Amai, direct een hele hoop antibiotica voor kennelhoest Ik zou voor een tweede opinie gaan. Een dierenarts die direct zo'n hoop antiviotica geeft Kan het reversed sneezing zijn?Op youtube kan je hier een filmpje van bekijken. Als het reversed sneezing is, kan het geen kwaad en helpt medicatie niet, zeker geen antibiotica.Maar .... ik zou toch eens een andere DA bezoeken.
Dit vind ik toch een beetje overdreven hoor.Ga je nu beweren dat jij, van op afstand en zonder de hond gezien te hebben, daar een beter oordeel over kunt vellen dan een dierenarts die de hond onderzocht heeft ?Om weeral direct te beginnen van : andere dierenarts, geen antibiotica, ....Ik ben akkoord dat, als je het niet vertrouwd, om terug te gaan. Maar wel naar dezelfde dierenarts, die de hond de eerste keer ook onderzocht heeft en nu kan oordelen of het beter is of niet. Ik meen me trouwens te herinneren dat kennelhoest zoiets is als griep, dat kun je niet echt direct stoppen, dus de hond zal gewoon moeten "uitzieken". Antibiotica wordt dan gegeven voor de "neveninfecties", en als ik de beschrijving zo lees dan denk ik wel dat Iko het goed te pakken heeft.Of een week dan te lang is en of dat abnormaal is, dat moet een dierenarts uitmaken.
Reversed sneezing komt voornamelijk voor bij honden met een korte snoet zoals bv Cavaliertjes, mopsen enz. Ik hoop dat Iko intussen al wat beter is.
...