collapse

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: tekenband  (gelezen 1290 keer)

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: tekenband
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2018, 07:51:11 »
Herentals,Herenthout,Vorselaar,Grobbendonk ook vergeven van de teken.

Offline Pepperke

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2018, 09:14:32 »
Dan zijn wij buren  :lol: Ik woon in St;Antonius tussen de Bethaniëlei en de Waterstraat.
:thumbs: Ik woon aan de Lochtenberg (vlak bij de E19).

vandaar dat jullie teken vinden  :happywink:  :mrgreen: ze zitten daar.
:muur: :muur: :vuistje:

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2018, 11:01:13 »
Herentals,Herenthout,Vorselaar,Grobbendonk ook vergeven van de teken.

Tja, dat is ook de Antwerpse Kempen hé  :yes: (ik ga vandaag groepswandeling doen in Vorselaar, afspraak om 14u in de Cardijnlaan 10 op de P van het Kerkhof - amai de doden gaan eventjes wakker geblaft worden  :vuistje:

Offline Majaken

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2018, 15:17:16 »
3 dagen geleden levende teken eraf gehaald, eergisteren  honden behandeld met adventix en gisteren een dode teek eraf gehaald

Dus hier werkt adventix goed blijkbaar, ze bijten nog maar sterven vlug, teekje was nog klein.

Zou liever niks willen geven want gezond kan da nu ook weer ni zijn maar tja, veel teken is dan ook weer ni goed

Offline RoasKyra

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #24 Gepost op: juni 15, 2018, 01:31:38 »
Hier enkel natuurlijke middeltjes voor mijn 2 honden en sinds ik de juiste combi heb gevonden, geen enkele teek meer gezien!! Deze combi gebruik ik; Luposan Zeckweg alle dagen een maatschepje door hun eten, ze dragen een keramische tekenband met EM kralen en ik spray ze elke dag 1x in met mijn zelfgemaakte spray: 500 ml water, 200 ml appelazijn, 3 dr lavendelolie, 3 dr teatreeolie en een scheutje neemolie.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #25 Gepost op: juni 15, 2018, 10:41:16 »
Als je zoveel verschillende dingen door elkaar gebruikt kun je toch onmogelijk weten wat er werkelijk helpt hé  :vuistje: Hier werkten de EM kralen voor geen meter  :weetniet: en ondanks de Seresto banden ontdek ik elke dag op z'n minst één teek, op 3 honden heb ik er één die heel gemakkelijk te onderzoeken is, ik moet hem alleen maar aankijken en hij gaat heel ontspannen op zijn zij liggen en op zijn rug en kan ik hem goed onderzoeken, er gaat geen dag voorbij of ik vind bij hem een of twee teken, meestal nog erg klein en gisteren klein en al verschrompeld (dood) , de 2 andere honden zijn veel moeilijker te onderzoeken, klappen dicht en houden alles angstvallig gespannen.

Offline sepke

• *
« Reactie #26 Gepost op: juni 15, 2018, 11:02:28 »
Wij hebben nog geen enkel jaar veel teken gehad hier in de buurt. Maar dit jaar....

Heb nu ook druppeltjes besteld op natuurlijke basis, maar moet het nog testen. Is wel vaak te herhalen (om de 2wkn) , maar bijkomend pluspunt: ruikt zalig! Je kan ze ook bij jezelf gebruiken en geen gif.

Offline DarrenRastaKaité

• *
« Reactie #27 Gepost op: juni 15, 2018, 11:16:43 »
Scalibor bandjes helpen hier wel goed. Elke hond nog maar 1 teek of zo.

Moet nu wel zeggen dat ze bij wandelingen enkel op de paden moeten blijven op wandeling en we op de dijk gaan wandelen. Enkel op training lopen ze door het bos/gras

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #28 Gepost op: juni 16, 2018, 17:54:24 »
Bij mij doen ze al teken op in eigen tuin  :zucht: Ik heb ten einde raad toch bij één van mijn honden de Seresto band afgenomen en druppeltjes Advantix gebruikt, als hij nu tekenvrij blijft, zullen de 2 anderen ook Advantix krijgen.

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #29 Gepost op: juni 16, 2018, 22:34:50 »
Hier is het heel wisselend, sommige dagen ongeveer 40 teken,andere dagen soms maar 2 teken.
Op net dezelfde wandeling...

Offline Perdita

• *
« Reactie #30 Gepost op: juni 16, 2018, 23:03:04 »
Voorlopig dit jaar 3 teken van Nimue afgehaald.
Als ik sommigen hier lees, mag ik daar blij mee zijn denk ik.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #31 Gepost op: juni 17, 2018, 00:08:24 »
Hier is het heel wisselend, sommige dagen ongeveer 40 teken,andere dagen soms maar 2 teken.
Op net dezelfde wandeling...

Welke regio? En gebruik je iets tegen de teken?

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #32 Gepost op: juni 17, 2018, 08:14:42 »
Welke regio? En gebruik je iets tegen de teken?

Regio Herentals zwart water. En ja, de witte herders krijgen de pil en de kruising krijgt een pipetje.Anders is het niet haalbaar.

Offline Perdita

• *
« Reactie #33 Gepost op: juni 17, 2018, 08:23:09 »
Regio Herentals zwart water. En ja, de witte herders krijgen de pil en de kruising krijgt een pipetje.Anders is het niet haalbaar.

Zijn de teken die je eraf haalt al vastgezogen, of zitten ze nog los in/op de vacht?

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #34 Gepost op: juni 17, 2018, 10:23:25 »

De pil? bedoel je Bravecto of Nexgard? en zelfde vraag als Perdita, zitten de teken al vast? en indien ja leven ze nog? Kwestie van een beeld te krijgen van de al dan niet doeltreffendheid van het product die jij gebruikt hebt. , Bravecto bvb is niet tekenwerend, zou tekendodend moeten zijn maar dan moet dus de teek eerst gebeten hebben. 

Offline Pepperke

• *
« Reactie #35 Gepost op: juni 17, 2018, 10:29:52 »
Hier bravecto, de teken moeten eerst bijten, maar gaan snel dood, drogen uit en vallen er af. Niet tekenwerend. Maar sinds ik ze gegeven heb, vind ik bijna geen teken terug.
Enige dat afweert is toch een band of spray?

Offline sepke

• *
« Reactie #36 Gepost op: juni 17, 2018, 10:43:23 »
Hier bravecto, de teken moeten eerst bijten, maar gaan snel dood, drogen uit en vallen er af. Niet tekenwerend. Maar sinds ik ze gegeven heb, vind ik bijna geen teken terug.
Enige dat afweert is toch een band of spray?

Advantix ook volgens de bijsluiter.

Offline Ismene

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #37 Gepost op: juni 17, 2018, 11:25:18 »
Regio Brugge krioelt dit jaar ook volledig van de teken  :bla:

Twee jaar geleden voor Bravecto gekozen, maar wegens alle tumult vorig jaar niet en toen viel het al bij al mee wat het aantal teken betreft. Maar dit jaar bleef ik er precies vinden en afhalen  :zot: Een aantal natuurlijke middeltjes geprobeerd, zonder resultaat en nu dus voor 't eerst Simparica. Werkt gelijkaardig als Bravecto, maar zou minder 'gif' bevatten.

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #38 Gepost op: juni 17, 2018, 11:26:54 »
Zijn de teken die je eraf haalt al vastgezogen, of zitten ze nog los in/op de vacht?
De teken lopen eigenlijk heel lang rond alvorens ze de diepte ingaan. De teken die toch vastzitten zijn dood, niks gezogen.
De kleine kruising krijgt Vermicon druppels van beaphar. Is iets wat parasieten zou immobiliseren. Bij haar werkt het, ze mag niet zwemmen, want dan is de werking weg,moet je terug een pipetje gebruiken.Een enkele teek vind ik bij haar,zit vast maar is dood.

Offline gotcha

• *
  • her pawprints is in our hearts forever
« Reactie #39 Gepost op: juni 17, 2018, 12:17:32 »
Tot op heden geen teek gevonden ardennen ,loopt wel niet los  in hoge grassenweides.Teken band en pipetjes helpt goed hè  liggend op de tafel. :vuistje:  :mrgreen:

Ze laat zich goed controleren elke keer. :yes:

Ervaringen met simparica altijd welkom.zijn er ook braakneigingen merkbaar?
 :denk:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

Medi Plan Verzekering van Wellopet.

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal