gepost op: april 21, 2011, 11:16:36 »
Qua winkels/groothandels vind ik http://www.poisson-or.com/lang-nl/ wel nog goed.
Mensen hebben erg veel verstand van zake en ze kunnen aan alles wel aangeraken als je iets specifieks zoekt.

nog nooit geweest, maar idd veel van gehoord al :D

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #484 Gepost op: april 21, 2011, 11:49:41 »
tsja, vissen die uren in zakken zitten, overgevlogen uit continenten. de zakken komen niet allemaal goed aan en nadien sterven er nog een groot gros...

het werk zelf deed ik graag (buiten de sterfte dan), maar we waren serieus onderbemand, en het werk is een stuk zwaarder dan je zeggen zou. en de baas en zen familie... laten we erbij laten da het dikke profiteurs zijn die blij mogen zijn da de rest van hun arbeiders hun klep ni open durven trekken!

heb via diavoorstelling gezien hoe de Betta mannekes in land van oorsprong opgefokt worden en dan naar hier komen.
die beesten hebben een triest leve ze :(
groeien op in een kleine fles 1 per 1, maar wel da ze langs alle kanten een concurrent zien.
da zijn daar velden met flessen echt ni te schatte!

waterverversing en eten gaat via de "tuinslang" gewoon even erover gaan en tis weer in orde....

dan zie je die manne bovenop die flessen lopen en de flessen nazien op dode. is er een dood, hale ze het fleske ertussenuit.

dat allemaal voor de wens van mensen om zo een vis te hebben.
kvind het voor die vissen even erg als de kleur ingespoten gevallen. :muur:

als hier een Betta komt ga ik die niet in de Aquashop hale, maar bij een persoon hier in belgie opgekweekt. :hmpf:
dat is met veel dieren zo he. met onze hondjes toch ook. halen we toch ook bij een goede fokker of bij een particulier. ik zou liefst ook alle vissen bij een andere aquariaan halen maar dit is niet altijd mogelijk natuurlijk, neon tetra's bijvoorbeeld zijn zo moeilijk te kweken in gevangenschap :( ikzelf heb nog altijd de droom om later een groot zoutwater aquarium te hebben en met zeepaardjes maar nog geen idee of die in gevangschap gekweekt kunnen worden want geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om wildvang te kopen!

Offline kiangara

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4050 HV-Punten
« Reactie #485 Gepost op: april 21, 2011, 13:16:40 »

mijn laatste aankoop vis kwam vandaar...
Voor de rest ben ik er wel tevreden, maar niet meer voor visjes zelf...

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #486 Gepost op: april 21, 2011, 14:22:16 »
dat is met veel dieren zo he. met onze hondjes toch ook. halen we toch ook bij een goede fokker of bij een particulier. ik zou liefst ook alle vissen bij een andere aquariaan halen maar dit is niet altijd mogelijk natuurlijk, neon tetra's bijvoorbeeld zijn zo moeilijk te kweken in gevangenschap :( ikzelf heb nog altijd de droom om later een groot zoutwater aquarium te hebben en met zeepaardjes maar nog geen idee of die in gevangschap gekweekt kunnen worden want geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om wildvang te kopen!

Groot en zeepaardjes gaat niet samen. Hebben echt een kleiner bakje nodig speciaal voor hen met minder stroming en wieren en algen. Worden wel gekweekt hoor, maar niet veel en waarschijnlijk ga je er wel voor naar Duitsland moeten gaan. Weet 1 iemand in BelgiŽ en 1 iemand in Nederland die af en toe eens nakweek hebben, maar die hebben beide al wachtlijsten van een paar jaar.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #487 Gepost op: april 21, 2011, 14:56:11 »
ja zie, heb mij der dus nog niet over ingelezen he :p hoewel ik eerder het bij zeepaardjes zou houden en mss wat passievere bewooners, maar again, nog niet ingelezen :p
koraal bijvoorbeeld, wordt dat ook gekweekt of is dat allemaal uit het wild?

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
    • Powder Puff
« Reactie #488 Gepost op: april 21, 2011, 15:05:43 »
Zijn maar heel weinig soorten die je bij zeepaardjes kunt zetten hoor. Zeepaardjes hebben echt wel een totaal andere bak nodig dan vrijwel alle andere zeevissen.

Koraal word vollop gekweekt. Iedereen die een goed draaiende bak heeft gaat uiteindelijk moeten snoeien in zijn koralen. Dus de meeste hobbyisten hebben altijd wel stekjes te koop.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #489 Gepost op: april 21, 2011, 15:10:24 »
Zijn maar heel weinig soorten die je bij zeepaardjes kunt zetten hoor. Zeepaardjes hebben echt wel een totaal andere bak nodig dan vrijwel alle andere zeevissen.

Koraal word vollop gekweekt. Iedereen die een goed draaiende bak heeft gaat uiteindelijk moeten snoeien in zijn koralen. Dus de meeste hobbyisten hebben altijd wel stekjes te koop.
allright! nu over 10 jaar dat nog weten of dit topic proberen terug te vinden :p

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #490 Gepost op: mei 11, 2011, 21:33:37 »
ben net 7 Caridina japonica's en een massa aquariumplanten gaan ophalen  :dance: hij wou er vanaf, ik ben er super blij mee  :dance: ineens mijn 2 bakken immens stevig voorzien van planten  :mrgreen:
het meeste is wel vallisneria, niet bepaald de mooiste die ik heb, maar mijn vissen zijn er immens blij mee dus ik ook  :lol:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #491 Gepost op: mei 13, 2011, 20:51:32 »
et voila, bakje nr 4 staat hier ook al se  :mrgreen: :dance:
een super schattig aqua 40je :wub: het ventje zag hem staan en heeft hem meegebracht voor mij :wub:
morgen direct voedingsbodem en steentjes halen, die zijn we natuurlijk vergeten  :doh:  :lol:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #492 Gepost op: mei 13, 2011, 20:52:26 »
leuk!
foto's  :thumbs:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #493 Gepost op: mei 13, 2011, 21:14:15 »
aan de nieuwe is nog niet zo veel te zien he  :lol: ne lege zwarte mini bak  :lol:
morgen voedingsbodem halen, maar ik twijfel nog over de kleur van het grind  :denk:
bij onze zwarte rio 240, hebben we ook zwarte grind, en das wel mooi. de planten en de vissen komen dan echt mooier uit.
maar kweet nog niet, kheb ooit eens rode grind gezien, en dat had ook wel iets in dat zwart bakske  :denk:

de plantjes gaan gewoon planten zijn uit de 2 grote bakken. ik ga zelfs een deel planten proberen te verkopen denk ik want heb nu dus immens veel valisneria teveel  :doh:

shinju, ge hebt nog altijd geen vuurtjes teveel nee  :mrgreen:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #494 Gepost op: mei 13, 2011, 22:00:42 »
als je vuurtjes komt halen, mag je in de plaats wat planten meebrengen (als je wat anders hebt dan valisneria :whoea:)
en anders een leuk speeltje voor de pups :mrgreen:

mijn licht is kapot en moet een nieuw gaan halen wat nog niet heel handig is omdat het zo een speciaal prijs bakje was.

waarom niet gewoon deel grind, deel zand in je nieuw bakje? vinden een deel grondvisjes erg leuk
je kan een scheiding maken in je bak op de grond dat ieder aan 1 kant ligt.

het is nu pokkedruk met bezoek hier, maar je mag altijd wat laten weten voor binnekort wat garnaaltjes te komen halen.
kan je gelijk pupknuffelen :wink:

een deeltje (20 tal) hebben al een nieuwe thuis gevonden :mrgreen:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #495 Gepost op: mei 13, 2011, 22:26:34 »
oh nee zand doe ik van mijn leven niet meer  :lol: dat hadden we in onze bruine rio 240 gedaan en foei toch zoveel miserie mee gehad dat ik uiteindelijk onze oer maar echt oer lelijke aquariumsteentjes erop heb gesmeten en geprobeerd heb om het meeste zand eruit te zwieren  :doh:

misschien dat ik wel met 2 kleuren grind ga werken  :denk: :lol:

ale, echt geen vallisneria hebben  :mrgreen: zijn al meer dan 50cm groot  :wink: daarmee dat die moeilijk in mijn aqua 40tje kunnen. kga wel een cocosnoot bekleden met mos, en die al in het 40tje laten groeien, want die gaat er waarschijnlijk toch inkomen denk ik. in het 40tje komen ook nog garnalen, maar ben nog niet zeker. citroentjes lijken mij wel heel tof als contrast van onze vuurtjes in de 240, maar mijne vriend is gek van crystal reds. maar die prijzen jong  :zot:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #496 Gepost op: mei 13, 2011, 22:35:40 »

heb maar een heeeeeel klein bakje hoor :mrgreen:

oh nee zand doe ik van mijn leven niet meer  :lol: dat hadden we in onze bruine rio 240 gedaan en foei toch zoveel miserie mee gehad dat ik uiteindelijk onze oer maar echt oer lelijke aquariumsteentjes erop heb gesmeten en geprobeerd heb om het meeste zand eruit te zwieren  :doh:

misschien dat ik wel met 2 kleuren grind ga werken  :denk: :lol:

ale, echt geen vallisneria hebben  :mrgreen: zijn al meer dan 50cm groot  :wink: daarmee dat die moeilijk in mijn aqua 40tje kunnen. kga wel een cocosnoot bekleden met mos, en die al in het 40tje laten groeien, want die gaat er waarschijnlijk toch inkomen denk ik. in het 40tje komen ook nog garnalen, maar ben nog niet zeker. citroentjes lijken mij wel heel tof als contrast van onze vuurtjes in de 240, maar mijne vriend is gek van crystal reds. maar die prijzen jong  :zot:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #497 Gepost op: mei 13, 2011, 23:06:36 »
hoe groot was die van u weer? 100cm? daar past dat dus perfect in he  :mrgreen:

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #498 Gepost op: mei 13, 2011, 23:35:26 »
doe maar iets van veeele kleiner :whoea:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #499 Gepost op: mei 13, 2011, 23:37:52 »
de rest van mijn planten is nog niet zo ver dat ik er al van kan uitdunnen  :oops:
misschien binnekort wat mos  :denk:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal