collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht  (gelezen 24047 keer)

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht
« Reactie #80 Gepost op: september 21, 2013, 22:59:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit

wat ik met zo'n kwekers zou willen doen, is niet voor publicatie vatbaar  :silenced:

Hier idem!
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: september 22, 2013, 14:47:53 »
Ik voel me alsof ik in een wansmakelijke horrorfilm zit. Chansey is terug opgenomen. Gisteren deed ze het goed en voor dat ze ging slapen woog ze 423 gr. Ze was zo zeker van haarzelf dat ze uit de weegschaal wou springen. Deze nacht leek goed te gaan, buiten dat ze veel plaste en wat speeksel ophoestte. Deze morgen was ze lam in haar pootjes en leek ze dood te gaan. Opgenomen en wat bleek: Haar suikerwaarde was te laag om meetbaar te zijn. En ze woog maar 320 gr... 100 gr afgenomen in 1 nacht. Dat is een vierde van haar totale gewicht. Ik ben emotioneel aan de grond.
Ik begrijp niet waarom die verkopers zo'n risico's nemen. Dit is verschrikkelijk. Waarom kunnen ze zo'n kleine hummeltjes nog geen 8 weken de nodige zorgen geven? Dat is toch niets? Wat voor werk heb je daar nu aan? 8 kleine weekjes?
Om 16u gaat de da bellen om te laten weten hoe het met haar gaat. En dan deze avond nog eens.
Ze is zo'n lief ondeugend prachtkaraktertje. Met een sterke wil. Al is ze maar 320 gr meer, dan nog heeft ze meer moed dan mij. Die moet blijven leven gewoon. En die wanpraktijken moeten stoppen. punt

Offline Loeki

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 4537 HV-Punten
  • a true friend is the greatest of all blessings
« Reactie #82 Gepost op: september 22, 2013, 15:00:08 »
Vreselijk....  Hoop echt dat je moedige kleine meid het haalt.  :pray: :pray: :pray:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #83 Gepost op: september 22, 2013, 15:00:43 »
Ik ben bang dat je voorlopig nog niet aan het einde van je miserie bent  :huggg:
Er is maar 1 reden waarom dit soort handel bestaat en dat is geld, niets meer en niets minder...

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #84 Gepost op: september 22, 2013, 15:09:26 »

Ik begrijp niet waarom die verkopers zo'n risico's nemen. Dit is verschrikkelijk. Waarom kunnen ze zo'n kleine hummeltjes nog geen 8 weken de nodige zorgen geven? Dat is toch niets? Wat voor werk heb je daar nu aan? 8 kleine weekjes?

Dat is het hem net... Het is helemaal niet niks, het is HEEL veel werk, die 8 weekjes...

Offline Evil Lien

• *
  • 585 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: september 22, 2013, 15:20:50 »
Ik voel me alsof ik in een wansmakelijke horrorfilm zit. Chansey is terug opgenomen. Gisteren deed ze het goed en voor dat ze ging slapen woog ze 423 gr. Ze was zo zeker van haarzelf dat ze uit de weegschaal wou springen. Deze nacht leek goed te gaan, buiten dat ze veel plaste en wat speeksel ophoestte. Deze morgen was ze lam in haar pootjes en leek ze dood te gaan. Opgenomen en wat bleek: Haar suikerwaarde was te laag om meetbaar te zijn. En ze woog maar 320 gr... 100 gr afgenomen in 1 nacht. Dat is een vierde van haar totale gewicht. Ik ben emotioneel aan de grond.
Om 16u gaat de da bellen om te laten weten hoe het met haar gaat. En dan deze avond nog eens.
Ze is zo'n lief ondeugend prachtkaraktertje. Met een sterke wil. Al is ze maar 320 gr meer, dan nog heeft ze meer moed dan mij. Die moet blijven leven gewoon. En die wanpraktijken moeten stoppen. punt

Het is duidelijk dat ze een vechtertje is, dat heeft ze al bewezen. Hopelijk lukt het haar deze keer ook weer om dit te boven te komen. Veel sterkte, ik zal een kaarsje branden voor haar!  :huggg:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: september 22, 2013, 16:06:58 »
Pfffff Chicco  :huggg: :huggg: Alle duimen de lucht in  :thumbs: :thumbs:

En zoals Nigra zegt, de enige drijfveer is geldhonger...... geldhonger ten koste van alles en iedereen. 

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: september 22, 2013, 17:40:54 »
Dat is het hem net... Het is helemaal niet niks, het is HEEL veel werk, die 8 weekjes...

Dat is waar tenminste, als je het goed wilt doen.
Maar het goed  doen en een kassa te laten vollopen zijn twee verschillende zaken!!!
 Le bonheur est une direction, pas une destination 

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #88 Gepost op: september 22, 2013, 18:42:17 »
Chcco we blijven duimen voor je kleintje; heb je al meer nieuws ondertussen ?

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: september 22, 2013, 19:19:25 »
Ik denk dat je me verkeerd begreep. Ik bedoelde het maar tegenover een gezonde pup groot te brengen. Als je dat teveel werk en moeite vindt in die 8 weekjes, dan moet je toch echt iets anders gaan doen, niet?

De da zegt dat ze weer levendig is omdat haar suikerwaarde weer goed zit. Maar ze gaat nu s'nachts ook suiker moeten bijkrijgen. Ik heb hier thuis echt mijn best gedaan om te verkrijgen dat haar suikerpeil constant blijft, haar temperatuur constant blijft, ze niet teveel beweegt, haar antidiarree-pasta te doen eten... Maar blijkbaar is ze nog te fragiel om een schema te volgen om met de hand suiker bij te krijgen en een paar graadjes omgevingstemperatuu rschommeling lichamelijk te regelen. Dan hangt de warmtelamp te hoog, dan weer te laag. Dan staat de centrale verwarming op 22 graden, en dan weer op 24 graden. Naargelang hoe ze haar voelde en of ze sliep of een beetje gespeeld had...Ze moet nu zoals een prematuurtje in een couveuse constant in het oog gehouden worden.
Ik hoop dat ze gauw goed is bijgekomen en haar lichaamswaarden zelf kan regelen. Want haar wil is veel sterker dan haar lichaam.
Morgenvoormiddag mogen we weer telefoneren om te vragen hoe het met haar gaat en dan gaan ze morgen ook proberen een plan voor te stellen, want als ze zo blijft moet ze mss daar blijven totdat ze 7-8 weken is of een respectabel lichaamsgewicht heeft voor haar leeftijd. Ik mis haar nu al. Ik ga proberen te regelen dat ik haar zoveel mogelijk mag bezoeken als het zover komt, anders slaap ik niet meer. Ik ben zo blind en naef in een regelrechte nachtmerrie gelopen. Dat zoiets nog allemaal kan in 2013...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #90 Gepost op: september 22, 2013, 19:22:13 »
Ik denk dat je me verkeerd begreep. Ik bedoelde het maar tegenover een gezonde pup groot te brengen. Als je dat teveel werk en moeite vindt in die 8 weekjes, dan moet je toch echt iets anders gaan doen, niet?

nee nee, ik had het begrepen, maar waarom zouden ze iets anders gaan doen? Ze gooien 2 honden op mekaar en klaar... Mensen blijven ze toch gewoon kopen... Easy money...
Ik hoop uiteraard dat je pup het redt en zoveel mogelijk mensen vertelt over wat je hebt mee gemaakt  :cheeky:

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: september 22, 2013, 20:24:56 »
nee nee, ik had het begrepen, maar waarom zouden ze iets anders gaan doen? Ze gooien 2 honden op mekaar en klaar... Mensen blijven ze toch gewoon kopen... Easy money...
Ik hoop uiteraard dat je pup het redt en zoveel mogelijk mensen vertelt over wat je hebt mee gemaakt  :cheeky:
Dankjewel. En sorry voor het misverstand

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: september 22, 2013, 21:07:27 »
Ik duim mee voor je dat chansey erdoor komt, maar dat moet wel. Geen andere optie!  :wink:
Het is vreselijk hoe mensen winst willen maken, en dat ten koste van de gezondheid van dieren. Ik maak me kwaad in broodfok, maar dat  :weetniet: :zot: potverdikke toch... Doe er alsjeblief iets mee  :shifty: Bel alle kranten en tijdschriften en weet ik veel wat, alles, om dit onder de media te brengen. Dat mens moet gestopt worden!  :bla:

Offline HeidiD

• warme hondenvriend
  • *
  • 266 HV-Punten
    • Life of Yoko
« Reactie #93 Gepost op: september 23, 2013, 09:02:46 »
Ik duim mee voor Chansey!  :pray: Hup kleine pup! Vechten!  :huggg:
Every drop in the ocean counts - Yoko Ono

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: september 23, 2013, 10:36:36 »
Chansey was kritiek deze nacht. Wr een hypoglycemie aanval gehad. De da is erbij gebleven en nu is ze weer stabiel. Mijn kleine lieve engeltje moet nu wr een infuus krijgen. Op dit eigenste moment. Ik wil zo graag alle miserie van haar overnemen. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Dadelijk een bezoekje brengen is zo weinig. Ik wil alles voor haar doen, maar kan niks doen. Rotwereld. Rotmensen. Ze moet het halen, omdat ze het zelf wil halen. Ze wil zo graag gewoon een beetje leven.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #95 Gepost op: september 23, 2013, 10:54:52 »
Veel sterkte!

Offline Stessel

• *
  • 2818 HV-Punten
    • denoestewerkers
« Reactie #96 Gepost op: september 23, 2013, 11:02:24 »
hier wordt geduimd voor haar

Offline fieke0509

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 251 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: september 23, 2013, 11:04:08 »
Ook hier wordt hl hard geduimd.  Hebben zelf ook een maltezer van bij een broodfokker met wat probleempjes, maar zoals bij jullie is het nooit geweest.  Ik kom hier ieder uur kijken en hoop hier vroeg of laat goed nieuws te lezen en dat je kleine uk dit kritieke stadium overwonnen heeft.  :pray:

Veel sterkte, wij hopen mee met jou op een goede afloop.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: september 23, 2013, 11:15:54 »
Ach toch  :cry:  We duimen  :thumbs:

Wat ik mij afvraag is hoe het met de andere pups uit het nestje gaat.  Zijn die ook al verkocht?  Welke conditie hebben zij?  Vreselijk!!!!  Veel ruchtbaarheid aan geven!!!!

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #99 Gepost op: september 23, 2013, 12:14:56 »
wat een rampverhaal toch  :?
dat arme pupje...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal