collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59116 keer)

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn weblogje
Re: het aquarium topic
« Reactie #440 Gepost op: april 18, 2011, 23:59:41 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
khem een klein bakske he :)
en goed vol laten groeien :lol:

Offline lore

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #441 Gepost op: april 19, 2011, 00:09:24 »
hier is het 2 keer 250 liter en eender welke plant ik hier ook zet, mijn apen breken die binnen de week af  :muur:
dus van zodra de werken gedaan zijn, gaat hier eerst ne bak een half jaar indraaien dat die tot boven toe volbegroeid is voordat die mormels erin mogen ze  :hmpf: kost mij begot een klein fortuin elke keer aan planten  :muur:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline doglover

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #442 Gepost op: april 19, 2011, 08:08:29 »
Ik heb hier ondertussen een kleiner bakje staan (record 600 van juwel) voor de guppy jongen.
Momenteel een 30-tal van 1 of 3 wekend oud (van 2 vrouwtjes dus).
Bedoeling is dat als ze groot genoeg zijn, ofwel in de grote bak gaan ofwel het huis uit gaan.
Zodat er geen overbevolking ontstaat.

Er staan al enkele plantjes in, maar zou er toch graag nog enkele beestjes bijzetten voor op de bodem.
Maar dan moet het wel iets zijn dat de jongen niet opeet.
Zover rijkt mijn kennis helaas nog niet.
In de grote bak hebben we enkele corydorassen, een ancistrus, een peckoltia, clown botia en van die gestreepte slangetjes.
Ik vind echter ook de garnalen, kreeftjes enz erg leuk.
Iemand een idee wat er bij kan?
« Laatst bewerkt op: april 19, 2011, 08:23:40 door doglover »
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #443 Gepost op: april 19, 2011, 08:13:58 »
doglover, vuurgarnalen zijn ideaal dan  :thumbs: je hebt wel veel bodemvisjes in je bak zo te zien  :denk:  ik vermoed dat je slangetjes Kuhli's zijn?
misschien een tof scholengroepje erbij zetten om de middenlaag ook wat te bevolken? hier hebben we platy's, chinese danio's, zebradanio's, bijtjes en neontetra's  :wink:

wij hebben hier na een paar maanden àl onze guppenvrouwen én alle jongen weggedaan. dat kweekt gelijk zot en 1 manneke tussen de vrouwkes is al genoeg om een ganse bende te krijgen  :doh:  :lol:

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #444 Gepost op: april 19, 2011, 08:23:06 »
In de grote bak zitten nog andere soorten hoor :-) kardinaaltjes, zebra danio, roodkopzalm, koppel antennebaarsjes en 3 diamantgoerami's (1M2V).
Na de zomer komt er waarschijnlijk nog een juwel vision bij en wordt het gezelschap een beetje verdeeld, want inderdaad wat veel bodemvisjes momenteel.
Ze zijn gelukkig nog niet zo groot, dus het lukt nog wel.
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Blackwings88

• hondenvriend pro
  • *
  • 1122 HV-Punten
« Reactie #445 Gepost op: april 19, 2011, 09:26:38 »
ja ik zit dus ook nog met mijn bevolkingsprobleem voor tegen dat in de toekomst er garnalen komen.
ik heb momenteel neontetra's, endler guppen en 2 siamese algeneters (Gyrinocheilus aymoneiri)
btw als er iemand 1 van die siamese algeneters moet hebben, je mag hem gratis hebben want ze zijn nogal territoriaal naar hun eigen soort toe als ze groter worden want voorlopig zijn ze nog te jong. Heb ze destijds gered van doorgespoeld te worden.
Dus ik zou graag in de toekomst garnalen hebben en ook graag een schooltje corydoras panda.
meningen over dat deze samenstelling kan of niet.
Ik wacht er bewust nog eventjes mee omdat ik mijn bak eerst goed wil laten vol groeien zodat ik veel schuilplaatsen heb voor de kleintjes.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #446 Gepost op: april 20, 2011, 00:22:35 »
et voila, besluit is genomen. onze kempvis vliegt na de werken in een aparte (kleinere  :oops: ) aquarium met een paar vrouwen, en de rest van de bende mag weer in 1 aquarium. de andere gaan we wss wegdoen dan.
al een deel visjes is al verhuisd, de rest is natuurlijk weer zalig koppig  :roll:
een deel planten is ook al verzet, de rest moet nog ff wachten tot we een nieuwe aquarium hebben voor onze kempvis. ene van 80 cm zal wel groot genoeg zijn zeker voor 1 mannelijke en 2 vrouwelijke kempvissen, 1 mannelijke ancistrus (eventueel gaat onze andere volwassen ancistrus ook mee, tmanneke is misvormd en kwil eigenlijk niet dat die met ons albino vrouwke zou kweken  :oops:) en nog wat garnaaltjes  :denk:

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #447 Gepost op: april 20, 2011, 01:43:43 »
Hier momenteel nog 2 bakken. Eentje van 80cm met 5 klauwkikkers en (voorlopig slechts) 1 goudvis. Vind ik geweldige beesten, die klauwkikkers. 't Zijn 4 albino's en een bruine (een silurana, geen xenopus). Goudvis verhuist in de zomer altijd naar een terrasvijvertje.
Verder een Cayman 60 die heb leeggemaakt wegens vreselijke algenplaag en nu op herinrichting wacht. Daar wil ik kardinaaltetra's in, evt. een koppeltje dwerggoerami's en corydoras en nog een algeneter die niet te groot wordt. Zou een beetje richting natuuraquarium willen gaan.
Heb ook nog zo'n aqua 40 staan die ik in de keuken wil zetten, maar een manier moet vinden om dit te doen zonder dat Steven erover gaat zagen  :mrgreen: Daar wil ik garnaaltje in of dwergklauwkikkers.
Ik wou eigenlijk een groter aquarium in de living, maar na de ervaringen met de kleinere bakken heb ik daar geen zin meer in en staat de grote te koop.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #448 Gepost op: april 20, 2011, 08:12:11 »
Agda, van welk merk hebt gij uwe 80cm? ben wat aan het rondkijken voor onze kempvis, maar deze keer wil ik ene waar de deksel wel fatsoenlijk van is. en ik twijfel nog voor ofwel een binnen, of weer een buitenfilter. ik heb nu enkel buitenfilters, maar wat is nu het makkelijkste, beste in zo een 'kleine' aquarium?
oeh die aqua 40jes zijn zo cute he  :lol: dat komt hier ook nog een van dees  :lol:

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #449 Gepost op: april 20, 2011, 11:38:25 »
Lore, die is niet echt van een bekend merk. Ik heb hem gekregen. Op een bepaald moment stond hier een vriend voor de deur met zijn bak + vissen van "kun jij iets doen met die bak"  :mrgreen: Toen was ik nog aan 't overdrijven, ik had toen 5 bakken staan in mijn atelier  :fuu: dus die kon er ook nog wel bij.
Ik heb na een tijdje grote kuis gedaan omdat ik die bakken niet allemaal netjes kon houden en nu zijn er die twee nog over (en plus : dat atelier is om te werken en 't stond vol met visbakken  :mrgreen:).
Maar idd, een fatsoenlijk deksel is wel leuk. Da's bij deze niet en ik zoek eigenlijk een "nieuwe" lichtkap, eentje die handiger is.

Ik vind die Cayman bakken wel mooi, en mooi en handig deksel, maar je kan die er niet af halen, wat het dan weer moeilijk maakt als je je bak helemaal wil kuisen als je hem opstart. En 't is ook geïntegreerd, met een Bluwave filter erin met plaats voor verwarmingselement en er zit ook een tijdschakelaar in. Je zet de hele bak "aan" met 1 knopje. Ik heb die Bluwave er trouwens uitgehaald (daar moet je de hele lichtkap voor uiteenvijzen  :doh:) omdat die in mijn Cayman 60 veels te veel plaats innam. Nieuw zijn die redelijk duur, maar tweedehands vind je ze wel redelijk geprijsd als je wat zoekt.
http://images.aanbod.be/foto/8/5/a/913303_f_85a5cd704a4b69aa3c9828f904a61759.jpg

Die aqua 40 is idd cute en die zou perfect in de keuken passen zonder in de weg te staan. Maar mijne Steven vind dat ik overdrijf (wie, ikke ??) dus ik moet eerst van de grote bak vanaf en dan kan hij niet meer zagen hé, haha.

Qua filters, momenteel gebruik ik binnenfilters, maar die verstoppen gemakkelijk. Nu heb een duurdere binnenfilter (een JBL filter met magnetische bevestiging) gekocht voor in die Cayman. Buitenfilters kan ik nu niet meer zetten omdat de bakken op een ladenkast staan. Die moeten lager staan hé en dat gaat nu niet meer.

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #450 Gepost op: april 20, 2011, 11:44:32 »
iemand een idee waar ik een L144 (gele ancistrus) kan vinden?

Offline Agda

• hondenvriend pro
  • *
  • 154 HV-Punten
« Reactie #451 Gepost op: april 20, 2011, 12:18:09 »
iemand een idee waar ik een L144 (gele ancistrus) kan vinden?
Ik weet niet van waar je bent, maar hier in 't Antwerpse is een groothandel die ook aan particulieren verkoopt. Die hebben een on-line stock lijst. http://www.aquaria-antwerp.be/intro_nl.htm

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #452 Gepost op: april 20, 2011, 12:27:12 »
daar zijn we inderdaad al eens geweest.
niet echt dichtbij, maar ook niet overdreven ver...  :wink:

heb eens gekeken, staat er tussen.
 :thumbs:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #453 Gepost op: april 20, 2011, 12:58:47 »
Agda, ondertussen heb ik deze gevonden:

Citaat
sera Biotop Nano Cube 60
Afmetingen van het compleet-aquarium: B 40,3 cm x H 46 cm x T 44,5 cm)
Totale volume inclusief filter  60 liter
Direct bedrijfsklaar en biologisch actief
Gebogen voorruit (glas geslepen en gepolijst)
Complete plug-in-uitrusting
Binnenfilter met 4 kamers, met
mechanische filtering over 2 filtersponzen.
regelbare verwarming 50 W.
biologische filtering over 1 liter uiterst effectieve sera siporax met een filteroppervlak van 270 m²
Stromingspomp STP 1000
Innovatieve aquariumkap met variabele schuif-, hef- en fixeringstechniek

lijkt mij nog beter dan een aqua 40je, en ik heb ze al een paar keer gezien en ik vind ze persoonlijk ook mooier, maar goedkoop zijn ze zeker niet.
daar zit alles ook al ineens ingebouwd  :denk: maar toch eerst eens wat ervaringen horen over die filters want ben dus gene fan van binnenfilters  :oops:

doglover, ik heb hier zo een koppeltje. tot nu toe nog geen kleine geeltjes gezien, maar denk niet dat die zo makkelijk gaan kweken in een gezelschapsaquarium?
ik heb mijn gewoon bij hustinx in hasselt gekocht, maar in diest hebben ze die ook dacht ik  :thumbs:

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #454 Gepost op: april 20, 2011, 13:10:10 »
tis ook niet de bedoeling dat ze moeten kweken, vind ze gewoon leuk om zien
ofwel een tijger (zwart-wit-gestreept) modelletje, dat zie ik ook wel zitten.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #455 Gepost op: april 20, 2011, 13:11:55 »
daar zijn we inderdaad al eens geweest.
niet echt dichtbij, maar ook niet overdreven ver...  :wink:

heb eens gekeken, staat er tussen.
 :thumbs:

http://www.wasevijverwinkel.be/

peut-etre hier ook?

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #456 Gepost op: april 20, 2011, 13:13:23 »
daar passeer ik geregeld wel eens, maar daar hebben ze ni zo veel keuze eerlijk gezegd, eerder voor accesoires, voeding, onderhoud, enz...

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #457 Gepost op: april 20, 2011, 13:14:06 »
iemand guppy's nodig binnen een maand of 2?  :mrgreen:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #458 Gepost op: april 20, 2011, 13:14:42 »
ze zijn idd heel leuk. ik heb hier 4 ancistrussen. het gele koppeltje dus, die zich constant laten zien en overal willen bij zijn  :lol:
en in de andere aquarium heb ik 2 mannetjes, gekocht als de 'gewone zwarte' ancistrus, maar das ondertussen al iets anders geworden  :lol: de grootste, is nog grotendeels zwart, maar onzen andere, das iets speciaals  :lol:
zijn mond is volledig misvormd waardoor zijn stekels niet bovenop staan, maar overal op zijne kop  :whoea:(al van kleinsafaan en is nu toch een dik jaar oud) en ipv zwart, is hij nu zwart met geel  :lol: zo lelijk dat hij mooi is dus  :lol:

Offline -Tom-

• hondenvriend pro
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Powder Puff
« Reactie #459 Gepost op: april 20, 2011, 13:19:31 »
Agda, ondertussen heb ik deze gevonden:
lijkt mij nog beter dan een aqua 40je, en ik heb ze al een paar keer gezien en ik vind ze persoonlijk ook mooier, maar goedkoop zijn ze zeker niet.
daar zit alles ook al ineens ingebouwd  :denk: maar toch eerst eens wat ervaringen horen over die filters want ben dus gene fan van binnenfilters  :oops:

Dan zou ik eerder kiezen voor deze, vind ik de beste nano-aquariums in die prijsklasse. Deze zit rond de 135 euro.
http://www.aquatic-nature.be/2evolution.html

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal