collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59130 keer)

Offline kiangara

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4050 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: het aquarium topic
« Reactie #460 Gepost op: april 20, 2011, 13:20:53 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Waarom heb ik dit topic niet eerder gezien?
Hier dus ook een aquarium 120 X 40 X 50
momenteel niet veel vissen meer... :( had nieuwe vissen aangekocht en er moet een ziekte meegekomen zijn... Alle nieuwe vissen zijn eraan en nog maar enkele van die die ik al had schieten nog over... Is ondertussen dik een maand geleden.
Ik had ook vuurgarnaaltjes gekocht. Maar ik denk dat er hiervan geen enkel overleefd heeft. Grote grijze garnalen heb ik wel nog, die zijn ondertussen toch al goed 2 jaar oud...

Wie garnaaltjes over heeft, ik adopteer ze graag. Plek genoeg momenteel in mijn bak. En vooral veel plantjes :-)

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #461 Gepost op: april 20, 2011, 13:23:58 »
oehhhh Tom die hebben ze in leuke kleurtjeeeeees  :mrgreen: bespaart mij weer heel wat verfwerk  :mrgreen:
maar deze is maar 37l, en de nano is er 60 ;-) tis niet omdat het 'maar' voor ne kempvis is, dat ons ventje zich niet mag amuseren he  :lol: meneer zit ondertussen in de bijna lege rio 240, bij de 2 ancistrussen en een hoop garnalen die met hem mee gaan verhuizen. dus hij is wel ietskes gewoon he  :lol:

kiangara, das spijtig :( das de merde he, als ge ene zieke hebt, hebt ge garantie met de ganse bak plezier  :muur:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #462 Gepost op: april 20, 2011, 13:33:39 »
De Wave Box River 60 vind ik ook altijd wel mooi. Die zijn 50liter.

Probleem bij de sera is dat de verlichting niet echt goed is en moeilijk aan te passen. Toch wel een groot nadeel als je graag een bak vol plantjes hebt.
Geen idee of de filter in die sera goed is of niet. Ik weet wel dat de filter en afschuimer van het zeewatermodel lang niet optimaal zijn.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #463 Gepost op: april 20, 2011, 13:37:57 »
Ik weet niet van waar je bent, maar hier in 't Antwerpse is een groothandel die ook aan particulieren verkoopt. Die hebben een on-line stock lijst. http://www.aquaria-antwerp.be/intro_nl.htm
ik heb slechte ervaringen met aquaria antwerp! vaak zieke vissen in de aquaria en heb er zelf al gekocht, 1x ancistrus dood, andere keer de helft van mijn schooltje neon's
en het personeel is kei onvriendelijk!

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #464 Gepost op: april 20, 2011, 13:44:49 »
ik heb slechte ervaringen met aquaria antwerp! vaak zieke vissen in de aquaria en heb er zelf al gekocht, 1x ancistrus dood, andere keer de helft van mijn schooltje neon's
en het personeel is kei onvriendelijk!
Ben er nog niet zo vaak geweest. Dat onvriendelijk had ik nog niet ervaren en echt veel vissen heb ik er nog niet gekocht. Maar ik was wel van zin om er de volgende vissen te kopen ...
Nog iemand slechte ervaringen hier ?

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #465 Gepost op: april 20, 2011, 13:47:20 »
tom, das idd een specialleke maar djeezus die lijkt mij niet praktisch!
en er zit geen deksel op, iets wat ik nu écht wel wil bij onze nieuwe aquariums  :wink:

dus als iemand een Aquatic Nature Evolution of sera nano cube 60 heeft die weg mag, geeft een gilleke he  :thumbs:

agda, ik ken die winkel nu niet, maar met die verkoopsvoorwaarden alleen al zou ik daar schoon wegblijven :? ferme garantie, u geld niet volledig terug geven en dan nog in tegoedbonnen... niet bepaald klantvriendelijk

Offline kiangara

• *
  • 4050 HV-Punten
« Reactie #466 Gepost op: april 20, 2011, 13:50:17 »
kiangara, das spijtig :( das de merde he, als ge ene zieke hebt, hebt ge garantie met de ganse bak plezier  :muur:

ja, ik ben nu wel geleerd... Het zal hier nu toch eerst quarentaine worden als er nieuwe vissen bij komen
80€ aan vis gestorven  :shhh:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #467 Gepost op: april 20, 2011, 13:54:38 »
 :muur: verdomme seg! en wat zeggen ze in de winkel daarvan? ik zou toch eens teruggaan en eens van mijn oren maken denk ik

ik hoe hier altijd direct medicijnen in het water als er een vreemde vis bij komt. ineens de nieuwe en de oude vissen behandelen.

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #468 Gepost op: april 20, 2011, 14:24:58 »
oehhhh Tom die hebben ze in leuke kleurtjeeeeees  :mrgreen: bespaart mij weer heel wat verfwerk  :mrgreen:
maar deze is maar 37l, en de nano is er 60 ;-) tis niet omdat het 'maar' voor ne kempvis is, dat ons ventje zich niet mag amuseren he  :lol: meneer zit ondertussen in de bijna lege rio 240, bij de 2 ancistrussen en een hoop garnalen die met hem mee gaan verhuizen. dus hij is wel ietskes gewoon he  :lol:

Ja, als je ziet waar ze in de winkel kempvissen in houden. Waarom zitten die eigenlijk in zo'n kleine bakjes ? Ik weet wel dat ze niet bij elkaar kunnen, maar zo'n jampotje waar ze soms inzitten  :weetniet:

Lore, da's wel een schoon bakje dat je daar liet zien. Ik heb m'n aqua 40 tweedehands gekocht van een meisje da haar vissen beu was voor 20 euro. En de reden dat ik zo'n bakje wou was dat ik in de kringloopwinkel een (nog nieuw) achterwandje daarvoor gevonden had voor 50 cent  :mrgreen: Rare aanleiding hé.

BTW ik heb een clownbotia waarvan ik denk dat hij wormen heeft. In ieder geval is die graatmager. Momenteel zit hij apart, maar ik weet niet precies welke medicatie ik moet geven. En wss ook de andere vissen. Iemand een idee ? In de bijsluiter van hetgeen ik heb staat niet gespecifieerd dat het ook voor wormen is. Ik heb die Exit of die Ehsa, moet eens checken. Als erop staat voor parasieten, is dat dan ook voor 'interne" wormen ?

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #469 Gepost op: april 20, 2011, 15:26:49 »
bij kempvissen heb ik mij eens laten vertellen omdat die in de natuur ook in tijden van droogtes moeten overleven in van die mini poeltjes tot het weer eens regent. maar ehm, das wel een heel verschil tegen permanent in die bakskes van 10 op 10 te zitten ze  :zot:

in 1 winkel werd ik letterlijk uitgelachen toen ik vroeg of een kempvis bij ons visbestand kon in onze rio 240. voor maar een paar euro had ik ne aquarium van 1 of 5 liter en das toch vele schoonder. dan ziet ge die tenminste constant  :zot:
neeee ze, laat onze vent hier maar in 240 liter rondblubben  :hmpf: het manneke kan tenminste zijn gat hier draaien

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #470 Gepost op: april 20, 2011, 15:37:47 »
bij kempvissen heb ik mij eens laten vertellen omdat die in de natuur ook in tijden van droogtes moeten overleven in van die mini poeltjes tot het weer eens regent. maar ehm, das wel een heel verschil tegen permanent in die bakskes van 10 op 10 te zitten ze  :zot:

in 1 winkel werd ik letterlijk uitgelachen toen ik vroeg of een kempvis bij ons visbestand kon in onze rio 240. voor maar een paar euro had ik ne aquarium van 1 of 5 liter en das toch vele schoonder. dan ziet ge die tenminste constant  :zot:
neeee ze, laat onze vent hier maar in 240 liter rondblubben  :hmpf: het manneke kan tenminste zijn gat hier draaien
Groot gelijk, is toch veel leuker voor de vis. In die Antwerp Aquaria zitten ze in jampotjes ... Als ik er zo over nadenk (door de reactie van Blackwings effe gaan nadenken) is die groothandel wel een echt visfabriek eigenlijk  :denk: 'k Had daar nog niet bij stilgestaan.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #471 Gepost op: april 20, 2011, 15:46:04 »
wikipedia,waar zou ne mens zijn zonder he  :lol:

Citaat
Het is een fabeltje dat een betta in een jampotje gehouden kan worden. De Betta splendens stelt wel degelijk eisen aan de minimummaten van het aquarium. Gaat het om alleen één mannetje of alleen een paar vrouwtjes, dan voldoet een aquarium van 54 liter (60 × 30 × 30 cm). Een harem (1 man + 2 à 3 vrouwtjes), vereist een grotere bak: een aquarium van minstens 120 liter (80 × 40 × 40 cm); dit is echter nog aan de krappe kant. Een aquarium van 180 liter (100 × 40 × 50 cm) wordt pas echt interessant. De reden dat het aquarium deze afmetingen moet hebben, ligt in de agressieve aard van de vis. Een mannetje is ook agressief tegenover de vrouwtjes en in een te klein aquarium kan dit het leven van de vrouwtjes kosten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Siamese_kempvis

nu, het gaat echt tijd worden dat ze daar in aquariumwinkels iets aan doen ze! tis verdomme dik triestig als ge van mensen oh zo fier te horen krijgt dat zij ook ne aquarium hebben en dan hoort ge de samenstelling en den bak  :zot: :muur: :roll: ale ja, vergeten we misschien ff dat vissen nog altijd levende dieren met een centraal zenuwstelsel zijn ofzo  :weetniet:

zo heb ik al in dit soort bakskes iemand gezien die daar zowel goudvissen als guppen, corry's, een kikkerke en nog wat warmwatervissen in had zitten  :muur: en nog lastig zijn als ge daar iets van zegt natuurlijk want ze hebben gezegd in de winkel dat dat kon  :hmpf: :roll: doet mij zowat denken aan de 'deskundige' uitleg van nen broodfokker...

denk dat iedereen ook dit soort situaties al ne keer gezien heeft op ne trouw  :roll: mijn goesting om uberhaupt nog maar vriendelijk te blijven is dan al voorbij ze  :silenced:

of de combinatie goudvis met eender welke warmwatervis! om te ontploffen!
en dan als commentaar, 'jama wa zaagt gij nu over, da gaat al jaren goed ze  :roll:'

of de uitleg die ge soms hoort in den tom&co. ja dan kan ik dus nie zwijgen he...

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #472 Gepost op: april 20, 2011, 16:17:43 »
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een goudvis in men grote bak van 300 liter had vroeger. al zou ik dit nooit doen als keuze, dit was eerder in nood en uiteindelijk is die erbij gebleven.

voordien zat die in een koudwaterbak, die ging kapot, dus ging die in de bak van 120 liter (tropisch), daar ook na 5 jaar of zo grote pech mee gehad en toen ging hem naar de 300 liter over.

Hij heeft een goed leven gehad. is 14 geworden, genoot van de andere grote vissen en hun vonden hem ook leuk :lol: (scalare, botia's,...), vrat eendekroos waar ik erg dankbaar om was en was gewoon prachtig om te zien.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #473 Gepost op: april 20, 2011, 16:19:50 »
over maanvissen zijn er ook zo'n verhalen he. ja die zijn kei schoon. maar ge koopt da als klein viske maar uiteindelijk kunnen die beestjes niet meer bewegen in een klein aquarium. laat dan ook weer staan de bewoning onderling!

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #474 Gepost op: april 20, 2011, 16:21:08 »
tsja, zoals met alle dieren, het heeft inleze nodig en jammer genoeg krijg je meestal in een winkel niet al te goede raad ten voordele van de vissen.... :doh:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #475 Gepost op: april 20, 2011, 16:43:54 »
shinju, een aquarium van over de 100 liter vind ik nu al net aanvaardbaarder dan eentje van nog geen 60 he  :lol:

idd, zo heb ik al eens gehoord in een tom en co dat de jonge maanvisjes zo klein gingen blijven  :roll: en die mensen maar blij  :zot: tot lore zich moeit en ff komt vertellen dat die vissen maar net in een van onze rio 240's zouden passen  :fuu:
of een winkel in zonhoven waar ik toch al meermaals van op mijn gat gevallen ben van de zever wat die mens kan verkondigen. een vriendin van mij is daar (helaas) vaste klant en ge wilt hare aquarium van tijd niet zien  :muur: ja tuurlijk overleven bij haar de vissen amper een half jaar, maar hij krijgt haar wijsgemaakt dat dat de gemiddelde leeftijd nu eenmaal is voor nen vis  :roll:
die wou mij ne keer wijsmaken dat guppen niet zo hard kweken als dat iedereen beweert. wist hij veel dat ik er nét over de 100 had verkocht, terwijl wij begonnen waren met amper 20  :fuu:

ik moet zeggen Shinjy, dat ik op voorhand ook er niet zoveel over wist hoor. het is dat mijn broer dreigde zijn zoengoerami door de wc te spoelen omdat die zijn vissen opvrat en wij hier nog een 300 liter hadden staan, dat ik er mij in verdiept heb. broer heeft dan ook ne stevige uitbrander gekregen omdat de zoengoerami in een 60cm bakske zat, samen met ne gigantische ancistrus, nog wat goerami's, guppen en nog vanalles. nu heeft hij zijn goudviskes er al uit gehaald, maar heeft ze in een aqua 30 gezet  :muur: :muur: zucht!

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #476 Gepost op: april 20, 2011, 17:00:24 »
ja, tis zonde

maar als de vissen niet zouden sterven, zouden de winkelzake vlug in moeten krimpen :doh: :muur:

Offline missy

• *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
« Reactie #477 Gepost op: april 20, 2011, 22:29:00 »
Aquaria-Antwerp, kan ik ook hele verhalen over vertellen...  :muur:

Vroeger kwamen de vissen in Tom & co daar vandaan, constant witstip en andere ziektes bij de vissen, sterfte alom....

IF YOU NEVER HAD A DOG, YOU DON'T KNOW WHAT YOU MISS.

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #478 Gepost op: april 20, 2011, 22:33:00 »
Aquaria-Antwerp, kan ik ook hele verhalen over vertellen...  :muur:

Vroeger kwamen de vissen in Tom & co daar vandaan, constant witstip en andere ziektes bij de vissen, sterfte alom....
tis een groothandel he, een zieke vis kan er eens tussen zitten en met zo'n massa vissen verspreid dat gelijk zot.
ik heb daar quarantaine aquaria gezien waarvan de helft van de vissen dood erin lagen. en de zogezegde goede aquaria daar vond ik nog regelmatig zieke of dode vissen in terug hoor. Kan al eens gebeuren, maar dan haal je die er toch direct uit! doe je werk dan toch he. en idd de kempvissen daar staan daar met 20 of meer naast elkaar of op schabben in van die jam-potjes, echt zielig :(

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #479 Gepost op: april 20, 2011, 23:41:07 »
ik heb bij een groothandel gewerkt en soms vallen die vissen in een uur tijd de helft dood omdat ze ziek zijn/slecht bij aankomst.
je kan niet bij de bak blijven zitten, je moet al het ander werk ook rond krijgen en de andere vissen verzorgen zodat die niet ziek worden. die bakken zijn niet gelinkt aan elkaar dus de een ziekte kan niet naar de andere bak overgaan als de verzorgers "steriel" werken.

maar deze job..... ik kan je verhalen vertellen hoor :roll:
werk bij de post was er niets mee vergeleken :hmpf:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal