collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: het aquarium topic  (gelezen 59132 keer)

Offline lore

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
Re: het aquarium topic
« Reactie #100 Gepost op: maart 01, 2010, 10:04:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
de juiste benamingen weet ik niet meer  :oops: , maar dit zijn ze (foto's van google want die van mij staan nog niet op de pc  :wink:)

zo hebben we er 2

zo hebben we er ook 2

al vind ik dat de onze hun stippen meer naar de gele kant toe gaan  :denk:

en hier lijkt de rest van de kuisploeg op  :denk:

deze slakkeneter willen we graag bij halen

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Nanne

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #101 Gepost op: maart 01, 2010, 10:06:11 »
Crystal reds zijn ook gevoeliger dan andere garnalen dus moet je toch wel meer op je waterwaardes letten. Ik zou ze niet bij guppy's houden, die pikken erop en dat vind ik zo'n zonde van de mooie garnaaltjes. Guppy's zijn veel te aggressief. De rasbora is een vis die je makkelijk bij garnaaltjes kan houden.
Ik houd al lang garnalen en heb ook nog met de cr gekweekt, is echt een hele mooie garnaal, je hebt daar ook verschillende gradaties in (Meer wit of meer rood) en die bepaald de prijs, meer wit is duurder.
Enkele foto's van de mijne
Zwangere cr

Eten van een spaghettistokje

Je kan met geld een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.        Josh Billings

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #102 Gepost op: maart 01, 2010, 10:25:44 »
ik ga deze middag sowieso nog wat plantjes halen, vooral bodembedekkers. is er dan nog altijd kans dat mijn gupkes de garnaaltjes zouden aanvallen?

op een vissenforum zei iemand ons dat onze bak al eigenlijk vol zit als we de vrouwtjes en de platy's gaan halen  :denk: dan hebben we ongeveer 30 gupjes, 5 platy's en de kuisploeg in onze bak van 1m20/50/50  :denk: dus ik vrees dat we dan geen rasbora's of andere visjes meer kunnen gaan halen

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #103 Gepost op: maart 01, 2010, 10:28:35 »
De limiet is ongeveer 1cm vis per liter water.

jouw bak is 120x50x50 = 300 L
Trek daar nog grind en planten en decoratie vanaf.. = 250 L

= 250 cm vis dat je kan zetten.

30x guppy= 4cm = 120 cm
5x platy = 4-5 cm = 20-25 cm
+ kuisploeg = ....

reken zelf maar uit :yes:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: maart 01, 2010, 10:31:21 »
hier moet je de garnaaltjes dan ook meetellen neem ik aan?
die berekening hadden ze ons in de winkel ook gezegd, en wij gingen er dan ook van uit dat onze blubkes nog meer dan plaats genoeg hadden  :denk: maar nu zei die persoon dus dat onze bak al vol zit met deze vissen  :denk:

pihoe van een beginneling gesproken, wat een vragen toch allemaal  :lol:

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: maart 01, 2010, 10:33:23 »
Alle levende wezens meetellen :yes:

Offline Nanne

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #106 Gepost op: maart 01, 2010, 11:17:05 »
ik ga deze middag sowieso nog wat plantjes halen, vooral bodembedekkers. is er dan nog altijd kans dat mijn gupkes de garnaaltjes zouden aanvallen?

op een vissenforum zei iemand ons dat onze bak al eigenlijk vol zit als we de vrouwtjes en de platy's gaan halen  :denk: dan hebben we ongeveer 30 gupjes, 5 platy's en de kuisploeg in onze bak van 1m20/50/50  :denk: dus ik vrees dat we dan geen rasbora's of andere visjes meer kunnen gaan halen

Toen ik zei dat de rasbora een mooi visje was om bij de garnalen te houden bedoelde ik dan deze alleen bij garnalen niet met de guppy's.
Voor guppy's vind ik dat je meer water per vis moet rekenen want ze noemen dit niet voor niets een miljoenenvisje, ze kweken enorm hard en je hebt er vlug een overvloed van. Je begint met 1 en eindigt met ...........  :lol:

Je kan met geld een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart.        Josh Billings

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #107 Gepost op: maart 01, 2010, 14:30:41 »
nog 11 plantjes bijgehaald  :lol: en toch lijkt mijn aquarium met ondertussen een 20 tal planten nog leeg qua groen  :denk: ik heb deze 11 wel wat samen laten staan, en straks als mijne vriend hier is, ga ik ze boske per boske zetten, in de hoop dat het wat 'groener' is dan  :lol:

garnaaltjes is ons afgeraden om met gupjes samen te houden. misschien dat we dan toch een kleinere bak (60l ofzo?) gaan voorzien voor garnaaltjes te houden in de toekomst  :denk:

en de dames zijn ook hier  :mrgreen: zaaaalig om al dat klein geweld in mijne bak te zien :wub:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #108 Gepost op: maart 01, 2010, 21:28:46 »
Die slakkeneter vergeet die maar. Daar is je bak véél te klein voor.  Trouwens Guppy's en Platy's kweken lijk gek dus zal je heel snel overbevolking hebben. En de jongen zijn heel moeilijk kwijt te raken.

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: maart 01, 2010, 21:40:26 »
Die slakkeneter vergeet die maar. Daar is je bak véél te klein voor.  Trouwens Guppy's en Platy's kweken lijk gek dus zal je heel snel overbevolking hebben. En de jongen zijn heel moeilijk kwijt te raken.
Wij hebben zo een botia in onze bak zitten hoor, even groot als die van lore. Hij doet het toch goed.
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #110 Gepost op: maart 01, 2010, 21:47:51 »
Wij hebben zo een botia in onze bak zitten hoor, even groot als die van lore. Hij doet het toch goed.

Botia's hebben minimum 1 meter 50 nodig.   :wink:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #111 Gepost op: maart 01, 2010, 21:51:15 »
Botia's hebben minimum 1 meter 50 nodig.   :wink:
Mja, hij is niet zo groot nochtans, ik dacht altijd dat een vis meegroeit met zijn bak. Als de bak niet groter is, zal de vis ook niet zo groot worden. Wij hebben toch altijd een clownbotia in de bak gehad (eerst bij mijn ouders en nu bij ons zelf thuis), en die zijn altijd heel oud geworden, maar dus nooit echt groot  :weetniet:
Wat er zo aangenaam is bij honden, is dat we met hen de idioot mogen uithangen en dat ze ons dat nooit verwijten. Sterker nog: ze doen méé.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #112 Gepost op: maart 01, 2010, 21:55:15 »
onze slakkeneter wordt maar een 10à12cm  :denk:

de babykes worden gewoon in de bak geboren, er is wel genoeg schuilplaats, maar ik verwacht niet dat ze allemaal gaan blijven leven  :denk:

zowieso zijn er al kandidaten just in case  :wink:

Offline Epona

• *
  • 1348 HV-Punten
  • R*I*P Kena I, ik vergeet je nooit!
« Reactie #113 Gepost op: maart 02, 2010, 08:03:49 »
Mja, hij is niet zo groot nochtans, ik dacht altijd dat een vis meegroeit met zijn bak. Als de bak niet groter is, zal de vis ook niet zo groot worden.

Das een fabeltje...

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #114 Gepost op: maart 02, 2010, 08:08:41 »

Das een fabeltje...
Maar hoe komt het dan dat ze nooit echt groot geworden zijn? Want ik weet dat die botia's echt groot kunnen worden.

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #115 Gepost op: maart 02, 2010, 08:43:30 »
Maar hoe komt het dan dat ze nooit echt groot geworden zijn? Want ik weet dat die botia's echt groot kunnen worden.

Kan een dwergsoort geweest zijn , maar botia's hebben over het algemeen ruimte nodig :yes:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #116 Gepost op: maart 02, 2010, 08:47:44 »
Kan een dwergsoort geweest zijn , maar botia's hebben over het algemeen ruimte nodig :yes:
Van die dwergsoort, daar twijfel ik aan, aangezien het echt ettelijke jaren geleden is.
Nu, gezien de botia die lore aanhaalt niet groter wordt dan 12 cm denk ik niet dat dat een probleem gaat vormen in haar bak hoor. Maar wie ben ik he  :lol:

Offline T-General

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #117 Gepost op: maart 02, 2010, 08:49:28 »
Van die dwergsoort, daar twijfel ik aan, aangezien het echt ettelijke jaren geleden is.
Nu, gezien de botia die lore aanhaalt niet groter wordt dan 12 cm denk ik niet dat dat een probleem gaat vormen in haar bak hoor. Maar wie ben ik he  :lol:

Lengte van de vis zelf is niet zozeer het probleem
wel de territoriumdrift die ze in zich hebben..
ook al hebben ze een zachtaardig uiterlijk, als ze niet 'tevreden' zijn met hun beperkt territorium
kunnen ze verdomd lastige etters worden naar de medebewoners :yes:

Offline Pepperke

• *
  • 904 HV-Punten
« Reactie #118 Gepost op: maart 02, 2010, 16:05:42 »
Lengte van de vis zelf is niet zozeer het probleem
wel de territoriumdrift die ze in zich hebben..
ook al hebben ze een zachtaardig uiterlijk, als ze niet 'tevreden' zijn met hun beperkt territorium
kunnen ze verdomd lastige etters worden naar de medebewoners :yes:
Oh ja, das waar, normaal moeten die ook in groep gehouden worden zeker (maar dan heb je dus nog meer ruimte nodig  :doh:). Nu, die van ons hebben nooit lastig gedaan, watjes zeker  :lol: En nu ga ik de experts laten spreken  :lol:
Oh ja, wij hebben wel een algeneter gehad (bij mijn ouders dan) die meer dan 25 jaar oud is geworden en die zat altijd in zo een plastieken kasteeltje  :lol: Dat was echt een oud manneke op den duur

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #119 Gepost op: maart 04, 2010, 17:14:12 »
en mijne bak is weer eens gepimpt  :mrgreen:
omdat enkele van mijn vrouwkes al een ferme zwarte stip hadden en een mooi rond buikje toen we ze hebben gekocht, heb ik een stuk netkous over de filter gehangen. kwestie dat de kleintjes niet opgezogen kunnen worden he :shifty:
deze ochtend waren er al 3 vrouwtjes bij wie de zwarte stip weg was, maar geen kleintjes te zien  :weetniet: opgegeten door de rest? ik vrees van wel...

we hebben een kweekbakje gekocht, maar dit wordt op andere fora nogal afgeraden wegens stress, dus dat ding mag mooi de kast sieren  :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal