collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht  (gelezen 24029 keer)

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht
« Gepost op: september 18, 2013, 16:26:18 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo iedereen,
ik heb 10 dagen geleden een maltezer pupje gekocht die bijna 9 weken zou zijn toen. Ze was levendig en had goede stoelgang. De dag erna veranderde het. Ik ben er ondertussen al 4 keer mee naar de da geweest. De da gelooft niet dat ze 8 weken is. Ze heeft al 8 dagen zware diarree gehad, is sinds gisteren ietsje beter. Ze heeft al 3 spuitjes gehad. Ze krijgt speciale ontworming waar ook iets voor de diarree zit bijgemengd, er is 1 spoelwormpje afgekomen. Ze krijgt astronauten suikersiroop omdat ze al 2 zware hypoglycemie aanvallen heeft gehad. Ze krijgt een pasta voor vastere stoelgang. Mijn hele keuken staat vol verschillende voeding voor haar, ze is een slecht etertje. Ze lust geen puppymelk, kittenmelk of electrolytenwater. Ze slaapt onder een warmtelamp voor kuikens. Ik heb al veel tranen gelaten want Chansey komt geen gram bij. Ze schommelt tussen 390 en 410 gram al 10 dagen lang. Heeft iemand nog extra tips voor mij?

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
Re: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2013, 16:28:28 »
Jee, hoe erg, waar heb je dat hondje gekocht?

Hoop dat het beestje het haalt, maar het klinkt echt niet goed he?

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2013, 16:35:43 »
Bedankt voor je reactie. In Kieldrecht. Die vrouw had maar 2 nestjes bij haar thuis. Ze zagen er goed gezond uit. We hebben teruggebeld maar hadden het gevoel dat we afgewimpeld werden. Ze ging terugbellen, maar heeft dat dus tot nu toe niet gedaan. Ik heb zo opgelet om niet bij een grote kennel of broodfokker te kopen en nu heb ik nog een zielig ziek pupje. Het beestje is zo mager en moe. Af en toe wil ze een wandelingetje maken door de living en keuken, maar dan ben ik weer bang dat ze teveel suiker verbruikt...

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2013, 16:37:23 »
Echt verschrikkelijk.  Ik hoop echt dat je dierenarts en jouw goede zorgen het beestje kan redden!

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2013, 16:41:07 »
welke voeding geef je haar?
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2013, 16:43:38 »
Bedankt voor je reactie. In Kieldrecht. Die vrouw had maar 2 nestjes bij haar thuis. Ze zagen er goed gezond uit. We hebben teruggebeld maar hadden het gevoel dat we afgewimpeld werden. Ze ging terugbellen, maar heeft dat dus tot nu toe niet gedaan. Ik heb zo opgelet om niet bij een grote kennel of broodfokker te kopen en nu heb ik nog een zielig ziek pupje. Het beestje is zo mager en moe. Af en toe wil ze een wandelingetje maken door de living en keuken, maar dan ben ik weer bang dat ze teveel suiker verbruikt...

sorry, maar een deftige fokker met twee nestjes? was je hondje trouwens gechipt? heeft ze een belgisch paspoort?

edit: denk dat ik ondertussen al weet welke 'fokker' het is  :silenced: is niet meer dan een dame die overal pups opkoopt en weer verkoopt  :puke: :puke: :puke:
« Laatst bewerkt op: september 18, 2013, 16:47:47 door wendy hostyn »
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2013, 16:54:04 »
wat triest :s
het hondje komt per toeval toch niet van deze adverteerder he? :shifty:

http://www.2dehands.be/listuser/3965013/?p=all&locale=all

Ik hoop dat jouw pupje zich er door spartelt  :huggg:
« Laatst bewerkt op: september 18, 2013, 16:55:37 door wesp »

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2013, 17:01:36 »
De da heeft zoiets van 'maakt niet meer uit wat ze eet, als ze maar eet en het kan verdragen'. Nu krijgt ze royal canin blik van bij de da voor gevoelige maag en darmen. Soms wil ze dat eten met een beetje flessenwater. Soms wil ze wel chesir voor puppies eten. Dat is kippenwit met aloe vera. Soms wil ze royal canin mini junior brokjes eten maar dan laten weken in flessenwater want ik denk dat ze de droge brokjes niet goed kan kauwen. Ze heeft ook een beetje witte vis gegeten. Deze middag at ze niets van dat en heb ik Cesar kip geprobeerd en dat lukte nu wel, gisteren wou ze dat niet. Soms wil ze iets eten en de volgende keer niet. Het is echt zoeken. Ik werk niet meer. Ik ben de hele dag met haar bezig. Ik wil haar hier echt door trekken en hoop dat ze gauw op gewicht is, maar soms word ik bang dat ze er s'morgens niet meer is of in een hypoglycemie aanval blijft. Ik probeer positief te blijven door te denken dat als deze 10 dagen al overleefd heeft, ze nu stilletjes aan wel sterker zal worden?

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2013, 17:09:54 »
Ik heb juist gekeken naar die adverteerder op 2dehands en ja dat is ze. Nu voel ik mij zo dom. Als er toen zoveel soorten hondjes bij haar te koop waren als nu, dan had ik het niet vertrouwd. Je kan binnenkort niemand meer vertrouwen.  En ja, ze is gechipt en heeft een Belgisch paspoort. Maar dat betekent blijkbaar ook niets meer dan.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2013, 17:12:32 »
Ik heb juist gekeken naar die adverteerder op 2dehands en ja dat is ze. Nu voel ik mij zo dom. Als er toen zoveel soorten hondjes bij haar te koop waren als nu, dan had ik het niet vertrouwd. Je kan binnenkort niemand meer vertrouwen.  En ja, ze is gechipt en heeft een Belgisch paspoort. Maar dat betekent blijkbaar ook niets meer dan.

Ze zullen er wel zoveel gehad hebben, maar dat vertellen ze u niet, dergelijke fokkers' liegen over dat soort dingen, jammer maar helaas je hebt het hondje nu, ik hoop echt dat je het er door kan trekken.
Aan de reactie van de fokker kan je er zo al uithalen dat ze totaal niks met de pup inzitten, anders hing ze al lang aan de telefoon.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2013, 17:20:51 »
Die dwergkeesjes zien er trouwens ook maar raar uit vind ik  :shifty: http://www.2dehands.be/dieren-toebehoren/honden/keeshond/dwergkeesje-rood-164588293.html

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 18, 2013, 17:27:02 »

Offline klaproos

• warme hondenvriend
  • *
  • 95 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2013, 17:53:34 »
Heeft de pup koorts?
Is ze al getest voor katteziekte?

Is het geen tijd om de pup een infuus te geven?

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2013, 17:57:59 »
Die dwergkeesjes zien er trouwens ook maar raar uit vind ik  :shifty: http://www.2dehands.be/dieren-toebehoren/honden/keeshond/dwergkeesje-rood-164588293.html

Owla.. rare dwergkeesjes zenne  :weetniet:

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 18, 2013, 18:09:59 »
Chansey heeft geen koorts. De da zag het niet zitten een infuus aan te hangen. Gaat dat trouwens bij zo'n klein wezentje van 390gr? Ik heb geweend toen ze die andere spuitjes kreeg. De spuit lijkt groter dan het hondje. Ik voel me enorm schuldig. Hoe test je kattenziekte?

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #15 Gepost op: september 18, 2013, 18:47:54 »
Ik kan best begrijpen dat je echt alles wilt proberen om ze te doen eten, maar door telkens een andere soort voer te geven, wekt je net diaree in de hand...best moeilijk!

Royal Canin heeft goeie blikvoer voor jonge pups (aangezien er twijfels bestaan over de leeftijd van jouw pup) is :
http://www.royalcanin.be/nl/?inc=products&productsid=227&type=dog

Ik zou deze eens vragen aan de DA!

Wat kreeg ze te eten bij de "fokker"?

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: september 18, 2013, 18:51:43 »
ik deel de mening van 'witte duivels' , niet te veel wisselen van voeding ..

verder hoop ik dat alles goed komt met je pupje :huggg:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 18, 2013, 18:55:09 »
Bij een hondje die nog zo jong is en maar 390 gram weegt zou ik toch als DA niet twijfelen om hem aan het infuus te hangen  :weetniet: ik ben natuurlijk geen DA maar toch, imo kun je hier geen kwaad meedoen..

Offline klaproos

• warme hondenvriend
  • *
  • 95 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: september 18, 2013, 19:01:28 »
Chansey heeft geen koorts. De da zag het niet zitten een infuus aan te hangen. Gaat dat trouwens bij zo'n klein wezentje van 390gr? Ik heb geweend toen ze die andere spuitjes kreeg. De spuit lijkt groter dan het hondje. Ik voel me enorm schuldig. Hoe test je kattenziekte?

Via de kaka.

Infuus kan zeker.

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #19 Gepost op: september 18, 2013, 19:27:30 »
Oh god, kwil echt niet weten hoe klein dat hondje is  :shock:
Cériel (mijn yorkshire) is nu "volwassen" en meet 17cm schoft en weegt 1kg700-1kg800 (is ook ne moeilijke eter),
voor alle duidelijkheid is dit ONDER de maten en gewichten voor een yorkshire, dit zijn de maten
en gewichten voor een chihuahua  :doh:
Hij is klein en dat maakt hem kwetsbaar.
Cériel is hier gekomen op zijn 8weken en woog toen +-600grammetjes. Hij kon net op mijn hand.
Ergens heb ik zwaar het gevoel dat ofwel de leeftijd van je pup totaal niet klopt ofwel je echt een ziekelijk veeeel
te klein gekweekt hondje hebt gekocht.. Een Maltezer hoort 3à4kg te wegen (volwassen gewicht) wat meer is als
een Yorkshire..

Ik hoop dat je pupje het haalt zonder al te veel trauma.  :huggg:
Zelf besef ik héél goed hoe kwetsbaar zo'n klein ding het is. En dingen zoals spuitjes, vaccins ed zijn schrijnend om te zien bij zo kleine pups, Cériel heeft er altijd pijn van (ja zo'n naalden zijn nu eenmaal redelijk groot voor zo'n kleine beestjes).
Cériel had kennelhoest als pup, twas ook alsof hij dood ging.. En nog, nu hij volwassen is, heb ik nog vaak nachtmerries en dat alles heeft te maken met zijn kwetsbaarheid. Ik zie hem zo graag hé, maar het zit bij mij zo diep dat ik denk ik nooit nog voor een kleine hond ga...
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal