collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59063 keer)

Offline Karo

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: het aquarium topic
« Reactie #120 Gepost op: maart 04, 2010, 17:32:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
En zo'n netje om in het aquarium zelf te hangen?

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: maart 04, 2010, 17:44:55 »
is dat niet hetzelfde principe als een kweekbakje?  :denk:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: maart 04, 2010, 17:56:16 »
is dat niet hetzelfde principe als een kweekbakje?  :denk:

bwah ja maar technisch gezien is het een kweeknet  :hmpf:  :mrgreen:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #123 Gepost op: maart 04, 2010, 18:08:01 »
 :lol: das ook nen uitleg sie  :lol:

ik heb net foto's gezocht van hoogzwangere gupkes en volgens mij gaat het hier ne babyboom worden een van deze dagen  :denk:

volgens mij zijn onze platy's allemaal vrouwtjes :denk:, dus die dames zijn nog op hun gemak  :lol:

Offline woody11ke

• warme hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: maart 05, 2010, 08:52:00 »

ik heb net foto's gezocht van hoogzwangere gupkes en volgens mij gaat het hier ne babyboom worden een van deze dagen  :denk:

volgens mij zijn onze platy's allemaal vrouwtjes :denk:, dus die dames zijn nog op hun gemak  :lol:
Dt kan je gemakkelijk zien ze of het mannetjes of vrouwtjes zijn.
Ik heb 6 mannetjes en 1 vrouwtje.
Als je wil mag je een mannetje komen halen.

Offline Nanne

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: maart 05, 2010, 10:51:24 »

Lore, hier op dit prentje kan je goed het verschil zien tussen man en vrouw.
Een stokje onderaan de buik is een man, een vinnetje onderaan de buik is een vrouw.
Dit is zo voor zowel guppy's en platy's.

Je kan met geld een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.        Josh Billings

Offline nixunior

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • You and me together our love will last forever!!!!
« Reactie #126 Gepost op: maart 05, 2010, 11:05:20 »
Ah ik wist niet dat zoiets hier ook bestond :D

Handig  :thumbs:

Wij hebben thuis:

1 bak van 1,5m lang met allemaal siervissen zoals neon enz
4 bakken van 60, 1 met guppy's, 1 met Platy's, 1 met botia's( andere zijn recent gestorven) en 1 met goudvissen.
Dan hebben we nog een klein bakje met Garnalen  :mrgreen:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: maart 05, 2010, 13:43:20 »

Wij hebben thuis:

1 bak van 1,5m lang met allemaal siervissen zoals neon enz
4 bakken van 60, 1 met guppy's, 1 met Platy's, 1 met botia's( andere zijn recent gestorven) en 1 met goudvissen.
Dan hebben we nog een klein bakje met Garnalen  :mrgreen:

60 cm voor Botia's? Zijn dat dat nog piepkleine jonkies of dwerg botia's? Een Botia heet een minimum bak van 150 cm nodig. Ze hebben weel ruimte nodig en hebben een teritorium. mss zijn daardoor je andere vissen gestorven? Ze gaan ruimte maken als ze kunnen door vissen lastig te vallen.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: maart 06, 2010, 15:37:05 »
Nanne, die tekening hadden we ondertussen ook gevonden en we hebben toch 1 mannetje er tussen  :lol:

ondertussen zijn we aan het uitkijken naar een Superfish aqua 40 om een garnalenbakje van te maken  :lol: die kleintjes in onze grote bak, de mannen zouden ocharme hun weg niet meer vinden  :lol:

Offline nixunior

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • You and me together our love will last forever!!!!
« Reactie #129 Gepost op: maart 06, 2010, 15:49:59 »
60 cm voor Botia's? Zijn dat dat nog piepkleine jonkies of dwerg botia's? Een Botia heet een minimum bak van 150 cm nodig. Ze hebben weel ruimte nodig en hebben een teritorium. mss zijn daardoor je andere vissen gestorven? Ze gaan ruimte maken als ze kunnen door vissen lastig te vallen.

het zijn dwergbotia's de andere zijn niet gestorven door de botia's want het waren prinses van burundi en die laten zich niet doen door een botia  :thumbs:

Botia's zaten origineel in de grote bak maar hier plaagde ze heel de tijd de andere vissen en ja doorspoelen van gezonde vissen doe ik niet dus blijven de botia's voor de rest van hun leven in hun bakje zitten want ik ga er toch niets meer bijzetten om ook de botia's wat rust te gunnen

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: maart 07, 2010, 17:01:15 »
en voila sie, hier is straks weer gezinsuitbreiding op komst  :mrgreen:
we waren dus aan het kijken voor een garnalenbakje...
men komt een advertentie tegen met gratis aquarium en denkt 'hm  :denk: eens horen hoe dat zit"...
en men gaat straks een aquarium met 6 "roodgoudvissen" (ik vermoed sluierstaarten of gewone goudvissen  :denk:) halen  :mrgreen:

ons garnalenbakje gaat nog even uitgesteld worden, eerst zien hoe we deze sjarels goed gehuisd gaan krijgen  :yes:
ze zitten momenteel in een bak van 30 diep en 40 hoog  :denk: lengte  :weetniet: dus ik vrees een aquadrama te gaan zien straks :?

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: maart 07, 2010, 18:30:19 »
Hoe erg was het drama?

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: maart 07, 2010, 19:16:19 »
voorlopig hebben ze mij nog niet moeten reanimeren  :lol:
hij kon plots vandaag niet meer, dus gaan we ze in de week halen. ik vrees echter het ergste à la donkerbruin water waar ge amper nog visjes in gaat zien, geen pomp of filter, plastieke planten, of nog erger, een glazen bak aangezien hij niet sprak over de lengte van de bak  :shock: seffes nog maar eens navragen dus  :lol: (beter dat ik me hierop al voorbereid, dan valt het hopelijk allemaal nog goed mee he  :happywink: :lol: )
sowieso gaan ze naar de vijver van mijn schoonmoeder bij de rest van haar goudvissen, maar we gaan eerst zien of ze wel sterk en vooral gezond genoeg zijn  :yes: mij lijkt het ook nog te koud om ze nu ineens buiten te zetten  :denk:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: maart 07, 2010, 19:24:46 »
weet iemand waar ik de Hemianthus Callitrichoides en de micranthemum umbrosum kan vinden in de omgeving van Sint Truiden liefst?
zijn beide goede bodembedekkers en zouden ideaal zijn voor mijn grote bak  :yes:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: maart 07, 2010, 21:57:46 »
hier zijn al enkele foto's van mijn aquarium. ik ben absoluut geen talent met een camera en het lukte mij maar niet om hem er volledig op te krijgen  :oops: onze bak is 1m20/50/50  :wink:
het lijkt alsof ik enorm troebel water heb, dit is dus niet zo  :wink:  deze schijn komt dankzij mijn mega flashy groen inpakpapier dat tijdelijk dienst doet als achterwand  :lol: we geraakten het maar niet eens over de achtergrond dus tot we iets gevonden hebben, zal deze nog ff blijven hangen  :lol:

mijn planten waren groter en voller  :( , maar onze inmiddels overleden zoengoerami vond het dus plezant om onze planten te molesteren... met als gevolg een nu nog zielig hoopje jonge plantjes die hopelijk niet te snel gaan wachten met groeien. ik heb enkele bodembedekkers in gedachten die hopelijk ook al veel gaan uitmaken...

hier zijn ze dan  :oops:

de linkerhoek van de bak met enkele van onze gupjes en platy's

en de rechterkant met dezelfde guppen die weer eens oh zo nieuwsgierig waren

een personeelslid van de kuisploeg met op de achtergrond überstoer inpakpapier  8)

een van mijn mannetjes

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: maart 07, 2010, 22:15:36 »
Oeh ziet er goed uit!
Dat doodshoofd is wel cool  :mrgreen:

weet iemand waar ik de Hemianthus Callitrichoides en de micranthemum umbrosum kan vinden in de omgeving van Sint Truiden liefst?
zijn beide goede bodembedekkers en zouden ideaal zijn voor mijn grote bak  :yes:

Heb je dat linkje al bekeken dat ik je doorgaf (ergens in dit topic)?

http://www.aquarium-planten.com/

Hier bestelde ik mijn planten en ik was daar supercontent van, leveren ook snel  :yes:
Die Micra-dingen, ik had die ook maar mijn appelslakken hebben dat opgegeten :roll:
Dat wordt meestal ook gekweekt op van die 'watjes', ik vond dat wel heel moeilijk om die 'watten' eraf te halen zonder de wortels te beschadigen en het zijn al van die innieminnieprutskes- plantjes  als je dat koopt.. dus probeer die Micra en Hemianthus op een matje te kopen (geplastificieerde matjes)

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: maart 07, 2010, 22:21:13 »
mij was het dus gelukt om van elk plantje dat spul eraf te krijgen  :muur: en dan zag je ineens Willem blij en vrolijk door de bak zwemmen met een plant in zijne mond  :mrgreen:
maar op de onderste foto zie je 1 plantje dat hij maar niet van het hout afkreeg  :mrgreen: de wortels zitten al in het hout vergroeid :dance: en heeft zelfs al mooie uitschieters :dance:

ik wou eerst eens horen of er in de buurt geen winkels zijn die de plantjes verkopen. tis nogal zot voor die 6à8 plantjes qua verzendkosten denk ik  :denk:

appelslakken wil ik niet in mijnen bak. eventueel van die slakken-etende-slakken om die beesten hier weg te werken, maar dan zit ik daar weer mee  :doh: :lol:

Offline Karo

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: maart 07, 2010, 22:31:33 »
Ja ik heb wel praktisch al mijn plantjes daar gekocht toen.. en nog wat accessoires..

Denk dat ik binnekort als ik verhuist ben, ook opnieuw aqua ga nemen.
Maar een kleintje, met wat tetra's en eventueel garnaaltjes. :yes:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: maart 07, 2010, 22:46:27 »
als ge moest guppy's willen, wie weet zijn mijn dames tegen dan al bevallen  :lol:

ondertussen trouwens nog niet 1 babygupje gezien maar er staan er wel een paar op ontploffen  :shock: gisteren nog gehoord dat het wel voor een van dezer dagen gaat zijn :dance:

Offline woody11ke

• warme hondenvriend
  • *
  • 31 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: maart 08, 2010, 09:50:31 »
als ge moest guppy's willen, wie weet zijn mijn dames tegen dan al bevallen  :lol:

ondertussen trouwens nog niet 1 babygupje gezien maar er staan er wel een paar op ontploffen  :shock: gisteren nog gehoord dat het wel voor een van dezer dagen gaat zijn :dance:
Hihihih blijft spannend bij u.

Ik heb ook jonkies van 3 weken oud.
Iemad die ze wil hebben mag ze komen halen.
Weet alleen nog niet welk een mannetje of vrouwtje is.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal