collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wss epilepsie... wat nu  (gelezen 21826 keer)

Offline ineke88

• startende hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: wss epilepsie... wat nu
« Reactie #260 Gepost op: juli 30, 2013, 20:33:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dr Mols . Zijn heel tevreden van haar.
Haïko kan jammer genoeg niet op Pexion worden gezet omdat dit echt voor specifieke
epilepsie is maar omdat hij zo clustert gaat dit slecht zijn.
Vorige week heeft hij op 1dag weer 2aanvallen gehad, nog meer eens de phenoleptil opgedreven
naar 2 x 200mg per dag.

Offline Emmanuelle

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #261 Gepost op: juli 30, 2013, 20:38:25 »
Dr Mols . Zijn heel tevreden van haar.
Haïko kan jammer genoeg niet op Pexion worden gezet omdat dit echt voor specifieke
epilepsie is maar omdat hij zo clustert gaat dit slecht zijn.
Vorige week heeft hij op 1dag weer 2aanvallen gehad, nog meer eens de phenoleptil opgedreven
naar 2 x 200mg per dag.
Vraag eens of het geen optie is om Pexion toe te voegen. Onze neuroloog raadt het ook af om er op over te gaan bij clusters, maar misschien is toevoegen wel een optie?

Offline Naloma

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 60 HV-Punten
« Reactie #262 Gepost op: augustus 17, 2013, 03:48:58 »
Zaterdag 20.07.2013... Een dag om nooit te vergeten... 9u50

1 van onze Bullekes heeft toen 3 epilepsie aanvallen gekregen, waarvan 1 heel zware (kwijlen, schuimbekken, overgeven, spartelen, pipi & kaka)... Ik dacht dat hij ging sterven...

Na die aanval ben ik direct naar de DA gereden, ik hing vol onder de kwijl en het overgeefsel, maar dit interesseerde me niets... Eerst werd gedacht aan zuurstoftekort omdat hij kort van adem was... Hij kreeg een spuitje en we zouden maandag moeten terugkomen... In de namiddag (14u40) kreeg hij weer een aanval, dit keer lichter (zonder pipi, kaka en overgeven)... Direct de DA gebeld, we moesten om 17u30 bij hem zijn... Onderweg naar de DA kreeg hij in de auto weer een aanval, lichter dan de 1e, maar iets zwaarder dan de 2e (dit keer met een beetje pipi erbij)... De diagnose was snel gemaakt... Epilepsie...

Een vriendin heeft haar hond verloren aan epilepsie en ik belde haar omdat ik me bij haar begrepen voel... Je kan wel uitleggen wat je ziet, wat je voelt, maar het is toch anders het te vertellen tegen iemand die het zelf heeft meegemaakt...

Die dag heeft er nog iemand haar gebeld, ook omdat haar hondje te maken gekregen heeft met epilepsie...

Daarom heeft zij op facebook een groep opgericht...
Het zijn leden met honden met epilepsie...

Ik geef toe dat ik niet al de berichten gelezen heb in dit topic (zijn er iets teveel), maar als je je er goed bij voelt, kan je je altijd aansluiten bij de groep "Epilepsie Bij Honden"

Groetjes,
Nathalie

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #263 Gepost op: augustus 17, 2013, 13:48:28 »
Een goed idee zo'n groep  :yes:
Mijn hond heeft ook epilepsie - wat me vooral opvalt bij het lezen van dit topic is dat elke dierenarts zo erg anders reageert. De ene hond gaat meteen aan de medicatie, de andere niet, en nog veel andere verschillen... Door het lezen van al de berichten (ok niet allemaal...) word ik alleen maar meer verward  :? 
Even in het kort: Saiko heeft af en toe aanvallen, soms maar om de drie weken, maar als hij er krijgt zijn ze heel heftig (alles erop en eraan) en clustert hij ook. De dierenarts vind het nog steeds niet aangewezen medicatie te geven, omdat de aanvallen op zich niet talrijk zijn.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #264 Gepost op: augustus 19, 2013, 06:52:18 »
AnnSophie, ik zou voor een 2de opinie gaan.
als ik merk wat voor een verschil het is om ons Saga zonder haar medicatie te zien, dan met... k heb al veel mensen zichzelf nog jaren later weten verwijten maken van "waren we maar begonnen met medicatie"...  :?
gardenal is echt de kost niet hoor. pexion is nu wel een pakske meer, maar hoor echt eens bij een 2de dierenarts want "maar" om de 3 weken  :? vind ik toch niet zo weinig hoor

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #265 Gepost op: augustus 19, 2013, 08:34:20 »
Wel overlaatst was ik bij een andere dierenarts (omdat de andere op verlof was) en die zei hetzelfde 'nog niet beginnen met medicatie'
Ik weet het niet, soms is hij zelfs twee maand goed en dan denk ik zelf 'waarom medicatie geven als het goed gaat'. Maar dan heeft hij er soms twee op een week en dan hol ik weer naar de dierenarts. Nu ik eraan denk zei ze laatste keer wel van die Pexion te geven maar de dosis die hij moet hebben was nog niet beschikbaar ofzo  :weetniet: (het fijne weet ik er niet van, maar vorige week zei ze alleszins opnieuw hetzelfde)

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #266 Gepost op: augustus 19, 2013, 08:49:29 »
AnnSophie, ik zou voor een 2de opinie gaan.
als ik merk wat voor een verschil het is om ons Saga zonder haar medicatie te zien, dan met... k heb al veel mensen zichzelf nog jaren later weten verwijten maken van "waren we maar begonnen met medicatie"...  :?
gardenal is echt de kost niet hoor. pexion is nu wel een pakske meer, maar hoor echt eens bij een 2de dierenarts want "maar" om de 3 weken  :? vind ik toch niet zo weinig hoor
Oh maar het kan net zo goed omgekeerd hoor, eens je ermee begint hang je er aan vast en kan je er nog heel moeilijk mee stoppen.
Ik zou er ook niet te snel meer mee beginnen. Wij hebben nooit een verschil gezien met de gardenal en als je dan weet dat het schadelijk is voor de lever e.d. en we niet mogen stoppen, is dat net zo goed erg dus ik kan het begrijpen dat er dierenartsen zijn die er niet te snel mee beginnen. Ik zou dan eerder ook beginnen met Pexion, omdat het toch minder schadelijk is, en zeker het proberen waard is voor nieuwe epilepsie patiënten.

@ AnnSophie  Pexion is idd nog steeds niet beschikbaar in de kleine dosis, wij zouden het normaal ook gaan geven begin juli, intussen is het nog steeds niet beschikbaar. De dierenarts heeft een staal voor ons te pakken gekregen, maar eerlijk gezegd als ik dat begin te geven en het is tegen dat het op is nog steeds niet beschikbaar... Eens je begonnen bent, met eender welke medicatie, is het heel moeilijk om er nog mee te stoppen want dan riskeer je clusters (veel aanvallen na elkaar), en als je dan zonder valt door de beschikbaarheid, triestig  :shhh: En aangezien Falco het nu niet slecht doet, denk ik niet dat ik er mee ga beginnen.

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #267 Gepost op: augustus 19, 2013, 11:22:08 »
Ok, nu voel ik me al iets geruster  :yes:
De dierenarts redeneert inderdaad ook dat 'eens je begonnen bent, je niet meer kan stoppen'. Saiko heeft zowiezo aanleg voor clusters (heeft al twee maal gehad)....
Ik wacht alleszins geduldig af tot de pexion er is...

Offline Naloma

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 60 HV-Punten
« Reactie #268 Gepost op: augustus 20, 2013, 20:06:42 »
Bully is direct op medicijnen gezet...

De DA vond dat nodig in zijn geval omdat hij 3 aanvallen op 1 dag gehad heeft met maar enkele uren tussen en de 1e aanval was een heel zware...

Hij moet vethoïne nemen...
We zijn begonnen met een halfje 's morgens en een halfje 's avonds...
Nu staan we op 1/4e 's morgens en 1/4e 's avonds...

Voorlopig zijn we nog aanvalvrij  :lol:

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #269 Gepost op: augustus 20, 2013, 20:28:17 »
3 aanvallen op één dag is dan ook inderdaad wel veel! Blij dat hij het nu goed doet  :thumbs:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #270 Gepost op: augustus 31, 2013, 22:25:13 »
vandaag heeft ons Saga weer 2 aanvallen gedaan. er zat wel een ruime 10 minuten tussen deze keer dus er is "vooruitgang" als je dat zo al mag noemen natuurlijk.

wij zijn nog altijd heel blij met de overgang naar de pexion, maar binnenkort gaan we bloed laten nemen om te zien of er effectief een verschil is aan haar nierwaarden enzo  :wink:

Offline AnnSophie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 195 HV-Punten
    • Uw hond de baas
« Reactie #271 Gepost op: september 02, 2013, 08:45:38 »
10 minuten is inderdaad al beter dan direct na elkaar... maar het blijft zo akelig om zien hé  :?
Blij dat het goed gaat met de pexion, hopelijk tonen de bloedtesten hetzelfde!

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #272 Gepost op: oktober 14, 2013, 20:18:26 »
weer ff een update, al wou ik dat ik beter nieuws had  :cry:

haar laatste bloedresultaten zijn absoluut niet goed  :cry: haar leverwaarden staan véél te hoog, en de andere waarden waren zelfs niet eens meetbaar  :cry: donderdag gaan we opnieuw laten bloed trekken en hopen dat hun machine kapot was ofzo  :cry:
onze dierenarts heeft ook gevraagd dat we beiden meekomen om de resultaten te bespreken, geen goed nieuws dus  :cryblue:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #273 Gepost op: oktober 14, 2013, 22:47:43 »

haar laatste bloedresultaten zijn absoluut niet goed  :cry: haar leverwaarden staan véél te hoog, en de andere waarden waren zelfs niet eens meetbaar  :cry: donderdag gaan we opnieuw laten bloed trekken en hopen dat hun machine kapot was ofzo  :cry:
onze dierenarts heeft ook gevraagd dat we beiden meekomen om de resultaten te bespreken, geen goed nieuws dus  :cryblue:

ach lore dat klinkt niet goed , leef met je mee :huggg:

ga kaarsje branden

Offline Sassy

• warme hondenvriend
  • *
  • 422 HV-Punten
« Reactie #274 Gepost op: oktober 15, 2013, 06:06:34 »
Ach Lore, wat spijtig!  :huggg:

Ok, nu voel ik me al iets geruster  :yes:
De dierenarts redeneert inderdaad ook dat 'eens je begonnen bent, je niet meer kan stoppen'. Saiko heeft zowiezo aanleg voor clusters (heeft al twee maal gehad)....
Ik wacht alleszins geduldig af tot de pexion er is...

Waarom afwachten?
Wij "knippen" de pexion pillen door met zo een apparaat van de apotheek, waar je ook pillen voor mensen mee kunt delen, gaat prima!

Mij heeft de DA uitgelegd (en meer als ene) dat hoe langer je wacht met medicatie geven hoe groter de kans op een nieuwe aanval, dat elke aanval als het ware de volgende triggert, ookal is dat weken later.

Online Yoicka

• *
  • 1023 HV-Punten
« Reactie #275 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:11:21 »

Lore toch :cry: :huggg: ik duim dat het zal meevallen :pray:

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #276 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:50:06 »

Oh da's heel slecht nieuws, heel jammer. Ik duim ook dat het nog zal meevallen  :pray:  Toch gek dat ze zich zoveel beter voelt, dat je dat ziet, en dat je dan toch nog zo'n slecht nieuws te horen krijgt hé :(
Maar ik vreesde er wel een beetje voor, Pexion is geen wondermiddel, en stoppen met Gardenal is enorm belastend voor de lever (het nemen ervan ook I know maar stoppen is toch heel riskant), vandaar wordt het ons ook afgeraden. Maar ik begrijp dat er in jouw geval geen andere optie was.  :huggg:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #277 Gepost op: oktober 15, 2013, 22:58:27 »
Saga is iemand die echt niet snel zal laten zien als er iets scheelt of als ze ergens last of pijn heeft. daarmee ook de zeer regelmatige bloednames, om zeker te zijn dat ze niets mankeert  :cry:

ze is vrolijker, levendiger, alerter, actiever.... daarmee dat ik het ook niet snap  :cry:
met de gardenal verder gaan was geen optie... we waren haar gewoon aan het vergiftigen. nu is het dus afvragen of de gardenal niet al blijvende schade had gemaakt en dat de pexion niet te laat is gekomen  :cry:

Offline wennie

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Carpe Diem
« Reactie #278 Gepost op: oktober 16, 2013, 02:03:40 »
Djeezes ...

Heb dit topic dus in één keer helemaal gelezen.
Ik kan alleen maar dit Lore:
 :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg: :huggg:

Voor jou, Saga ... sterkte!
En hier branden altijd kaarsjes, nu zal er ook eentje voor jullie branden ...
“If a dog will not come to you after having looked you in the face, you should go home and examine your conscience.”
― Woodrow Wilson

Offline Neverever

• *
  • 440 HV-Punten
  • Just me and the dog
« Reactie #279 Gepost op: oktober 16, 2013, 02:45:13 »
Ik lees dit net. Ik duim heel hard!!! :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal