collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wss epilepsie... wat nu  (gelezen 21830 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: wss epilepsie... wat nu
« Reactie #20 Gepost op: november 07, 2010, 16:25:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mja inderdaad, dat is heel jammer. Op zo'n moment hoop je bij je fokker terecht te kunnen, en dan is dat heel jammer dat dat niet kan. En ik bedoel dan niet alleen om naar hen te wijzen, als ik maar iets zei werd ik "aangevallen" en dat is echt het laatste wat je wilt op zo'n moment.   Zelfs zaken als 'dat kan niet dat jullie dat niet eerder gezien hebben, die moet dat al heel lang hebben enzovoort'. Dat doet zeer op zo'n moment omdat je weet dat je zoveel met je hond(en) bezig bent.  Ik heb nooit ergens van beschuldigd omdat ik weet dat je daar voorzichtig in moet zijn, maar ik kreeg wel zaken te horen waarvan ik toch ook vind dat dat niet normaal is.
Ik heb hen ook alleen maar op de hoogte gebracht in de hoop een beetje steun te krijgen, en dat ze er rekening mee zouden houden in de toekomst, maar als ze dat niet doen... Tja ik heb het achter mij gelaten.

:shock: Amai, waar ben je dan mee bezig als fokker??  :silenced:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
    • Trimsalon / winkel / webshop
« Reactie #21 Gepost op: november 07, 2010, 16:50:16 »
:shock: Amai, waar ben je dan mee bezig als fokker??  :silenced:

Heb de mail nog eens opgezocht, dit zeiden ze:
Wij weten uit ondervinding ( met aangekochte golden retriever) dat epilepsie de kop opsteekt op zeer jonge leeftijd, onze golden had reeds de eerste aanval op 8 maand, en op 12 maand hebben we haar een prikje moeten geven. We kunnen moeilijk geloven dat Falco nu pas epilepsie-aanvallen krijgt, we hebben al zovele pups lopen van *a*g*e en er zijn vele die een stuk ouder zijn dan Falco, en die hebben het niet.Vooraleer je zelf op zoek gaat naar de echte reden of diagnose, moet je wel weten wat epilepsie is. Het verwondert ons echt dat jullie , als het echt epilepsie is, dat niet gezien hebben op jonge leeftijd.

Allé ja ik was daar eerlijk gezegd echt niet goed van. Mij komt dat echt over als 'jullie kennen er niks van, jullie zuigen het uit jullie duim, het kan niet dat Falco epilepsie heeft'.  Ik hoop echt voor hen dat ze verder niet te maken krijgen met epilepsie, al betwijfel ik het ten zeerste of wij (of eender wie) dat dan ooit te weten zou komen.
« Laatst bewerkt op: november 07, 2010, 16:52:05 door Emmanuelle »

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #22 Gepost op: november 07, 2010, 16:56:25 »
Eiko's 2 broers hebben het ook. Daar is hier al eens een hetse rond geweest...

Ik zou haar niet te veel ontnemen zolang je niet weet wat de aanleiding is! Bij de ene is dat totaaal iets anders dan bij de andere.

Eiko had aanvallen als er iets 'raar' was. Vb we vertrokken op reis mét een extra persoon inde auto. Nieuwjar vieren bij vriendne en overal chips krijgen, ...
Sinds ze mee mocht naar school en écht als hulphond haar taak mocht uitvoeren, heeft ze geen aanval meer gedaan... :shifty: nu ook eens ze op pensioen is: niks meer... Ze voelt zich blijkbaar goed. 't is okee.

Ps: Eiko krijgt ALTIJD een aanval 24 u na een valium spuit!!!
Na haar eerste aanval gaf de DA van wacht dat, een veearts tot en met, die zei dat ze rap zou sterven en dat dat typisch was aan die zwakke rashonden.
ikke :cryblue: tot caroline van HAchiko me via teleofon die zondagmiddag geruststelde dat dat niet zo was, dat haar Hadelle al oud was mét epilepsie...

Valium is als de aanval niet vanzelf over gaat = na 10 minuten.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #23 Gepost op: november 07, 2010, 16:57:16 »
Blijkbaar helpt vers voer ook tegen epilepsie :weetniet:

Niet altijd  :happywink:
Het vermijden van bewaarmiddelen is nooit slecht.

Ook opletten met een bench. Ik zou eerder een reiskennel gebruiken. Mijn hond is tijdens een aanval met haar tanden aan de bench blijven hangen en door de kracht van de aanval zijn haar voorste tanden stuk getrokken en moesten ze allemaal getrokken worden.

Ik weet niet of de link hier al staat

epilepsiebijhonden. nl

Ook een valiumspuit (anaal) in huis houden voor als er een cluster de kop opsteekt en de aanval blijft duren. 

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #24 Gepost op: november 07, 2010, 16:59:19 »
Ik heb niet de tijd om nu alles te lezen, maar ik wil even melden dat toen Zino epilepsieaanvallen kreeg, onze honden hem niet meer 'aanvaarden' tijdens zo'n aanval.
We moesten ze dan apart laten, want ze zouden op hem afgevlogen hebben.

Na de aanval, ging dat ook weer voorbij.

Zou dus idd heel goed opletten, naar de 2 kanten!

Na de aanval liep hij ook een hele tijd lusteloos en versuft rond, ik denk dat dat 'normaal' is.

Hier hetzelfde verhaal.

Ons Angie viel de hond met epilepsie aan tijdens een aanval.

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 07, 2010, 18:31:04 »
Emanuelle  :huggg: vreselijk! nog bewust ermee gaan fokken en dan doen alsof jullie maar beter moesten opletten  :muur:

Dogfreakje, de dierenarts die dat hier zou zeggen, die raakt ff geen grond meer  :silenced: die gaat niet naar buiten, ma die VLIEGT! ik kan geloven dat ge daar niet goed van zijt  :huggg:

Chriske, de benchen voor Saga worden aan de zijkanten volledig afgemaakt met een donsdeken  :wink: ik heb nu al teveel verhalen gehoord van honden die zich verwonden, dat risico wil ik absoluut niet nemen.

daarnet kwam mijn schoonvader met ne kameraad binnen, 2 mannen waar ze stapelzot van is. en twas compleet om zeep  :cryblue: normaal komt ze kwispelend naar hen toe en kunnen ze haar niet rap genoeg aaien. nu stond ze blaffend en grommend klaar  :cryblue: gelukkig had ik haar aan de leiband  :cry:  anders heb ik haar ook aan de leiband als er iemand binnenkomt, zelfs al kent ze hun  :wink:
pas na een kwartier grommen werd ze rustig genoeg om een koekje aan te nemen en nog eens een dikke 5 minuten later konden ze haar pas aaien  :muur:
nu is het dus afwachten dat we weer niet helemaal opnieuw mogen beginnen  :muur:

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: november 07, 2010, 23:11:14 »
Heb de mail nog eens opgezocht, dit zeiden ze:
Wij weten uit ondervinding ( met aangekochte golden retriever) dat epilepsie de kop opsteekt op zeer jonge leeftijd, onze golden had reeds de eerste aanval op 8 maand, en op 12 maand hebben we haar een prikje moeten geven. We kunnen moeilijk geloven dat Falco nu pas epilepsie-aanvallen krijgt, we hebben al zovele pups lopen van *a*g*e en er zijn vele die een stuk ouder zijn dan Falco, en die hebben het niet.Vooraleer je zelf op zoek gaat naar de echte reden of diagnose, moet je wel weten wat epilepsie is. Het verwondert ons echt dat jullie , als het echt epilepsie is, dat niet gezien hebben op jonge leeftijd.

Allé ja ik was daar eerlijk gezegd echt niet goed van. Mij komt dat echt over als 'jullie kennen er niks van, jullie zuigen het uit jullie duim, het kan niet dat Falco epilepsie heeft'.  Ik hoop echt voor hen dat ze verder niet te maken krijgen met epilepsie, al betwijfel ik het ten zeerste of wij (of eender wie) dat dan ooit te weten zou komen.

Djeezes  :silenced:

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #27 Gepost op: november 07, 2010, 23:25:57 »
Mja inderdaad, dat is heel jammer. Op zo'n moment hoop je bij je fokker terecht te kunnen, en dan is dat heel jammer dat dat niet kan. En ik bedoel dan niet alleen om naar hen te wijzen, als ik maar iets zei werd ik "aangevallen" en dat is echt het laatste wat je wilt op zo'n moment.   Zelfs zaken als 'dat kan niet dat jullie dat niet eerder gezien hebben, die moet dat al heel lang hebben enzovoort'. Dat doet zeer op zo'n moment omdat je weet dat je zoveel met je hond(en) bezig bent.  Ik heb nooit ergens van beschuldigd omdat ik weet dat je daar voorzichtig in moet zijn, maar ik kreeg wel zaken te horen waarvan ik toch ook vind dat dat niet normaal is.
Ik heb hen ook alleen maar op de hoogte gebracht in de hoop een beetje steun te krijgen, en dat ze er rekening mee zouden houden in de toekomst, maar als ze dat niet doen... Tja ik heb het achter mij gelaten.
Ik ken zelfs een fokster die gestopt is met fokken omdat ze een geval had van epilepsie.  Ze was daar zo door aangedaan en ze kon op heel weinig begrip rekenen van mede-fokkers toen ze het verder ging uitzoeken.

Hier mochten men ouders Ibo gewoon terugbrengen, we wisten al genoeg wat er hem te wachten stond dus hebben we maar medicijnen beginnen geven... Ik begrijp sommige mensen om een stamboomhond te halen en 'tegen' die particulieren te zijn (die geen teste doen) maar sommige fokkers draaien er hun hand niet naar om. Vermelden dingen bewust niet, spijtig echt. Hier was het vertrouwen volledig weg in die befaamde fokkers. Maar das effe off topic  :silenced:

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: november 08, 2010, 13:15:11 »
Ja inderdaad, een van hun eerste reacties was ook: als jullie een andere hond (pup) komen halen, krijgen jullie een compensatie.
Alsof ik daarop zit te wachten.
Ik wil geen andere hond, ik wil Falco.  Zoiets maakt mij echt kwaad.
Alsof ik hen vertel dat Falco epilepsie heeft om daar iets voor in de plaats te krijgen  :bla:

Sorry Lore voor het off topic gaan, het moest even van mijn hart  :silenced:
Ik hoop in ieder geval dat je hond niet te veel aanvallen meer krijgt en jullie iets effectief vinden om hem eventueel te behandelen.  :huggg:  Als je met vragen zou zitten ofzo, 'k wil je altijd helpen door eigen ervaringen, dan stuur je maar een pb'tje  :happywink:

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: november 08, 2010, 16:09:21 »
cherish, er zijn idd fokkers die enkel denken aan hunne portemonee  :muur: maar ik blijf hopen dat er zowel bij de 1malige particulier én bij erkende fokkers er nog bij zijn die het wel goed menen met al hun honden  :pray:

is absoluut niet off topic Emmanuelle :huggg:

deze morgen zijn we dus bloed gaan laten trekken. eindelijk gedraagt ze zich zoals de Saga die wij kennen. ze reageert weer normaal op alles, heeft al een beetje gegeten en begint weer vrolijker te worden. naar vreemden toe zullen we seffes zien tijdens de wandeling  :pray:

ik blijf twijfelen of ik haar morgen ga meepakken naar de lessen  :oops: mijne vriend moet overdag slapen, en ik durf haar niet alleen te laten.
sowieso zou ze dan haar muilkorf moeten aandoen, omdat daar dus nog niet-dog-minded-mensen rondlopen en mensen die Saga sowieso niet zo bijster leuk zou vinden :wink:
onze leerkracht is een dierenarts, dus ik hoop ergens dat ze er wel begrip voor heeft  :oops:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 08, 2010, 16:11:28 »
cherish, er zijn idd fokkers die enkel denken aan hunne portemonee  :muur: maar ik blijf hopen dat er zowel bij de 1malige particulier én bij erkende fokkers er nog bij zijn die het wel goed menen met al hun honden  :pray:

Ja hoor, die zijn er nog  :hmpf: :happywink:

ik blijf twijfelen of ik haar morgen ga meepakken naar de lessen  :oops: mijne vriend moet overdag slapen, en ik durf haar niet alleen te laten.
sowieso zou ze dan haar muilkorf moeten aandoen, omdat daar dus nog niet-dog-minded-mensen rondlopen en mensen die Saga sowieso niet zo bijster leuk zou vinden :wink:
onze leerkracht is een dierenarts, dus ik hoop ergens dat ze er wel begrip voor heeft  :oops:
Neem ze maar mee als je ongerust bent!! Volg gewoon je gevoel!!  :happywink:
Als je leerkracht naast dierenarts ook enigszins 'mens' is, zal ze dat zeker begrijpen!!

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: november 08, 2010, 16:20:19 »

Kan ze dan gewoon niet bij jouw vriend, eventueel in een bench, op de kamer slapen zodat hij het hoort als er iets scheelt?
Ik ben er als ik het zo lees echt geen voorstander van, van ze mee te nemen.  Dat bezorgt haar alleen maar meer stress, en dat kun je beter vermijden bij een hond met epilepsie.  Ik heb ook getwijfeld om Falco mee naar school te nemen (toen het zijn vachtsoort was) maar ik heb dan toch besloten om hem thuis te laten, omdat de kans veel groter zou zijn dat hij dan 's avonds/'s nachts een aanval zou hebben.
Na drukke feestjes heeft hij het ook al vaak gehad en dan heb ik me dikwijls afgevraagd of het niet beter was van hem thuis te laten, maar dat is niet altijd mogelijk en soms zijn het gewoon feestjes hier thuis. Kan hem dan moeilijk naar ergens anders brengen  :happywink:  Hij heeft eens tijdens een feestje een aanval gehad, de feestvreugde was toen wel over voor mij  :oops:
Toen Falco zo lang in die posticale fase bleef, ben ik voor hem thuis gebleven. Dat weekend dachten we nog dat hij het niet zou redden en mijn vriend moest toen overdag weg.  Hem meenemen vond ik echt geen goede oplossing dus dan ben ik zelf thuis gebleven.  Als je vriend dan thuis is (welliswaar aan het slapen) zou ik eerder proberen van een oplossing in die richting te zoeken. Dat ze overdag eens mee op de kamer gaat zodat hij het merkt als ze een aanval heeft  :weetniet:
Allé als jij ze liever meeneemt kun je dat beter doen hé, ik stel mezelf alleen de vraag of dat wel de beste oplossing is  :happywink:
Ze alleen laten zou ik in ieder geval niet doen, dan kun je ze beter meenemen.

Groetjes,

Emmanuelle

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: november 08, 2010, 16:26:42 »
morgen is een ganse dag theorie  :happywink: dus zij is (normaal gezien) de enige hond in de klas en kan dus 8uur naast mij liggen snurken  :wink:

Offline lydhan

• Global-Moderator
  • *
  • 1083 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: november 08, 2010, 16:42:23 »
Oei Lore, lees het nu pas  :huggg: :huggg:
Ben zeker dat ze morgen zal genieten.

Offline Emmanuelle

• *
  • 148 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: november 08, 2010, 16:45:45 »
morgen is een ganse dag theorie  :happywink: dus zij is (normaal gezien) de enige hond in de klas en kan dus 8uur naast mij liggen snurken  :wink:

Ha ja dat scheelt wel alleen theorie, toch brengt dat nog wel stress met zich mee, veel volk, drukte, vreemde omgeving, muilband (aangezien je daar van spreekt) ...
Als Falco na drukte een aanval heeft dan zijn daar meestal ook geen andere honden bij hoor  :happywink:  Hier weten we ook gewoon dat de kans groot is dat hij een aanval krijgt na een feest.  Soms tijdens het feest, soms heel kort nadien, soms pas een paar uur later.
Maar daarom wil dat natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw hond ook zo is, dus ja je kunt het proberen. Ik ben er gewoon niet zo voor omdat ik weet dat het een trigger kan zijn  :happywink:
Maar je zult wel doen wat jou het beste lijkt, je kent je hond het beste.
Ben al heel blij dat je ze niet alleen laat hoor  :happywink:
Succes in ieder geval en 'k hoop dat ze snel van die rotte aanvallen verlost is (of het gewoon eenmalig was, wie weet)  :pray:    :huggg:

Offline gwenda

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: november 08, 2010, 17:27:48 »
Oei zeg :shock:
Ik hoop dat jullie iets wijzer worden uit de bloeduitslagen :pray:
Billie hebben ze ook getest toen zij haar eerste aanval kreeg. Op de HS, stress, opgejaagd en ineens...daar lag ze dan. Dat was ook dé langste minuut van mijn leven, maar Billie heeft dus géén epilepsie, maar werkelijk stressaanvallen. Ze heeft er in haar leven gelukkig nog niet té veel gehad, maar het is wel een aanval die werkt op haar spieren dus makkelijk is het niet. Het moet op dat moment maar op haar hart slaan hé.....
Nu kzeg het...het is altijd oppassen met haar. Kan gaan wandelen, maar nooit op drukke plaatsen en nooit lang. In de zomer mag ze bijna niets, want warmte is sowieso al gevaarlijk voor haar.
En qua reactie...zelfs ons Astra reageerde er op en dat was er nu eens eentje die nooit kwaad ofzo werd. Ik denk niet dat ze zou aangevallen hebben, maar ze was toch ook helemaal hare kluts kwijt en is toch ook een hele tijd bij Billie uit de buurt gebleven.
Niets ter wereld kan een man met de juiste mentale instelling ervan weerhouden zijn doel te bereiken. Niets ter wereld kan een man met de verkeerde mentale instelling helpen. .

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #36 Gepost op: november 08, 2010, 18:28:46 »
Ha ja dat scheelt wel alleen theorie, toch brengt dat nog wel stress met zich mee, veel volk, drukte, vreemde omgeving, muilband (aangezien je daar van spreekt) ...
Als Falco na drukte een aanval heeft dan zijn daar meestal ook geen andere honden bij hoor  :happywink:  Hier weten we ook gewoon dat de kans groot is dat hij een aanval krijgt na een feest.  Soms tijdens het feest, soms heel kort nadien, soms pas een paar uur later.
Maar daarom wil dat natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw hond ook zo is, dus ja je kunt het proberen. Ik ben er gewoon niet zo voor omdat ik weet dat het een trigger kan zijn  :happywink:
Maar je zult wel doen wat jou het beste lijkt, je kent je hond het beste.
Ben al heel blij dat je ze niet alleen laat hoor  :happywink:
Succes in ieder geval en 'k hoop dat ze snel van die rotte aanvallen verlost is (of het gewoon eenmalig was, wie weet)  :pray:    :huggg:

Dit is héééél dubbel.

Optie 1: een hond is gewoon van thuis te zijn en is daar op zijn gemak. Gaat ie mee naar de les, is dat vreemd, meer stress. Grotere kans op aanval.
Dat is zo bij Falco en Billie blijkbaar.

Optie 2: een hond is gewoon van overal met zijn baas mee te gaan en te gehoorzamen. Gaat ie mee naar de les, is dat doodnormaal. Blijft hij plots alleen thuis: grotere kans op een aanval.
Dat is Eiko...

Toen ze overal met me mee mocht, was alles normaal en deed ze geen aanvallen meer. Moest ze thuis blijven van school, in haar jonge jaren, en mocht ze dan plots wel mee op reis (stress bij ons allemaal alom) -> aanval...

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: november 08, 2010, 18:48:14 »
ge kent ons Saga toch Lydhan, als ze maar kan liggen  :lol:

Emmanuelle en Dogfreakje, tis daarom dat ik dus twijfel. ik weet dat dit een extra trigger kàn zijn, maar ik weet ook dat Saga enorm van zulke 'uitstappen' kan genieten  :yes:
laat ik haar thuis, ga ik toch geen 2 seconden kunnen opletten  :oops:
pak ik haar mee, dan zal ze misschien niet direct gaan liggen, maar Saga kennende is dolgelukkig met een deken, een hoefje en slaaaaapen  :lol: haar muilkorf is ze sowieso gewoon, die moet ze van ons àltijd aandoen tijdens wandelingen  :wink: dat kent ze, zonder mag ze gewoon niet buiten van ons.

ik hoop het ook Gwenda
zo ver had ik zelfs nog niet nagedacht dat het tijdens een aanval wel eens op haar hartje kan slaan  :yeek: :cryblue:

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #38 Gepost op: november 08, 2010, 18:59:57 »
ge kent ons Saga toch Lydhan, als ze maar kan liggen  :lol:

Emmanuelle en Dogfreakje, tis daarom dat ik dus twijfel. ik weet dat dit een extra trigger kàn zijn, maar ik weet ook dat Saga enorm van zulke 'uitstappen' kan genieten  :yes:
laat ik haar thuis, ga ik toch geen 2 seconden kunnen opletten  :oops:
pak ik haar mee, dan zal ze misschien niet direct gaan liggen, maar Saga kennende is dolgelukkig met een deken, een hoefje en slaaaaapen  :lol: haar muilkorf is ze sowieso gewoon, die moet ze van ons àltijd aandoen tijdens wandelingen  :wink: dat kent ze, zonder mag ze gewoon niet buiten van ons.

ik hoop het ook Gwenda
zo ver had ik zelfs nog niet nagedacht dat het tijdens een aanval wel eens op haar hartje kan slaan  :yeek: :cryblue:

Stel: je neemt haar tegen en het valt tegen, ze heeft stress. Kan je dan haar nog thuis gaan afzetten?

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: november 08, 2010, 19:11:41 »
in dat geval kan ik altijd mijn vriend wakker bellen dat hij haar komt halen ja  :yes:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal