collapse

Auteur Topic: Senior - Vetmedin  (gelezen 447 keer)

Offline Freya13

• begonnen hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Senior - Vetmedin
« Gepost op: december 05, 2019, 10:18:01 »
Mijn senior van 15+ neemt al een aantal maanden Vetmedin voor een vergroot hart. Hij is er heel goed mee: levendiger dan voordien, eet beter, heel tevreden van.
Maar soms heb ik het gevoel dat hij té levendig is. Dat kan heel raar klinken ... maar Snoopy is nooit een hele felle / levendige hond geweest. Hij was perfect tevreden met een kleine wandeling, een beetje snuffelen, spelen heeft hij bvb nooit willen doen. Maar tegenwoordig begint hij soms zonder aanwijsbare reden door de woonkamer te rennen, of hij loopt de hele dag achter mij aan ... Veel mensen zeggen mij dat ik blij moet zijn dat hij zo levendig is ... maar mij begint dit verdacht veel aan dementie te doen denken. Zou dat kunnen? Dementie / de weg kwijt zijn / daardoor misschien een soort verlatingsangst (de hele dag achter mij lopen).
Check-up bij de dierenarts is ingepland voor begin volgende week, maar ik wou graag alvast enkele ervaringen horen.

Offline Ilero

• begonnen hondenvriend
  • *
Re: Senior - Vetmedin
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2019, 11:27:07 »
Dat achter je aan lopen kan zijn dat hij zich fijner voelt als je in de buurt bent. Hij heeft een mooie leeftijd, zijn zintuigen zullen dan ook wel minder werken.

Dementie denk ik niet zo zeer dat achter je aan lopen, maar die rondjes misschien wel.

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2019, 14:10:13 »
onze oudere hond is liefst in de omgeving van baasje..voelt zich veiliger ..een beetje verward mss dan geeft de nabijheid van het baasje houvast ...

Ons oud mannetje heeft hier ook een periode van herleving zou ik zeggen..wordt graag geknuffeld ..
Heeft precies meer plezier in zijn leventje...we genieten van de tijd dat wij nog samen hebben
Onze dwergpoedel krijgt Cardisure 2.5 mg . Onze DA vond dit beter voor onze lieverd
« Laatst bewerkt op: december 08, 2019, 21:34:19 door benji »

Offline borderlove

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2019, 17:06:11 »
Onze senior van 11 krijgt ook vetmedin, en Is met momenten zo levendig als een puppy  :weetniet: ik snap er niks van, maar ben blij dat hij zich zo goed voelt  :mrgreen: ik denk niet direct aan dementie met jou verhaal, de honden die ik ken met dementie stonden vaak uit het niets naar de muur te blaffen enzo, of liepen eerder angstig rond....

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2019, 19:37:39 »
Juno neemt het nu ook ongeveer een half jaar, ze is 9,5...heeft haar tweede jeugd precies gevonden...maar verder haar normale zelve

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal