collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht  (gelezen 24046 keer)

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht
« Reactie #20 Gepost op: september 18, 2013, 19:46:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Chansey zou droge brokjes royal canin mini jr gehad hebben, maar dat kan niet want ze kan die nu nog altijd niet kauwen. Ik wissel af van voedsel omdat ze anders nog minder eet. Ik probeer wel zo weinig mogelijk af te wisselen.
Nu zit ik met een groot dilemma welk ik niemand toewens. Zojuist 2de opinie gevraagd aan andere da. Die zegt: doe maar naar dierenkliniek voor aan de infuus. Ik bel naar mijn da om te vragen of we dat dan niet moeten doen. Mijn da zegt dat een infuus alleen maar helpt tegen uitdroging, dat ze daar niet van bij komt in gewicht en dat ze daar nooit zo voor gaan zorgen als we thuis kunnen doen. Nu zitten we ons hier af te vragen wat het beste is. Iemand ervaring of raad? Ik kan er niet aan denken als ik de verkeerde beslissing neem.

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: september 18, 2013, 19:50:38 »
Ik zou toch gaan voor opname in Dierenkliniek en wel liefst een hele goede (Merelbeke, Ijzendijke, ...) kunnen ze de pup goed opvolgen en ingrijpen waar nodig..

Offline lore

• *
  • 4 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: september 18, 2013, 20:16:35 »
breng haar aub direct en liefst vandaag nog naar merelbeke  :pray:
zo te horen heeft deze pup héél dringend medische hulp nodig!

...Repetition does not transform a lie into a truth...

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #23 Gepost op: september 18, 2013, 20:24:50 »
Mispakt u niet, pups kunnen al snel brokken eten, week ze desnoods met water.
Hij heeft toch al tandjes?  :shifty:

Een infuus is idd tegen uitdroging, maar indien hij naar een kliniek ga (bv Merelbeke) zal hij volledig onderzocht worden, want niet eten, is een teken dat er iets scheelt...
Desnoods krijgt hij voeding via sonde...
En ze zorgen er wel goed voor, is niet zo zoals thuis, maar soms zijn er geen andere keuze hé!

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: september 18, 2013, 20:28:50 »
denk dat merelbeke idd geen slechte beslissing zou zijn
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: september 18, 2013, 20:38:30 »
Wij wonen dicht bij Hasselt, daar hebben ze een dierenkliniek in Herckenrode en 1 in Diepenbeek. Het zal 1 van die worden dan als we gaan vandaag of morgen. Het is niet dat ze niet eet. Ze komt gewoon nog altijd niet bij. Ik ben bang dat ze van de stress weer diarree gaat krijgen als we naar een dierenkliniek gaan, het gaat nu juist goed met haar stoelgang sinds gisteren. Ik denk dat we gaan als ze morgen niet is bijgekomen. In ieder geval iedereen heel hard bedankt voor jullie reactie. We gaan nu bekijken of we toch niet vandaag nog gaan. Nog ervaring of raad is altijd welkom

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #26 Gepost op: september 18, 2013, 20:44:51 »
Ik zou vandaag nog gaan, is haar toestand niet ernstig sturen ze je wel naar huis, anders zullen ze haar houden en ervoor zorgen dat ze beter is.
Ik ken het gewicht niet van een Malthezer pup, maar 390gr lijkt me heel weinig.

Moest de artsen echt kunnen bevestigen (aan de tanden of iets anders) dat ze echt veel minder dan 8 weken is, vraag een attest, het is immers strafbaar een pup onder de 8 weken te verkopen!

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: september 18, 2013, 20:49:28 »
Wijzelf wonen in de prov limburg. Is Merelbeke echt de beste dierenkliniek of wordt deze veel genoemd vanwege de woonomgeving van degenen op de blog? Want als blijkt dat Merelbeke de beste van het land is rijden we daarnaartoe!

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: september 18, 2013, 20:52:31 »
Wijzelf wonen in de prov limburg. Is Merelbeke echt de beste dierenkliniek of wordt deze veel genoemd vanwege de woonomgeving van degenen op de blog? Want als blijkt dat Merelbeke de beste van het land is rijden we daarnaartoe!

Tja, hij wordt toch vaak bij de besten genoemd  :shifty: ze zijn verbonden aan de universiteit dus da zegt al genoeg hé  :shifty:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: september 18, 2013, 21:05:38 »
Ikzelf zou nooit naar merelbeke gaan, tenzij mijn dieren kliniek niet meer kan helpen. Ik vind het een enorm stress volle omgeving. Nu, in de dieren kliniek waar ik ga (malpertuus in heusden) werken de meeste ook wel in merelbeke, dus heb je dezelfde expertise maar in een voor mijn hond iets betere omgeving. Dus eigenlijk denk ik wel dat als je echt niet weet wat er met je hondje scheelt en het word niet beter, je kansen daar wel het grootst zijn.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #30 Gepost op: september 18, 2013, 21:13:47 »
Sanimalia (vroegere St Katharina) in Diepenbeek heeft ons al vaak goed geholpen in noodgevallen!

Offline Joyco

• hondenvriend pro
  • *
  • 2102 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: september 18, 2013, 21:22:10 »
Hier enkel goede ervaringen met Herckenrode.
Ze hebben meermaals ons geholpen op niet zo katholieke uren (midden in de nacht met maagkanteling dobermann, op zondagavond voor kater die volledige reeks draadjes losgebeten had, ... enz enz) en ik vind ook dat ze echt wel blijven zoeken tot ze een oplossing/remedie hebben gevonden.
Nu dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. Ik wil (op dit moment) geen andere praktijk meer.

Hoewel ik eerlijkheidshalve wel moet toegeven dat ik ook daar een voorkeur heb qua dierenartsen. Als het gewoon voor jaarlijkse spuitjes is, dan maakt het niet zoveel uit... maar voor vragen of andere problemen vraag ik toch liefst naar onze 'vaste' dierenarts.

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: september 18, 2013, 22:40:07 »
Ik zou al maken dat ik ermee weg was. Normaal kan een pup op 4 weken al geweekte brokjes eten, volgens mij klopt een en ander niet.
Waren al die pups dan allemaal zo klein? En waarschijnlijk heb je ook de moeder niet gezien. Er is duidelijk iets mis met je hondje. Hier zijn goede adviezen gegeven qua dierenkliniek, zelfs in je buurt.
Hopelijk komt het goed met je hondje. :huggg:

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: september 19, 2013, 07:53:49 »
Wat een miserie kan broodfok en wantoestanden toch teweeg brengen.

Ik hoop echt dat jouw lieverdje het mag halen, maar ik zou echt niet te lang meer wachten om meer zorg in te schakelen want het klinkt echt niet goed.

Offline klaproos

• warme hondenvriend
  • *
  • 95 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: september 19, 2013, 08:59:42 »
Ik zou al maken dat ik ermee weg was. Normaal kan een pup op 4 weken al geweekte brokjes eten, volgens mij klopt een en ander niet.
Waren al die pups dan allemaal zo klein? En waarschijnlijk heb je ook de moeder niet gezien. Er is duidelijk iets mis met je hondje. Hier zijn goede adviezen gegeven qua dierenkliniek, zelfs in je buurt.
Hopelijk komt het goed met je hondje. :huggg:

Het is niet alleen weinig eten. Het is ook diarree.

Zelfs als het een simpel darmvirusje is, kan infuus levensnoodzakelijk zijn.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: september 19, 2013, 09:14:43 »
Het is niet alleen weinig eten. Het is ook diarree.

Zelfs als het een simpel darmvirusje is, kan infuus levensnoodzakelijk zijn.

Zeker bij zo'n klein boontje!  :yes:

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #36 Gepost op: september 19, 2013, 09:24:16 »
Sanimalia (vroegere St Katharina) in Diepenbeek heeft ons al vaak goed geholpen in noodgevallen!

Inderdaad, heel goede dierenkliniek!
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline Leeniepee

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 432 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: september 19, 2013, 12:56:54 »
Arm schatje. Mijn maltezer woog op haar 4 maanden 1.4 kg. Dat is een normaal gewicht.
Ik hoop dat het diertje erdoor komt, maar ik twijfel hieraan. Ze is zo klein en zwak.
Als ze erdoor komt zal het waarschijnlijk altijd een zorgekindje blijven, hierin kan ik mij wel vergissen natuurlijk...Laat ons hopen nu dat ze erdoor komt, het dappere meisje.
Veel sterkte voor jou ook, wat een verdriet heb jij al gehad terwijl je zoveel vreugde zou moeten voelen nu  :huggg:

Online Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #38 Gepost op: september 19, 2013, 15:23:13 »
Het meeste is al gezegd...blijf bij 1 voeding, wat witte duivels adviseerde is zeer goed...
Verder niet wachten en als de bliksem naar de dierenkliniek... Ik zou trouwens nooit meer naar je eigen DA gaan, zo'n prul advies  :silenced:... Via infuus kan je pup idd het broodnodige vocht krijgen maar ook medicatie en versterkende middelen, iets wat dit ukje miz hard nodig heeft.

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: september 19, 2013, 15:49:55 »
hallo lieve mensen,
Chansey ligt aan een infuus in Herckenrode. We zijn in de wachtzaal blijven zitten terwijl ze haar katheter kreeg en ze heeft niet echt pijn gehad want ze hadden haar een gasmaskertje gegeven om te verdoven. Dat was een opluchting. Ze gaan nu de oorzaak van de diarree zoeken in haar kaka of urine. Bloed gaan ze nog niet afnemen want ze heeft al zoveel meegemaakt. Ze zeggen dat ze door het infuus ook zal aansterken en hopelijk dan meer zin om te eten krijgt. Haar suikergehalte was ook te laag. Als ze sterker is gaan ze toch een bloedstaal nemen ocharm het lieve diertje. Ze wisten ook nog dat haar vaccinaties niet in orde waren. Ze had 2 vaccins gehad maar als er niet letterlijk lepto op het vaccinatiestickertj e staat, ben je blijkbaar niet ingeënt tegen leptospirose of zoiets. We zijn nog teruggereden vandaag om haar dekentje en slaapknuffeltjes te brengen en volgens de assistent zou ze al wat gegeten hebben dus dat is dan toch weer een hoopvol iets. Want anders gingen ze haar 'dwangvoederen'. Toen ze dat zeiden is er ergens een scheurtje in mijn hart ontstaan denk ik. Als Chansey er weer bovenop is ga ik iedereen die ik maar kan bedenken, aanschrijven of mailen die maar iets verantwoordelijk is voor de wanpraktijken bij de hondenkwekers. Blijkbaar werkt zo'n HK nummer juist (verdoken) broodfokkers in de hand en is er geen fatsoenlijke controle. Als ze hun belastingen maar binnenkrijgen of wat? Een gezonde hond kopen in België wordt steeds zeldzamer.
Ik zou zeggen geef jouw lieve vriendje vandaag maar een extra dikke knuffel gewoon al maar omdat hij gezond mag zijn  :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal