collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht  (gelezen 24040 keer)

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: maltezer pupje 390gr komt niet bij in gewicht
« Reactie #60 Gepost op: september 19, 2013, 19:30:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bedankt voor de steun allemaal. We hebben naar de da gebeld en die zei ook dat ze levendig was. Hier is ze alleen de 1e dag een klein beetje levendig geweest. Voor de rest was ze moe van de diarree en haar lage suiker ocharm. De da zei ook dat ze op alle testen negatief scoorde, dus dat ze niet direct iets vonden. Alleen de test voor gardia of zoiets zou een valse uitkomst kunnen hebben omdat ze daar al een 10 dagen voor behandeld wordt. Ik ben zo gelukkig dat ze beter is ! We gaan ook vragen of ze kunnen bewijzen dat ze jonger is dan 8-9 weken en dan gaan we daar zeker verder mee. Bedankt voor de tips.
Wat heeft Mintje eigenlijk Joico? Ik hoop dat ze ook gauw beter is.
Ik zal jullie op de hoogte houden over Chansey. Als haar diarree en haar algemene toestand morgen beter moesten zijn, mag ze misschien morgen al op proef naar huis. Ik hoop dat ze de oorzaak vinden of dat ik haar zelf kan grootbrengen zonder nog al te veel last voor haar, als ze te jong moest zijn.

Offline AD1988

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: september 19, 2013, 19:38:09 »
ik schat het daarop ja... Het diertje zal zeker niet veel ouder zijn.
Ze waggelt ook nog heel fel bij het stappen...
Maar zoals ik zei: 't is een heel karakterke  :lol: het komt wel in orde vermoed ik  :thumbs:

amai..  :shifty: das echt jong.. Maar het klinkt alleszins goed, tzal een vechtertje zijn! chicco zal er nog haar werk mee hebben  :mrgreen:

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: september 19, 2013, 19:57:22 »
Weet je, eerst hadden we haar Twinkle genoemd. Maar na een dag had ze al geen schitteroogjes meer en leek die naam echt niet gepast. Zo zielig. We gingen misschien eens nadenken over een andere naam zeiden we en ons zoontje van 10 jaar oud kwam op een dag met 'Chansey' want dat was een kleine pokémon die de kracht had om te genezen. Superlief

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: september 19, 2013, 19:59:17 »
o dat is een hele goede naam voor jullie vechterke  :thumbs:

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: september 19, 2013, 20:03:37 »
Weet je, eerst hadden we haar Twinkle genoemd. Maar na een dag had ze al geen schitteroogjes meer en leek die naam echt niet gepast. Zo zielig. We gingen misschien eens nadenken over een andere naam zeiden we en ons zoontje van 10 jaar oud kwam op een dag met 'Chansey' want dat was een kleine pokémon die de kracht had om te genezen. Superlief

Oh hihi, das lief  :wub:

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: september 19, 2013, 23:40:20 »
Goed dat ze bijkomt, en daar zou ik nu toch ook wel een klacht voor neerleggen. Zo'n jonge pups verkopen.
Zorg nu maar goed voor haar. Het ziet er naar uit dat het allemaal goed komt.
Niet te snappen dat er zo'n mensen zijn die op zo'n manier aan geld willen komen.

Offline AD1988

• *
  • 687 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: september 19, 2013, 23:43:44 »
Attest laten opmaken van DA die verklaar dat ze die bepaalde leeftijd heeft? Ze kunnen dat toch zien aan de tandjes enzo?  :denk:

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: september 20, 2013, 09:38:50 »
ja denk dat ook dat ze dat aan de tandjes kunnen zien ...

Nu nog eens op die website gaan kijken, blijken die zogenaamde pomeriaantjes ook 4 maanden te zijn !!
Ik krijg hier eenheel akelig gevoel bij , wat denken jullie zie ik nu spoken of is dit echt niet zo koosjer als ik denk...

Nog veel beterschap voor jullie kleintje :thumbs:

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: september 20, 2013, 12:28:50 »
Juist bericht gehad van dierenkliniek. We mogen haar deze avond gaan ophalen op proef. Ze gaan een attest opmaken en wij gaan klacht indienen tegen die mensen. Chansey blijkt op dit moment een 6 weken te zijn ! Dus toen ze haar meegaf aan ons zij ze dat ze op 8 juli geboren was, dus 8 weken. Met chip en paspoort en al ! Die was toen 4 weken ! Rechtstreeks bij de moeder weggehaald en verkocht of wat?
Er is geen specifieke aandoening voor haar diarree, ze is gewoon te jong geweest en niet deftig gespeend. Nu kunnen ze niets doen aan die diarree en hopelijk overwint ze het zelf. Verschrikkelijk. Sommige mensen hebben gewoon geen hart meer. Weer 2 verschillende tubes geven, recovery royal canin blik, zien dat ze niet teveel beweegt, onder de warmtelamp laten slapen, dus basicly zowat hetzelfde als ervoor en hopen dat ze deze keer wel bijkomt en anders moet ze weer even aan een infuus. Het is te hopen dat ze het haalt. Want aan iets anders kan ik niet denken.
En dan nog zo iets Belgisch; Als je kan bewijzen dat jouw pup ziek is door de kweker waar je hem van gekocht hebt, mag je hem binnen de 14 dagen terugdoen en een andere vragen. Alsof een hondje een machine is. Hebben die mensen geen hart meer? Ik zou Chansey voor geen geld meer kunnen missen. En als ik Chansey terug doe naar daar, dan gooien ze haar in de vuilbak denken we nu. Ik zou nooit meer in de spiegel kunnen kijken.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: september 20, 2013, 15:04:10 »
Gelukkig gaat het beter met jullie hondje, het is een vechtertje  :thumbs:

En oef! en proficiat dat jullie ermee verder gaan  :clap: :clap: :clap: Enkel door zo'n klachten komt er hopelijk iets in beweging, want als je die advertentie ziet waar het sukkeltje vandaan komt  :cryblue: Schrijnend!  En die teefjes waar ze de pups zo vroeg van weghalen  :cryblue: Over een paar maand zit die weer met een nieuw nestje  :cryblue: :cryblue: :cryblue:

Hou ons op de hoogte hè!!

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #70 Gepost op: september 20, 2013, 15:48:45 »
Een pup van 4 weken doorverkopen, daar moet je echt krapuul voor zijn...  :silenced:

Offline Bloem

• hondenvriend pro
  • *
  • 2031 HV-Punten
  • Loves animals
« Reactie #71 Gepost op: september 20, 2013, 16:36:13 »
Walgelijk gewoon, een puppedup van maar 4 weken al verkopen aan de mensen!  :zucht:
Ik vond dit beestje al verdacht klein.. Wellicht zal ze nu zowiso groeiachterstand opgelopen hebben
en nooit nog de normale grootte bereiken zeker?
Nuja, hopelijk gaat alles goed met jullie puppy en mogen jullie geniet hebben van haar voor een héle lange tijd.
Verzorg haar goed hé  :thumbs:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: september 20, 2013, 17:17:52 »
Ja, en daarom kunnen ze het over "mini-malthezer" hebben hè  :cry:

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #73 Gepost op: september 20, 2013, 17:43:39 »
Goed dat jullie stappen ondernemen!! Dat is het enige wat zo"n handelaars kan doen ophouden... Jammer gaat dit steeds ten koste van de ouderdomrentetrekke nde en de pups... Neem ens contact met " marver" hier op het forum, hij weet perfect wat je moet doen...
Ik hoop dat alles goed komt met je pupje, niet enkel de eetproblemen ed maar ook kwestie gedrag ed, ze is weggehaald op een leeftijd dat ze net heel veel leert van haar moeder... Hondenbaan zal misschien moeilijk zijn voor haar...

Offline triene

• hondenvriend pro
  • *
  • 496 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: september 20, 2013, 19:44:03 »
Juist bericht gehad van dierenkliniek. We mogen haar deze avond gaan ophalen op proef. Ze gaan een attest opmaken en wij gaan klacht indienen tegen die mensen. Chansey blijkt op dit moment een 6 weken te zijn ! Dus toen ze haar meegaf aan ons zij ze dat ze op 8 juli geboren was, dus 8 weken. Met chip en paspoort en al ! Die was toen 4 weken ! Rechtstreeks bij de moeder weggehaald en verkocht of wat?

Echt blij fdat je pupje een goede kans maakt om er door te komen! Hopelijk blijft de scxhade beperkt zowel lichamelijk als mentaal (te vroeg bij de moeder en de nestgenoten weggehaald kan ook mentale/gedragsproblemen opleveren). Hopelijk hebben jullie iets op papier dat de aankoop bewijst van de pup: het bewijs wie de verkoper is.

Een pup van 4 weken doorverkopen, daar moet je echt krapuul voor zijn...  :silenced:

idd  :zucht: :zucht:

Goed dat jullie stappen ondernemen!! Dat is het enige wat zo"n handelaars kan doen ophouden... Jammer gaat dit steeds ten koste van de ouderdomrentetrekke nde en de pups... Neem ens contact met " marver" hier op het forum, hij weet perfect wat je moet doen...
Ik hoop dat alles goed komt met je pupje, niet enkel de eetproblemen ed maar ook kwestie gedrag ed, ze is weggehaald op een leeftijd dat ze net heel veel leert van haar moeder... Hondenbaan zal misschien moeilijk zijn voor haar...
Daar ben ik het totaal mee eens
« Le bonheur est une direction, pas une destination »

Offline chicco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 65 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: september 20, 2013, 20:43:21 »
Hallo iedereen
Chansey is terug thuis ! Ik ben dolgelukkig ! Ze is weer wat levendiger en heeft weer af en toe lieve deugnietoogjes. Vertederend. Ze ligt nu weer te slapen, het babytje. Ze weegt 421gr, zoveel heeft ze dus nog nooit gewogen. En het eten wat ze meekreeg is een zachte mousse. Als ze het oplikt smelt het vanzelf in haar mondje. Ik hoop echt met gans mijn hart dat haar diarree in 1 van de komende dagen voorgoed verdwijnt. Niks virus, niks parasieten, gewoon slecht gespeend en waarschijnlijk nog nooit een brokje gezien en te jong. Hier hebben we echt nooit aan willen meewerken, een chip en paspoort zeggen dus niets over de leeftijd. Die mevrouw (kweker) leek ook echt begaan met haar hondjes en ze was rustig en had alle tijd voor ons, we hadden nog fijn gebabbeld, en op vraag heeft ze de moeder van Chansey laten zien. Nu betwijfelen we ook of het haar moeder was. Ik begrijp het niet.
Als we een beetje bekomen zijn van deze nachtmerrie, en Chansey heeft geen intensieve zorgen meer nodig, dan zal ik zeker 'marver' eens opzoeken op deze site. Ondertussen hebben we de kweker (of opkoper) een aangetekende brief gestuurd met verzoek tot betaling van de onkosten. De da gaat dit weekend een verslag doormailen van hun bevindingen. Een pluim voor de dierenartsen en medewerkers van Herckenrode. Ik was zo bang, maar ze hebben echt echt echt heel goed gezorgd voor ons kleine meisje. Een aanrader.
Nog eens bedankt voor jullie steun en raad. Het betekende ook veel doorheen deze nachtmerrie. Juist nog een puppyren gekocht. Voorlopig gedaan met wandelingetjes door de living en de keuken  :sleep:

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: september 20, 2013, 21:01:25 »
Die mevrouw (kweker) leek ook echt begaan met haar hondjes en ze was rustig en had alle tijd voor ons, we hadden nog fijn gebabbeld, en op vraag heeft ze de moeder van Chansey laten zien. Nu betwijfelen we ook of het haar moeder was. Ik begrijp het niet.

De tijd die ze voor jullie had is duur betaald, logisch dat ze vriendelijk is hè.
Goed dat je er een zaak van maakt, want al te dikwijls ondernemen ze geen stappen waardoor dit keer op keer op keer blijft duren  :cryblue:

En die mevr. is wss niet de kweker hè, maar de opkoper....

Maar ik ben oprecht blij dat jullie schatje de goede verzorging heeft gekregen en een kans op leven krijgt.  Hopelijk houdt ze er idd niks aan over.

Succes  :thumbs:

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: september 20, 2013, 22:43:20 »
Er zijn waarschijnlijk nog mensen die daar een hondje van hebben, man, wat een oplichterij. Ga maar goed door, moeten gestraft worden. En laat de kleine maar lekker tot rust komen. In de dierenkliniek zullen ze jullie ook wel gezegd hebben wat voor voeding je moet geven en hoe. Geweldig dat je haar thuis hebt.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: september 21, 2013, 10:03:09 »
Nog veel beterschap voor jullie kleintje, met jullie goede zorgen komt dat wel goed  :thumbs:

Offline borderlove

• *
  • 386 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: september 21, 2013, 10:21:42 »
wat een verhaal zeg!! ik wens je hondje veel beterschap, en hoop dat het snel mag aansterken  :thumbs:

hopelijk haalt de klacht iets uit, mss anders richting de media proberen ofzo?

wat ik met zo'n kwekers zou willen doen, is niet voor publicatie vatbaar  :silenced:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal