Auteur Topic: kennelhoest  (gelezen 2025 keer)

Offline jappe07

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • in de kempen
kennelhoest
« Gepost op: juli 23, 2010, 21:23:41 »
Paravet
mijn border collie iko van 1 jaar begon vorige week plots ne hele tijd aan een stuk te hoesten en zo te stikken da zen keel precies dichtging ni normaal en hebben we naar dierenarts gebeld en was dus kennelhoest en moet nu 2 keer per dag antibiotica pillekes pakken en 4 keer per dag zo een spuitje met antibiotica ma als hem ma effkes begint te lope moet hij al direct kei hard hoesten en begint hij zo te stikke vind dat toch maar vreemd is nu al een week en word eigenlijk alleen maar slechter dan beter . :weetniet: :roll:

max en iko zijn mijn hele leven!

Offline hondenmaatje

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: kennelhoest
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2010, 21:30:28 »
Ga voor alle veiligheid nog maar eens terug, dat is precies niet normaal, dat zou toch al beter moeten zijn, je kan beter een keer teveel dan te weinig gaan.

Offline JoŽlle

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2010, 21:46:25 »
Ik zou toch ook terug naar de DA gaan, als het kennelhoest is zou het nu toch al beter moeten zijn.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 11 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2010, 08:49:31 »
Amai, direct een hele hoop antibiotica voor kennelhoest   :denk:

Ik zou voor een tweede opinie gaan. Een dierenarts die direct zo'n hoop antiviotica geeft  :doh:

Kan het reversed sneezing zijn?

Op youtube kan je hier een filmpje van bekijken. Als het reversed sneezing is, kan het geen kwaad en helpt medicatie niet, zeker geen antibiotica.
Maar .... ik zou toch eens een andere DA bezoeken.

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 60 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2010, 09:02:45 »

Ik zou voor een tweede opinie gaan. Een dierenarts die direct zo'n hoop antiviotica geeft  :doh:

Op youtube kan je hier een filmpje van bekijken. Als het reversed sneezing is, kan het geen kwaad en helpt medicatie niet, zeker geen antibiotica.

Dit vind ik toch een beetje overdreven hoor.

Ga je nu beweren dat jij, van op afstand en zonder de hond gezien te hebben, daar een beter oordeel over kunt vellen dan een dierenarts die de hond onderzocht heeft  ?

Om weeral direct te beginnen van : andere dierenarts, geen antibiotica, ....

Ik ben akkoord dat, als je het niet vertrouwd, om terug te gaan.  Maar wel naar dezelfde dierenarts, die de hond de eerste keer ook onderzocht heeft en nu kan oordelen of het beter is of niet. 
Ik meen me trouwens te herinneren dat kennelhoest zoiets is als griep, dat kun je niet echt direct stoppen, dus de hond zal gewoon moeten "uitzieken".  Antibiotica wordt dan gegeven voor de "neveninfecties", en als ik de beschrijving zo lees dan denk ik wel dat Iko het goed te pakken heeft.
Of een week dan te lang is en of dat abnormaal is, dat moet een dierenarts uitmaken.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 11 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2010, 09:10:47 »
Dit vind ik toch een beetje overdreven hoor.

Ga je nu beweren dat jij, van op afstand en zonder de hond gezien te hebben, daar een beter oordeel over kunt vellen dan een dierenarts die de hond onderzocht heeft  ?

Om weeral direct te beginnen van : andere dierenarts, geen antibiotica, ....

Ik ben akkoord dat, als je het niet vertrouwd, om terug te gaan.  Maar wel naar dezelfde dierenarts, die de hond de eerste keer ook onderzocht heeft en nu kan oordelen of het beter is of niet. 
Ik meen me trouwens te herinneren dat kennelhoest zoiets is als griep, dat kun je niet echt direct stoppen, dus de hond zal gewoon moeten "uitzieken".  Antibiotica wordt dan gegeven voor de "neveninfecties", en als ik de beschrijving zo lees dan denk ik wel dat Iko het goed te pakken heeft.
Of een week dan te lang is en of dat abnormaal is, dat moet een dierenarts uitmaken.

Zet gewoon mijn mening neer, dank u wel  :denk:
En iedereen zet hier van op afstand zijn mening en ervaring neer. Daar dient dit forum voor, anders kan dit hier al snel gesloten worden, aangezien we hier ervaringen delen van op afstand.
Ik heb ook ervaring gehad met kennelhoest en er is nooit antibiotica toegedient door mijn DA. Er werd me altijd verteld dat dit als laatste redmiddel zou gebruikt worden.

Offline silver

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2010, 09:49:49 »
Mijn pup heeft ook pas kennelhoest gehad en wij moesten 2 maal per dag antibiotica pilletje geven en meer niet en dit gedurende 12 dagen.Onze Staf hoeste wel niet ,hij had meer van die gele snottebellen.Ik denk dat de jouwe het goed te pakken heeft vandaar die spuitjes nog.De DA zei als het niet beter was na deze kuur van terug te komen maar Staf was al na 2 dagen beter.Als Iko na een week nog niet beter is zou ik toch eens bellen naar de DA en vragen wat hiermee te doen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Offline Aiko

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2010, 10:38:53 »
Kennelhoest kan wel fataal aflopen ...

Offline JoŽlle

• *
  • 97 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2010, 11:56:32 »
hier hebben ze 2 jaar geleden allemaal kennelhoest gehad, Figaro was ermee naar huis gekomen na de show in Leuven, Denzell was het ziekste van allemaal, niet meer eten, water deed ik met een spuitje in zijn muil omdat ik bang was dat hij zou uitdrogen, na drie dagen kwam hij er terug door en begon terug te eten en was het hoesten ook veel minder, ze hebben wel alle 4 antibiotica gekregen

Offline marlene

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Faith World Winster 2011
    • Grijze keeshonden kennel
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2010, 11:58:59 »
ik geef 3 a x per dag een lepel honing als ze beginnen met hoesten en dit helpt meestal wel vind ik
Eens een kees altijd een kees :)

Offline Sofieketje

• *
  • 243 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2010, 21:15:53 »

Reversed sneezing is anders regelmatig een symptoom van een ernstigere onderliggende aandoening :weetniet: (maar dat medicatie daar vaak niet tegen zal helpen, daar heb je gelijk in  :mrgreen:)

Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica en moet voor mezelf al serieuze redenen hebben eer ik een ABkuur aanvaard van men HA, maar bij kennelhoest lijkt AB mij toch vrij noodzakelijk, niet?  :weetniet:
Trouwens: beter ineens een zware kuur antibiotica, dan beginnen met een lichtere waardoor je lekker de resistentie van bacteriŽn opbouwt...  :lol:  Enfin, zo hebben ze mij (in grote lijnen) toch altijd wijsgemaakt  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline hondenmaatje

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2010, 21:55:08 »
Reversed sneezing komt voornamelijk voor bij honden met een korte snoet zoals bv Cavaliertjes, mopsen enz.
Ik hoop dat Iko intussen al wat beter is.  :huggg:

Offline Little wolves

• *
  • 459 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2010, 21:59:04 »
Eiji heeft ook regelmatig reverse sneezing door zijn hooikoorts, zijn snuit naar boven doen en wrijven over zijn keel helpt dan ofwel gewoon zijn neus eventjes dichthouden.

Maar zoals jij Iko beschrijft klinkt het inderdaad wel ernstig, ik zou zeker nog eens een bezoekje brengen aan de dierenarts,indien het niet betert.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 11 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juli 25, 2010, 12:38:52 »
Reversed sneezing komt voornamelijk voor bij honden met een korte snoet zoals bv Cavaliertjes, mopsen enz.
Ik hoop dat Iko intussen al wat beter is.  :huggg:

Dan heb ik altijd uitzonderingen gehad :happywink:. Alle rassen kunnen reversed sneezen. 

Offline Ien

• *
  • 988 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juli 25, 2010, 14:31:12 »
Voor hetzelfde is het een allergische reactie op iets ipv kennelhoest. Al kan het hoesten igv kennelhoest wel weken lang aanhouden en zelfs nog even verergeren  :yes:. Ten slotte behandel je met antibiotica enkel bijkomende infecties en niet het kennelhoestvirus op zicht.
Kan geen kwaad om nog eens terug te gaan he.  :happywink:

Wij gaven aan Angel altijd kinderhoestsiroop. Ze heeft chronisch last van haar luchtpijp en dus heel snel hoest te pakken. Maar vaak was het met een weekje hoestsiroop alweer "gestild" en traden er geen infecties op. Het virus moet ze natuurlijk wel iedere keer uit zichzelf overwinnen.

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Hondenvrienden.be

« Reactie #14 Gepost op: juli 25, 2010, 14:31:12 »
†††Jolipet: Natuurlijke vriesverse voeding voor huisdieren

Paravet  |  Perro-Perro op Hondenvrienden  |  Woef Magazine
SimplePortal 2.3.5 RC1 © 2008-2012, SimplePortal